Kerst, hoe ging het?
vrijdag 26 december 2025 om 00:16
Ik heb 1ste kerstdag vanavond meegemaakt met ouders en vriend en zus. En het was zowaar gezellig!
Geen moeilijke zaken aangestipt. Wel zaken eigenlijk, maar niks escaleerde. Als moeder weer eens 'gekke" opmerkingen maakte keken wij als de rest elkaar begripvol aan. "laat haar maar". Moeder blij (ik hou ook echt wel van dr hoor) En iedereen blij. fijne avond hier verder.
Bij jullie?
Geen moeilijke zaken aangestipt. Wel zaken eigenlijk, maar niks escaleerde. Als moeder weer eens 'gekke" opmerkingen maakte keken wij als de rest elkaar begripvol aan. "laat haar maar". Moeder blij (ik hou ook echt wel van dr hoor) En iedereen blij. fijne avond hier verder.
Bij jullie?
Vanity of vanities; all is vanity
vrijdag 26 december 2025 om 08:38
Hier tot nu toe een fijne dag gehad. Maar zie wel tegen vandaag op. Iets met het hier houden, veel lawaai, veel prikkels, veel onrust, veel geren in huis en het duurt me net altijd wat te lang. Mensen blijven plakken. Gelukkig geen cadeautjes, dus dat scheelt een heleboel.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
vrijdag 26 december 2025 om 08:45
Nogal kut, zoals gewoonlijk. We hadden mijn vader over de vloer (die laat ik niet alleen zitten met kerst nu hij weduwnaar is) en heb over de gourmetschotels moeten aanhoren hoe kut immigratie is, dat Donald Trump een fijne vent is, dat er maar 2 genders zijn, dat homo zijn oké is zolang je hem er niet mee lastigvalt, dat de Islam levensgevaarlijk is en dat de slavernij eigenlijk prima was want “ze hebben er een land aan overgehouden” (Suriname). Hij is overigens zelf migrant en universitair opgeleid. Echt krankzinnig.
vrijdag 26 december 2025 om 08:54
Gisteren was ik samen met mijn jongste dochter (14). Spelletje gedaan, kaasfondue gegeten en ‘s avonds wat tv gekeken. Heel relaxt dus. Dochter en ik botsen nog wel eens maar dat ging gisteren gelukkig ook goed. Vandaag ben ik heerlijk een dagje alleen, dochter gaat straks naar haar vader samen met de oudste (zij is nu bij haar vriend). Ik ben de enige thuis die gek is op gourmetten dus drie keer raden wat ik vanavond ga eten. Iedereen verklaart me voor gek dat ik alleen ga gourmetten maar ik kijk er nu al naar uit.
vrijdag 26 december 2025 om 09:10
EstelleGallois schreef: ↑26-12-2025 08:45Nogal kut, zoals gewoonlijk. We hadden mijn vader over de vloer (die laat ik niet alleen zitten met kerst nu hij weduwnaar is) en heb over de gourmetschotels moeten aanhoren hoe kut immigratie is, dat Donald Trump een fijne vent is, dat er maar 2 genders zijn, dat homo zijn oké is zolang je hem er niet mee lastigvalt, dat de Islam levensgevaarlijk is en dat de slavernij eigenlijk prima was want “ze hebben er een land aan overgehouden” (Suriname). Hij is overigens zelf migrant en universitair opgeleid. Echt krankzinnig.
Och, zoooooo herkenbaar. Zo her-ken-baar!
In mijn familie zit ook zo'n persoon. Wolven neerknallen is geen probleem, vegetariër zijn is allemaal onzin, die 'hoofddoeken' krijgen overal voorrang op, inderdaad, er bestaat maar één gender, mensen die daar buiten vallen doen mee aan moderne onzin, als je op de partij voor de dieren hebt gestemd ben je een loser, asielzoekers moeten oprotten, want het valt heus wel mee, want waarom zie je hier alleen maar mannen? En ze stelen ook nog eens allemaal.
Ik snap je zo goed!
vrijdag 26 december 2025 om 09:12
Na een aantal sterfgevallen in de familie dit jaar hebben we besloten om aan mijn kant van de familie geen traditionele kerst te doen dit jaar. Zou te veel herinneringen en verdriet zijn. Dus wij liepen gisteren in een dierentuin 250 km van huis. Was erg koud, maar toch wel gezellig. Daarna ons favoriete eten afgehaald en dat thuis gegeten.
Vanmiddag gaan we naar m'n schoonouders. Daar zie ik nu al tegenop, maar het hoort erbij.
Vanmiddag gaan we naar m'n schoonouders. Daar zie ik nu al tegenop, maar het hoort erbij.
vrijdag 26 december 2025 om 09:14
Hier idem. Wij hadden schoonzusje. Ik hou van de Kerstsfeer met de boom en kerststukjes en lampjes overal. Maar Kerst zelf, ik vind het verschrikkelijk. Beiden (broer en zus) enorm introvert dus ben ik EN kok, EN entertainer, het gesprek op gang te blijven houden en ik probeer te blijven lachen. Het is maar een dag. Ik had voorgesteld om rond 14:00 te starten. Maar op de een of andere manier wil mijn vriend (kerst freak) dat ze er al om 10:00 is. Gisteren even met haar gesproken. Zij vind 14:00 ook vroeg genoeg. Daarbij is schoonmam overleden in september dus schoonzusje bleef maar huilen. Tot overmaat van ramp explodeerde de dag voor Kerst mijn ovendeur door toedoen van lief en buurman….. De deur ging niet meer dicht. Dus dachten de mannen dat als ze maar hard genoeg duwden het wel goed kwam. Overal glas van het deurtje en dus onbruikbaar dus moest ik dus maar weer even van alles regelen. De oven van de overburen gebruikt, bij de appie een extra airfryer gehaald. Maar het is elk jaar weer stress…Wissewis schreef: ↑26-12-2025 00:36Zoals elk jaar:
Dik depressief en weer een week nodig om te bekomen.
Om iedereen volgend jaar dan maar weer zijn 100ste kans te geven.
Al roep ik nu heel luid dat ik qua eten volgend jaar de Chinees- of gourmet-kaart trek ipv nodeloos 3 uur in de keuken te staan.
Maar tegelijk weet ik dat ik ook dat volgend jaar weer "niet Kersterig en zelfgemaakt genoeg" vind.
Op naar Oudjaar... Met zijn 2.
En visfondue.
Vandaag lekker op de bank onder een lekker kerstdekentje de nieuwe Jack Reacher lezen. Mijn perfecte kerstdag eigenlijk
Wisswis, volgend jaar samen ergens op de hei een huisje huren en lekker relaxed een beetje boeken lezen en netflixen?
Mensen mogen zich aanmelden.
buzziebee wijzigde dit bericht op 26-12-2025 09:32
7.63% gewijzigd
vrijdag 26 december 2025 om 09:27
Kerstavond bij ons met mijn familie. Toch altijd weer stress om alle mis en place op tijd af te hebben en het huis aan kant. Ging redelijk goed, diner was lekker en behalve het standaard gedoe met mijn vader (dat ik ook heb als hij gewoon langs komt) was het prima. Voor mij wel een aanslag, hele avond op m’n tong bijten en zien hoe het heel diner gedomineerd wordt. Maar goed redelijk gezellig met de andere gasten gehad en lekker gegeten.
Gister bij schoonfamilie en dat was prima. Schoonvader is flink achteruit aan het gaan en dat merk je. Kids hadden het gezellig en wij ook. Wel veel te veel eten dus echt misselijk naar huis voor een deel van ons.
Vanavond nog een avond aanschuiven bij verdere familie. Daar verheug ik me wel op.
Gister bij schoonfamilie en dat was prima. Schoonvader is flink achteruit aan het gaan en dat merk je. Kids hadden het gezellig en wij ook. Wel veel te veel eten dus echt misselijk naar huis voor een deel van ons.
Vanavond nog een avond aanschuiven bij verdere familie. Daar verheug ik me wel op.
vrijdag 26 december 2025 om 09:28
Een droomkerst! Ik ben nog een van de 5 katten kwijt omdat het hondje van schoonzus mee moest. Ik hoop maar dat ze zo weer thuiskomt
vrijdag 26 december 2025 om 09:29
Heeel herkenbaar helaas. Precies zoals ik paar dagen er voor al had verwacht gebeurde. 's Ochtends telefoon dat degene ziekjes was. Wat paar dagen er voor al min of meer werd aangekondigd... Gezegd dat restaurant niet meer afgebeld ging worden en dan zonder deze persoon met de rest te gaan. Dat was niet waar op gehoopt werd, dat was namelijk iedereen thuis blijven en zo voor iedereen het te verknallen. Toen knapte persoon wonderbaarlijk op met Paracetamol. In restaurant commentaar op de drukte waar ik al voor had gewaarschuwd en andere locatie had voorgesteld. Na het eten gemopper over het missen van een TV programma door het uit eten gaan. Dus 1e dag kon beter zeg maar. Zometeen visite en brunchen, wordt vast gezelliger dan gister.
vrijdag 26 december 2025 om 09:37
vrijdag 26 december 2025 om 09:41
Ja zo doen we het ieder jaar. Mijn eigen ouders leven al heel lang niet meer en mijn schoonouders zijn zeer relaxente en lieve mensen. We zien elkaar op andere momenten wel. Kerst is niet belangrijk.
Ik hoop dat je je kat snel teug vindt
vrijdag 26 december 2025 om 09:47
Het viel me tot nu toe 100% mee. Kerstavond met mijn kinderen filmpje gedaan . Lekker relaxed dus. Gisteren is mijn partner gekomen, mijn sibling is ook komen eten. We hadden een gezellige avond. Vond het wat spannend want zo vaak heeft partner mijn kinderen nog niet gezien. Maar hij had leuke cadeaus voor ze uitgezocht en de sfeer was ontspannen. Vandaag heb ik vrij want de kinderen gaan naar mijn ex zijn familie.
vrijdag 26 december 2025 om 09:52
Ik weet t niet. Ik vond mijn pubers lui en ongeïnteresseerd dit jaar. Normaal helpen ze uit zichzelf en zijn ze leuk en sociaal maar nu moest ik alles vragen en was het ze nog teveel. Voorbeeld: ik vraag of iemand een krat mee naar binnen wil nemen. Dat gebeurt dan uiteindelijk wel maar dan te beroerd zijn om nog twintig meter door te lopen om m in de keuken te zetten.
Mij al het eten laten bedenken, halen en koken en dan niet bedenken dat het vriendelijk en normaal is om te helpen opruimen. En zo nog wat dingen.
Heel erg met zichzelf en elkaar bezig (onderonsjes, blikken etc). Ik dacht dat we die fase wel gehad hadden en ik herken t ook niet.
Ze komen net uit bed om naar hun vader te gaan en ik vind het helemaal gezegend. De middelste zei net: “dat is ook ongezellig als je alleen bent” en ik dacht dat ik mezelf prima gezelschap vind.
Niet alleen maar geklaag hoor. Was gisteren even bij m’n tante en dat was heel gezellig.
Mij al het eten laten bedenken, halen en koken en dan niet bedenken dat het vriendelijk en normaal is om te helpen opruimen. En zo nog wat dingen.
Heel erg met zichzelf en elkaar bezig (onderonsjes, blikken etc). Ik dacht dat we die fase wel gehad hadden en ik herken t ook niet.
Ze komen net uit bed om naar hun vader te gaan en ik vind het helemaal gezegend. De middelste zei net: “dat is ook ongezellig als je alleen bent” en ik dacht dat ik mezelf prima gezelschap vind.
Niet alleen maar geklaag hoor. Was gisteren even bij m’n tante en dat was heel gezellig.
vrijdag 26 december 2025 om 10:06
Dus je legt het jezelf op , volgend jaar 1 gerecht als schoonmoeder komt scheelt al veel . Mijn bejaarde schoonmoeder eet ook heel weinig dus 1 mooi gerecht iets lekkers bij de koffie dan is het goed.Wissewis schreef: ↑26-12-2025 00:36Zoals elk jaar:
Dik depressief en weer een week nodig om te bekomen.
Om iedereen volgend jaar dan maar weer zijn 100ste kans te geven.
Al roep ik nu heel luid dat ik qua eten volgend jaar de Chinees- of gourmet-kaart trek ipv nodeloos 3 uur in de keuken te staan.
Maar tegelijk weet ik dat ik ook dat volgend jaar weer "niet Kersterig en zelfgemaakt genoeg" vind.
Op naar Oudjaar... Met zijn 2.
En visfondue.
vrijdag 26 december 2025 om 10:07
yellowpino schreef: ↑26-12-2025 09:29Heeel herkenbaar helaas. Precies zoals ik paar dagen er voor al had verwacht gebeurde. 's Ochtends telefoon dat degene ziekjes was. Wat paar dagen er voor al min of meer werd aangekondigd... Gezegd dat restaurant niet meer afgebeld ging worden en dan zonder deze persoon met de rest te gaan. Dat was niet waar op gehoopt werd, dat was namelijk iedereen thuis blijven en zo voor iedereen het te verknallen. Toen knapte persoon wonderbaarlijk op met Paracetamol. In restaurant commentaar op de drukte waar ik al voor had gewaarschuwd en andere locatie had voorgesteld. Na het eten gemopper over het missen van een TV programma door het uit eten gaan. Dus 1e dag kon beter zeg maar. Zometeen visite en brunchen, wordt vast gezelliger dan gister.
Is die persoon een jaar of drie, vier?
Zo klinkt het namelijk wel!
vrijdag 26 december 2025 om 10:09
Volgens de buitencamera’s is ze nog niet thuis geweest. Ze komt wel, het is een taaie. Ze is gewoon pissed. Een hond die achter haar aan gaat rennen. Ze heeft hem een tik gegeven wel. De andere katten vinden het allemaal wel prima. Liggen op de kattentoren als hij er is. Behalve mijn oudste rode demente bes zonder tanden, die wilde gezellig bij hem liggen op de bank (het is een klein oud hondje). Hond wist even niet wat hij er mee aan moest maar vond het uiteindelijk best knus zo samen opgerold op de bank. Tot hij vond dat ze een lik moest. Wat natuurlijk gruwelijk is voor een poezendame. Een gore hondentong. De rest van de avond was ze bezig met zichzelf weer schoon te krijgen van al die viezigheid. En de dame die nu weg is moest naar buiten want had woef een tik gegeven…. Haar huis he. Haar huis.lonelycat schreef: ↑26-12-2025 09:47Het viel me tot nu toe 100% mee. Kerstavond met mijn kinderen filmpje gedaan . Lekker relaxed dus. Gisteren is mijn partner gekomen, mijn sibling is ook komen eten. We hadden een gezellige avond. Vond het wat spannend want zo vaak heeft partner mijn kinderen nog niet gezien. Maar hij had leuke cadeaus voor ze uitgezocht en de sfeer was ontspannen. Vandaag heb ik vrij want de kinderen gaan naar mijn ex zijn familie.
Update; ze is er weer!
buzziebee wijzigde dit bericht op 26-12-2025 10:23
1.68% gewijzigd
vrijdag 26 december 2025 om 10:19
Hele gezellige dag gehad gisteren! Lekker bij broer en schoonzus gegeten, mijn ouders waren er, zus en man van schoonzus en haar moeder. Met 11 man en het was echt top! Hebben lekker spelletjes gespeeld, iedereen had een gang gemaakt qua eten, het was heerlijk! Goede gesprekken gehad, vakantietips gehad van zus en man van schoonzus, iets teveel gedronken en er is nooit gedoe bij ons
Vandaag vieren we het met vrienden, lekker makkelijk want die wonen om de hoek
ook dat wordt weer super gezellig weet ik al!
Vandaag vieren we het met vrienden, lekker makkelijk want die wonen om de hoek
vrijdag 26 december 2025 om 10:19
BuzzieBee schreef: ↑26-12-2025 10:09Volgens de buitencamera’s is ze nog niet thuis geweest. Ze komt wel, het is een taaie. Ze is gewoon pissed. Een hond die achter haar aan gaat rennen. Ze heeft hem een tik gegeven wel. De andere katten vinden het allemaal wel prima. Liggen op de kattentoren als hij er is. Behalve mijn oudste rode demente bes zonder tanden, die wilde gezellig bij hem liggen op de bank (het is een klein oud hondje). Hond wist even niet wat hij er mee aan moest maar vond het uiteindelijk best knus zo samen opgerold op de bank. Tot hij vond dat ze een lik moest. Wat natuurlijk gruwelijk is voor een poezendame. Een gore hondentong. De rest van de avond was ze bezig met zichzelf weer schoon te krijgen van al die viezigheid. En de dame die nu weg is moest naar buiten want had woef een tik gegeven…. Haar huis he. Haar huis.
Jouw huis hè. jouw huis.
Dus aan jou om je katten te beschermen. Je legt nu de volledige verantwoordelijkheid bij de hond. Vind ik onterecht
vrijdag 26 december 2025 om 10:21
Ik snap de frustratie niet goed, een ander is toch niet verplicht alles/veel te eten? En al helemaal niet als je dit van tevoren weet, waarom heb je dan die verwachting? Je legt het jezelf en haar op.Wissewis schreef: ↑26-12-2025 00:52Feest 1 gisteravond was ik de host.
Voor man en schoonmoeder.
Uren staan koken. Om weer vast te stellen dat schoonmoeder na 5 happen hoofdgerecht genoeg heeft.
En dan was er al nauwelijks voorgerecht en stond er nog dessert van haar zoon.
Om weer naar huis gebracht te willen worden door man terwijl haar koffie nog niet half was.
Vorig jaar hebben we die koffie niet eens gehaald, dus op dat vlak gingen we vooruit.
(Waarbij ik sowieso mijn schoonmoeder slecht trek, maar tja ... haar alleen laten zitten met Kerst is ook niet mijn ding.)
Feest 2 was vanmiddag bij mijn ouders.
Daar breek je me de bek maar niet over open.
Business as usual. Mijn moeder die zich niet gedraagt, mijn schoonbroer die zich als een eikel gedraagt, mijn ouders die uiteraard voor de 20 miljardste keer ruziën, een tante die on-uitgenodigd opduikt, ...
En ik die 3 zakken cadeaus aflever voor heel de familie om zelf thuis te komen met 1 Kerst-kaartje (van die tante).
Waarbij mijn moeder dit jaar de kroon spant om voor én dochter 1, en schoonzoon 1 en schoonzoon 2 (mijn man) een cadeau te kopen, maar dochter 2 "oopsie zonder reden of enige mededeling" schijnbaar vergeet.
Dan hebben we het nog niet over het eet-gedeelte gehad.
En 3 kinderen die kabaal voor 300 maken. Maar dat is eigen aan kinderen.
En die uiteraard geen hap eten. Behalve dan aardappelkroketten met ketchup.
Ketchup die je nog kan gaan zoeken in de nachtwinkel.
Nee, geen mayo, geen cocktailsaus, geen van de 7 andere sausjes in huis, enkel ketchup.
(Het zijn niet mijn kinderen.)
vrijdag 26 december 2025 om 10:25
Hier waren we met zijn achten . Ipv een uitgebreid diner veel kleine (voor)gerechten gemaakt en tussendoor wat spelletjes gespeeld en muziek geluisterd . Fijne relaxte dag .
Vandaag komt schoonmoeder en eten we iets gemakkelijks wat zij lekker vindt, spelen en spelletje kaart en maken een kleine wandeling .
En als zij weg is kijk ik call the midwife van gisteren en vandaag .
Vandaag komt schoonmoeder en eten we iets gemakkelijks wat zij lekker vindt, spelen en spelletje kaart en maken een kleine wandeling .
En als zij weg is kijk ik call the midwife van gisteren en vandaag .
vrijdag 26 december 2025 om 10:27
Natuurlijk is het mijn huis. Maar mijn vriend vond het zoooooo zielig (het was ma’s hond voor ze werd ogenomen, en voor zijn zusje ook zo zielig) en nu liep ie te zeiken dat ze de vriesnacht buiten bleef. Maar the lady is back! Nu dus de meest verse Mission impossible kijken (hij) en ik viva een beetje en ga daarna de OKT schaatsen kijken.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in