gebrek aan rustige 'mannelijkheid', meer 'in het nu leven'

05-11-2025 21:16 154 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even van me afschrijven: enkele maanden geleden kwam ik (40-er, man) een bijzondere vrouw tegen, ik kwam net uit een relatie van meerdere jaren, ook zij had net een vorige relatie achter de rug.

Naar elkaar toe gezegd het voorzichtig te willen doen, stap voor stap, maar ook: smoorverliefd op elkaar, heeft me naar een next level niveau weten triggeren, qua verbinding, levensvreugde, warmte… ik voel me er erg goed bij, het is een bijzonder warme vrouw, knuffels, naast een heerlijk plagerige en speelse kant, schoonheid, chemie, IQ EQ, is een supermama voor haar kinderen.
Afgelopen maanden zagen we elkaar meermaals per week, er was veel positieve vibe, sterke kracht, positief effect op elkaars ontwikkeling, dagen elkaar uit, kunnen elkaars kwetsbaarheden delen, ze geeft aan zich veilig en begrepen te voelen bij mij, wat ik echt heel fijn vind om te horen.

Tegelijkertijd ook een duidelijke voorzichtigheid naar relatie, we zaten niet in een echte volle uitgesproken relatie, maar wel een intensieve ‘dating’ (met o.a. seksuele exclusiviteit). En voorzichtig de deur open naar elkaar meenemen bij vrienden (geen familie).

Afgelopen week gingen we met elkaar op vakantie, was een beetje spannend omdat het toch een hele week samen was.
Op zich was het een heel fijne vakantie, veel momenten van verbondenheid, avontuur, gelachen…

Tegelijkertijd was ook mijn kant van veel praten en dingen benoemen, proberen begrijpen naar boven gekomen, wat te weinig ‘in het nu’. Ze gaf aan mij terug dat ze een stukje ‘mannelijkheid’ mist, die van de rustigheid, niet altijd alles benoemen.
Dat is een stuk dat ik herken, en waarin ik ook zoekende was/ben, maar ook pijnlijk om te horen, omdat dit wel misschien meespeelt in onze zoektocht naar ‘worden we echt een koppel, of niet?’.

Graag tips om hierin te groeien, wil dit echt graag.
Je ex klinkt als een bakvis. Die Happinez-meuk neem je toch niet serieus? Je was een situationship en ipv dat je boos bent dat ze je aan het lijntje hield ga je twijfelen.

Ik wil geen man die zich bezighoudt met "masculiene" onzin. Ik wil een man die normaal over zijn emoties praat als een volwassene met hersens.

Ik zal never nooit meer seks hebben met iemand voor we een koppel zijn.
itsmineru wijzigde dit bericht op 06-11-2025 10:33
76.13% gewijzigd
Gewoon niet meer alles benoemen dan maar. (Je zegt het eigenlijk zelf al)
Groetjes!
libe schreef:
05-11-2025 21:20
Gewoon niet meer alles benoemen dan maar. (Je zegt het eigenlijk zelf al)
Hij doet niks fout. Zij houdt alles vaag omdat ze hoogstwaarschijnlijk verderkijkt.
Wat mooi als mensen elkaar via dit topic zouden vinden!
Er hangt liefde in de lucht, TO
Si abra la puerta hay lobos.
Maar goed, als je zo praat als je OP, TO, dan is er vast een geschikte partner voor jou, maar deze mevrouw vindt het dus niets. Moet je zelf bedenken of je je aan wilt passen voor iemand anders of dat je jezelf wilt blijven of dat je misschien een beetje minder wilt analyseren de godganse dag.
Rabarbara schreef:
05-11-2025 21:21
:-D
Rabarbara schreef:
05-11-2025 21:21
Ja dit klinkt wel echt als zo'n braakrelatieadvertentie in de krant waar een "fitte intelligente charmante belezen zestiger" een slanke jonge vrouw zoekt om aan zijn arm te hangen en ze moet ook nog slim zijn.

(Hoe heet die toko ook alweer?)
The_Architect schreef:
05-11-2025 21:30
Ja dit klinkt wel echt als zo'n braakrelatieadvertentie in de krant waar een "fitte intelligente charmante belezen zestiger" een slanke jonge vrouw zoekt om aan zijn arm te hangen en ze moet ook nog slim zijn.

Ik date geen mannen met kinderen, helaas.
ItsMineru schreef:
05-11-2025 21:19
Je ex klinkt als een bakvis. Die Happinez-meuk neem je toch niet serieus? Je was een situationship en ipv dat je boos bent dat ze je aan het lijntje hield ga je twijfelen.

Ik wil geen man die zich bezighoudt met "masculiene" onzin. Ik wil een man die normaal over zijn emoties praat als een volwassene met hersens.

De OP quoten kan je een ban opleveren.

On topic: TO, jij bent een analyserend type, en kennelijk past dat niet bij deze dame. Lijkt me niet dat je gelukkig gaat worden door je aan haar aan te passen. Tijd om verder te zoeken (of even alleen te zijn en te reflecteren).
.
The_Architect schreef:
05-11-2025 21:30

Oh ja!
Hij: belezen, niet te belezen. Kent Kant en kan Goethe citeren, maar nooit op een vervelende manier. Saint Tropez. Jacht. Niet te overdreven, wel luxe. De goede dingen des levens. Smaak. Zij: charmant. Kan omgaan met zijn stellige overtuigingen. Houdt van lange wandelingen en unieke restaurantjes. Verzorgd uiterlijk. Samen nieuwe dingen beleven en genieten van het oude.
Ik verkeer veel met analytische types, maar die analyseren meer op wetenschappelijk niveau. Dit lijkt me wat meer navelstaren. Daar wordt niemand gelukkig van, behalve soms de navelstaarder zelf.
Rabarbara schreef:
05-11-2025 21:36
Oh ja!
Hij: belezen, niet te belezen. Kent Kant en kan Goethe citeren, maar nooit op een vervelende manier. Saint Tropez. Jacht. Niet te overdreven, wel luxe. De goede dingen des levens. Smaak. Zij: charmant. Kan omgaan met zijn stellige overtuigingen. Houdt van lange wandelingen en unieke restaurantjes. Verzorgd uiterlijk. Samen nieuwe dingen beleven en genieten van het oude.
Compleet onzinnig deze reactie , ben ik totaal niet.
Maar goed, leuk voor je dat je hiermee vermaak hebt.
Fijne avond nog
Rabarbara schreef:
05-11-2025 21:38
Ik verkeer veel met analytische types, maar die analyseren meer op wetenschappelijk niveau. Dit lijkt me wat meer navelstaren. Daar wordt niemand gelukkig van, behalve soms de navelstaarder zelf.
Maar ben je als navelstaarder in het nu aan het staren?
ItsMineru schreef:
05-11-2025 21:35
Ik date geen mannen met kinderen, helaas.
Je weet dat jij een eigen topic hebt he, voor die gedachtekronkels van je?

@ TO: lijkt me dat je dit vooral met haar hierover in gesprek moet blijven, wellicht kunnen jullie samen een middenweg vinden. En misschien zijn jullie inderdaad gewoon geen match, dat zal vanzelf blijken, als jij teveel moet veranderen om het te laten werken.
wijstoen schreef:
05-11-2025 21:41
Compleet onzinnig deze reactie , ben ik totaal niet.
Maar goed, leuk voor je dat je hiermee vermaak hebt.
Fijne avond nog
Het ging niet over jou. Het ging over dat type contactadvertenties. Daar had ik, heel schandalig in jouw topic, een onderonsje over met een andere forummer.
Misschien is dit de kern van het probleem. Het gaat niet altijd over jou.
En of je me echt een fijne avond wenst, daar twijfel ik over.
Je wilt groeien in ‘mannelijkheid’ en ‘niet alles benoemen’ en je eerste stap is een topic openen op een vrouwenforum?

Owkee. Ik zou eerder op boksles gaan. Maar dat ben ik.
jorchugh_jor wijzigde dit bericht op 05-11-2025 22:02
0.28% gewijzigd
ItsMineru schreef:
05-11-2025 21:19

Huh, hebben wij dezelfde OP gelezen?

TO, ik denk dat je de relatie wat teveel aan het overanalyseren bent en dat je te snel definitieve antwoorden wil… go with the flow! Of juist niet, dat is ook je goed recht.
To: is het voor haar een dealbreker? Een constatering? Een grens? Heeft ze aangegeven dit een minder sexy onderdeel van je te vinden of gezegd dat het volledig in haar irritatiegrens zit?

Vind je het zelf een probleem? Benoemen je alles uit onzekerheid, uit het ziekenhuis naar verbinding, het uit de wg gaan van stiltes, of omdat je de ander graag wil laten weten wat je voelt ihkv maak van je hart geen moordkuil?

De vraag is eigenlijk: in hoeverre blijf jij jezelf door naar haar "kritiek" te luisteren, in hoeverre verwacht ze dat je verandert, en in hoeverre irriteer jij jezelf aan deze eigenschap of verdwijnen je als je probeert te veranderen?
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met ‘teveel benoemen’ en ‘willen begrijpen’: vraag je haar steeds hoe ze zich voelt en of ze dat kan uitleggen? Zoiets? En dan misschien op momenten waarop dat de ontspannen sfeer verstoort?

Dan begrijp ik wel wat ze bedoelt. Dat komt onzeker over, alsof je het heel graag goed wilt doen terwijl je het (volgens haar) al prima doet, en leg je een ongemakkelijk soort druk op jullie relatie. Het is beter als jullie allebei gewoon jezelf kunnen zijn en dan merk je na verloop van tijd wel of het past. Uiteindelijk gaan jullie niet meer structureel veranderen op deze leeftijd (en dat moet je in een relatie sowieso niet proberen), dus beter kijk je gewoon of jullie samen genoeg gemeen hebben en of je kunt leven met eventuele mindere kanten van de ander. Daar steeds diepe vragen over stellen is irritant.
    Rabarbara schreef:
    05-11-2025 21:36
    Oh ja!
    Ja dat ja! Heerlijk vermaak.
    Lucy schreef:
    05-11-2025 21:58
    To: is het voor haar een dealbreker? Een constatering? Een grens? Heeft ze aangegeven dit een minder sexy onderdeel van je te vinden of gezegd dat het volledig in haar irritatiegrens zit?

Vind je het zelf een probleem? Benoemen je alles uit onzekerheid, uit het ziekenhuis naar verbinding, het uit de wg gaan van stiltes, of omdat je de ander graag wil laten weten wat je voelt ihkv maak van je hart geen moordkuil?

De vraag is eigenlijk: in hoeverre blijf jij jezelf door naar haar "kritiek" te luisteren, in hoeverre verwacht ze dat je verandert, en in hoeverre irriteer jij jezelf aan deze eigenschap of verdwijnen je als je probeert te veranderen?
    Het is voor mijzelf wel iets dat al langer speelt ja. Ik benoem idd vaak zaken luidop, waardoor het rusteloos klinkt.

Ze heeft geen actieve verwachting uitgesproken... wel dat ze me voor 85% fabtastisch vindt, maar door die 15% twijfelt...

Het is ook een eigen vraag om er wat mee te doen,al langer. En nu een prachtige vrouw voor m'n ogen staat die twijfelt toch wel een eye-opener.
    Claire45 schreef:
    05-11-2025 22:06
    Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met ‘teveel benoemen’ en ‘willen begrijpen’: vraag je haar steeds hoe ze zich voelt en of ze dat kan uitleggen? Zoiets? En dan misschien op momenten waarop dat de ontspannen sfeer verstoort?

Dan begrijp ik wel wat ze bedoelt. Dat komt onzeker over, alsof je het heel graag goed wilt doen terwijl je het (volgens haar) al prima doet, en leg je een ongemakkelijk soort druk op jullie relatie. Het is beter als jullie allebei gewoon jezelf kunnen zijn en dan merk je na verloop van tijd wel of het past. Uiteindelijk gaan jullie niet meer structureel veranderen op deze leeftijd (en dat moet je in een relatie sowieso niet proberen), dus beter kijk je gewoon of jullie samen genoeg gemeen hebben en of je kunt leven met eventuele mindere kanten van de ander. Daar steeds diepe vragen over stellen is irritant.
    Niet heel de tijd peilen naar wat ze voelt, wel regelmatig een waarom vraag. Uit interesse, ik probeer dingen ook echt te begrijpen.

Ik ben nogal analytisch, vraag is of ik echt kan.groeien in meer in het nu.

Als ik in een bos schieten de ideeën of verlangens (bvb reis, hoe ik woning ga aanpzssen...) naarboven.
    Neem gewoon de tijd en kijk waar het heen gaat. Niemand is perfect.
    Open een topic om wat ze zei te analyseren.

Anonymous
    Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven