Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 2421 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Ik wil iets kopen maar optie verzenden via Vinted Go lukt niet.
Net kijk ik wat bij mezelf staat en zie ik de schuifjes bij mondial en Vinted Go uitstaan, ik krijg ze ook niet aan.
Toevallig meer mensen die dit hebben?
Bij mij staan Mondial en vinted go aan en kan ik ze juist niet uitzetten.
Mugske schreef:
10-01-2026 20:02
Ik was zelf afgelopen week ook laat met versturen, lukte pas de laatste dag ivm sneeuw (ook bij code geel kwam ik mijn straat niet uit). Gelukkig had koper (uit ander land) daar begrip voor.
Ik was met 1 pakketje ook aan de late kant voor mijn doen (jammer van mijn badge voor snel versturen) doordat de feestdagen erbij zaten en ik het verzendlabel zelf moest printen, maar wel binnen de termijn. Maar net dat pakketje blijft nu ergens hangen op onderweg naar sorteercentrum. Voor mij het betekent dat dus sowieso langer wachten op mijn geld en evt risico dat de koper het pakketje uiteindelijk niet meer ophaalt, maar ik vind het ook wel erg vervelend voor de koper als het echt kwijt is.
happyapple schreef:
10-01-2026 21:48
Bij mij staan Mondial en vinted go aan en kan ik ze juist niet uitzetten.

Dat kan niemand.
Bij mij staat alles aan.
BeeDifferent schreef:
10-01-2026 22:13
Dat kan niemand.
Ik reageerde (zonder quote) op Claudia op de vorige pagina die zegt dat ze bij haar uitstaan
happyapple schreef:
10-01-2026 22:54
Ik reageerde (zonder quote) op Claudia op de vorige pagina die zegt dat ze bij haar uitstaan

Ik zag het. Maar het is standaard aan. Bij iedereen. (In NL iig)
Of Claudia heeft een bug of ze heeft het niet goed gezien.
BeeDifferent schreef:
10-01-2026 23:16
Ik zag het. Maar het is standaard aan. Bij iedereen. (In NL iig)
Of Claudia heeft een bug of ze heeft het niet goed gezien.

k lees dat het wel eens vaker voorkomt en ik de helpdesk zou kunnen benaderen.

Nu wil ik niks verkopen en verzenden. Maar diegene van wie ik nu iets wil kopen heeft Vinted Go ook niet tussen haar opties staan terwijl ze dat niet geeft uitgeschakeld. Lijkt dat er dan iets aan de hand is 🤷🏻‍♀️
Claudia2010 schreef:
11-01-2026 00:04

Nu wil ik niks verkopen en verzenden. Maar diegene van wie ik nu iets wil kopen heeft Vinted Go ook niet tussen haar opties staan terwijl ze dat niet geeft uitgeschakeld. Lijkt dat er dan iets aan de hand is 🤷🏻‍♀️
Dan is Vinted Go op dat moment gewoon “op”. Vinted koopt maar een x-aantal pakketjes per verzender in.
Claudia2010 schreef:
11-01-2026 00:04

Wel eens zelf aan de hand gehad, alles stond bij mij aan, maar koper kon niet kiezen. Kreeg toen tip om de rest uit te zetten. Heb dat niet geprobeerd trouwens. Heeft te maken met beschikbaarheid pakketpunten.
Een 3-sterren review gekregen vanwege de lange verzendtijd van DPD :(
Dat review was van een Duitse bazige en zeer kritische koopster, ik heb haar op blokkeer gezet zodat ze (hopelijk) niets meer bij mij kan kopen. Ik ril nog na van haar nare review met hier en daar woorden in HOOFDLETTERS @(
.
El4ra schreef:
12-01-2026 20:45
Een 3-sterren review gekregen vanwege de lange verzendtijd van DPD :(
Dat review was van een Duitse bazige en zeer kritische koopster, ik heb haar op blokkeer gezet zodat ze (hopelijk) niets meer bij mij kan kopen. Ik ril nog na van haar nare review met hier en daar woorden in HOOFDLETTERS @(
Zelf ook een slechte review geven en commentaar toevoegen op die 3 sterren
broodtrommel schreef:
12-01-2026 23:35
Dit. Als DPD vertraagd is, kun jij hier natuurlijk helemaal niets aan doen en dat weet zo’n koper ook wel mag ik aannemen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Oh jongens, dat gratis verzenden van die boeken... ik heb de hemel te rijk! Ik heb heel lang geen boeken mogen kopen van mezelf, maar er is wel een specifiek genre dat ik verzamel. De verlanglijst was inmiddels behoorlijk lang. Ik had helemaal niet door dat op Vinted inmiddels zoveel boeken staan, dus daar ging ik voor de kerst eens neuzen.

En wat blijkt? Heel veel van mijn specifieke genre stond te koop en allemaal voor waanzinnig lage bedragen! Ik ben zo blij!

Enige waar ik een beetje van baal is dat ik dus snel ophaal, bevestig en dan meteen ook een blije review achterlaat. Maar ik krijg als koper echt nauwelijks reviews terug. Herkenbaar?
Naïef - het blijft een compliment
Kattentuintje schreef:
13-01-2026 08:51
Oh jongens, dat gratis verzenden van die boeken... ik heb de hemel te rijk! Ik heb heel lang geen boeken mogen kopen van mezelf, maar er is wel een specifiek genre dat ik verzamel. De verlanglijst was inmiddels behoorlijk lang. Ik had helemaal niet door dat op Vinted inmiddels zoveel boeken staan, dus daar ging ik voor de kerst eens neuzen.

En wat blijkt? Heel veel van mijn specifieke genre stond te koop en allemaal voor waanzinnig lage bedragen! Ik ben zo blij!

Enige waar ik een beetje van baal is dat ik dus snel ophaal, bevestig en dan meteen ook een blije review achterlaat. Maar ik krijg als koper echt nauwelijks reviews terug. Herkenbaar?
Ik verkoop met name, ik geef meestal geen reviews aan kopers. Ik vind dat een beetje gek, want heel vaak heb ik geen contact met de kopers. Als in, koper koopt, ik verstuur, pakket komt aan, wordt opgehaald en is akkoord. Allemaal geautomatiseerd (vind ik ook juist fijn van Vinted)
Oh ik vind het een kleine moeite om ook de koper even een review te geven, als ik er tenminste ook 1 van de koper gehad heb.
Mugske schreef:
13-01-2026 10:20
Ik verkoop met name, ik geef meestal geen reviews aan kopers. Ik vind dat een beetje gek, want heel vaak heb ik geen contact met de kopers. Als in, koper koopt, ik verstuur, pakket komt aan, wordt opgehaald en is akkoord. Allemaal geautomatiseerd (vind ik ook juist fijn van Vinted)

De kopers waar ik het minst contact mee heb ben ik het blijste mee. Dus niet allerlei vragen, niet afdingen maar gewoon kopen en een beetje vlot ophalen. Die krijgen zeker 5 sterren van mij.
broodtrommel schreef:
12-01-2026 23:35
Heb ik gedaan, en daarna op de blokkeer, maar volgens mij had ze dat ook al bij mij gedaan want als ik op haar advertenties klik zie ik alleen een bungelend kleerhangertje.
.
Kopers geef ik vaak wel een review als Vinted erom vraagt. Uiteindelijk doen ze toch moeite om het pakket op te halen ;-D

Nu een koopster die het pakket niet ophaalt, het pakket ligt nu al 4 dagen op haar te wachten.
.
Grappig hoe sommigen van jullie over reviews voor kopers denken. Ik vind het wel fijn ze te krijgen als koper. Dat ik niet zeur en zanik, duizend vragen stel en dan toch niet koop, steeds probeer af te dingen of zo'n pakket weer retour laat sturen of zo. ;-D
Naïef - het blijft een compliment
Kattentuintje schreef:
13-01-2026 14:00
Grappig hoe sommigen van jullie over reviews voor kopers denken. Ik vind het wel fijn ze te krijgen als koper. Dat ik niet zeur en zanik, duizend vragen stel en dan toch niet koop, steeds probeer af te dingen of zo'n pakket weer retour laat sturen of zo. ;-D
Ik vind het ook wel fijn om te krijgen hoor, maar ik doe het zelf ook bijna nooit. Voor mij is niet zeuren/toch niet kopen/retour om niets/je pakje ophalen gewoon normaal. Ik vind reviews toch iets meer om aan de verkoper te geven, is het product zoals omschreven, hoe was het verpakt, verzendtijd etc.

Mijn meest recente ervaring was heel fijn, iets wat ik al een tijdje wilde hebben maar er steeds (naar mijn mening) te duur op stond. Vlak voor kerst iemand met een mooie prijs, maar ik kon DHL niet selecteren. Verkoper heeft nog wel gekeken, maar we kregen het niet voor elkaar. Moldial relay kon wel, maar dat zit bij m'n werk en ik was 3 weken vrij. Dus gevraagd of ze het voor me wilde reserveren en pas in 2026 wilde verzenden. Ik voelde me op dit punt al een beetje een zeurkous. Uiteindelijk heeft ze de reservering 2x voor me verlengd en pas op 6 januari verstuurd. Ik heb het net binnen en het is nog beter dan ik verwacht had. Dus gelijk een mooie review gegeven en ik kreeg ook snel een goede review terug.
Wat ik zo leuk vind is dat sommige kopers erg blij zijn met onze oude kleding en dan de moeite nemen om dat ook te laten weten. Ook wel eens meegemaakt dat er een leuk gesprekje plaatsvond in de chat. Dan vind ik fijn om positieve feedback achter te laten. Aardigheid kost niks maar is wel zo prettig
PatsBoem schreef:
14-01-2026 09:57
Wat ik zo leuk vind is dat sommige kopers erg blij zijn met onze oude kleding en dan de moeite nemen om dat ook te laten weten. Ook wel eens meegemaakt dat er een leuk gesprekje plaatsvond in de chat. Dan vind ik fijn om positieve feedback achter te laten. Aardigheid kost niks maar is wel zo prettig

Vind ik ook hoor, stuur ook (vrijwel) altijd een berichtje.
Such fun!1
Ik had een bloesje gekocht voor €3
Het leek erop dat de verkoper het niet verzond en de verkoop werd automatisch geannuleerd en ik kreeg mijn geld terug.

Op het moment dat het geannuleerd werd kreeg ik een wat paniekerig berichtje van de verkoopster. Die dacht blijkbaar dat ik iets in werking had gezet. Ze zei dat ze het wel verstuurd had.
Tja, niet goed gescand denk ik dan en kwijt. Kan gebeuren.

Ze bleef mij maar berichten sturen en vragen wat ze moest doen. Werd er wel wat iebel van. Uiteindelijk op mijn aanwijzen heeft ze contact opgenomen met Vinted en ze is haar bloesje (en dus 3 hele euro's) kwijt als het niet binnen 25 dagen alsnog aankomt bij mij.

Nu komt ze weer vragen of ik al wat van het bloesje gehoord heb :roll:
Ik meld me echt wel als het alsnog bezorgd word (en ik denk dat er dan ook wel een melding in de chat tussen ons komt)
BeeDifferent schreef:
14-01-2026 11:36
Ik had een bloesje gekocht voor €3
Het leek erop dat de verkoper het niet verzond en de verkoop werd automatisch geannuleerd en ik kreeg mijn geld terug.

Op het moment dat het geannuleerd werd kreeg ik een wat paniekerig berichtje van de verkoopster. Die dacht blijkbaar dat ik iets in werking had gezet. Ze zei dat ze het wel verstuurd had.
Tja, niet goed gescand denk ik dan en kwijt. Kan gebeuren.

Ze bleef mij maar berichten sturen en vragen wat ze moest doen. Werd er wel wat iebel van. Uiteindelijk op mijn aanwijzen heeft ze contact opgenomen met Vinted en ze is haar bloesje (en dus 3 hele euro's) kwijt als het niet binnen 25 dagen alsnog aankomt bij mij.

Nu komt ze weer vragen of ik al wat van het bloesje gehoord heb :roll:
Ik meld me echt wel als het alsnog bezorgd word (en ik denk dat er dan ook wel een melding in de chat tussen ons komt)
Jammer dat je wel begripvol reageert op dat het scannen niet goed is gegaan. Maar je begrip is helemaal weg als het om een bezorgde verkoopster gaat. Wie zegt dat het om 3 euro gaat? Zou het niet b.v. paniek kunnen zijn omdat er een pakje kwijt is en zij een goede verkoopster wil zijn. Zo kunnen er nog wel meer redenen zijn, die niets met die 3 euro van doen hebben.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven