Pannekoeken
zondag 24 augustus 2025 om 14:44
Ik heb net geluncht met pannenkoeken en nu vraag ik me af hoe jullie pannenkoeken maken.
Koop je ze kant en klaar of maak je ze from scratch of iets ertussenin?
Je kan meerdere opties kiezen in de peiling als je het niet altijd op dezelfde manier doet
.
Deel ook jouw geheime tips voor nog lekkerder pannenkoeken en alles wat je er verder over kwijt wil.
Koop je ze kant en klaar of maak je ze from scratch of iets ertussenin?
Je kan meerdere opties kiezen in de peiling als je het niet altijd op dezelfde manier doet

Deel ook jouw geheime tips voor nog lekkerder pannenkoeken en alles wat je er verder over kwijt wil.
zondag 24 augustus 2025 om 16:10
zondag 24 augustus 2025 om 16:12
From scratch, omdat het dan echt echt echt lekker is.
Ik heb nooit begrepen wat er zoveel beter is aan een pannenkoekmix. Je moet het vocht wat je dan toevoegt toch ook afwegen? Dan kost het 1 minuut om ook het meel af te wegen en er eieren bij te gooien en een snuffie zout en klein scheutje olie.
Hoppaaaa
Overigens heb ik ook een hekel aan pannenkoekenrestaurants voor een diner, want als kind kreeg je dan 1 pannenkoek. Ik hield vooral van naturel en appel toen.
En daarna had ik nog honger, kon er nog wel 2 op.
Nu/hedendaags zou ik ook geen babi pangang op mijn pannenkoeken doen overigens, maar dan kan ik wel een 2e bestellen
Ik heb nooit begrepen wat er zoveel beter is aan een pannenkoekmix. Je moet het vocht wat je dan toevoegt toch ook afwegen? Dan kost het 1 minuut om ook het meel af te wegen en er eieren bij te gooien en een snuffie zout en klein scheutje olie.
Hoppaaaa
Overigens heb ik ook een hekel aan pannenkoekenrestaurants voor een diner, want als kind kreeg je dan 1 pannenkoek. Ik hield vooral van naturel en appel toen.
Nu/hedendaags zou ik ook geen babi pangang op mijn pannenkoeken doen overigens, maar dan kan ik wel een 2e bestellen

zondag 24 augustus 2025 om 16:18
Er is niks beter aan een mix. Maar dan hoef ik alleen te doen wat er op het pak staat in plaats van zelf na te denken.It-is-joysjuhhh schreef: ↑24-08-2025 16:12From scratch, omdat het dan echt echt echt lekker is.
Hoppaaaa
Nu/hedendaags zou ik ook geen babi pangang op mijn pannenkoeken doen overigens, maar dan kan ik wel een 2e bestellen![]()
Een restaurantpannenkoek is voor mij wel meer dan genoeg altijd.
zondag 24 augustus 2025 om 16:21
zondag 24 augustus 2025 om 16:27
Hier regelmatig pannekoeken. Wel met een mix
(volkoren mix van de Lidl). We bakken ze in roomboter.
We eten eerst hartig met spek en/of salami, courgette, ui, kaas. Als hij klaar is (zelfgemaakte) pesto, tomaat en sla (als we in huis/moestuin hebben) erover.
Nu in de zomer doen we daarna naturel met aardbeien en slagroom
.
In de winter met appel, kaneel en beetje suiker.
We zijn (met 5 personen) wel even bezig maar we vinden het allemaal lekker
.
We eten eerst hartig met spek en/of salami, courgette, ui, kaas. Als hij klaar is (zelfgemaakte) pesto, tomaat en sla (als we in huis/moestuin hebben) erover.
Nu in de zomer doen we daarna naturel met aardbeien en slagroom
In de winter met appel, kaneel en beetje suiker.
We zijn (met 5 personen) wel even bezig maar we vinden het allemaal lekker
zondag 24 augustus 2025 om 16:41
ik weeg nooit af. Ik klop een ei los, gooi er een sloot melk bij, klop dat door elkaar. Daarna steeds bloem/meel erbij tot ik de gewenste dikte bereikt heb.La_Galette schreef: ↑24-08-2025 16:21Meestal uit pak, dat scheelt me afwegen en wij eten pannenkoeken meestal als er snel iets op tafel moet komen.
Als ik een keer geen mix heb dan maak ik ze zelf.
Om het nog erger te maken, ik bak ze in vloeibare bakboter, omdat ik roomboter niet lekker vindt.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 24 augustus 2025 om 16:42
zondag 24 augustus 2025 om 16:43
Die 1 keer per jaar dat ik pannenkoeken eet koop ik ze kant-en-klaar.
Ik ben een 0 in bakken, dus zelfs zo'n prefab-beslag zou hier mislukken.
Geen kinderen en man moet niet van pannenkoeken weten.
Behalve dan op vakantie de Bretoense crepes.
Ik ben een 0 in bakken, dus zelfs zo'n prefab-beslag zou hier mislukken.
Geen kinderen en man moet niet van pannenkoeken weten.
Behalve dan op vakantie de Bretoense crepes.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 24 augustus 2025 om 16:44
zondag 24 augustus 2025 om 16:47
Ik weeg of meet niks, op gevoel.It-is-joysjuhhh schreef: ↑24-08-2025 16:12From scratch, omdat het dan echt echt echt lekker is.
Hoppaaaa
I wanna live my life with the volume full!
zondag 24 augustus 2025 om 16:50
In het jumbo pakket dat je kon sparen zat er ook 1. Misschien komt die daar vandaan?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zondag 24 augustus 2025 om 16:57
Ja zoiets zal het wel zijn of gratis bij de supermarkt oid.
zondag 24 augustus 2025 om 17:04
Graze schreef: ↑24-08-2025 15:38Meestal ook from scratch maar soms ook een volkoren pannenkoek mix. Daar gooi ik dan regelmatig ook nog kaneel of iets van chiazaad of gebroken lijnzaad doorheen voor de extra vezels. Ik eet ze meestal met poedersuiker, maple syrup en ik heb sinds kort ook kaneelsuiker in huis.
Had laatst ineens zo'n zin in poffertjes maar geen poffertjes pan dus die maar kant en klaar gehaald, niet zo goed als vers en net gebakken maar toch.
Ik gebruik voor poffertjes een gewone koekenpan en maak dan met een lepel kleine hoopjes.
Mijn kinderen merken niet dat ze niet allemaal even groot of rond zijn.
She was brave and strong and broken, all at once.
zondag 24 augustus 2025 om 17:12
zondag 24 augustus 2025 om 17:21
Zo doe ik het ook. Tegenwoordig glutenvrij ( of gewoon boekweitmeel is ook Gv) en met plantaardige melk. Smaakt ook prima. Gebakken in margarine omdat het plantaardig moet zijn. Maar roomboter vond ik nooit zo geweldig. Spettert ook enorm.

zondag 24 augustus 2025 om 17:33
Ik heb niet echt een voorkeur, ik doe het allemaal op zijn tijd. En ik zal wel geen fijnproever zijn, want ik vind het één niet speciaal veel lekkerder dan het ander. Voor de onverwachte trek in pannenkoeken vind ik het handig om zo'n pak in huis te hebben waar alleen water bij hoeft. Zal wel minder gezond zijn, maar ja ik maak pannenkoeken niet voor de gezondheid.
zondag 24 augustus 2025 om 17:38
Goeie tip, dankjewel. Vind margarine echt niet lekker.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in