Wat ga jij nu stemmen?

03-06-2025 09:41 2891 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is weer zover dames, het kabinet is alweer (bijna) gevallen. Waarschijnlijk moeten wij dan weer naar de stembus. Ik had vorige keer op de PvdD gestemd, maar sinds dat nauwelijks effect had op de uitkomst ga ik dit keer strategischer op een veel grotere linkse partij stemmen. Gaat iemand het ook over een andere boeg gooien? Of blijf je bij je vorige keuze?
fanta1996 wijzigde dit bericht op 03-06-2025 09:52
1.12% gewijzigd
AnAppleADay schreef:
23-08-2025 10:01
En ondertussen:

Waarom verbaast dit me weer niet.
Goed om te tonen.
zoefff wijzigde dit bericht op 23-08-2025 12:11
Reden: Neemt geen plaatjes over
23.08% gewijzigd
.
AnAppleADay schreef:
En ondertussen:

Afbeelding
Dit zou iedereen moeten onthouden. Ook als de PVV straks weer vol op het orgel gaat over de dader die in een COA zat. Het lot van de vrouw interesseert ze geen zak en wordt vol enthousiasme geofferd voor hun eigen ranzige agenda.
MrsM schreef:
23-08-2025 10:28
Uiteraard. Ik ben een enorme zakkenvuller, belastingontwijker en uitknijper van werknemers. ;-)
Excuus, van mij uit :).

Wat ik bedoelde; Ik zie vaak dat dit soort veranderingen worden aangegrepen om achterstallige prijsverhogingen door te voeren. Dat maakt de prijsverhogingen niet minder noodzakelijk dat snap ik ook wel. Dan is excuus niet een goed passend woord natuurlijk, aanleiding was beter geweest.
kleinezon wijzigde dit bericht op 23-08-2025 13:03
0.41% gewijzigd
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
MrsM schreef:
23-08-2025 10:21
Dat vraag ik me dus af, want met het principe de vervuiler betaald, zouden de kosten voor sectoren die veel op de weg zitten dus wel stijgen.

...
Dat sluit toch ook aan bij wat ik zeg dat gemiddeld de kosten niet zullen stijgen? Dus voor bedrijven die meer rijden en dan vooral in een verbrandingsmotor wordt het duurder, voor een deel om het even, voor de delen die een alternatief hebben of toch al weinig rijden goedkoper. Daarnaast is transport gemiddeld genomen niet de grootste kostenpost.
Dus of de kosten voor consumenten (want daar reageerde ik op) over alles heengenomen hierdoor noemenswaardig gaan stijgen, dàt denk ik niet. Tenzij dus de aanleiding wordt aangegrepen door bedrijven om hun prijzen te verhogen.
.
vanielje wijzigde dit bericht op 23-08-2025 13:04
Reden: Dubbel
0.00% gewijzigd
AnAppleADay schreef:
En ondertussen:

Afbeelding
Maar dit is imo veel belangrijker dan die kilometerheffing :)
GriebusDus schreef:
23-08-2025 12:23
Dit zou iedereen moeten onthouden. Ook als de PVV straks weer vol op het orgel gaat over de dader die in een COA zat. Het lot van de vrouw interesseert ze geen zak en wordt vol enthousiasme geofferd voor hun eigen ranzige agenda.
Waarom stemde de PVV tegen? Dat Forum tegenstemde verbaast me niet.
Mar waarom stemde PVV tegen? Dat FvD tegenstemde verbaast me niet.
Vanielje schreef:
23-08-2025 13:03
Waarom stemde de PVV tegen? Dat Forum tegenstemde verbaast me niet.
Die is makkelijk;
Aandacht voor femicide en vrouwenrechten is woke en daarmee verdacht. Tenzij het gebruikt kan worden om moslims, vluchtelingen of Oost Europeanen te bashen uiteraard. Dion Grauss is het slachtoffer van de linkse media en verdient 100% steun en vertrouwen. :bunny:
MrsM schreef:
23-08-2025 10:21
Dat vraag ik me dus af, want met het principe de vervuiler betaald, zouden de kosten voor sectoren die veel op de weg zitten dus wel stijgen.

Gelukkig ben ik ondernemer en kan ik als excuus gewoon mijn prijzen lekker verhogen.
Toen het BTW tarief voor podiumkunsten in 2011 van 6 naar 19% ging, verhoogden wij als muzikanten ook onze prijzen. Je wil niet weten wat een commentaar -van boekers- we daarop kregen. Nee joh, we gaan gewoon wel meer dan 10% minder verdienen. Het is al zo een vetpot, de muziek…. :facepalm:

Maar ja, het verhogen van je prijzen door dir soort maatregelen wordt jou aangerekend en niet de politiek.
What would Patsy do?
AnAppleADay schreef:
En ondertussen:

Afbeelding
Dit zou voldoende moeten zijn om iig als vrouw niet op deze partijen te stemmen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
23-08-2025 13:28
80% van de vermoorde vrouwen wordt vermoord door een (ex) partner of mannelijk familielid.

Maar volgens de PVV is dus niet femicide het probleem, maar asielzoekers.

https://atria.nl/nieuws-publicaties/gew ... en-vrouwen
En nu NSC op is gestapt wordt de hele regering, op een paar BBBers na, gevormd door de VVD tot we na de volgende verkiezingen een nieuw kabinet hebben. Dat kan nog best een jaar duren in totaal.

Ik vraag me af hoe ze het gaan doen, maar op kwaliteit ben wel blij dat de VVD ministers nu het kabinet runnen. Als de PVV als enige grote partij in het kabinet was gebleven was het een chaos geworden.
rosanna08 schreef:
Waar ga je die 10 miljoen aan uitgeven dan? Ik vind juist die partijen die vóór stemden alleen aan hun eigen marketing doen. Geen enkele partij wil dat dit soort geweldsmisdrijven plaatsvinden.
Pioen00 schreef:
24-08-2025 10:57
Waar ga je die 10 miljoen aan uitgeven dan? Ik vind juist die partijen die vóór stemden alleen aan hun eigen marketing doen. Geen enkele partij wil dat dit soort geweldsmisdrijven plaatsvinden.

Bijvoorbeeld aan extra training voor o.a. politieagenten om eerdere signalen beter te herkennen. Extra cellen. De enkelband uit Spanje ook hier invoeren, en er dan ook voor zorgen dat er voldoende politieagenten zijn om eea te monitoren.

Die 10 miljoen lijkt me een heel aardig beginnetje, maar nog niet eens genoeg.
Pioen00 schreef:
Zie antwoord op vraag zes. Er wordt geld uitgegeven aan voorlichting, meer officieren van justitie en expertise bij de politie. Lijkt mij een zinvolle uitgave.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 5-1821.pdf
Pioen00 schreef:
Inderdaad. Het is niet dat ergens, welk onderwerp dan ook, meer geld tegenaan gooien per definitie tot bruikbare oplossingen leidt. Zo'n voor/tegen stellingplaatje laat begrijpelijkerwijs geen ruimte voor enige nuance of uitleg maar je partij bij de 'voor' kant plaatsen is wel makkelijk scoren natuurlijk. Ik kan mij niet voorstellen dat fvd of pvv voorstanders van femicide zijn bijv., maar ze zullen er een ander idee over hebben.
.
Vanielje schreef:
23-08-2025 15:52
En nu NSC op is gestapt wordt de hele regering, op een paar BBBers na, gevormd door de VVD tot we na de volgende verkiezingen een nieuw kabinet hebben. Dat kan nog best een jaar duren in totaal.
NSC is een mediastuk aan het opvoeren om te overleven bij de volgende verkiezingen.
MissUnderstood schreef:
24-08-2025 11:03
Bijvoorbeeld aan extra training voor o.a. politieagenten om eerdere signalen beter te herkennen. Extra cellen. De enkelband uit Spanje ook hier invoeren, en er dan ook voor zorgen dat er voldoende politieagenten zijn om eea te monitoren.

Die 10 miljoen lijkt me een heel aardig beginnetje, maar nog niet eens genoeg.
Dus meer China!
Een politiestaat.
Anti democratie.

Misschien kunnen ze is beginnen met voorkomen inpv de democratie de nek om te draaien.
Nederland behoort tot de top van de wereld kwa regels en wetten.

De politieke partijen van de afgelopen 30jaar hebben een iedergeval flink gefaald.
En ze hebben de media in hun zak.
Dus helaas gaat het hier echt alleen maar slechter worden.

We leven helemaal niet in een democratie.
Je kan geen burgemeester, wethouder, minister, premier, koning, hoofd politie, EU leiders, generaals, rechters WHO, WEF kiezen..
Alleen maar op nietsnutten die er tijdelijk zitten om hun zakken te vullen en het volk bezig te houden.

Hoe werkt de media.
https://youtu.be/YNCTMFcgJK0?si=HRTaRETVlcfshrBB
Enjoy life.
Do something stupid !
Jesco schreef:
24-08-2025 11:51
Inderdaad. Het is niet dat ergens, welk onderwerp dan ook, meer geld tegenaan gooien per definitie tot bruikbare oplossingen leidt. Zo'n voor/tegen stellingplaatje laat begrijpelijkerwijs geen ruimte voor enige nuance of uitleg maar je partij bij de 'voor' kant plaatsen is wel makkelijk scoren natuurlijk. Ik kan mij niet voorstellen dat fvd of pvv voorstanders van femicide zijn bijv., maar ze zullen er een ander idee over hebben.
De PVV en FvD koppelen het probleem van geweld tegen vrouwen één op één aan migratie en islamitisering. Zie ook Wilders' uitspraken over testosteronbommen, etc.

https://www.headliner.nl/item/fvd-haalt ... aard-41070
Jesco schreef:
24-08-2025 11:51
Ze zullen geen voorstander zijn van femicide, maar in het algemeen maken ze er geen geheim van dat ze "geklaag" van vrouwen over intimiderend gedrag van mannen maar overdreven en woke vinden. Traditionele rollenpatronen is wat ze willen, en laten die soort denkbeelden nou net aan de wortel liggen van het geweld tegen vrouwen.

Een andere vraag is: hoe zou je het dan willen aanpakken zonder een cent extra uit te geven?
Vanielje schreef:
24-08-2025 12:34
De PVV en FvD koppelen het probleem van geweld tegen vrouwen één op één aan migratie en islamitisering. Zie ook Wilders' uitspraken over testosteronbommen, etc.

https://www.headliner.nl/item/fvd-haalt ... aard-41070
en dit
Draaideurforummer schreef:
24-08-2025 12:39
Ze zullen geen voorstander zijn van femicide, maar in het algemeen maken ze er geen geheim van dat ze "geklaag" van vrouwen over intimiderend gedrag van mannen maar overdreven en woke vinden. Traditionele rollenpatronen is wat ze willen, en laten die soort denkbeelden nou net aan de wortel liggen van het geweld tegen vrouwen.
Precies. Femicide, stalking en huiselijk geweld is alleen erg als een moslim, buitenlanders of vluchteling de dader is. Als het Dion Graus is, moet je gewoon niet zo zeuren als vrouw en gaan afwassen.
GriebusDus schreef:
24-08-2025 12:57
Precies. Femicide, stalking en huiselijk geweld is alleen erg als een moslim, buitenlanders of vluchteling de dader is. Als het Dion Graus is, moet je gewoon niet zo zeuren als vrouw en gaan afwassen.
En met zijn beveiligers naar bed:

https://www.welingelichtekringen.nl/pol ... n-bewakers
rosanna08 schreef:
Ik vind jou fantastisch en ik weet dat jij het niet zo bedoeld.

MAAR.

Femicide is géén vrouwenonderwerp en zou ook nooit zo benaderd moeten worden.
Mijn vader, mijn man, mijn zonen en mijn vrienden vinden het even gruwelijk als mijn moeder, mijn dochter en mijn vriendinnen als er weer een vrouw vermoord wordt. Ze zijn nét zo tegen femicide als vrouwen. Uiteraard kunnen ze zelf geen direct slachtoffer worden, maar dan neemt niet weg dat het ook voor mannen voldoende reden zou moeten zijn om niet op deze partijen te stemmen.

Beeldvorming is niet alleen mannen die kleedkamerpraat normaliseren, maar ook vrouwen die het als vrouwenprobleem bespreken. Dat is het niet. Het is een probleem van iedereen die om vrouwen geeft.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven