Gierige acties deel XVIII
maandag 29 december 2025 om 06:52
De vorige 17 delen waren een groot succes. In deel 18 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
* Deel 17
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
* Deel 17
In this mad house we must all survive
maandag 29 december 2025 om 13:40
Laat je partner aangeven dat je deze wijn niet echt lekker vindt. Zijn familie dus laat hij het maar aankaarten als je dat zelf niet aandurft. Het zou handig zijn als je hij (of jij) dan een paar een opties kan geven, welke wijn je wel lekker vindt. Dan kunnen ze deze gericht kopen.wijnwijf schreef: ↑29-12-2025 13:02Hier een onbewust gierige actie.
Ik heb sinds kort deze schoonfamilie. We vieren geregeld wat samen, erg gezellig, nooit onenigheid over kosten e.d. (en dat is al heel bijzonder, als ik het vergelijk met mijn eigen familie) maar....heel het gezelschap bestaat uit bierdrinkers. Drinken alleen maar merk H (A-merk) bier. Dat wordt in kratten tegelijk ingekocht (ja, ook wij hebben dat dus standaard in huis). Ik ben de enige wijndrinker. Ik ben geen classy wijndrinker, in die zin dat ik alleen dure wijnen blief. Een wijntje uit de supermarkt vind ik prima (koop ze daar zelf ook voor zelf meestal rond de 7,50-10 per fles) maar ik krijg daar steeds wijn die ik echt niet lekker vind....heb de fles eens bekeken en het blijkt dus een fles van een discounter te zijn (van rond de 3 euro, niet dat de prijs altijd wat zegt natuurlijk). Ik begrijp dat dan niet helemaal , wel bier van een A merk (wat echt duurder is dan een huismerkbiertje) maar vervolgens de allergoedkoopste wijn die je kunt vinden (waarschijnlijk omdat zij denken: wijn =wijn) En ik wil de verhoudingen niet verstoren of mij bemoeien met hun inkopen dus ik durf er eigenlijk ook niets van te zeggen dus ik neem steeds vaker maar een frisje op een feestje en ben vrijwillig BOB.
Maar het is inderdaad niet zo heel makkelijk om aan te geven.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 29 december 2025 om 13:44
Niet echt gierig, maar vond het wel verbazend, meer gierig in de service en aanbieding.
Bij bekend speelparadijs stond groot een actie special koffie icm muffin (even ter info, het was een half uurtje open en die dingen komen uit de vriezer. lees; die heb je genoeg ingeslagen dan lijkt mij).
Ik dacht lekker dus bestel dat. Medewerker wist er niets van, dus ging ze kijken en rondvragen. Blijkt t op, nee toch niet, was er nog 1, maar dat ging lastig, onee toch wel op. Hé hoe dan die ene ligt er nog.
Hele verontschuldiging. Bleek dag ervoor ook gedoe te zijn dat niemand het snapte.
Komt collega toch met 2 muffins aan, maar komen in de serveer bol. Het was te lastig om die nog aan te slaan voor medewerker. Toen we weer naar huis gingen lagen die 2 nog onder de schaal.
.
Ik dacht wel wat een gedoe zeg als je daar werkt, wil je verkopen of niet. Snap wel dat mensen zelf eten meenemen.
Bij bekend speelparadijs stond groot een actie special koffie icm muffin (even ter info, het was een half uurtje open en die dingen komen uit de vriezer. lees; die heb je genoeg ingeslagen dan lijkt mij).
Ik dacht lekker dus bestel dat. Medewerker wist er niets van, dus ging ze kijken en rondvragen. Blijkt t op, nee toch niet, was er nog 1, maar dat ging lastig, onee toch wel op. Hé hoe dan die ene ligt er nog.
Hele verontschuldiging. Bleek dag ervoor ook gedoe te zijn dat niemand het snapte.
Komt collega toch met 2 muffins aan, maar komen in de serveer bol. Het was te lastig om die nog aan te slaan voor medewerker. Toen we weer naar huis gingen lagen die 2 nog onder de schaal.
Ik dacht wel wat een gedoe zeg als je daar werkt, wil je verkopen of niet. Snap wel dat mensen zelf eten meenemen.
maandag 29 december 2025 om 14:05
Heb dit nog nooit gehoord, wat gebeurd er dan met die wijn dat het wel te hachelen is ineens?Taskmaster schreef: ↑29-12-2025 13:19Dat vind ik nou een mooie communicatie opportunity voor je verkering. Die zou kunnen doorgeven welke wijn je graag drinkt. Kies een supermarkt fles van 6-7 euro uit hiervoor.
Offfff koop zo’n melkopschuimertje want het schijnt dat je daarmee elke crappy wijn een stuk beter maakt.
maandag 29 december 2025 om 14:18
maandag 29 december 2025 om 16:53
Kan het zijn dat de schoonmoeder bedoelt: 2 oliebollen pp is echt genoeg voor ons, meer hoeft niet. En champagne is zonde van het geld wat ons betreft, dus voor ons hoef je het niet te kopen?
Want dat vind ik niet raar, er vanuit gaande dat er met oud en nieuw bij de meeste mensen oliebollen op tafel staan.
Een lijstje appen met 'ik wil graag dit en dan op die manier envan dat merk'.....nee daar zou ik ook niet aan meedoen!
Want dat vind ik niet raar, er vanuit gaande dat er met oud en nieuw bij de meeste mensen oliebollen op tafel staan.
Een lijstje appen met 'ik wil graag dit en dan op die manier envan dat merk'.....nee daar zou ik ook niet aan meedoen!
maandag 29 december 2025 om 17:01
Als dat de insteek zou zijn is het idd niet erg.. maar ze bedoelde hem echt andersom.Backpack10 schreef: ↑29-12-2025 16:53Kan het zijn dat de schoonmoeder bedoelt: 2 oliebollen pp is echt genoeg voor ons, meer hoeft niet. En champagne is zonde van het geld wat ons betreft, dus voor ons hoef je het niet te kopen?
Wij willen allebei 2 oliebollen.
Vorig jaar vierde wij het in de Efteling en dus haalde ik geen oliebollen.
Toen belde ze me op met de volgende: kan jij oliebollen voor ons halen? Ik heb geen zin om in de rij te staan en jij hebt toch een vrije dag.
Ehhh nope… succes.. ja maar ik hoef er maar 4.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 29 december 2025 om 17:25
maandag 29 december 2025 om 17:39
biol schreef: ↑29-12-2025 17:01Als dat de insteek zou zijn is het idd niet erg.. maar ze bedoelde hem echt andersom.
Toen belde ze me op met de volgende: kan jij oliebollen voor ons halen? Ik heb geen zin om in de rij te staan en jij hebt toch een vrije dag.
Nou, die durft. Was ze zelf niet vrij?
Over de wijn: als je geen verstand hebt van wijnen dan heb je geen idee. Ik heb er geen verstand van. Ik weet van droge en zoete, maar wat nou wel en niet lekker is, ik zou het niet weten. Als jij het niet noemt, zal niemand weten dat je het niet lekker vind. Ik denk niet dat ze je bewust iets goedkoops geven, maar meer dat ze geen idee hebben.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
maandag 29 december 2025 om 18:48
Ik had al zo'n vermoeden natuurlijk. Bij dat soort mensen moet je inderdaad direct weer het balletje terugleggen! Maar leuk is anders....ook sneu voor je partner zulke ouders.biol schreef: ↑29-12-2025 17:01Als dat de insteek zou zijn is het idd niet erg.. maar ze bedoelde hem echt andersom.
maandag 29 december 2025 om 19:04
Rare gedachtenkronkel zeg…..
Heeft ze het uiteindelijk zelf gehaald?
maandag 29 december 2025 om 19:07
Enerzijds geen idee. Anderzijds "als we er dan toch niets van kennen kopen we gewoon de goedkoopste".Sierlijk schreef: ↑29-12-2025 17:39Nou, die durft. Was ze zelf niet vrij?
Over de wijn: als je geen verstand hebt van wijnen dan heb je geen idee. Ik heb er geen verstand van. Ik weet van droge en zoete, maar wat nou wel en niet lekker is, ik zou het niet weten. Als jij het niet noemt, zal niemand weten dat je het niet lekker vind. Ik denk niet dat ze je bewust iets goedkoops geven, maar meer dat ze geen idee hebben.
Je zal dus zelf moeten komen met dat je het spul niet lekker vindt.
Tenzij je wil dat ze nog 100 jaar de verkeerde wijn kopen.
Of je zegt dat ze niets moeten kopen en brengt je eigen fles mee.
Ben je ten minste zeker dat het de juiste wijn is.
Want "X drinkt alleen maar wijn Y" en dat ze dan in de winkel weer elk etiket moeten gaan afspeuren wordt soms ook als te lastig aanzien.
Of je laat je partner de kastanjes uit het vuur halen / de wijn kopen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 29 december 2025 om 19:11
Ik zou dit jaar heel gierig morgen bellen.biol schreef: ↑29-12-2025 17:01Als dat de insteek zou zijn is het idd niet erg.. maar ze bedoelde hem echt andersom.
"Nou, als jij 4 oliebollen wil ... ga maar in de rij staan en breng er ineens 20 extra mee voor de hele groep.
Ik zorg voor de champagne voor de rest van de groep. Wat willen jullie dan drinken?"
Is dit nu later?
maandag 29 december 2025 om 19:15
biol schreef: ↑29-12-2025 17:01Als dat de insteek zou zijn is het idd niet erg.. maar ze bedoelde hem echt andersom.
Wat bizar!
maandag 29 december 2025 om 19:18
Sierlijk schreef: ↑29-12-2025 17:39Nou, die durft. Was ze zelf niet vrij?
Mwoa. Als ze echt geen idee hebben was het best logisch om even te vragen welke wijn ze lekker vindt.
maandag 29 december 2025 om 19:56
Grrr.biol schreef: ↑29-12-2025 17:01Als dat de insteek zou zijn is het idd niet erg.. maar ze bedoelde hem echt andersom.
Mensen die beslissen wat je wel even op je vrije dag kunt doen.
Ik zin op een gevat antwoord.
Zoek eens een andere hobby
dinsdag 30 december 2025 om 07:31
Mijn familie komt al jaren 1e kerstdag bij ons eten. Dit omdat wij de ruimte hebben voor die grote groep (14 personen).
Heel gezellig hoor.
Maar financieel vraag ik het mij wel eens af.
Nog nooit heeft iemand gevraagd of ze iets moeten bijleggen of iets moeten meenemen.
We kunnen het missen, daar gaat het niet om.
Mijn familie kan het echter ook missen.
Maar blijkbaar vragen ze zich nooit af wie dat betaald (en voorbereidt, inkopen, koken, halve kamer verbouwt, achteraf alles weer opruimt).
Zolang ik het kan zal ik dat wel doen. En als het niet meer lukt ga ik het wel aangeven.
Het gaat mij er niet om dat ze op welk vlak dan ook iets bijdragen, maar gewoon hoe het kan dat sommige mensen alles zo vanzelfsprekend vinden.
Heel gezellig hoor.
Nog nooit heeft iemand gevraagd of ze iets moeten bijleggen of iets moeten meenemen.
Maar blijkbaar vragen ze zich nooit af wie dat betaald (en voorbereidt, inkopen, koken, halve kamer verbouwt, achteraf alles weer opruimt).
Zolang ik het kan zal ik dat wel doen. En als het niet meer lukt ga ik het wel aangeven.
Het gaat mij er niet om dat ze op welk vlak dan ook iets bijdragen, maar gewoon hoe het kan dat sommige mensen alles zo vanzelfsprekend vinden.
de wereld wacht om ontdekt te worden
dinsdag 30 december 2025 om 07:55
Nee, maar dat hoef ik ook niet. Zit ik daarna weer met prularia, bloemen (waar ik niets om geef) of een kaasplank (nummer 36).
de wereld wacht om ontdekt te worden
dinsdag 30 december 2025 om 08:04
Ik vind dat raar. Niet alleen vanwege de kosten, maar ook de tijd die het kost. Dat niemand aanbiedt om de boodschappen te doen bijv.thanx schreef: ↑30-12-2025 07:31Mijn familie komt al jaren 1e kerstdag bij ons eten. Dit omdat wij de ruimte hebben voor die grote groep (14 personen).
Heel gezellig hoor.
Cum non tum age
dinsdag 30 december 2025 om 08:14
thanx schreef: ↑30-12-2025 07:31Mijn familie komt al jaren 1e kerstdag bij ons eten. Dit omdat wij de ruimte hebben voor die grote groep (14 personen).
Heel gezellig hoor.
Dit is voor mij de reden dat het feest met mijn familie niet meer hier is. Iedereen bracht iets mee, maar de investering in tijd werd mij te veel. En hoe luchtig daar over gegaan werd.
Oh je hebt de keukentafel in de kamer gezet! Ja er moesten eerst twee poten afgeschroefd en daarna er weer op.
Zijn dit de stoelen van pap en mam? Ja die hebben we de kinderen lopend laten halen!
Jeetje wat een mooie borden, heb je die nieuw? Nee die heb ik geleend op mijn werk.
Etc etc.
En na kerst moest alles weer terug.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in