Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XVIII

29-12-2025 06:52 152 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De vorige 17 delen waren een groot succes. In deel 18 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
* Deel 17
In this mad house we must all survive
TVP :hyper:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik doe mee! :whut:
Van de partij 💰
Tvp
Tvp
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oké om niet alleen TVP te plaatsen:

Het is niet zo zeer gierig, misschien ook wel maar het is vooral gemak

Dit jaar doen we ook oud en nieuw bij ons. Zwager komt met zijn partner en met 2 kinderen. Vrienden komen met hun kind en aangezien mijn schoonouders 2 kinderen hebben en die dus allebei hier zijn ook schoonouders uitgenodigd. Dat moet dan al in 3 voud want “ze heeft nog geen officiële uitnodiging gehad” maar oke ze komen.

Appt schoonma daags na kerst naar mijn man: “ even over de oliebollen; ik wil er 2 en pa ook. En wij hoeven geen champagne”

Even voor de duidelijkheid: er heeft niemand gevraagd wie er hoeveel wil, of gezegd wij halen de oliebollen wel.

(Uiteraard is het totaalplaatje waar dit prima in past en het haalt het bloed onder mijn nagels vandaan.. maar ik adem nog eens diep door)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Biol, je man had terug kunnen appen: oké, dan hebben we in totaal 25 oliebollen nodig. Brengen jullie die mee?
Nova schreef:
29-12-2025 10:06
Biol, je man had terug kunnen appen: oké, dan hebben we in totaal 25 oliebollen nodig. Brengen jullie die mee?
Ja dat zei ik ook, maar ik heb in de afgelopen 25 jaar geleerd om me er niet in te mengen…

Onder het motto: verbaast u zich niet, verwondert u zich enkel, aanschouw ik en erger ik me..

Ws neemt ze het restant s’avonds nog mee naar huis ook om “op te piepen”
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Tvp.
biol schreef:
29-12-2025 09:48

Dit jaar doen we ook oud en nieuw bij ons. Zwager komt met zijn partner en met 2 kinderen. Vrienden komen met hun kind en aangezien mijn schoonouders 2 kinderen hebben en die dus allebei hier zijn ook schoonouders uitgenodigd. Dat moet dan al in 3 voud want “ze heeft nog geen officiële uitnodiging gehad” maar oke ze komen.

Appt schoonma daags na kerst naar mijn man: “ even over de oliebollen; ik wil er 2 en pa ook. En wij hoeven geen champagne”

Even voor de duidelijkheid: er heeft niemand gevraagd wie er hoeveel wil, of gezegd wij halen de oliebollen wel.

(Uiteraard is het totaalplaatje waar dit prima in past en het haalt het bloed onder mijn nagels vandaan.. maar ik adem nog eens diep door)
Ik zou hierdoor bewust geen oliebollen halen. Maar alleen appelbeignets, of iets anders, of helemaal niets.
Ik ben benieuwd naar de nieuwe gierige acties. Helaas heb ik nog steeds niets bij te dragen. De mensen in mijn omgeving zijn niet gierig.
Zo’n oliebollenverhaal hoorde ik ook. Familieleden gaan het vieren met vrienden en hadden aangeboden om de oliebollen te regelen. Toen kregen ze van een van de bevriende stellen een hele boodschappenlijst met ‘bijzondere’ oliebollen zoals Berlinerbollen. Niet per se gierig en misschien wel duidelijk (als in zeggen wat je graag wilt), maar ik zou dat toch wel wat verwend vinden.
biol schreef:
29-12-2025 10:14
Ja dat zei ik ook, maar ik heb in de afgelopen 25 jaar geleerd om me er niet in te mengen…

Onder het motto: verbaast u zich niet, verwondert u zich enkel, aanschouw ik en erger ik me..

Ws neemt ze het restant s’avonds nog mee naar huis ook om “op te piepen”
No way dat ze die hier meenam met dit gedrag! Ik zou ter plekke verzinnen dat ik die morgen nog nodig had voor vrienden die het nieuwe jaar in komen luiden of zo. Ik zou ze nog liever weggooien! Of aan andere vrienden geven voor de varkens.

En de uitnodiging ontving ze hier 1x. Is dat niet officieel genoeg, dan bleef ze maar lekker thuis!

Maar goed, ik geloof niet dat dit bij jullie helpend zou zijn, gezien de eerste zin van dit bericht.
Ik zou hier echt slecht op gaan! En me meer en meer ergeren! Van mijn partner verwachten dat hij zich eens wat harder opstelt naar zijn ouders.
-Matilda- schreef:
29-12-2025 10:33
No way dat ze die hier meenam met dit gedrag! Ik zou ter plekke verzinnen dat ik die morgen nog nodig had voor vrienden die het nieuwe jaar in komen luiden of zo. Ik zou ze nog liever weggooien! Of aan andere vrienden geven voor de varkens.

En de uitnodiging ontving ze hier 1x. Is dat niet officieel genoeg, dan bleef ze maar lekker thuis!

Maar goed, ik geloof niet dat dit bij jullie helpend zou zijn, gezien de eerste zin van dit bericht.
Ik zou hier echt slecht op gaan! En me meer en meer ergeren! Van mijn partner verwachten dat hij zich eens wat harder opstelt naar zijn ouders.
Nog 2 wkn en dan gaan ze weer 6 weken weg… dus ik zit hem uit.

Maar het is soms lastig idd…
Over die € 50 euro voor het Nieuwjaarsfeestje. Ik kan mij voorstellen dat iemand zegt; ik vraag vooraf € 50 en als het achteraf teveel blijkt te zijn, dan betaal ik dat terug. Of in het kader: Dan weet ik zeker dat ik niet achteraf met een grote rekening blijf zitten omdat er mensen zijn die geen tikkies betalen.
Maar COMMUNICEER! Dat maakt het zoveel makkelijker.

Met betrekking tot die kruidnoten. Dat kind heeft dat niet zelf zo bedacht. Nou ja, wel zelf bedacht, maar dat is denk ik wel iets uit de opvoeding. Want op de middelbare school zou ik ook zoiets gedaan kunnen hebben. Mijn moeder was/is zuinig en het was ook heel vaak; dat is veel te duur (terwijl dat echt meeviel).

Bij ons is kerstmis ook altijd bij mijn zus, want zij hebben inderdaad de meeste ruimte, maar tegenwoordig ook omdat ze een hond hebben. Ze vinden het niet erg om alles te betalen, maar dat vind ik onzin, dus vraag altijd hoeveel ik bij kan dragen en dan betaal ik meestal meer dan dat.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wat ontzettend irritant Biol. Ik zou daar ook heel slecht tegen kunnen.
Dat vind ik ook irritant. Laat je schoonmoeder lekker voor iedereen oliebollen en appelflappen meenemen denk ik dan. Maar… ik snap ook dat je het erbij laat zitten. Je kan dat beter inschatten.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
biol schreef:
29-12-2025 09:48

:woa:

gelijk een tvp
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Tvp
Hier een onbewust gierige actie.
Ik heb sinds kort deze schoonfamilie. We vieren geregeld wat samen, erg gezellig, nooit onenigheid over kosten e.d. (en dat is al heel bijzonder, als ik het vergelijk met mijn eigen familie) maar....heel het gezelschap bestaat uit bierdrinkers. Drinken alleen maar merk H (A-merk) bier. Dat wordt in kratten tegelijk ingekocht (ja, ook wij hebben dat dus standaard in huis). Ik ben de enige wijndrinker. Ik ben geen classy wijndrinker, in die zin dat ik alleen dure wijnen blief. Een wijntje uit de supermarkt vind ik prima (koop ze daar zelf ook voor zelf meestal rond de 7,50-10 per fles) maar ik krijg daar steeds wijn die ik echt niet lekker vind....heb de fles eens bekeken en het blijkt dus een fles van een discounter te zijn (van rond de 3 euro, niet dat de prijs altijd wat zegt natuurlijk). Ik begrijp dat dan niet helemaal , wel bier van een A merk (wat echt duurder is dan een huismerkbiertje) maar vervolgens de allergoedkoopste wijn die je kunt vinden (waarschijnlijk omdat zij denken: wijn =wijn) En ik wil de verhoudingen niet verstoren of mij bemoeien met hun inkopen dus ik durf er eigenlijk ook niets van te zeggen dus ik neem steeds vaker maar een frisje op een feestje en ben vrijwillig BOB.
wijnwijf schreef:
29-12-2025 13:02
Hier een onbewust gierige actie.
Ik heb sinds kort deze schoonfamilie. We vieren geregeld wat samen, erg gezellig, nooit onenigheid over kosten e.d. (en dat is al heel bijzonder, als ik het vergelijk met mijn eigen familie) maar....heel het gezelschap bestaat uit bierdrinkers. Drinken alleen maar merk H (A-merk) bier. Dat wordt in kratten tegelijk ingekocht (ja, ook wij hebben dat dus standaard in huis). Ik ben de enige wijndrinker. Ik ben geen classy wijndrinker, in die zin dat ik alleen dure wijnen blief. Een wijntje uit de supermarkt vind ik prima (koop ze daar zelf ook voor zelf meestal rond de 7,50-10 per fles) maar ik krijg daar steeds wijn die ik echt niet lekker vind....heb de fles eens bekeken en het blijkt dus een fles van een discounter te zijn (van rond de 3 euro, niet dat de prijs altijd wat zegt natuurlijk). Ik begrijp dat dan niet helemaal , wel bier van een A merk (wat echt duurder is dan een huismerkbiertje) maar vervolgens de allergoedkoopste wijn die je kunt vinden (waarschijnlijk omdat zij denken: wijn =wijn) En ik wil de verhoudingen niet verstoren of mij bemoeien met hun inkopen dus ik durf er eigenlijk ook niets van te zeggen dus ik neem steeds vaker maar een frisje op een feestje en ben vrijwillig BOB.
Dat vind ik nou een mooie communicatie opportunity voor je verkering. Die zou kunnen doorgeven welke wijn je graag drinkt. Kies een supermarkt fles van 6-7 euro uit hiervoor.

Offfff koop zo’n melkopschuimertje want het schijnt dat je daarmee elke crappy wijn een stuk beter maakt.
Kan me ergens wel voorstellen als de inkopers zelf niet om wijn geven, ze gewoon maar iets meenemen wat niet teveel kost. Zolang er dan niet geklaagd wordt, zal het wel goed zijn.

Ik denk dat ik wel eerlijk zou zeggen op een vriendelijke manier als ik een wijn echt niet lekker vind. En dan misschien dan zelf eens flessen meenemen als je toch als enige wijn drinkt?
Baggal schreef:
29-12-2025 11:56
Dat vind ik ook irritant. Laat je schoonmoeder lekker voor iedereen oliebollen en appelflappen meenemen denk ik dan. Maar… ik snap ook dat je het erbij laat zitten. Je kan dat beter inschatten.
Ze had het mijn inziens op zijn minst aan kunnen bieden (wetende dat ze echt meer dan vermogend zijn).. maar nee dat zit er niet in
KamilleT schreef:
29-12-2025 10:30
Zo’n oliebollenverhaal hoorde ik ook. Familieleden gaan het vieren met vrienden en hadden aangeboden om de oliebollen te regelen. Toen kregen ze van een van de bevriende stellen een hele boodschappenlijst met ‘bijzondere’ oliebollen zoals Berlinerbollen. Niet per se gierig en misschien wel duidelijk (als in zeggen wat je graag wilt), maar ik zou dat toch wel wat verwend vinden.
Ik zou dat negeren en twee soorten halen, nl met en zonder krenten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven