Welke (onbekende) stad beviel jou enorm?

06-10-2025 13:36 130 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Londen, Parijs, Praag en Madrid. liefhebbers en haters. Misschien wel 50/50... Feit is: enorm bekend en velen zijn er al geweest.

Nu eens de verborgen pareltjes; Welke, liefst onbekendere, stad heeft jou onverwacht verrast?
En doooooor!
Wat dichter bij huis vond ik Hindeloopen heel schattig!
broadway schreef:
06-10-2025 13:37
Voor mij was dat Venlo. Misschien te klein voor een stedentrip, maar onverwacht sfeervol, gezellig en leuk winkelaanbod!
Van alle steden zou ik niet zo over Venlo gedacht hebben. Ik woon er een kwartiertje vanaf en kom er zelden. De stad is wel oké en het Limburgs Museum heeft regelmatig (tijdelijke) toptentoonstellingen dus ik denk dat ik binnenkort naar de nieuwe ga over de Bourgondiërs.

Ik vind steden als Trier, Maastricht top en verder heb ik een zwak voor het Limburgse Thorn. Ik vind de geschiedenis van het witte stadje zo fascinerend.
In Spanje: ondermeer Avila en Cáceres.
Wanneer je in de buurt bent, San Sebastián in Baskenland Noord-Spanje.
Karakter is wat je bent in het donker.
Niet onbekend, maar Brugge vond ik heel mooi.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
Lyon, Lille, San Sebastian en natuurlijk Bilbao
Niet onbekend, maar ik vind persoonlijk Madrid echt veel leuker dan Barcelona.
Vilnius kwam ik eens voor werk terecht en echt wel een leuke stad, maar niet heel groot.
Sarajevo! Ik hou van steden met veel geschiedenis.
Salzburg vond ik ook heel leuk, fijne sfeer
juliet64 schreef:
06-10-2025 14:30
Warschau! Heel ruim opgezet, veel cultuur, lekker eten (nog betaalbaar), vriendelijke mensen, relaxte vibe.
En in de zomer heel veel straatartiesten, echt geweldig.
Wroclaw, begin december, dus kersttijd. Echt geweldig! Leuke sfeer, mooie binnenstad, leuke mensen.

Volgende week gaan we een weekendje naar Gdansk, nu al heel veel zin in!
Ik vind Deventer echt ontzettend leuk! Vorig jaar voor het eerst geweest en ik hoop zeker niet voor het laatst.
In Nederland:
Leeuwarden, Zwolle en Breda

In het buitenland:
Trier, Lille, Reims, Aarhus, Keulen, Palermo en Siracuse
"Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites, mais je me battrai jusqu’au bout pour que vous puissiez le dire." -Voltaire
Tallinn vond ik mooi en leuk, en de geschiedenis beeldend vertellen van de middeleeuwse kern via Sovjet buitenwijken naar de nieuwste westerse stad.

Ljubljana vond ik ook heel erg de moeite waard, met lekker eten en heel aardige, behulpzame mensen.
MrsM schreef:
06-10-2025 14:38
Zakopane in Polen! Echt heel erg leuk! En Krakau, maar die is wat bekender, maar voor een lang weekend echt een aanrader! En Gdansk. Ook leuk.

Verder idd Leipzig en ook Dresden in Duitsland, vooral die laatste is onverwachts leuk.

In Frankrijk vond ik Orléans echt heel leuk, maar zeker ook Biarritz tegen de Spaanse grens was super!
Zakopane had wel wat mooie gebouwen maar verder echt vreselijk; een en al toerist, toeristenwinkels en vrijgezellenfeesten.
Gdanks is leuk inderdaad, en Wroclaw vond ik een aangename verrassing al is dat niet heel onbekend volgens mij.

In Spanje vond ik Burgos, Zaragoza en Olviedo erg leuk.
Een keer is genoeg
sallie68 schreef:
06-10-2025 15:34
Ik vind Deventer echt ontzettend leuk! Vorig jaar voor het eerst geweest en ik hoop zeker niet voor het laatst.
Ja! Deventer is superleuk! De vader van mijn vriend was daar geboren. Hele mooie stad met enorm veel leuke boetiekjes en een waag op een groot plein met hele leuke restaurantjes.
buzziebee wijzigde dit bericht op 06-10-2025 15:48
1.65% gewijzigd
Tunamelt schreef:
06-10-2025 15:35
Tallinn vond ik mooi en leuk, en de geschiedenis beeldend vertellen van de middeleeuwse kern via Sovjet buitenwijken naar de nieuwste westerse stad.

Ljubljana vond ik ook heel erg de moeite waard, met lekker eten en heel aardige, behulpzame mensen.
Ljubljana vond ik ook heel gezellig inderdaad. Hetzelfde met Alesund en Karlstadt.

In NL heeft Deventer me positief verrast
Heidelberg.
Ook niet onbekend, maar Valencia vond ik ook superleuk bedenk ik me ineens.
Montpellier :heart:
Prachtige stad, veel kleine straatjes met dan opeens weer een gezellig plein met terrasjes, straattheater, en de mooiste oude speelgoedwinkel die ik ooit gezien heb.
Bergamo, Italië een heerlijke plek met een oud en nieuwer gedeelte. Hamburg verraste mij ook.
Niet echt onbekend maar ik was aangenaam verrast door Singapore. Ik verwachtte jachtige drukte en spanning maar ik vond het er juist heel relaxed.

Was mijn eerste keer in Azië trouwens, ben er toen een maand geweest (voor werk) en heb me uitermate goed vermaakt.
PoesMinoes schreef:
06-10-2025 15:44
Heidelberg.

Jaaaa! Dat was idd ook erg leuk vond ik!
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
miepmans schreef:
06-10-2025 14:28
Mechelen is stiekem best leuk! Koblenz zijn we maar kort geweest en wil ik een x terug. Heeft de bijzondere combi van studenten vs reisje langs de Rijncruise bejaarden.

Daarnaast, maar die is niet heel onbekend heb ik veel liefde voor Stockholm. Mooie musea, veel groen, leuke horeca, goed OV.
Punt erbij voor Mechelen, erg leuk! En mochten er kinderen mee zijn of voor andere liefhebbers; op 10 minuten afstand te combineren met ZOO Planckendael.
Portofino en San Remo in Italië. Annecy in Frankrijk. Torquay in Engeland. Lake Havasu City in Amerika. Allemaal pareltjes die ik per ongeluk aandeed en waar ik nog eens naar terug zou willen!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven