Welke stedentrip viel het meest tegen?
maandag 6 oktober 2025 om 11:16
Ik heb de afgelopen jaren best wat stedentrips gemaakt en heb nu aardig wat plaatsen bezocht zo. Sommige vind ik echt geweldig leuk, er is een hoop te zien en te doen, de sfeer is fantastisch en het eten is heerlijk. Maar sommige stedentrips waren echt een domper, die vielen me zwaar tegen en was ik blij als ik weer naar huis kon. Ik sluit niet uit dat het reisgezelschap een grote rol kan spelen hoor.
Ik trap af: Zo vond ik Valencia echt weinig aan, Milaan sfeerloos en Londen en Berlijn op een paar musea na ook niet veel.
Welke stedentrip viel jou het meest tegen?
Ik trap af: Zo vond ik Valencia echt weinig aan, Milaan sfeerloos en Londen en Berlijn op een paar musea na ook niet veel.
Welke stedentrip viel jou het meest tegen?
woensdag 8 oktober 2025 om 20:59
- Berlijn: vooral die enorme grote grijze degelijke gebouwen. Ik vond het niet sfeervol. Brandenburger Tor wel leuk om te zien. Ik ben door een Duitse kennis het hele centrum door gegidst, maar zelfs dat hielp niet.
- Vilnius, Litouwen. Weinig mooie dingen te zien, vond ik.
- Londen: het is lang geleden, maar ook ik herken me weinig sfeer en weinig mooie uitzichten. Positief bijgebleven zijn de eekhoorns en de hoogte van het London Eye reuzenrad, al was die kermisattractie an sich niet mooi natuurlijk.
Wel leuk heb ik een hele rij van hoor! (Brugge, Rome, Danzig/Gdansk, Lübeck, Leiden, etc.)
New York viel me zeer mee, maar ik wilde er eigenlijk ook niet heen omdat ik niet van grijze wolkenkrabbersteden houd, maar ja, een vriendin vroeg of ik met haar de marathon wilde doen... en toen werd het daar toch wel magisch. Zo op de Verrazzano Bridge starten met een giga uitzicht. Ik kwam dus met HEEL lage verwachtingen, dat helpt zeer!
- Vilnius, Litouwen. Weinig mooie dingen te zien, vond ik.
- Londen: het is lang geleden, maar ook ik herken me weinig sfeer en weinig mooie uitzichten. Positief bijgebleven zijn de eekhoorns en de hoogte van het London Eye reuzenrad, al was die kermisattractie an sich niet mooi natuurlijk.
Wel leuk heb ik een hele rij van hoor! (Brugge, Rome, Danzig/Gdansk, Lübeck, Leiden, etc.)
New York viel me zeer mee, maar ik wilde er eigenlijk ook niet heen omdat ik niet van grijze wolkenkrabbersteden houd, maar ja, een vriendin vroeg of ik met haar de marathon wilde doen... en toen werd het daar toch wel magisch. Zo op de Verrazzano Bridge starten met een giga uitzicht. Ik kwam dus met HEEL lage verwachtingen, dat helpt zeer!
woensdag 8 oktober 2025 om 21:57
woensdag 8 oktober 2025 om 21:58
Een stad als Rome moet je eigenlijk in januari of februari doen. Dan is de temperatuur veel beter om dingen te gaan bekijken en je struikelt nog niet over de toeristen.
woensdag 8 oktober 2025 om 23:43
Ik werd gek van de straatverkopers elke 5 meter. Ook was het eigenlijk vooral over de koppen lopen, zo druk.
donderdag 9 oktober 2025 om 05:38
Ik heb het bijna altijd naar mijn zin hoor, ook als ik de stad zelf niet mooi vind. Er zijn ook altijd nog goede plekken voor eten, leuke mensen, soms muziek of interessante plekken om te bezoeken. En altijd leuke reisgenoten.
Mijn citytrip Leeuwarden was echt compleet verregend en verkleumd, de zon was er echt niet. Maar het was wel de eerste trip met nu man. En goed eten en goede accommodatie.
Mijn citytrip Leeuwarden was echt compleet verregend en verkleumd, de zon was er echt niet. Maar het was wel de eerste trip met nu man. En goed eten en goede accommodatie.
donderdag 9 oktober 2025 om 07:59
Toch bijzonder om te lezen. Als een stad tegenvalt, wat zoek je er dan precies?
Ik lees bijvoorbeeld: Rome. Ik heb twee weken in Rome elke dag “oude zooi” gekeken. En later nog eens teruggegaan voor een lang weekend en elke dag ergens anders genoten van de keuken.
Ik lees: Reykjavik. Daar is dan weer geen oude zooi maar je kunt er prachtig wandelen. Over de baai uitkijken naar het weer dat elk kwartier verandert. Lekker niksen naast de eidereenden in de vijver.
Ik lees: Berlijn. Daar kan je ook makkelijk een week doorbrengen, alleen al een lange dag in een goeie boekwinkel. En de architectuur is mss niet ‘gezellig’, maar wel interessant.
Ja sorry ik ben heel erg off topic dat ik niks te mopperen heb. Maar ik vraag me dus af wat je van een stad verwacht.
Ik lees bijvoorbeeld: Rome. Ik heb twee weken in Rome elke dag “oude zooi” gekeken. En later nog eens teruggegaan voor een lang weekend en elke dag ergens anders genoten van de keuken.
Ik lees: Reykjavik. Daar is dan weer geen oude zooi maar je kunt er prachtig wandelen. Over de baai uitkijken naar het weer dat elk kwartier verandert. Lekker niksen naast de eidereenden in de vijver.
Ik lees: Berlijn. Daar kan je ook makkelijk een week doorbrengen, alleen al een lange dag in een goeie boekwinkel. En de architectuur is mss niet ‘gezellig’, maar wel interessant.
Ja sorry ik ben heel erg off topic dat ik niks te mopperen heb. Maar ik vraag me dus af wat je van een stad verwacht.
donderdag 9 oktober 2025 om 08:09
Mij viel Milaan tegen, tuurlijk ik heb hele mooie dingen gezien. Lekker gegeten etc.jorchugh_jor schreef: ↑09-10-2025 07:59Toch bijzonder om te lezen. Als een stad tegenvalt, wat zoek je er dan precies?
Maaarrrrr ik had niet het gevoel dat ik bij andere steden wel kan hebben. Ik vind het niet de leukste Italiaanse stad. Had me er meer bij voorgesteld.
Heb ik het leuk gehad?? Jazeker. Ga ik nog een keer terug? Neu
Terwijl ik sommige andere steden al meerdere keren bezocht heb.
donderdag 9 oktober 2025 om 08:26
O ik ben vorige maand daar geweest en de straatverkopers lieten ons met rust, maar dat kan komen omdat ik blijkbaar niet altijd even vriendelijk kijk hahaha.
Ik vond Pisa verder wel leuk, wij zijn nog de 'stad' in gelopen, maar wij hadden het binnen 2 uurtjes wel gezien. + voordeel als je met de auto bent kun je 10 min van het centrum af gratis parkeren. Het is wel zo, ik heb Pisa nu gezien en gezien is gezien. Ik hoef daar niet perse nog een keer naartoe.
Terwijl ik dat bijv. met Lecce in zuid Italië absoluut niet heb en ook niet van Fermo waar mijn familie woont

donderdag 9 oktober 2025 om 08:44
Dat was omdat jij iets schreef in de trant van dat de duiters zelf misschien ook graag open hadden op zondag.
Maar dat willen ze niet, dan moeten ze zelf werken en kunnen ze ons land niet meer overspoelen.
Ik vraag me b.v. ook af wat al die duitsers elke zondag bij de plus en action moeten. Alsof hun leven ervanaf hangt. Dat ze het persé op zondag moeten hebben.
de wereld wacht om ontdekt te worden
donderdag 9 oktober 2025 om 08:48
Dat is zo.
Misschien ben ik verwend, maar voor een van de bekendste musea (opgraving/ruïne) van rome had ik wat meer uitleg verwacht.
Dat is zelfs zo in het boeren museum in hartje duitsland, een van de vele oorlogsmusea in normandië, opgravingen in griekenland enz.
Heb nooit ergens google hoeven gebruiken.
Beetje raar concept. Je betaald entree voor een museum, maar de info moet je zelf maar ergens vandaan halen.
donderdag 9 oktober 2025 om 09:03
Hahaha inderdaad, alsof ze zelf géén soort van Action hebben en die hebben ze dus wel en dat is de Tedi. De Plus die snap ik dan sowieso niet...de boodschappen in Duitsland zijn veel goedkoper. Hier in Venlo, wordt momenteel de tuincentra's overspoeld, vanwege de kerstshows.thanx schreef: ↑09-10-2025 08:44Dat was omdat jij iets schreef in de trant van dat de duiters zelf misschien ook graag open hadden op zondag.
Maar dat willen ze niet, dan moeten ze zelf werken en kunnen ze ons land niet meer overspoelen.
Ik vraag me b.v. ook af wat al die duitsers elke zondag bij de plus en action moeten. Alsof hun leven ervanaf hangt. Dat ze het persé op zondag moeten hebben.
donderdag 9 oktober 2025 om 09:39
Bij Italië denien we vaak aan mooie oude steden en dorpjes met zonnige pleinen. Maar in steden als Milaan wordt het geld voor het land verdient en dan past de stad zich daar op aan. Die hebben geen toeristen nodig zoals de mooiere Italiaanse steden.Lila-Linda schreef: ↑09-10-2025 08:09Mij viel Milaan tegen, tuurlijk ik heb hele mooie dingen gezien. Lekker gegeten etc.
Maaarrrrr ik had niet het gevoel dat ik bij andere steden wel kan hebben. Ik vind het niet de leukste Italiaanse stad. Had me er meer bij voorgesteld.
Heb ik het leuk gehad?? Jazeker. Ga ik nog een keer terug? Neu
Terwijl ik sommige andere steden al meerdere keren bezocht heb.
donderdag 9 oktober 2025 om 10:48
Grappig, precies zo. Ik ben er eens voor werk geweest, cursus geven voor een week, en had me ook wel op de stad verheugd en het viel me ook wat tegen. Haventje is leuk om een keer doorheen te lopen, maar niet meer dan dat. En de sfeer vond ik vrij 'koud', de Denen zelf ook, niet heel hartelijk. Het heeft niet kunnen bekoren, dus ik zou er ook niet meer heen willen.Lois schreef: ↑08-10-2025 18:05Op Kopenhagen had ik me heel erg verheugd, maar dat vond ik tegenvallen. Kan ook met mijn timing te maken hebben gehad (einde van een vakantie, 1,5 dag en de eerste halve dag heel veel regen). Dat is niet een stad waarvan ik denk dat ik er nog een keer naartoe zou gaan.
donderdag 9 oktober 2025 om 11:11
Toch vond ik Turijn en Bologna niet tegenvallen, samen met Milaan toch voor Noord-Italië de economische hoofdader
donderdag 9 oktober 2025 om 11:11
donderdag 9 oktober 2025 om 13:25
Ze hebben ook gewoon action.Plasticss schreef: ↑09-10-2025 09:03Hahaha inderdaad, alsof ze zelf géén soort van Action hebben en die hebben ze dus wel en dat is de Tedi. De Plus die snap ik dan sowieso niet...de boodschappen in Duitsland zijn veel goedkoper. Hier in Venlo, wordt momenteel de tuincentra's overspoeld, vanwege de kerstshows.
donderdag 9 oktober 2025 om 13:26
Nee gelukkig niet maar ik werd wel door je opmerking getriggerd en heb er even snel op gegoogeld. Volgens een reisorganisatie zijn dit hun best verkopende stedentrips:Lila-Linda schreef: ↑09-10-2025 11:12Het zou natuurlijk ook raar zijn, als iedereen alle steden even leuk vond
1. Valencia
2. Barcelona
3. Londen
4. Dubai
5. Marrakech
6. Praag
7. Lissabon
8. Rome
9. Málaga
10. Sevilla
donderdag 9 oktober 2025 om 15:40
Ja! Toen ik er jaren geleden was, dacht ik steeds dat ik verkeerd moest zijn gelopen of zo, omdat er eigenlijk niks te zien was.thanx schreef: ↑08-10-2025 08:09Dat viel mij dan wel weer tegen in Rome. (Verder vond ik het een super mooie stad en heb zelf nauwelijks bedelaars gezien).
Maar het forum romanum.... had me er veel van voorgesteld.
Je koopt een ticket en loopt wat tussen en over oude stenen en omgevallen pilaren.
Die zie je vanaf de straat ook.
Nergens staat er een bordje met wat info in b.v. engels.
Sowieso bijne nergens een bordje.
Het komt zo niet tot leven. Was leuk geweest als erbij stond wat het was geweest of hoe het heeft uitgezien.
Maar helaas.
Na al 2 uur door het colloseum te hebben gelopen (ook hier mocht wel wat meer info), daarna 2 uur naar het forum romanum. Mijn man zei nog "he, zijn we daar al wezen kijken?" En hij wees naar wat stenen verderop.
Ik zei "je gaat maar kijken, ik niet. Ik kan je n.l. nu al vertellen wat daar ligt; nóg meer oude stenen".
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 9 oktober 2025 om 15:46
Het is denk ik net als met mensen, je kunt met een stad een bepaalde klik of vibe voelen, in positieve of negatieve zin. Mij gaat het overal en altijd eigenlijk vooral om het eten, haha, de rest boeit me minder, maar een bijzondere vibe heb ik vooral gevoeld in Napels. Een vriendin en ik stapten daar jaren geleden uit de trein en het overviel mij aangenaam, ik kan niet uitleggen waarom want het was er ook vies en het stonk en de mannen waren handtastelijker. Het sprak mij er ongelooflijk aan. We zijn er overigens maar kort geweest, ben benieuwd hoe ik het nu ervaar als ik nog eens terugga.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 9 oktober 2025 om 18:01
Ik vermaak me overal hoor, daar niet van. Maar de ene stad vind ik nou eenmaal leuker dan de andere. En ik hou meer van mooie steden dan van niet mooie maar wel interessante steden.jorchugh_jor schreef: ↑09-10-2025 07:59Toch bijzonder om te lezen. Als een stad tegenvalt, wat zoek je er dan precies?
donderdag 9 oktober 2025 om 18:33
Grappig, want ik zou er zo kunnen wonen. Ik ben dól op Beijing. Het maakt ook uit hoe je je tijd ergens ervaart: is het weer goed, ontmoet je leuke mensen, maak je mooie dingen mee, et cetera. Ik vond het heerlijk om door de hutongs te lopen, mijn Chinees te oefenen, streetfoods te eten en met de mensen daar te kletsen. Brussel wordt ook genoemd en die snap ik wel, je moet echt weten waar je moet zijn (qua leuke eettentjes, cafés etc), verder is er niet bijster veel te doen en het centrum is ook niet erg leuk. Maar ik heb er een tijd gewoond en ik voel me toch altijd wel weer thuis als ik er ben.Barnsteen schreef: ↑06-10-2025 11:35Niet echt in de buurt voor een stedentripje, maar Beijing viel mij tegen. Grote, maar zielloze stad vond ik.
De enige historie die er was was achter hoge muren in de vorm van musea, verder eigenlijk alleen maar brede straten en hoge gebouwen.
Ik voelde me er wél heel veilig. Had er gerust middenin de nacht in mijn eentje op straat gelopen zonder me ook maar enig moment zorgen te maken.
Maar ik zou er niet zo maar nog eens naartoe gaan.
Ik zag dat Valencia eerder genoemd was. Ik vond het ook geen opzienbarende stad. Heb er wel lekker gegeten, maar dat was het ook. Reykjavik vond ik ook geen drol aan, hoewel ik IJsland verder echt magisch vond.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in