Dramavakantie? OP aangepast
vrijdag 8 augustus 2025 om 08:35
OP verwijder ik vanwege herkenbaarheid. Lang verhaal kort: ik zie op tegen de gezinsvakantie met mijn partner en zijn kinderen. Ik heb veel nieuwe inzichten opgedaan, niet persé leuk, wel nodig om te horen. Dank iedereen voor de input.
zomer2025 wijzigde dit bericht op 08-08-2025 21:43
92.06% gewijzigd
zondag 10 augustus 2025 om 18:02
Ik vrees dus bij hem?Zomer2025 schreef: ↑10-08-2025 15:02Het was echt heel genant. Als er een gat in de vloer had gezeten waar ik in had kunnen verdwijnen…
Deze twee zijn nog zo bezig met elkaar, dat heb ik me nooit gerealiseerd. Ik wuifde het weg denk ik. In het kader van: ach ja, exen kunnen kut zijn. No biggie.
Ik snap nu ook zo waar de moeilijkheid in het contact vandaan komt
Ik heb heel kort met partner gesproken na afloop. Als in: ik heb hem de huid eigenlijk ook vol gescholden. Jongste dochter (die was gelukkig bij oma tijdens dit gesprek) gaat ook niet meer mee naar mijn huis. Ik moet dit echt even voor mezelf op de rij krijgen voor morgen.
zondag 10 augustus 2025 om 18:08
Aangezien ik de helft van die vakantie heb betaald, mijn vakantie-dagen eraan opgaan op mijn werk en die kinderen het niet wil aandoen dat die vakantie last minute naar de bom is zou ik wel meegaan.
Maar ik zou nog harder voor een groot stuk mijn eigen ding gaan doen ter plekke.
Of eventueel met wie mee wil van de kinderen.
Kunnen we na de vakantie nog altijd zien wat er overschiet van die relatie.
Met 3 kinderen waaronder een kind van 8 kom je op vakantie toch niet tot zware relatie-gesprekken.
Ik gok dat die 15-jarige en die 17-jarige ook niet geheel verbaasd zullen zijn stel dat de relatie na de vakantie strandt.
Maar ik zou nog harder voor een groot stuk mijn eigen ding gaan doen ter plekke.
Met 3 kinderen waaronder een kind van 8 kom je op vakantie toch niet tot zware relatie-gesprekken.
Ik gok dat die 15-jarige en die 17-jarige ook niet geheel verbaasd zullen zijn stel dat de relatie na de vakantie strandt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 10 augustus 2025 om 18:10
Ik zou voor dat geld mijn rust kopen, gewoon thuis. Hij kan gaan met z'n meiden en als TO nu niet de stekker eruit wil trekken dan hoort ze wel hoe het is gegaan en praten ze daarna.Wissewis schreef: ↑10-08-2025 18:08Aangezien ik de helft van die vakantie heb betaald, mijn vakantie-dagen eraan opgaan op mijn werk en die kinderen het niet wil aandoen dat die vakantie last minute naar de bom is zou ik wel meegaan.
missnuada wijzigde dit bericht op 10-08-2025 18:11
24.96% gewijzigd

zondag 10 augustus 2025 om 18:10
Dit inderdaad, als je er middenin zit, zie en voel je het niet zo, maar deze relatie gaat echt niet beter worden helaas.GeweldigWeer schreef: ↑10-08-2025 16:56Dat denk ik ook, maar dat is een geschenk voor Zomer, al voelt dat niet zo (begrijpelijk). Het behoedt haar iig wel veel ellende voor de toekomst met zo’n man, maar ik snap hoe moeilijk dit nu voor haar moet voelen.
Deze man zal niet snel veranderen, maar ook het contact tussen de exen heeft TO nu live meegemaakt en gaat ook niet goed.
Ik hoop TO, dat je voor jezelf kiest, dat mag ook gewoon. Dit is niet het gevecht dat jij hoeft aan te gaan.
Zie in mijn omgeving ook stellen die uit elkaar gaan waar het contact niet goed loopt, maar het contact liep ervoor ook vaak al minder.ShaunTheSheep schreef: ↑10-08-2025 15:39Wat sneu voor die kinderen, zulke ouders die zich niet kunnen gedragen.
Helaas wordt het (soms) pas echt goed zichtbaar, bij het krijgen/opvoeden van kinderen.
zondag 10 augustus 2025 om 18:11
Wissewis schreef: ↑10-08-2025 18:08Aangezien ik de helft van die vakantie heb betaald, mijn vakantie-dagen eraan opgaan op mijn werk en die kinderen het niet wil aandoen dat die vakantie last minute naar de bom is zou ik wel meegaan.
Dat geld kon pa wat mij betreft mooi terugstorten. Zijn schuld dat het nu zo'n zooitje is en ingezet worden als inwonende nanny is niet mijn idee van vakantie.

zondag 10 augustus 2025 om 18:12
Het zou mij ook niks verbazen als het meer kwaad dan goed zou doen als TO meegaat.meisje85 schreef: ↑10-08-2025 17:57Klinkt aardig en nobel, maar als je het even wat breder bekijkt: dan ga je mee met een meisje van 8, bij wie TO - grote kans - daarna uit het leven verdwijnt. En ze gaat mee met twee pubers die ze überhaupt nauwelijks kent en die ze daarna waarschijnlijk ook niet meer ziet. Ik vraag me af of je er niet meer kwaad dan goed mee doet, eerlijk gezegd.

zondag 10 augustus 2025 om 18:14
Ik vraag me af of hij nog met haar wil praten als ze nu besluit niet mee te gaan.
zondag 10 augustus 2025 om 18:18
Pa ziet al niet in dat een verhouding 50-50 sowieso geschift is als ie 3 kinderen meesleept.
Hij had al eeuwen geleden een stuk mogen terugbetalen.
Ik zie het dus niet gebeuren dat hij ineens een hele vakantie terugbetaalt.
Is dit nu later?

zondag 10 augustus 2025 om 18:20
Dit inderdaad
Daarbij denk ik dat TO haar vakantiedagen wel kan terugvorderen. Tegen leidinggevende zeggen dat het niet doorgaat en je weer komt werken. Die dagen kan TO beter voor een leuke vakantie gebruiken.
Als je 40 uur werkt heb je 'maar' gemiddeld 25 dagen die je zelf kan indelen. 14 dagen eraf voor een verschrikkelijke vakantie zou ik zonde vinden.
Ik zou echt niet meegaan, puur uit zelfbescherming. Ik kan mij niet voorstellen dat het leuk gaat worden.
zondag 10 augustus 2025 om 18:22
Ja eens. En besef ook dat het betalen van die vakantie nog niet al het geld is. Ja je gooit een hoop geld weg, maar als je wel weggaat gooi je nog zoveel extra geld weg, want deze vakantie gaat sowieso niet leuk meer worden. Veels te zwaar beladen nu al, dat blijft ws over de vakantie hangen.
zondag 10 augustus 2025 om 18:27
Ze zou natuurlijk, naast thuisblijven, zeker kunnen kijken of er wat terug komt qua geld.Solsol schreef: ↑10-08-2025 18:22Ja eens. En besef ook dat het betalen van die vakantie nog niet al het geld is. Ja je gooit een hoop geld weg, maar als je wel weggaat gooi je nog zoveel extra geld weg, want deze vakantie gaat sowieso niet leuk meer worden. Veels te zwaar beladen nu al, dat blijft ws over de vakantie hangen.
Maar vrees van niet, daar op instellen en dan wel pushen voor bedrag terug.
Als TO echt niet zou gaan.
zondag 10 augustus 2025 om 18:28

zondag 10 augustus 2025 om 18:37
Ik zou na deze hele nare ervaring mijn verlies nemen en lekker 2 weken thuis blijven of alleen op vakantie gaan. Die tijd kan TO dan mooi gebruiken om in alle rust na te denken of zij nog wel verder wil met deze man.
Het is ook nog maar de vraag of de 2 pubers nog wel willen. Hun voorpret voor een leuke vakantie is nu dankzij 2 onvolwassen ouders goed vergald. Bah!
Het is ook nog maar de vraag of de 2 pubers nog wel willen. Hun voorpret voor een leuke vakantie is nu dankzij 2 onvolwassen ouders goed vergald. Bah!
zondag 10 augustus 2025 om 19:14
Dat het niet (alleen) aan zijn 'nare' ex lag zoals jij eerder wel dacht en schreef wist ik al, maar dat ze binnen een minuut elkaar al in de haren zouden vliegen is wel een heel erg duidelijk en zeer pijnlijk bewijs.
Vreselijk dat oudste dochter aan het redden ging (zal ze een nog een zeer grote kluif aan krijgen later, stoppen met redden). Geen wonder dat ze zo met zichzelf in de knoop zit, maar dat zat er al in dat het enorm veel met de vechtende ouders te maken zou hebben.
Weet je, je kunt heel lang dit soort lelijke kanten verbergen in een LAT-relatie, ieder met de eigen besoignes en tot nog toe geen moeilijke dingen tussen jullie (dus daar niet over hoeven praten). En dan ook nog eens niet samen op vakantie geweest. Dus ik snap wel dat dit jou nu enorm overvalt en je roze bril van je neus afgestoten heeft.
Maak niet de fout te denken dat jij deze vakantie kunt redden voor die kinderen. Ten eerste kun je dat gewoon echt niet en ten tweede is de kans dat het slechter is voor ze als je meegaat vele malen reëler (alleen al de slechte sfeer tussen jou en je vriend en daarmee tosisch voor die kinderen, want denk maar niet dat die kinderen dat ontgaat en ze niks doet) dan als je niet meegaat.
Hij heeft nu zijn ware aard laten zien. Neem de tijd en afstand om daar bij stil te staan.
Vreselijk dat oudste dochter aan het redden ging (zal ze een nog een zeer grote kluif aan krijgen later, stoppen met redden). Geen wonder dat ze zo met zichzelf in de knoop zit, maar dat zat er al in dat het enorm veel met de vechtende ouders te maken zou hebben.
Weet je, je kunt heel lang dit soort lelijke kanten verbergen in een LAT-relatie, ieder met de eigen besoignes en tot nog toe geen moeilijke dingen tussen jullie (dus daar niet over hoeven praten). En dan ook nog eens niet samen op vakantie geweest. Dus ik snap wel dat dit jou nu enorm overvalt en je roze bril van je neus afgestoten heeft.
Maak niet de fout te denken dat jij deze vakantie kunt redden voor die kinderen. Ten eerste kun je dat gewoon echt niet en ten tweede is de kans dat het slechter is voor ze als je meegaat vele malen reëler (alleen al de slechte sfeer tussen jou en je vriend en daarmee tosisch voor die kinderen, want denk maar niet dat die kinderen dat ontgaat en ze niks doet) dan als je niet meegaat.
Hij heeft nu zijn ware aard laten zien. Neem de tijd en afstand om daar bij stil te staan.
zondag 10 augustus 2025 om 20:52
Och Zomer wat vind ik dat rot voor je. Ik voel je ellende van je post spatten.
Logisch dat je er helemaal in de war van bent.
Alle Posts hierboven roepen “niet gaan”.
Je kan ook wel gaan, je hebt zo een enkele reis terug geboekt. Je mag nu gewoon de makkelijke weg kiezen en jezelf nog wat tijd geven.
Sterkte hoor, ik leef met je mee.
Logisch dat je er helemaal in de war van bent.
Alle Posts hierboven roepen “niet gaan”.
Je kan ook wel gaan, je hebt zo een enkele reis terug geboekt. Je mag nu gewoon de makkelijke weg kiezen en jezelf nog wat tijd geven.
Sterkte hoor, ik leef met je mee.
zondag 10 augustus 2025 om 21:18
Dat is ze ook als ze nu besluit niet te gaan.
Ze mag de beslissing over hoe nu verder gewoon verschuiven naar een iets later tijdstip
zondag 10 augustus 2025 om 21:35
Dit precies. Inclusief ervaringsdeskundig op het gebied van als kind de wijste zijn thuis en nog steeds "verwerken" daarvan omdat ik ondanks dat dacht / denk een slechte dochter te zijn. En, ja, mijn ouders hebben / hadden als mens, en ook als ouders, best ook goede kanten en soms was het wél gezellig. Maar dat doet niks af aan de schade die berokkend is. Ik zou voor geen goud als partner in een dergelijke dynamiek in andermans gezin willen stappen (al moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat ik sowieso niet wil samenwonen als onderdeel van andermans gezin).Bbubbels schreef: ↑10-08-2025 15:29Niet gaan hoor TO. Als man echt wil werken aan de relatie dan komt ie daar na de vakantie wel op terug. Je bent terecht boos en dit incident bevestigt dat zowel je partner als zijn ex de belangen van de kinderen echt niet hoog op hun lijstje hebben staan.
Arme oudste dochter. Ik was haar. De bemiddelaar. De brave die dacht dat ze de sfeer wel kon beïnvloeden. Het heeft me echt getekend. Ik ben nog steeds patronen aan het afleren van die tijd.
Je hebt het beste voor met de kids maar jij kan ze niet redden. Ik zou zeggen; kies voor jezelf!!
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
zondag 10 augustus 2025 om 21:39
Exact. Ik was (een van?) degene(n) die het bonden/hechten al noemde, precies om deze reden. Ik had al niet de indruk dat het een prettig gesprek zou worden, dus wel jammer een dag voor de vakantie, maar zo liep het en erg inzichtelijk in de persoon van die kerel, lijkt me. Dus wat dat betreft mooi dat je dat weet en nu nog kunt afhaken, TO.meisje85 schreef: ↑10-08-2025 17:57Klinkt aardig en nobel, maar als je het even wat breder bekijkt: dan ga je mee met een meisje van 8, bij wie TO - grote kans - daarna uit het leven verdwijnt. En ze gaat mee met twee pubers die ze überhaupt nauwelijks kent en die ze daarna waarschijnlijk ook niet meer ziet. Ik vraag me af of je er niet meer kwaad dan goed mee doet, eerlijk gezegd.
zondag 10 augustus 2025 om 21:42
Mja, het zou kunnen dat dat redderen vooral speelt als pa en moe samen zijn. En dat ze op vakantie pubergedrag liet zien plus (opgehoopte?) frustratie/boosheid, wellicht wat versterkt door haar beperking. Ik denk dat dat heel goed twee verschillende dynamieken kunnen zijn.Kipzonderkop schreef: ↑10-08-2025 18:00Wat heftig voor je zeg. Dat had je niet zien aankomen. Jij dacht nog wel dat je een goedzak zonder initiatief aan de haak had geslagen. Bleek er best veel pit in te zitten, alleen niet waar je dat zou willen.
Ik vraag me meteen af of dat hele verhaal over de oudste die vorig jaar de boel op stelten gezet heeft, waarna de vakantie afgebroken is, wel klopt. Want als het kind nu aan het redderen was, dan kan ik me niet voorstellen dat ze normaal op oorlogspad gaat.
zondag 10 augustus 2025 om 23:26
Mijn ogen uit mijn kop gejankt, maar heb inmiddels de knoop doorgehakt en besloten dat ik niet meega. Partner gaat wel. Hij was woest. Maar op de een of andere manier boeit me dat nu vrij weinig. Een normaal reflectief gesprek (na een paar afkoel-uren) hierover was totaal niet mogelijk, alles lag natuurlijk aan de ex. Die, heel eerlijk, ook niet op haar charmantst was. Maar hij ook zeer zeker niet. Het leek hem ook totaal geen moeite te kosten zijn meiden hier toeschouwer van te laten zijn en toe te staan dat zijn ex mij “een of ander dom blond hoertje” noemde. Waar we bij zaten ntb.
Mijn zgnde redderssyndroom trok nog wel even aan me. Kan ik dit laten gebeuren? Redden ze zich samen wel? Maar realiseerde me tegelijk ook dat dat echt niet aan mij is. En gezien de hele situatie denk ik ook echt dat er helemaal nog geen ruimte moet bestaan voor nieuwe partners. Dat kun je die meiden eigenlijk niet aandoen. Dat ze zich moeten gaan hechten aan mij op deze berg bestaande ellende. In dit soort conflicten terechtkomen. Kom ik terug op mijn OP: zo’n spijt dat ik niet meteen nee heb gezegd.
De komende weken heb ik dus alle tijd om eea maar eens te laten bezinken. Stiekem wel blij dat ik mijn deel van de accomodatie nog niet had betaald. Ben ik ook zeker niet meer van plan. Zoek het lekker uit. Met pijn in mijn hart. Dat wel. Ik weet ook niet of hij hen al geïnformeerd heeft.
Mijn zgnde redderssyndroom trok nog wel even aan me. Kan ik dit laten gebeuren? Redden ze zich samen wel? Maar realiseerde me tegelijk ook dat dat echt niet aan mij is. En gezien de hele situatie denk ik ook echt dat er helemaal nog geen ruimte moet bestaan voor nieuwe partners. Dat kun je die meiden eigenlijk niet aandoen. Dat ze zich moeten gaan hechten aan mij op deze berg bestaande ellende. In dit soort conflicten terechtkomen. Kom ik terug op mijn OP: zo’n spijt dat ik niet meteen nee heb gezegd.
De komende weken heb ik dus alle tijd om eea maar eens te laten bezinken. Stiekem wel blij dat ik mijn deel van de accomodatie nog niet had betaald. Ben ik ook zeker niet meer van plan. Zoek het lekker uit. Met pijn in mijn hart. Dat wel. Ik weet ook niet of hij hen al geïnformeerd heeft.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in