Zwanger worden | Herfst 2025
donderdag 25 september 2025 om 14:14
Hi allen,
Zoals in het 'Zwanger worden v.a. september topic' besproken, hierbij een nieuw topic mét tabel gezien TO van het andere topic al even niet meer heeft gereageerd (mocht je dit lezen, uiteraard van harte welkom hier
)
Oude topic: zwanger/zwanger-worden-v-a-september-25 ... ges/512565
Mocht je informatie missen of aan willen passen: wil je dit dan in bold aangeven in de reacties? Dat houdt het voor mij overzichtelijk.
Zoals in het 'Zwanger worden v.a. september topic' besproken, hierbij een nieuw topic mét tabel gezien TO van het andere topic al even niet meer heeft gereageerd (mocht je dit lezen, uiteraard van harte welkom hier

Oude topic: zwanger/zwanger-worden-v-a-september-25 ... ges/512565
Mocht je informatie missen of aan willen passen: wil je dit dan in bold aangeven in de reacties? Dat houdt het voor mij overzichtelijk.
Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Ronde | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
Whups79 | 31 | 1e | ZWANGER | 1e | 24/10 vitaliteitsecho |
Giraffe | 33 | 2e | ZWANGER | 1e | 20/10 vitaliteitsecho |
Aes | 29 | 1e | - | 1e | Even een pauze ![]() |
-April- | 38 | 3e | ZWANGER | 2e | - |
Verbouwvrouw | 33 | 2e | ZWANGER | 1e | 16/10 vitaliteitsecho en 11/11 termijnecho. 2 bonus kinderen ![]() |
GinnyDamrak | 36 | 2e | 8 oktober | 2e | Eerdere miskraam ![]() |
Hallodhdh | 29 | 1e | 21 september | 1e | - |
Jamie-Lee | 38 | 2e | ? | 1e | - |
Fietsertje89 | 35 | 4e | ZWANGER | 2e | 2 sterrenkindjes ![]() |
Florence | ? | 2e | ZWANGER | 1e | - |
Estrella | ? | 2e | ? | 1e | - |
Bijnahopelijkmama | 29 | 1e | ? | 1e | - |
Quicks1lver | 34 | 1e | 10 oktober | 1e | - |
whups79 wijzigde dit bericht op 08-10-2025 16:51
18.63% gewijzigd
En nu?
zaterdag 4 oktober 2025 om 21:17
Ja 2020 topic! Gaat heel goed met me-April- schreef: ↑04-10-2025 01:12Mindy! Wat superleuk om van je te horen
Hoe gaat t met je? Wil je ook een 3e? Haha
@iedereen: ik zat met Mindy in ons allereerste zwanger worden topic, in 2020 ofzo?
Ja echt bizar dat we in 2020 ook meeschreven in een zwanger worden topic. We zijn ruim 5 jaar verder en in die tijd is er maar 1-1,5 jaar geweest dat ik niet zwanger was of borstvoeding gaf
Lol

zaterdag 4 oktober 2025 om 23:12
Ja dat zeker, deze zwangerschap is tot nu toe mentaal by far het makkelijkst. Inderdaad heel fijn dat alles zo op z’n pootjes terecht is gekomen!MindyLahiri schreef: ↑04-10-2025 21:17Ja 2020 topic! Gaat heel goed met meUiteindelijk via een lange weg en IVF zwanger geworden en in december 2023 bevallen van de eerste, en 8 weken geleden dus van de tweede. Heeft lang geduurd maar ben heel blij dat ze er allebei zijn! Wat fijn dat jij weer een kleintje verwacht, kun je er een beetje onbevangen instaan na twee doorgaande zwangerschappen?
maandag 6 oktober 2025 om 10:20
Knuffel terug, en dankjewel

En wat leuk dat een forummer van je vorige zwangerschapstopic je zo komt feliciteren.

Hoe is het met iedereen? Iedereen goed het weekend doorgekomen, op wachtbankjes of met zwangerschap?
Hier rustig; voel me vanaf gisteren eigenlijk best prima, vooral heel moe. En het voelt gek om zo'n groot geheim te hebben, haha. Onze ouders hebben we het wel dit weekend verteld, dat was fijn. De rest wachten we bewust even af tot de eerste echo. Gevoelsmatig heb ik veel vertrouwen merk ik, maar rationeel komt het koppie elke keer om de hoek ("wat als het fout gaat").
En nu?
maandag 6 oktober 2025 om 12:53
Leuk dat jullie het al aan jullie ouders verteld hebben Whups! Hoe reageerden ze?
Hier komen en gaan de klachten, wat onzeker maakt. De echo staat pas op 27 okt met 8 wk omdat er niet eerder plek was bij de verloskundige die ook echo’s kan maken. Twijfel om het een week eerder ergens anders te laten doen en deze af te zeggen. Wil gewoon graag weten of het er vanbinnen goed uitziet…
Hier komen en gaan de klachten, wat onzeker maakt. De echo staat pas op 27 okt met 8 wk omdat er niet eerder plek was bij de verloskundige die ook echo’s kan maken. Twijfel om het een week eerder ergens anders te laten doen en deze af te zeggen. Wil gewoon graag weten of het er vanbinnen goed uitziet…
maandag 6 oktober 2025 om 13:23
Mijn ouders waren heel blij en emotioneel, het zou ook hun eerste kleinkind zijn
. Mijn schoonouders hadden het niet aan zien komen, maar heel blij ook (2e kleinkind zou het zijn).
Herkenbaar Giraffe, zit in precies dezelfde fase.. Echo duurt nog 2,5 week en voel ook een stuk minder dan vorige week. Je wil gewoon weten of het goed zit en of er een hartje klopt. Als het je helpt zou ik zeker proberen de echo elders te vervroegen! Volgens mij kunnen ze vanaf een week of 6 al iets zien? Jij hebt dus ook weinig klachten nog, of hoe voel je je?

Herkenbaar Giraffe, zit in precies dezelfde fase.. Echo duurt nog 2,5 week en voel ook een stuk minder dan vorige week. Je wil gewoon weten of het goed zit en of er een hartje klopt. Als het je helpt zou ik zeker proberen de echo elders te vervroegen! Volgens mij kunnen ze vanaf een week of 6 al iets zien? Jij hebt dus ook weinig klachten nog, of hoe voel je je?
En nu?
maandag 6 oktober 2025 om 16:28
Wat leuk een eerste kleinkind! Dat is extra bijzonder!
Ja precies vanaf week 6 kunnen ze het goed zien. We zijn echter die week op vakantie dus precies met 7 weken is de maandag na onze vakantie. Ik heb die echo nu op 20 oktober staan. Nog 2 weken wachten, dat overleef ik
Merk wel vermoeidheid maar de typische buikpijn die ik al voor nod had is nu weg. Wel nog wat gevoelige borsten maar dat wordt ook niet per se meer. Wel leuk Whups dat we zo gelijk lopen, herkenbare gevoelens daardoor.
Ja precies vanaf week 6 kunnen ze het goed zien. We zijn echter die week op vakantie dus precies met 7 weken is de maandag na onze vakantie. Ik heb die echo nu op 20 oktober staan. Nog 2 weken wachten, dat overleef ik
woensdag 8 oktober 2025 om 09:31
Ik schrijf even wat minder mee, want er is hier weinig te updaten. Nog steeds niet ongesteld. Wel allerlei pre menstruatie kwaaltjes, dus hopelijk barst het binnenkort los….. 
@whups: super leuk dat je ouders en schoonouders zo blij reageerden. Lijkt me ook heel exiting om het ze te vertellen! En begrijpelijk dat het wachten op die echo een spannende periode is. Ik hoop voor jou, maar natuurlijk ook voor alle andere dames dat jullie een goede echo krijgen!
Heb je verder last van “kwaaltjes”?
@whups: super leuk dat je ouders en schoonouders zo blij reageerden. Lijkt me ook heel exiting om het ze te vertellen! En begrijpelijk dat het wachten op die echo een spannende periode is. Ik hoop voor jou, maar natuurlijk ook voor alle andere dames dat jullie een goede echo krijgen!
Heb je verder last van “kwaaltjes”?
woensdag 8 oktober 2025 om 11:23
Oh meiden, ik snap het helemaal. Ik voel die specifieke klachten ook niet meer zo.. ik ben vandaag 6 weken en merk sinds deze week echt de enorme vermoeidheid opkomen. Zolang ik genoeg eet dan is er ook geen misselijkheid. Afgelopen dagen ben ik wel sneller duizelig maar dat zou kunnen liggen aan het hartje wat gaan kloppen dus de bloedsomloop verandert. Ik schommelde vorige week ook erg in emotie en vertrouwen maar nu zit dat wel weer goed. 
Mijn zoon, tiener, kwam door een ander gesprek over een baby en hij zei dat hij zich er niks bij kan voorstellen maar dat hij het wel leuk zou vinden. Hij noemde ook gelijk de naam Alex. Geen idee waar deze vandaan komt, want er zit ook geen kind in zijn klas of voetbalteam met die naam. We hebben al een Lex (ook baby) in de familie dus ik vind dat erg op elkaar lijken. Hoe kijken jullie daarnaar?
Mijn zoon, tiener, kwam door een ander gesprek over een baby en hij zei dat hij zich er niks bij kan voorstellen maar dat hij het wel leuk zou vinden. Hij noemde ook gelijk de naam Alex. Geen idee waar deze vandaan komt, want er zit ook geen kind in zijn klas of voetbalteam met die naam. We hebben al een Lex (ook baby) in de familie dus ik vind dat erg op elkaar lijken. Hoe kijken jullie daarnaar?
woensdag 8 oktober 2025 om 13:30
Vervelend he, dat wisselende met die kwaaltjes en het gewoon nog niet echt kunnen weten of het goed zit... Dat de tijd maar snel mag gaan!
Hier nog wel flink misselijk, beetje wisselend per dag maar nooit echt comfortabel. En slecht slapen valt ook erg op. Maakt de avonden wel heel zwaar, dan is het een beetje op voor die dag...
Qua namen, zelf helemaal nog niet mee bezig (voor een meisje hebben we nog een naam staan, dat wel), maar als je zeld Alex ook een mooie passende naam vindt, zou een Lex in de familie me niet tegenhouden geloof ik.
Hier nog wel flink misselijk, beetje wisselend per dag maar nooit echt comfortabel. En slecht slapen valt ook erg op. Maakt de avonden wel heel zwaar, dan is het een beetje op voor die dag...
Qua namen, zelf helemaal nog niet mee bezig (voor een meisje hebben we nog een naam staan, dat wel), maar als je zeld Alex ook een mooie passende naam vindt, zou een Lex in de familie me niet tegenhouden geloof ik.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
woensdag 8 oktober 2025 om 16:59
@Giraffe: wat fijn dat je een week eerder terecht kon bij de ander!
Dat scheelt, dan weet je het over een kleine 1,5 week hopelijk al.
@Hallodhdh: wat vervelend zeg dat je nog steeds niet ongesteld bent, pfff! Maar wel een goed teken dus dat je wat menstruatie klachten hebt? Hopelijk breekt 'ie snel door!
@verbouwvrouw: ergens - hoe stom ook - wel fijn te lezen dat ook jij het herkent, die afnemende klachten rond week 5/6.. Ik vergeet soms gewoon heel even dat ik zwanger ben. Fijn dat je in ieder geval nu weer een beetje in balans bent! En de naam: nee hoor, ik zou me daardoor denk ik ook niet tegen laten houden. Als jullie een goed gevoel bij die naam hebben, doen zou ik zeggen
@Fietsertje: wat vervelend dat je ook slecht slaapt, dan komt die vermoeidheid wel op een gegeven moment binnen. Hopelijk kun je de avondjes blijven pakken om extra te rusten, en valt dat niet zo op. Heb jij ook bijna je echo?
Hier niks nieuws te melden! Borsten zijn gevoelig als ik de hele dag een BH heb aangehad, dus dat probeer ik een beetje te vermijden. Verder probeer ik echt niet teveel te snacken, want heb enorm lekkere trek de hele tijd, haha. Af en toe een subtiel krampje, en word wel al sinds 2 weken echt elke nacht even wakker. Normaal slaap ik wel redelijk door. Voel me nog niet moe, eigenlijk wel prima. Gisteren officieel de 5 weken aangetikt, dus zal de komende weken wellicht wel wat meer worden (hopelijk niet
)

@Hallodhdh: wat vervelend zeg dat je nog steeds niet ongesteld bent, pfff! Maar wel een goed teken dus dat je wat menstruatie klachten hebt? Hopelijk breekt 'ie snel door!
@verbouwvrouw: ergens - hoe stom ook - wel fijn te lezen dat ook jij het herkent, die afnemende klachten rond week 5/6.. Ik vergeet soms gewoon heel even dat ik zwanger ben. Fijn dat je in ieder geval nu weer een beetje in balans bent! En de naam: nee hoor, ik zou me daardoor denk ik ook niet tegen laten houden. Als jullie een goed gevoel bij die naam hebben, doen zou ik zeggen

@Fietsertje: wat vervelend dat je ook slecht slaapt, dan komt die vermoeidheid wel op een gegeven moment binnen. Hopelijk kun je de avondjes blijven pakken om extra te rusten, en valt dat niet zo op. Heb jij ook bijna je echo?
Hier niks nieuws te melden! Borsten zijn gevoelig als ik de hele dag een BH heb aangehad, dus dat probeer ik een beetje te vermijden. Verder probeer ik echt niet teveel te snacken, want heb enorm lekkere trek de hele tijd, haha. Af en toe een subtiel krampje, en word wel al sinds 2 weken echt elke nacht even wakker. Normaal slaap ik wel redelijk door. Voel me nog niet moe, eigenlijk wel prima. Gisteren officieel de 5 weken aangetikt, dus zal de komende weken wellicht wel wat meer worden (hopelijk niet

En nu?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in