Bespaartips
vrijdag 13 februari 2026 om 20:14
Ik ook behalve vlees. Dat durf ik niet. Verder als het nog fris eruit ziet en goed ruikt eet ik het.
Alles gaat voorbij
vrijdag 13 februari 2026 om 20:18
Vlees durf ik ook. Hoewel dat voor mij makkelijk praten is natuurlijk, want ik eet geen vlees
Maar in voorkomende gevallen vraag ik mijn man om er even aan te ruiken en als hij zegt dat het goed is is het goed. Mijn man en zoon zijn tenminste nog nooit ziek geworden van vlees dat over de datum is.
Graftak!
vrijdag 13 februari 2026 om 20:21
vrijdag 13 februari 2026 om 20:42
Maar misschien heb je morgen geen zin in venusschelpen!Wissewis schreef: ↑13-02-2026 20:06Iedereen mag overigens nu zijn vingers kruisen, want ik heb vanmiddag wél avondeten voor morgen gescoord.
In een andere supermarkt dan waar ik normaal ga, omdat dat de enige plek in de stad is waar ze venusschelpen hebben (en vandaag omdat het daar morgen stervensdruk is én je gaat zien dat alles op was).
Nu hopen dat mijn moeder niet zodadelijk belt dat ze haar verjaardag morgenavond toch wil vieren en daar haar kinderen bij wil.
Die courgette krijg ik nog wel een dagje gered, maar die venusschelpen kunnen zondag de composthoop op als ze niet morgen opgegeten zijn. Meer risico neem ik toch niet met verse schelpen.
vrijdag 13 februari 2026 om 20:53
Waarom eet je die schelpen dan niet vandaag?Wissewis schreef: ↑13-02-2026 20:06Iedereen mag overigens nu zijn vingers kruisen, want ik heb vanmiddag wél avondeten voor morgen gescoord.
In een andere supermarkt dan waar ik normaal ga, omdat dat de enige plek in de stad is waar ze venusschelpen hebben (en vandaag omdat het daar morgen stervensdruk is én je gaat zien dat alles op was).
Nu hopen dat mijn moeder niet zodadelijk belt dat ze haar verjaardag morgenavond toch wil vieren en daar haar kinderen bij wil.
Die courgette krijg ik nog wel een dagje gered, maar die venusschelpen kunnen zondag de composthoop op als ze niet morgen opgegeten zijn. Meer risico neem ik toch niet met verse schelpen.
vrijdag 13 februari 2026 om 20:58
Omdat ik voor vanavond kip (met groenten en rijst) heb. Die nu in de oven staat.
En die schelpen gekocht zijn voor een pasta vongole als Valentijns-diner
Waar ik al een hele week me op zit te verlekkeren.
Zolang er niemand ziek wordt en niemand belt dat ik moet op komen draven ... loopt het hopelijk voor 1 keer goed met de planning.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 13 februari 2026 om 20:59
vrijdag 13 februari 2026 om 21:03
Dan koop je zeer slechte kwaliteit.Wissewis schreef: ↑13-02-2026 17:57Vlees wil ik bijvoorbeeld toch echt vers hebben.
Vlees dat al 3 dagen in mijn koelkast ligt ... echt niet dat ik dat nog opeet.
Al te vaak ziek geweest van vlees of vis die "op het randje" was. Geen risico's meer.
De groenten zijn de helft van de tijd na 3 dagen ook totaal verlept.
Look me in the eyes and tell me what you see.
vrijdag 13 februari 2026 om 21:07
Ik ook. Ik schuif ook gerust iets door naar de week er op. Zeker ongesneden groente blijft minimaal een week goed.
vrijdag 13 februari 2026 om 21:40
vrijdag 13 februari 2026 om 21:49
Ik lijk wel de sponsor, maar bezorgen bij de AH kun je afkopen voor € 120 per jaar. Dan is bezorgen altijd gratis, kun je een vast tijdslot kiezen bovendien, als je wil, krijg je 10% korting op alle biologische artikelen en mag je met dubbele snelheid sparen (koopzegels en spaarzegels).
vrijdag 13 februari 2026 om 22:12
Ik betaal voor een buurtmoment 1,70. Dat is dan dus goedkoper.WoonWens schreef: ↑13-02-2026 21:49Ik lijk wel de sponsor, maar bezorgen bij de AH kun je afkopen voor € 120 per jaar. Dan is bezorgen altijd gratis, kun je een vast tijdslot kiezen bovendien, als je wil, krijg je 10% korting op alle biologische artikelen en mag je met dubbele snelheid sparen (koopzegels en spaarzegels).
vrijdag 13 februari 2026 om 22:37
Wij besparen vooral op boodschappen ik kijk altijd bij de afgeprijsde pakketten. Verspakket is vaak nog gewoon goed.
Ik heb nog nooit gehad dat ik dacht nou dit kan echt niet meer. We besparen op ongesneden groenten indien deze goedkoper zijn.
Brood oud=croutons, tosti's of wentelteefjes van maken.
Zakjes van de groente gebruik ik voor in mijn afvalbakjes idem voor de broodzakken.
Wij zijn fan van de verspakketten en eten bv. maandag curry (half verspakket) wat over blijft gaat afgekoeld de koelkast in. Dinsdag nasi verspakket idem en dan woensdag restant curry opbakken en donderdag restant nasi opbakken. We zijn grotendeels met zijn tweeën en vinden het geen probleem 2 dagen in de week hetzelfde te eten.
Verder hanteren wij maandgeld ieder krijgt een vast bedrag te besteden. Spaargeld gaat na storten salaris meteen naar de spaar.
We (of eigenlijk ik) houden een kasboek bij dit doe ik al vanaf mijn 20e en dit is heel overzichtelijk je ziet precies waar alles heen gaat.
En als ik nieuwe kleding koop hebben wij de regel voor elk nieuw kledingstuk gaat 1 oud kledingstuk weg.
Onderweg naar mijn werk kom ik langs 3 verschillende supermarkten. We kijken naar aanbiedingen die wij ook echt nodig hebben en ik haal dan enkel de aanbiedingen.
Ik heb nog nooit gehad dat ik dacht nou dit kan echt niet meer. We besparen op ongesneden groenten indien deze goedkoper zijn.
Zakjes van de groente gebruik ik voor in mijn afvalbakjes idem voor de broodzakken.
Wij zijn fan van de verspakketten en eten bv. maandag curry (half verspakket) wat over blijft gaat afgekoeld de koelkast in. Dinsdag nasi verspakket idem en dan woensdag restant curry opbakken en donderdag restant nasi opbakken. We zijn grotendeels met zijn tweeën en vinden het geen probleem 2 dagen in de week hetzelfde te eten.
Verder hanteren wij maandgeld ieder krijgt een vast bedrag te besteden. Spaargeld gaat na storten salaris meteen naar de spaar.
We (of eigenlijk ik) houden een kasboek bij dit doe ik al vanaf mijn 20e en dit is heel overzichtelijk je ziet precies waar alles heen gaat.
En als ik nieuwe kleding koop hebben wij de regel voor elk nieuw kledingstuk gaat 1 oud kledingstuk weg.
Onderweg naar mijn werk kom ik langs 3 verschillende supermarkten. We kijken naar aanbiedingen die wij ook echt nodig hebben en ik haal dan enkel de aanbiedingen.
vrijdag 13 februari 2026 om 23:37
Wow! Dat klinkt heel gedegen en gestructureerd.Pannekoekje79 schreef: ↑13-02-2026 22:37Wij besparen vooral op boodschappen ik kijk altijd bij de afgeprijsde pakketten. Verspakket is vaak nog gewoon goed.
Is er wel ook ruimte voor een enkele uitspatting of heb je een dikke spaarrekening?
zaterdag 14 februari 2026 om 02:17
apiejapie schreef: ↑12-02-2026 08:23Dat is korte-termijn-goedkoop maar lange-termijn-duur. Echt niet doen hoor. Mijn man is jarenlang automonteur geweest. Hij heeft altijd keurig de beurten gedaan aan onze auto's. Zo hadden we altijd perfect onderhouden auto's, wat voor mentale rust zorgde. Maar wist hij ook meestal wel wat hij kon verwachten voor kosten in de toekomst.
En economisch total loss je auto wegdoen is soms een grote kostenpost. Je kunt beter door blijven rijden in je auto van 500 euro met een reparatie van 1000 euro daar bovenop maar waarvan je weet dat hij dan weer perfect is en nog jarenlang mee kan, ook al blijft die auto als dagwaarde na de reparatie nog maar 500 euro waard. Dan investeren in een onbekende auto van bijvoorbeeld 5000 euro waarvan je niet weet waar je nog tegenaan gaat lopen. Economisch nauwelijks waarde hebben voor een auto is totaal wat anders dan een slechte auto hebben. Sterker, zo hebben man en ik tientallen jaren heel goedkoop gereden. Auto's die voor anderen niet meer interessant waren omdat de kosten hoger waren dan de dagwaarde, verkochten ze. Terwijl je de dure aanschaf niet hebt maar ook met wat onderhoud weer lang vooruit kunt. Een kwestie van anders naar auto's en kosten kijken, maar wat niet gangbaar is bij velen (overigens wel van automonteurs, de meeste automonteurs die ik ken rijden juist zo).
Ik zeg niet dat ik verstand van auto' s heb maar je hebt wel heel erg gelijk hiermee.
Ik vrees dat er nog een hele hoop gesjoemeld kan worden, qua kosten met auto, zowel onderhoud als verkoop.
Waarom is jouw vriend gestopt in die branche?
zaterdag 14 februari 2026 om 11:02
Bezorgkosten en korting bio producten zijn 2 verschillende bundels waar je apart voor betaalt.WoonWens schreef: ↑13-02-2026 21:49Ik lijk wel de sponsor, maar bezorgen bij de AH kun je afkopen voor € 120 per jaar. Dan is bezorgen altijd gratis, kun je een vast tijdslot kiezen bovendien, als je wil, krijg je 10% korting op alle biologische artikelen en mag je met dubbele snelheid sparen (koopzegels en spaarzegels).
zaterdag 14 februari 2026 om 11:04
Nog altijd (veel) duurder dan gewoon zelf de producten kopen.Pannekoekje79 schreef: ↑13-02-2026 22:37Wij besparen vooral op boodschappen ik kijk altijd bij de afgeprijsde pakketten. Verspakket is vaak nog gewoon goed.
zaterdag 14 februari 2026 om 11:11
Wat ik regelmatig doe met aangebroken producten die op moeten is aan chatgpt vragen om een recept met dat product en hoeveelheid.
Vanochtend gedaan met hüttenkäse en ik kreeg vier suggesties waarvan ik er één maakte; een smoothie van hüttenkäse, banaan,melk , honing en cacaopoeder.
Vanochtend gedaan met hüttenkäse en ik kreeg vier suggesties waarvan ik er één maakte; een smoothie van hüttenkäse, banaan,melk , honing en cacaopoeder.
Alles gaat voorbij
zaterdag 14 februari 2026 om 14:50
Wat bedoel je met dat gesjoemel?justagirly schreef: ↑14-02-2026 02:17![]()
Ik zeg niet dat ik verstand van auto' s heb maar je hebt wel heel erg gelijk hiermee.
Ik vrees dat er nog een hele hoop gesjoemeld kan worden, qua kosten met auto, zowel onderhoud als verkoop.
Waarom is jouw vriend gestopt in die branche?
Mijn man had het wel gezien als dagelijks werk en kreeg andere kansen. Al blijven auto's en sleutelen wel een hobby. Maar niet meer als werk.
zaterdag 14 februari 2026 om 16:34
Ik eet skyr met huttenkase en wat melk en daar gaat dan fruit bij. En nog een handje walnoten en wat honing. Kijk ik iedere dag naar uit.Joppie schreef: ↑14-02-2026 11:11Wat ik regelmatig doe met aangebroken producten die op moeten is aan chatgpt vragen om een recept met dat product en hoeveelheid.
Die skyr kun je in grote potten kopen.
zaterdag 14 februari 2026 om 16:35
Hier sluit ik me bij aan. Behalve dat de boodschappen worden bezorgd.Rabarbara schreef: ↑13-02-2026 20:08Ik bespaar vooral als ik logisch nadenk en goed plan. Ik heb daar geen problemen mee, want met basisingrediënten (aardappelen, rijst, pasta, couscous, veel soorten groenten en fruit, een flinke voorraadkast, bonen, linzen, spek, eieren, kipfilet, wat ander vlees, kaas) kan ik echt enorm veel verschillende, lekkere dingen maken. Dus ik ga in principe één keer in de week naar de supermarkten (want ik vind dat leuk) met een goed boodschappenlijstje. En dan kan ik de hele week alsnog iets anders koken als ik ineens pannenkoeken wil, want ik heb gewoon bloem en een pak houdbare melk staan.
zaterdag 14 februari 2026 om 17:11
Ik graag een witte boterham met pindakaas. Kijk ik altijd naar uit.
Pindakaas kan je in kleine en grote potten kopen en in een maat er tussenin.
zaterdag 14 februari 2026 om 19:05
Noem er eens eentje die goedkoper is als pakket?
Nasi-pakket bij de AH bijvoorbeeld; 6,99 en dan ook nog maar eens voor 2 - 3 personen. Voor dat bedrag kan ik heel veel nasi maken.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in