Welke stedentrip viel het meest tegen?

06-10-2025 11:16 176 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de afgelopen jaren best wat stedentrips gemaakt en heb nu aardig wat plaatsen bezocht zo. Sommige vind ik echt geweldig leuk, er is een hoop te zien en te doen, de sfeer is fantastisch en het eten is heerlijk. Maar sommige stedentrips waren echt een domper, die vielen me zwaar tegen en was ik blij als ik weer naar huis kon. Ik sluit niet uit dat het reisgezelschap een grote rol kan spelen hoor.

Ik trap af: Zo vond ik Valencia echt weinig aan, Milaan sfeerloos en Londen en Berlijn op een paar musea na ook niet veel.
Welke stedentrip viel jou het meest tegen?
Nice
Lissabon
Amsterdam
Florence
Denk dat heel veel wel afhangt van het weer en omstandigheden.
Heb eigenlijk nog nooit een stad gehad dat ik echt dacht: bah.
Maar vond bijvoorbeeld Georgetown in Maleisië de eerste dag wat tegenvallen. Het regende en was daarom relatief stillig op straat en grauw. Tweede dag scheen de zon stralend en toen was het geweldig leuk.
Ja, Parijs stinkt, maar dat hoort erbij.
Venetië is takkedruk dus moet je op de goede dag doen, met ook weer geluk met het weer.
Enige wat ik zou kunnen bedenken is Brugge. Hartstikke leuk sfeertje maar zo klein, je bent er zo doorheen.
Ligt niet in de buurt maar ik vond New York echt vreselijk. Vies, onveilig, te groot, druk... we hadden ook heimwee, dat hielp ook niet mee.

En in Europa, afgelopen jaar in Brussel geweest. Het Frans-NL vond ik echt bizar. Los daarvan waren er ook mooie gebouwen en zou ik het nog een kans willen geven. Mijn man en ik zijn 2x in Kopenhagen geweest. de 1e keer was het echt heel leuk (november, kindloos) en de 2e keer (zomervakantie, met kinderen) echt meh. Wel verliefd geworden op Stockholm maar daar ging het hier niet over :p
Firenze. In juni.

Ik had er 2.5 dag voor uitgetrokken, maar na minder dan 1 dag was ik klaar met de drukte en ben ik weggevlucht.

In Brussel kom ik - als Belg en wonende op 25 kilometer - niet meer.
Ik ben er te vaak verloren gelopen, verloren gereden én een keer stevig lastig gevallen.
Als man weer eens zegt dat ie er "gezellig samen een museum wil gaan doen" begin ik te gillen.

In Maastricht was ik te snel rond.
Dat had ik ook met Brugge.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
xiongmao schreef:
06-10-2025 12:39
Mee eens. Ik was er begin van de zomer. Er is gewoon niet veel te zien. Ik had mooi weer dus daardoor was het nog ok. Maar in de winter is echt niks denk ik.
:-( die had ik nog op mijn lijstje staan voor een stedentrip komend jaar. Toch nog maar es goed over nadenken dan.
Nothing happens for a reason
Marrakesh vond ik ook tegenvallen. Ik was er afgelopen voorjaar een paar dagen als onderdeel van een langere rondreis met de auto, maar er zijn echt leukere authentiekere steden in Marokko. Ik vond Marrakesh veel te druk, toeristisch, vies en de dierenmishandeling van de verklede aapjes op het grote plein in het centrum niet om aan te zien.
Nothing happens for a reason
Dordrecht: veel potentie, maar niks aan

Oxford: super druk

Barcelona: te cliché
Ik ben gek op Italiaanse steden maar ik vond Milaan echt tegenvallen. Wel mooie bezienswaardigheden, maar verder voelde het zo sfeerloos ofzo. Terwijl ik Verona, Rome, Bologna, Florence en Triëste echt geweldig vond.
Stressed is just desserts spelled backwards
juliet64 schreef:
06-10-2025 14:24
:-( die had ik nog op mijn lijstje staan voor een stedentrip komend jaar. Toch nog maar es goed over nadenken dan.
Ik heb me in april dit jaar 3 dagen prima vermaakt in Riga.
Istanbul, verschrikkelijk.
Amsterdam. Ik vind het daar helemaal niks. Net als Rotterdam. Voel me er niet veilig en te groot. Luxemburg stad vond ik saai.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
TinyTiny schreef:
06-10-2025 14:50
Istanbul, verschrikkelijk.
Sluit ik mij bij aan. Hoef ik echt nooit meer heen.

Lissabon: daar liep ik mij niet te vergapen aan al het moois, maar ik vond het wel gewoon een prettige gezellig stad. Beetje van uitzichtpunt naar uitzichtpunt wandelen en in de avond naar Bairro Alto.

En I :heart: Amsterdam. Mijn favoriete stad en op Parijs raak ik nooit uitgekeken. Ik voel mij eigenlijk bijna nooit onveilig in die steden.
jojojo wijzigde dit bericht op 06-10-2025 15:30
10.62% gewijzigd
Florence viel tegen, vind Bologna veel leuker. Londen is leuk maar ik mis daar leuke pleinen en terrassen. Oslo ben je ook zo klaar. Wenen vond ik dus wel heel mooi, vooral rond kerst.

Lissabon staat dit jaar gepland, ben heel benieuwd.
Londen ben ik meerdere keren geweest. Waaronder een keer 2 weken voor mijn studie. Die stad heeft het niet voor mij, maar mijn dochter wil er graag heen. Dus volgend jaar na 25 jaar weer een keer naar Londen. Benieuwd of ik dit keer wel enthousiast ga worden van die stad. Voordeel is dat ik er dan voor het eerst in de zomer/lente ben. Mijn mooiste herinnering aan Londen was die ene zonnige dag op de boot naar Greenwich in februari.
De markt op zaterdagochtend in Greenwich is super leuk. Het is ook leuk om dan idd een über boot te pakken, ipv de metro en DLR.
Milaan, Verona en Florance.

Nederland:
Arnhem
Praag en Parijs.
Niet aan mij besteed.
Ik vind het grauwe steden met een bouwstijl die mij niet aanspreekt.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Lille. Ooit beland via een trip van surprise me. Overal zwervers, beetje troosteloze stad.

Lissabon en Dublin heb ik me daarentegen 3 dagen prima vermaakt, dus smaken verschillen :lol:
Smaken verschillen, maar ik ben ook wel verbaasd van de zaken waar mensen allemaal over vallen.
Si abra la puerta hay lobos.
Enschede, Hengelo, Venlo en Heerlen.

Buiten Nederland, Hannover Keulen, Milaan, Porto.
Juul234 schreef:
06-10-2025 16:14
Enschede, Hengelo, Venlo en Heerlen.

Buiten Nederland, Hannover Keulen, Milaan, Porto.
Ben je serieus naar deze NL steden op stedentrip geweest?
miepmans schreef:
06-10-2025 14:21
Ligt niet in de buurt maar ik vond New York echt vreselijk. Vies, onveilig, te groot, druk... we hadden ook heimwee, dat hielp ook niet mee.

En in Europa, afgelopen jaar in Brussel geweest. Het Frans-NL vond ik echt bizar. Los daarvan waren er ook mooie gebouwen en zou ik het nog een kans willen geven. Mijn man en ik zijn 2x in Kopenhagen geweest. de 1e keer was het echt heel leuk (november, kindloos) en de 2e keer (zomervakantie, met kinderen) echt meh. Wel verliefd geworden op Stockholm maar daar ging het hier niet over :p
Het voelde me in NY juist verrassend veel veiliger dan ik had verwacht. Had ook een keer een tas laten liggen op een metrostation, teruggegaan en 3 kwartier later lag ie daar nog onaangeroerd! Ook verder helemaal in love met NY.
wiebenjij schreef:
06-10-2025 16:35
Ben je serieus naar deze NL steden op stedentrip geweest?
ik kan me er ook weinig bij voorstellen.
wiebenjij schreef:
06-10-2025 16:41
Het voelde me in NY juist verrassend veel veiliger dan ik had verwacht. Had ook een keer een tas laten liggen op een metrostation, teruggegaan en 3 kwartier later lag ie daar nog onaangeroerd! Ook verder helemaal in love met NY.
Helemaal eens! Ik ben in m’n eentje naar New York geweest en voelde me heel thuis en veilig. Wat een heerlijke stad. In Amerika vond ik Portland wel echt heel tegenvallen, lang niet zo ‘weird’ als ze willen zijn.

Hier in de buurt vind ik Frankfurt echt afschuwelijk. Wat een grijze koude stad.
Pelle schreef:
06-10-2025 16:53
ik kan me er ook weinig bij voorstellen.
Ja Hengelo gecombineerd met Enschede, maar uiteindelijk uitgeweken naar Münster. Het hotel was prima, het ijs ook, maar voor de rest was het sfeerloos.

Heerlen, ja en uitgeweken naar Aken.
Venlo, gecombineerd en ik kom er al van kleins af aan. Toen een tijd niet, maar later gillend weggerend en een andere stad opgezocht om overdag te verblijven.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven