Moppertopic Kerst
dinsdag 23 december 2025 om 23:24
Zie je ook op tegen de feestdagen? Je bent verdrietig, depressief of hebt het gewoon moeilijk. Of gewoon opzien tegen de kersthysterie in de supermarkt, maar er ook verbaasd om zijn. Of op ziet tegen alle verplichtingen? Hoe je de Kerst financieel en/ of emotioneel doorstaat. Als je je deze Kerst kwetsbaarder voelt dan anders.
Laten we er een topic van maken waarbij we mogen mopperen over de gewone, irritante, Kerstdingen, maar we elkaar ook door de Kerst heen slepen.
Mopper, klaag, schrijf wat je opvalt, schrijf van je af etc.
Laten we er een topic van maken waarbij we mogen mopperen over de gewone, irritante, Kerstdingen, maar we elkaar ook door de Kerst heen slepen.
Mopper, klaag, schrijf wat je opvalt, schrijf van je af etc.
woensdag 24 december 2025 om 20:08
Klinkt idd gezelligRabarbara schreef: ↑24-12-2025 19:57De ergste kerstviering is morgen. Een soort balanceeract vind ik het. Proberen positief te blijven met alleen maar tegengestelde karakters (mijn luid en duidelijke feministische dochter en haar neefje dat Andrew Tate-fan is, PVV-stemmers en linkse rabarber en Chinees van de stomme afhaalchinees) en oud zeer in een veel te kleine kamer. En te koud om voor de lol een rondje te gaan lopen.
Ik begin mij steeds meer te ergeren aan mijn moeder. Ik hou mij in, want kerst. Maar Jeetjemina, ik begin nu steeds meer te snappen waarom mensen haar het liefst uit de weg gaan en partners / liefdes altijd wegrenden
Voor iedereen een groene tuin
woensdag 24 december 2025 om 23:52
donderdag 25 december 2025 om 00:58
Enige wat wel leuk is, is dat ik lekker vrij ben tijdens kerst80isprachtig schreef: ↑24-12-2025 23:52Heerlijk, even zeiken op kerst! Het is zoooo overrated, deze dagen. Bij elkaar zitten en veel te veel vreten en het moet perse gezellig zijn want het is kerst.
Het liefst zou ik gewoon in mijn eentje onder een dik dekbed liggen met een serie en deze dagen aan me voorbij laten gaan. Blegh!
Voor iedereen een groene tuin
donderdag 25 december 2025 om 21:39
Ik weet het. Het is lief bedoelt. En het is ook helemaal geen wereldprobleem. Of zelfs maar een klein probleem, ik vermaak mij wel. Maar.
Ik ben chronisch ziek, altijd wel ergens van aan het herstellen of revalideren en het is best wel een kwetsbaar evenwicht qua energie.
De afgelopen 4 weken ben ik ziek geweest, begon met griep, werd bronchitis en longontsteking en antibiotica en prednisolon en ziekenhuis, twee weken later weer opnieuw longontsteking met antibiotica en prednisolon en ziekenhuis. Ben nu 5 dagen weer thuis, nog niks waard en heb alle kerstdingen afgezegd omdat ik geen puf heb en het ook niet aandurf om dichtbij mensen te komen.
En nu zijn er mensen die mij hun gedachteloze plaatjes sturen met kaarsen en glitters en 'fijne feestdagen' erop. Die mij zeggen dat ze mij ondanks alles 'fijne feestdagen' wensen. Mensen die mij goed kennen, die weten dat ik in bed lig en na elk toiletbezoek op adem moet komen met pufjes.
Mensen die weten dat het voor mij gewoon dagen zijn die ik door moet komen. Hou op. Stuur me dat niet. Stuur gewoon een knuffel, of dat je aan me denkt, een kattenplaatje, een hartje of niks.
Niet dat maatschappelijk gewenste kerstplaatje. Daar moet ik van huilen.
Zonet lekker een kliekje Indiaas gegeten met de kachel aan. All is well. * einde klaagmodus*
Ik ben chronisch ziek, altijd wel ergens van aan het herstellen of revalideren en het is best wel een kwetsbaar evenwicht qua energie.
De afgelopen 4 weken ben ik ziek geweest, begon met griep, werd bronchitis en longontsteking en antibiotica en prednisolon en ziekenhuis, twee weken later weer opnieuw longontsteking met antibiotica en prednisolon en ziekenhuis. Ben nu 5 dagen weer thuis, nog niks waard en heb alle kerstdingen afgezegd omdat ik geen puf heb en het ook niet aandurf om dichtbij mensen te komen.
En nu zijn er mensen die mij hun gedachteloze plaatjes sturen met kaarsen en glitters en 'fijne feestdagen' erop. Die mij zeggen dat ze mij ondanks alles 'fijne feestdagen' wensen. Mensen die mij goed kennen, die weten dat ik in bed lig en na elk toiletbezoek op adem moet komen met pufjes.
Mensen die weten dat het voor mij gewoon dagen zijn die ik door moet komen. Hou op. Stuur me dat niet. Stuur gewoon een knuffel, of dat je aan me denkt, een kattenplaatje, een hartje of niks.
Niet dat maatschappelijk gewenste kerstplaatje. Daar moet ik van huilen.
Zonet lekker een kliekje Indiaas gegeten met de kachel aan. All is well. * einde klaagmodus*
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
donderdag 25 december 2025 om 22:05
vrijdag 26 december 2025 om 07:35
Zo, eerste kerstdag overleefd.
Beide kinderen waren hier en dat blijft een beetje op eieren lopen. Vooral oudste en ik hebben veel communicatieproblemen.
Maar we gingen op goede voet uiteen.
Pfieuw.
Vandaag geen plannen.
Beide kinderen waren hier en dat blijft een beetje op eieren lopen. Vooral oudste en ik hebben veel communicatieproblemen.
Maar we gingen op goede voet uiteen.
Pfieuw.
Vandaag geen plannen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 26 december 2025 om 08:10
Het was gezellig, gisteren de kinderen op bezoek. Uitgebreid gegeten. Gezellig nagetafeld, veel te laat naar bed gegaan. En vandaag de tweede ronde. Kinderen die hier zijn blijven slapen hebben vandaag weer andere plannen dus over een uur ontbijt. Ben nog moe, maar het moet maar....
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
vrijdag 26 december 2025 om 09:48
vrijdag 26 december 2025 om 12:03
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in