Japan!

11-10-2025 22:48 164 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie wil er mee praten over Japan als vakantiebestemming.

Ik ben afgelopen mei samen met mijn volwassen gezin naar Japan geweest, en ik ben verliefd geworden op het land.

Het is dat het zo ver weg is, en dat je er heen moet vliegen, maar anders zou ik ieder jaar wel willen gaan.
Flashy schreef:
16-12-2025 10:40
Dat is echt wel vroeg ja.
yep. maar het was het waard ben ook blij dat we dat gedaan hebben was anders geen doen.
BosZonnebloemen schreef:
16-12-2025 10:15
En daarna door naar Nara. Zo hebben wij het gedaan.
wij waren vanuit Osaka naar Nara gegaan,
na het bezoek van Fushimi-inari, zijn we terug naar onze kamer gegaan en even paar uurtjes tukken :hihi:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Rouge__ schreef:
16-12-2025 11:08

wij waren vanuit Osaka naar Nara gegaan,
na het bezoek van Fushimi-inari, zijn we terug naar onze kamer gegaan en even paar uurtjes tukken :hihi:
Maakt het uit of je vanaf Kyoto of Osaka naar Nara gaat?
neuh, kan vanaf allebei ligt vlakbij elkaar.
Ik praat graag mee! Ik ben vorig jaar eind aug/september met gezin naar Japan geweest. Ik had me destijds niet gerealiseerd hoe heet het nog zou zijn. Last minute mijn plannen om naar de Japanse Alpen te gaan omgegooid voor een week Hokkaido met de camper. Ook heel gaaf! De westkust leek daar op Ierland en de oostkust had jungle en de oceaan om walvissen of orcas (rond mei) te zien. Verder natuurlijk de vulkanen en een oud Ainu dorp gezien met voorstellingen.
Ik vond het ook al zo leuk overal stempels te verzamelen (zelfs random toiletgebouwen en supermarkten hadden eigen stempels). Wat een fantastisch land is het toch! Vond de mensen ook zo fijn. Zou er zo willen wonen.
die stempels heb ik ook gedaan, werd op een gegeven moment echt een sport.
ik heb ook bij tempels goshuin laten schrijven, een soort papieren gebedszegel

is ook een mooie vakantie herinnering :heart:

wonen hoeft van mij niet, vind het fijner om op vakantie tegaan, in andere landen heb ik dat vaak wel :lol:
rouge__ wijzigde dit bericht op 18-12-2025 12:28
8.65% gewijzigd
Ja, die stempels. Ik vond ze nog best lastig te vinden. Wij hebben ze alleen van stations.

Ik zou er niet hoeven te wonen, maar 4x per jaar een paar weken vakantie houden is geen straf.

Wat gaaf om met een camper te reizen.
Dan zie je nog weer andere dingen dan met het openbaar vervoer.

Onze plannen werden precies een jaar geleden concreet.

Ik zou er de herfst en de kerst/winter ook wel mee willen maken.
Lane333 schreef:
18-12-2025 08:27
Ik praat graag mee! Ik ben vorig jaar eind aug/september met gezin naar Japan geweest. Ik had me destijds niet gerealiseerd hoe heet het nog zou zijn. Last minute mijn plannen om naar de Japanse Alpen te gaan omgegooid voor een week Hokkaido met de camper. Ook heel gaaf! De westkust leek daar op Ierland en de oostkust had jungle en de oceaan om walvissen of orcas (rond mei) te zien. Verder natuurlijk de vulkanen en een oud Ainu dorp gezien met voorstellingen.
Ik vond het ook al zo leuk overal stempels te verzamelen (zelfs random toiletgebouwen en supermarkten hadden eigen stempels). Wat een fantastisch land is het toch! Vond de mensen ook zo fijn. Zou er zo willen wonen.
Wat gaaf dat je naar Hokkaido bent geweest. We zijn voor onze 5 weekse trip (middenin de zomer) juist ook op zoek naar de mooie natuurplekken die minder toetistisch zijn. Dit brengt me zeker op ideeën.
Ik zag op TikTok dat die stempels soms lastig te vinden zijn en dat je voor tempels een apart boekje moet?
volgens mij bedoel jij Goshuin',

daar moet je idd een apart boekje voor hebben:

Om te beginnen met het verzamelen van goshuin, heb je een goshuincho nodig, een speciaal boekje waar de stempels in worden geplaatst. Deze boekjes zijn verkrijgbaar bij veel tempels en schrijnen, maar ook in souvenirwinkels in toeristische gebieden, of gewoon bij stationary winkels zoals Itoya in Ginza. Elk goshuincho is uniek en vaak prachtig gedecoreerd.

https://www.thesushitimes.com/hoe-verza ... e_vignette
Ah, ja ik las dat ze idd niet gemixt mogen.
Wel tof!
Ik meld me weer even. Ben op dit moment bezig om onze reis verder te concretiseren.
We landen in Osaka en vandaar wil ik sowieso Hiroshima gaan bezoeken. Ik heb her en der wat tours gevonden, maar het lijkt mij dat als je met de Shinkansen gaat, je dat ook prima zelf kunt doen. Ik ben nog aan het twijfelen om een nacht in Hiroshima te boeken en er dus 2 dagen voor uit te trekken of dat het prima te doen is in 1 (lange) dag. Iemand hier ervaring mee?
ehm.. als het alleen om Hiroshima is een dag genoeg.
we waren er 3 dagen maar zijn een dag naar bunny eiland geweest en 1 dag naar Miyajima het heilige eiland waar er ook herten lopen(iets brutaler dan hun familieleden in Nara)
Omdat we shinkanzen-kaartjes hadden konden we gratis met de veerpont naar Miyajima

Hiroshima had ik snel gezien, het vredespark is mega indrukwekkend, voor de rest vond ik het een rustige stad.
Miyajima willen we inderdaad ook bezoeken; dat willen we combineren met een bezoek aan het Vredespark.
Ik meld mij ook weer! Wij zijn ook aan het concretiseren. We hebben nu de plekken bepaald waar we langs willen, maar de invulling daarvan ligt nog open. We willen in elk geval de Shimanami Kaido fietstocht doen. Verder houden we ook wel van wat minder toeristische plekken (dus wat buiten de gebaande paden waar mogelijk) en natuur.
socie wijzigde dit bericht op 15-01-2026 15:33
17.09% gewijzigd
Flashy schreef:
18-12-2025 12:22
Ik zag op TikTok dat die stempels soms lastig te vinden zijn en dat je voor tempels een apart boekje moet?
Dat hoeft niet, maar mag wel. Ze kunnen ze ook gewoon op een los vel maken. Ik heb er ook eentje die geborduurd is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Goedemorgen, ik lees deze stukjes met heel veel plezier. Op 26 september a.s. gaan we voor 4 weken naar Japan met aansluitend een weekje Zuid Korea. Landing in Tokyo, vertrek vanuit Seoul met een veerbootovertocht tussen beide landen.

Hoewel ik inmiddels zo'n 70 landen op mijn lijstje heb staan, verwacht ik dat met deze landen met niets anders te vergelijken zal zijn. We tellen dus stiekem al af. De route en overnachtingen zijn voor groot deel al wel duidelijk, we regelen altijd alles zelf, zonder reisorganisatie, maar ik loop wel tegen iets aan waarbij ik jullie hulp kan gebruiken.

Meeste stukken zullen we met de trein afleggen, maar voor een week Japanse Alpen willen we graag een auto of camper huren. Om een of andere reden krijg ik het niet voor elkaar een auto of camper te vinden. Heeft iemand tips voor? welke verhuurmaatschappij ? Ik zag dat bv Lane333 ook via camper heeft gereisd. Heel benieuwd dus of iemand tips heeft!

En iemand hier toevallig ervaring met de veertocht van Fukuoka naar Busan?
Geen ervaring met de boot naar Busan. Maar ken je de film De trein naar Busan?
Nee, ken ik niet. Maar als ik het zo google, is het niet echt mijn genre ;-)
Ik stel me toch iets anders voor bij de veerboot....
Ordinaire terugvindpost, ik speel ook met idee om naar Japan te gaan met mijn gezin. We zijn ook inderdaad ook aan de zomer gebonden, net als iemand die eerder postte.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
patvle schreef:
13-01-2026 11:45
Goedemorgen, ik lees deze stukjes met heel veel plezier. Op 26 september a.s. gaan we voor 4 weken naar Japan met aansluitend een weekje Zuid Korea. Landing in Tokyo, vertrek vanuit Seoul met een veerbootovertocht tussen beide landen.

Hoewel ik inmiddels zo'n 70 landen op mijn lijstje heb staan, verwacht ik dat met deze landen met niets anders te vergelijken zal zijn. We tellen dus stiekem al af.
Wat leuk dat je de stukjes met zo veel plezier leest!

Ik vind het ook iedere keer leuk als dit topic omhoog komt.

Ik kan helaas niet zo veel vertellen omdat wij er nog maar 1 x geweest zijn. Dus ik val regelmatig in herhalingen.

Maar we hebben met onze kinderen een soort van afgesproken dat we over 3, 4 jaar nog een keer willen gaan.
Zij willen dan ook graag naar Zuid-Korea, daar ben ik zelf nog niet over uit. Misschien blijven wij dan wel in Japan.

Voor mij als onervaren wereldreizigster is Japan met niets te vergelijken 😁

Voor nu ben ik een beetje jaloers op iedereen die concrete plannen heeft om te gaan, en geniet ik mee met de voorpret en de tips die iedereen geeft.
En probeer ik mijn tips te delen waar ik kan.

Ik denk dat de enige plek waar ik ben geweest, die (nog) niet heel toeristisch is Kanazawa is.
patvle schreef:
13-01-2026 20:15
Nee, ken ik niet. Maar als ik het zo google, is het niet echt mijn genre ;-)
Ik stel me toch iets anders voor bij de veerboot....
Beetje offtopic hoor, maar wij stonden een keer op het punt om naar bed te gaan toen deze film begon. We hadden geen idee waar het over ging, maar bleven toch kijken. Het werd steeds bizarder, het ging een kant op die we helemaal niet hadden verwacht, want het begon vrij normaal en serieus. Uiteindelijk hebben we tot half 3 's nachts zitten kijken. De volgende dag hadden we echt zoiets; wat hebben in hemelsnaam gezien.
In Korea is deze film een enorme kaskraker geweest.
Ook al is het niet je genre, is de mijne ook niet, het is best vermakelijk om te zien.
Citroenthee schreef:
13-01-2026 22:16
Beetje offtopic hoor, maar wij stonden een keer op het punt om naar bed te gaan toen deze film begon. We hadden geen idee waar het over ging, maar bleven toch kijken. Het werd steeds bizarder, het ging een kant op die we helemaal niet hadden verwacht, want het begon vrij normaal en serieus. Uiteindelijk hebben we tot half 3 's nachts zitten kijken. De volgende dag hadden we echt zoiets; wat hebben in hemelsnaam gezien.
In Korea is deze film een enorme kaskraker geweest.
Ook al is het niet je genre, is de mijne ook niet, het is best vermakelijk om te zien.
Dan moet ik hem als soort van "voorbereiding" misschien toch maar eens kijken.... Ben inmiddels ook wel beetje benieuwd..
Patvle, waarom lukt het huren van een auto of camper niet? Voor Hokkaido heb ik een week van te voren nog een camper kunnen huren, heb camper rental Hokkaido gegoogled en zo kwam ik op een aantal bedrijven waar ik kon huren. En qua auto huurden we altijd via een Toyota dealer, in verschillende steden dus zo ook omgeving mount Fuji/hakone kunnen ontdekken en met de auto van Osaka naar Nara en Koyasan. Waar loop je specifiek tegenaan?
Hallo, wij zijn van plan om 2 weken te gaan eind oktober begin november. Wij verblijven eigenlijk altijd in AirBnB's en niet in hotels. Heeft iemand daar ervaring mee in Japan?
glitterfranje schreef:
14-01-2026 11:17
Hallo, wij zijn van plan om 2 weken te gaan eind oktober begin november. Wij verblijven eigenlijk altijd in AirBnB's en niet in hotels. Heeft iemand daar ervaring mee in Japan?
Wij hebben Airbnb gebruikt tijdens ons verblijf in Japan, inmiddels alweer bijna 10 jaar geleden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven