Hier mag alles zijn en weer verdwijnen - 5

10-05-2025 21:03 1914 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een gedeelde plek om verder te kunnen schrijven en ook weer te kunnen wissen. Voel je welkom in dit topic: Hier delen we zielenroerselen die je IRL niet op tafel gooit.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.

Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Ach Bloemenvaasje... het is ook raar, na 3 jaar afscheid nemen en weten dat de mensen die je zo bent gaan vertrouwen en die je zo hebben geholpen dat je die nooit meer gaat zien en je het nu "alleen" moet doen...

Mag het er zijn?

Je laatste alinea komt binnen trouwens.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Ja dat probeer ik wel Lucy. Ik vind het verwarrend, want eigenlijk ben ik heel opgelucht dat ik er niet meer heen hoef, maar toch voel ik me verdrietig en alleen….

Ik lig al een tijdje in bed nu. Dochter heeft vriendinnen uitgenodigd voor een filmavond, nog even genieten van de laatste vakantiedagen. Moppies :heart:
.
avocadeau wijzigde dit bericht op 06-09-2025 21:39
99.89% gewijzigd
.
99.77% gewijzigd
Avo, hoe was je nacht? Hebben de pillen geholpen om even uit te checken?
Heb je nog een beetje geslapen Avo?

En hoe gaat het nu eigenlijk verder? Nu sta je op een wachtlijst ofzo?
.
99.52% gewijzigd
.
99.32% gewijzigd
Ik heb wel redelijk geslapen gelukkig. Voelt nu wat rustiger, wel blij dat ik straks naar psych kan. Bij haar blijf ik gelukkig gewoon wekelijks gaan. Mogelijk samen in de toekomst nog zoeken naar iets erbij gericht op lichaamsbeleving, maar nu eerst even dit allemaal laten landen.

Ik ben ook aan het werk en daar worstel ik mee want het is altijd zo druk vlak voor de start van het jaar met van alles waarvan ik dacht dat het geregeld was maar toch mis blijkt te zijn gegaan en andere onverwachte brandjes die geblust moeten worden. Dat gaat niet goed samen met mijn concentratie de afgelopen 2 weken. Ik zal blij zijn als de eerste week van september voorbij is en alles op z’n pootjes terecht is gekomen.

Wat jammer dat de psycholoog een aanmeldstop heeft, dat hebben de goede altijd. Heb je aangegeven dat je via hapto haar naam hebt doorgekregen? Soms is er dan toch iets mogelijk. En anders kun je haar misschien vragen of zij binnen haar netwerk collega’s heeft die ze kan aanraden.

Heb je al een datum voor de 3e intake? Ik heb beide keren daarna na een week de planning gebeld en gevraagd of ze al zicht hadden op een datum en toen ging het ineens heel snel. Na intake 3 kon ik steeds binnen een maand terecht. Ik hoop dat dit voor jou ook zo is. Dan kun je hopelijk starten ruim voordat die stomme boot zich weer meldt.
Oh en de planners zijn ook zo lief en vinden het helemaal niet stom/lastig/overdreven als je belt. Ze snappen hoe spannend het is.
Olle ik mis je een beetje hier. Alles oké met jou?
.
99.83% gewijzigd
Dat het zo voorin je hoofd zit is wel herkenbaar. Ik kon er gelukkig wel met een paar mensen over praten destijds, via een lotgenotengroep ook met iemand die er al geweest was dat was fijn. Om een beetje te weten wat ik kon verwachten. Het onbekende vond ik erg spannend.

In de aanloop naar de opname nam de spanning wel verder toe, paar keer op het punt gestaan af te zeggen ook. Herbelevingen en beelden werden nog erger, wist vaak niet meer waar ik het zoeken moest. Maar daar had bijna iedereen die daar kwam last van bleek.

Dat ze zo lief waren allemaal riep bij mij wat achterdocht op, ik kon me eigenlijk niet voorstellen dat het oprecht was en verwachtte een soort addertje onder het gras. Dat kwam niet, ze bleven allemaal 8 dagen lang zo lief en de tweede keer weer. Ik kon het toen ook beter ontvangen en de kleintjes vonden het heel fijn. Ik heb echt heimwee gehad na afloop.
.
avocadeau wijzigde dit bericht op 06-09-2025 21:40
99.37% gewijzigd
Het traject van 3 jaar wat ik nu heb afgesloten heb ik gedaan bij een ander traumacentrum, na die 2 opnames bij TCN. Ik had ook nog weer terug gemogen voor een 3e keer maar ik vond het best pittig, zowel voor mezelf als voor mijn gezin dus dat wilde ik niet meer. Ik kan wel wat meer over vertellen over die behandeling, maar liever via Sjoerd.
.
99.90% gewijzigd
Ik weet niet meer precies hoe lang maar ik heb me na elke opname gedurende 2-3 weken ziek gemeld (was in die periode sowieso gedeeltelijk ziekgemeld maar na de opnames dus even volledig). Mijn ervaring was dat ik echt weer even moest wennen aan alle prikkels in de buitenwereld. Alles kwam echt heel hard binnen, en ik was ook heel moe dus werken ging toen even niet. Ik vond het een beetje vergelijkbaar met na je kraamweek, dat de wereld ineens weer heel groot voelt als je voor het eerst naar de supermarkt gaat.
Wat ik wel direct merkte was dat ik zoveel beter sliep, van 3 uurtjes per nacht ging ik ineens naar 7-8 uur, dat was grote winst!

Wat je beschrijft over alles wat misgaat is trouwens heel herkenbaar. Mijn hoogtepunt was toen ik van de week op het werk mijn telefoon in de wc liet vallen :frusty:
.
99.37% gewijzigd
:
99.17% gewijzigd
Hahaha, ik denk niet dat het met dat hoofd van mij nog goedkomt….

Telefoon heeft het overleefd, al duurde het wel even voor ik hem weer aan durfde te raken, brrrr….

Sjoerd is (als het goed is) onderweg
Whaha, ja dat snap ik wel ja. Werk toiletten vind ik sowieso brrrr.

Sjoerd is aangekomen en weer terug.
Superfijn, je hulp en informatie.
Bloem :hug:

Hier deze week weer echt gestart met de voorbereidingen, volgende week begint het jaar echt voor de studenten. Heel veel gewerkt, blijkt inderdaad vanalles toch niet te kloppen, af te zijn enz. Nog twee dagen om op zijn minst een soort okish de maandag in te gaan.

Alles vergeten of kwijt zijn is hier ook herkenbaar, net als het slechte slapen. Ik voel me een oud versleten vergiet.
Oh herkenbaar Selune, hier ook veel begeleiders van afstudeerprojecten die nog geen cijfers hebben ingeleverd waardoor studenten geen diploma kunnen aanvragen en daar super veel stress van hebben. Meestal komt het uiteindelijk op de valreep goed, maar ik heb in zo’n laatste week altijd liever alle vinkjes op groen op dinsdag dan op vrijdagavond….

Avo, Sjoerd is weer teruggevlogen
Vandaag is mijn trouwdag: 22 jaar getrouwd/28 jaar bij elkaar.

Bloemetje gekregen van mijn moeder, en ik weet niet wat ik ermee moet. Vast niet verkeerd bedoeld, maar wel weer als mogelijkheid om in contact te komen. Ik weet dat ik mild moet zijn, maar ik vind het tegelijk vervelend dat ze me niet met rust kan laten. Houdt afstand, doe niet alles elke keer op jouw voorwaarden, waar jij behoefte aan hebt...

Gewoon dank je wel zeggen is het meest netjes, aardig en volwassen om te doen zeker?

In het kader van klein leed hoor. Man en ik gaan zo heel chique uit eten. Zin in, eindelijk echt even tijd met elkaar. En vrijdag starten we met systeemtherapie. Ik ben benieuwd wat dat ons gaat brengen (en of het klikt met de therapeut).
Gefeliciteerd Lucy! Ik hoop dat jullie een fijne avond hebben samen.

Stuurt je moeder ieder jaar iets of normaal niet?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven