Cadeau uit eigen huis geven
zaterdag 24 januari 2026 om 08:55
Binnenkort heb ik een verjaardag van een vriendin. Nu weet ik dat ze een bepaald kookboek erg leuk zou vinden. Dat kookboek heb ik en gebruik hem eigenlijk nooit. Het is was ooit best een duur boek dus ik wilde hem ook Marktplaats ofzo verkopen.
Maar nu dacht ik: ik kan hem ook aan mijn vriendin geven. Alleen…. Kun je dat maken? En zou ik er dan nog iets bij moeten doen, van een bon ofzo omdat ik er geen geld aan heb uitgegeven? Er komt sowieso een kaartje bij.
Ik denk dat ze wel kan zien dat het uit huis komt, hij is niet volledig in perfecte staat meer. Maar nog wel in hele goede staat hoor, anders zou ik hem ook niet verkopen.
Wat vinden jullie?
Maar nu dacht ik: ik kan hem ook aan mijn vriendin geven. Alleen…. Kun je dat maken? En zou ik er dan nog iets bij moeten doen, van een bon ofzo omdat ik er geen geld aan heb uitgegeven? Er komt sowieso een kaartje bij.
Ik denk dat ze wel kan zien dat het uit huis komt, hij is niet volledig in perfecte staat meer. Maar nog wel in hele goede staat hoor, anders zou ik hem ook niet verkopen.
Wat vinden jullie?
zaterdag 24 januari 2026 om 09:15
Dank voor de reacties! Neigt dus toch wel een beetje naar iets nieuws kopen.
De vriendin in kwestie is trouwens wel ontzetten van de duurzaamheid. Denk protesteren op de A12 enzo. Dus in die zin denk ik dat ze het wel kan waarderen dat ik niks nieuws heb gekocht. Verandert dat het nog voor jullie?
Ik denk nu ook: ik twijfel vast niet voor niets zo. Misschien toch maar wat nieuws kopen.
De vriendin in kwestie is trouwens wel ontzetten van de duurzaamheid. Denk protesteren op de A12 enzo. Dus in die zin denk ik dat ze het wel kan waarderen dat ik niks nieuws heb gekocht. Verandert dat het nog voor jullie?
Ik denk nu ook: ik twijfel vast niet voor niets zo. Misschien toch maar wat nieuws kopen.
zaterdag 24 januari 2026 om 09:16
Dit vind ik ook wel een mooie! Dan laat ik wel zien dat je er aandacht aan heb besteedt. En kan ik er een pakketje van maken
zaterdag 24 januari 2026 om 09:30
zaterdag 24 januari 2026 om 09:38
Zoals jij je vriendin (kort) omschrijft en zelf al met het idee komt om het kookboek als cadeau te geven, denk ik dat het in jullie situatie, prima kan!
Ik zou dan in een kaartje zetten dat het boek bij jou staat te stoffen en dat je dit zonde vind, als je weet dat je er iemand anders blij mee kan maken.
Iets in de trant.
Ik zou dan wel zoals iemand anders ook al zei, een recept uitzoeken en daar de ingrediënten voor kopen.
Ik zou dan in een kaartje zetten dat het boek bij jou staat te stoffen en dat je dit zonde vind, als je weet dat je er iemand anders blij mee kan maken.
Iets in de trant.
Ik zou dan wel zoals iemand anders ook al zei, een recept uitzoeken en daar de ingrediënten voor kopen.
zaterdag 24 januari 2026 om 09:54
Gaat me ook niet om het bedrag, maar in mijn beleving is het zoiets als: goh ik had nog wat liggen in huis. Voelt juist alsof er geen moeite voor is gedaan.
Met aanvulling van hoe de persoon is, icm ingrediënten voor een bepaald recept is het inderdaad wel leuk. Dan voelt het wel als moeite en past het ook bij de persoon.
zaterdag 24 januari 2026 om 10:03
Ja, dit! Leuk!Yildizlar2 schreef: ↑24-01-2026 09:30Het idee met ingrediënten er bij geven voor een recept vind ik een hele leuke . Misschien in een mooie mand van de kringloop , theedoek er in en je spullen .
En als zij voor duurzaam is ook in haar huis kan dat prima denk ik .
zaterdag 24 januari 2026 om 10:09
Maar in dit geval zou de vriendin ook kunnen denken: wat lief dat je onthouden hebt dat ik dat boek graag wil hebben.
Bij een vriendin van mij staat een vaas in huis die ik altijd bewonder. Als zij mij die vaas cadeau zou doen (I wish....) met een mooie bos bloemen erin, zou ik dat alleen maar heel erg leuk vinden. Dus het idee van het boek in een mooie mand met ingredienten voor een recept en/of een fles goede olijfolie vind ik echt hartstikke leuk.
zaterdag 24 januari 2026 om 10:09
zaterdag 24 januari 2026 om 10:52
Ik vind dit echt zooo leuk. Hier zou ik enorm blij mee zijn. Persoonlijk en over nagedacht. Dat is hoe het zou moeten zijn. Nieuw voegt niets toe.Yildizlar2 schreef: ↑24-01-2026 09:30Het idee met ingrediënten er bij geven voor een recept vind ik een hele leuke . Misschien in een mooie mand van de kringloop , theedoek er in en je spullen .
En als zij voor duurzaam is ook in haar huis kan dat prima denk ik .
zaterdag 24 januari 2026 om 10:55
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in