Vinted topic - 3
dinsdag 23 april 2024 om 09:29
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
woensdag 17 september 2025 om 05:40
Ik bedenk me soms dat ik alles gewoon maar 5 euro duurder moet maken aangezien mensen vaak toch lager bieden..
Maar echt heel irritant inderdaad. Als je zelf spullen voor de helft van de nieuwwaarde erop zet dan is het toch bizar om van iemand anders te verwachten dat ze wel accoord gaan met zo'n laag bedrag. Je zou haast denken dat ze het zelf weer wil doorverkopen..
Maar echt heel irritant inderdaad. Als je zelf spullen voor de helft van de nieuwwaarde erop zet dan is het toch bizar om van iemand anders te verwachten dat ze wel accoord gaan met zo'n laag bedrag. Je zou haast denken dat ze het zelf weer wil doorverkopen..
woensdag 17 september 2025 om 09:36
Ik vond Vinted een stuk leuker toen ik alleen nog maar kocht
. Verkopen is veel minder leuk. Die idiote lage biedingen inderdaad, op items die er sowieso al voor bijna niks op stonden. Maar ook de lompe manier van communiceren van sommige mensen.
Ik had er laatst eentje die 3 euro bood op een rok die ik er voor 5 euro op had staan, had ik maar geaccepteerd en verstuurd, werd weer naar mij teruggestuurd want zij had 'm niet afgehaald. Krijg ik opeens een berichtje van haar dat ik 'm weer opnieuw naar haar moet opsturen. Geen alsjeblieft, geen dankjewel, geen woord van een verklaring over waarom ze 'm niet had afgehaald, geen sorry. Ik heb haar nog gevraagd wat er aan de hand was geweest (ze had blijkbaar geen afhaalcode gekregen en ze was zo laat met afhalen dat die code toen ook niet meer te regelen was), maar de woorden alsjeblieft, dankjewel, en sorry kwamen gewoon echt niet voor in haar vocabulaire. Het was bijna komisch hoe er op elke plek waar ik een sorry, dankjewel, of alsjeblieft zou zetten, er gewoon niks stond.
Het deed me weer denken aan hoe Marktplaats zich ontwikkelde - in het begin superleuk, na enige tijd vooral veel irritatie over niet-aansluitende omgangsvormen, zeg maar. Hoe vaak ik toen niet heb zitten wachten op mensen die het doodnormaal vonden om gewoon zonder enig bericht niet op te komen dagen om iets op te halen, of hele dagdelen te laat, en dan die wegwuiverige reacties (of helemaal geen reactie) als ik zei 'goh ik zat op je te wachten, ik hoop dat alles ok is?'. Echt heel apart (en fijn!) dat ik dat soort gedrag in m'n normale leven nooit tegenkom.

Ik had er laatst eentje die 3 euro bood op een rok die ik er voor 5 euro op had staan, had ik maar geaccepteerd en verstuurd, werd weer naar mij teruggestuurd want zij had 'm niet afgehaald. Krijg ik opeens een berichtje van haar dat ik 'm weer opnieuw naar haar moet opsturen. Geen alsjeblieft, geen dankjewel, geen woord van een verklaring over waarom ze 'm niet had afgehaald, geen sorry. Ik heb haar nog gevraagd wat er aan de hand was geweest (ze had blijkbaar geen afhaalcode gekregen en ze was zo laat met afhalen dat die code toen ook niet meer te regelen was), maar de woorden alsjeblieft, dankjewel, en sorry kwamen gewoon echt niet voor in haar vocabulaire. Het was bijna komisch hoe er op elke plek waar ik een sorry, dankjewel, of alsjeblieft zou zetten, er gewoon niks stond.
Het deed me weer denken aan hoe Marktplaats zich ontwikkelde - in het begin superleuk, na enige tijd vooral veel irritatie over niet-aansluitende omgangsvormen, zeg maar. Hoe vaak ik toen niet heb zitten wachten op mensen die het doodnormaal vonden om gewoon zonder enig bericht niet op te komen dagen om iets op te halen, of hele dagdelen te laat, en dan die wegwuiverige reacties (of helemaal geen reactie) als ik zei 'goh ik zat op je te wachten, ik hoop dat alles ok is?'. Echt heel apart (en fijn!) dat ik dat soort gedrag in m'n normale leven nooit tegenkom.
woensdag 17 september 2025 om 09:51
Op mijn werk heb ik er wel eens mee te maken.kweepeer schreef: ↑17-09-2025 09:36.
Mensen die denken dat het tijdstip van een afspraak met een arts slechts indicatief is. Dus de afspraak is om 14.00, maar dan bedoelen we vast " ergens in de middag als het jou uitkomt"
Dat wij wel even speciaal voor hun in de avond open gaan, en mensen die eigenlijk nooit komen, alleen bij pijn en dan wel verwachten dat we gelijk de agenda leegmaken. Heel apart soort volk.
Oh en een tijd geleden op Vinted, ik wil jouw jas die te koop staat voor 25 euro wel overnemen voor 15 euro, dan haal ik hem morgenochtend bij je op, maar ik wil eerst even bij jou thuis passen.

Ik vind Vinted zelf ook niet ideaal maar ben er nog niet over uit wat een beter alternatief is. Marktplaats vind ik ook niet zaligmakend, net als facebook market.
woensdag 17 september 2025 om 10:04
Ik ga niet eens voor de helft van de nieuwwaarde. Dure kinderkleding verkoop je dan gewoon niet. En ik koop het zelf zeker niet allemaal nieuw.Lemon_Pledge schreef: ↑17-09-2025 05:40Ik bedenk me soms dat ik alles gewoon maar 5 euro duurder moet maken aangezien mensen vaak toch lager bieden..
Maar jurkjes die nieuw in de winkel meer dan £150 kosten en je vraagt 10% van die prijs vind ik meer dan redelijk. Ook als zo’n jurkje op Vinted is gekocht en maar één of twee keer gedragen is door mijn kind.
Ik heb een van mijn dochter’s jurkjes en laarsjes alsnog verkocht voor de vraagprijs vandaag en op Vinted en niet op Vestiaire dus er is nog hoop ha-ha

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 17 september 2025 om 10:17
Er ligt voor mij een pakketje klaar van UPS maar gisteren bij de ophaaldienst zeiden ze dat ze het niet hebben. Geen qrcode maar cijfergetal. Maar nu krijg ik een mail als ik het vandaag niet ophaal, het terug gestuurd word... al veel rare dingen gezien maar deze nog niet.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
woensdag 17 september 2025 om 10:19
Ik vind de helft van de nieuwwaarde ook veel. Ik verkoop voor hartstikke lage bedragen, €4 voor een Zara-spijkerbroek, €6 voor een Only-jurkje. Weet je, als ik het niet verkoop dan gaat het in de zak voor het goede doel, dus die paar Euro zijn juist leuk, want ik koop ook veel. En als iets niet loopt, dan gaat het alsnog in die zak.Baggal schreef: ↑17-09-2025 10:04Ik ga niet eens voor de helft van de nieuwwaarde. Dure kinderkleding verkoop je dan gewoon niet. En ik koop het zelf zeker niet allemaal nieuw.
Maar jurkjes die nieuw in de winkel meer dan £150 kosten en je vraagt 10% van die prijs vind ik meer dan redelijk. Ook als zo’n jurkje op Vinted is gekocht en maar één of twee keer gedragen is door mijn kind.
Ik heb een van mijn dochter’s jurkjes en laarsjes alsnog verkocht voor de vraagprijs vandaag en op Vinted en niet op Vestiaire dus er is nog hoop ha-ha.
Rare communicatie of vragen ben ik tot nu toe ook nog helemaal niet tegengekomen trouwens.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in