Geld & Recht alle pijlers

Bespaartips

09-02-2026 22:53 267 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hebben jullie nog goede bepaartips?
Of weten jullie hele leuke aanbiedingen?
Dit topic is geopend om elkaar te helpen.
Ik heb geen Albert Heijn in de buurt, maar ik was er laatst toevallig bij eentje. Was al in de avond, dus kreeg ik 70% korting op zo'n verspakket. Ongeveer 1.80 euro kost het dan nog. Zat een zak gnocchi in, twee uien, een kleine bloemkool en een courgette, een paar takjes tijm. Voor de afgeprijsde prijs prima. Maar voor de oorspronkelijke prijs natuurlijk veel te duur.
Si abra la puerta hay lobos.
BrutaImmaculata schreef:
14-02-2026 19:05
Noem er eens eentje die goedkoper is als pakket?
Nasi-pakket bij de AH bijvoorbeeld; 6,99 en dan ook nog maar eens voor 2 - 3 personen. Voor dat bedrag kan ik heel veel nasi maken.
Da's precies het duurste pakket per persoon. Grappig dat je dat dan als voorbeeld kiest.
WoonWens schreef:
14-02-2026 19:22
Da's precies het duurste pakket per persoon. Grappig dat je dat dan als voorbeeld kiest.
Ik vond het ook een dijenkletser.
Rabarbara schreef:
14-02-2026 19:18
Ik heb geen Albert Heijn in de buurt, maar ik was er laatst toevallig bij eentje. Was al in de avond, dus kreeg ik 70% korting op zo'n verspakket. Ongeveer 1.80 euro kost het dan nog. Zat een zak gnocchi in, twee uien, een kleine bloemkool en een courgette, een paar takjes tijm. Voor de afgeprijsde prijs prima. Maar voor de oorspronkelijke prijs natuurlijk veel te duur.
Het lullige is ook altijd dat je er van alles bij moet kopen.

Alleen die erwtensoep-pakketten koop ik graag. Daar doe ik dan één goedkope rookworst bij voor mijn vleesetende mannen en dat is het dan wel. En het voordeel is dan weer dat ik niet blijf zitten met een halve knolselderij waar ik geen bestemming voor weet behalve de pedaalemmer dan.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
14-02-2026 19:25

Alleen die erwtensoep-pakketten koop ik graag. Daar doe ik dan één goedkope rookworst bij voor mijn vleesetende mannen en dat is het dan wel. En het voordeel is dan weer dat ik niet blijf zitten met een halve knolselderij waar ik geen bestemming voor weet behalve de pedaalemmer dan.
Ik trek die pakketten meestal uit elkaar en maak er weer iets anders mee. Maar dus alleen als ze afgeprijsd zijn óf in mijn Lidl reddingstas zitten. Sowieso is dat mijn favorietste bespaartip, de reddingstas. Oh, en heel veel geld verdienen, want dat maakt het ook makkelijker.
Rabarbara schreef:
14-02-2026 19:31
Ik trek die pakketten meestal uit elkaar en maak er weer iets anders mee. Maar dus alleen als ze afgeprijsd zijn óf in mijn Lidl reddingstas zitten. Sowieso is dat mijn favorietste bespaartip, de reddingstas. Oh, en heel veel geld verdienen, want dat maakt het ook makkelijker.
Wat is dat?
WoonWens schreef:
14-02-2026 19:46
Wat is dat?
Die staat soms bij Lidl. Betaal je 3 euro voor een papieren tas met groente en fruit met een beperktere houdbaarheidsdatum. Het schijnt per filiaal te verschillen, maar ik heb heel goede ervaringen. Maar je weet dus niet wat je krijgt en je moet dus geen lastige groente/fruit-eter zijn. Ik vind bijna alles lekker, mijn man eet ook vrijwel alles en ik heb een kind dat alle fruit op deze aarde eet, dus het komt hier altijd wel goed.
Dat is ook een goeie bespaartip: alles lusten!
smorre schreef:
14-02-2026 19:53
Dat is ook een goeie bespaartip: alles lusten!
Ja, maar daar kun je ook niet zoveel aan doen natuurlijk. Als je me heel droevig wil krijgen, moet je me dwingen een banaan te eten.
Maar het scheelt absoluut. Ik heb een vrij goed gevoel voor combinaties en kook best lekker (al is dat niet zo bescheiden) en dan kun je met de meeste groentes wel iets beginnen. En anders kook ik er soep van.
Bij ons is een andere supermarkt gekomen die meedoet aan Too good to go. Hun broodpakket heeft altijd alleen maar broden (en geen croissants, bolletjes etc) Afgelopen ook weer 5 broden voor €3.99.
Alles gaat voorbij
Lady*Voldemort schreef:
14-02-2026 19:25
Veel pakketten kan je ook prima gebruiken zonder extra dingen. Bij veel pakketten staat er op dat je bijvoorbeeld kip moet toevoegen maar als je dat niet doet heb je ook een prima maaltijd. Er zit voldoende substantie in die pakketten dat het zonder de extra's kan.
Mijn man lust qua groenten dus bijna niks, eigenlijk alleen bonen in alle geuren en kleuren, wortelen en prei. Dus dat maakt het wel een stuk lastiger om goedkoop te koken want ik wil ook wel eens iets buitenissigs eten als spruitjes, spinazie, paksoi of postelein. Dus dat wordt dan dubbel koken. Maar sowieso moeten we vaak dubbel koken want ik heb dan weer de rare hobby dat ik geen vlees wens te eten terwijl mijn huisgenoten het op zich wel op prijs stellen om vier keer in de week een lapje vlees op hun bord te vinden en dat wil ik ze niet ontzeggen want die andere drie keer in de week passen ze zich toch al aan aan mijn vegetarische liefhebberij.

Maar daar staat dan weer tegenover dat wij geen auto rijden, scheelt dat even een jas!
Graftak!
Appletje schreef:
14-02-2026 20:02
Veel pakketten kan je ook prima gebruiken zonder extra dingen. Bij veel pakketten staat er op dat je bijvoorbeeld kip moet toevoegen maar als je dat niet doet heb je ook een prima maaltijd. Er zit voldoende substantie in die pakketten dat het zonder de extra's kan.
Vaak moet er rijst bij, dat zou ik niet weglaten. Zonder kip kan natuurlijk prima. Echt goede rijst voor een eerlijke prijs koop je bij de toko, bijvoorbeeld 20 kg pandan voor € 60,=. Als je 100 gram rijst per persoon rekent, kost dat € 0,30 per portie bovenop de kosten van het verspakket (€ 1,20 dus als je met z'n viertjes eet).
Lady*Voldemort schreef:
14-02-2026 20:06
Mijn man lust qua groenten dus bijna niks, eigenlijk alleen bonen in alle geuren en kleuren, wortelen en prei. Dus dat maakt het wel een stuk lastiger om goedkoop te koken want ik wil ook wel eens iets buitenissigs eten als spruitjes, spinazie, paksoi of postelein. Dus dat wordt dan dubbel koken. Maar sowieso moeten we vaak dubbel koken want ik heb dan weer de rare hobby dat ik geen vlees wens te eten terwijl mijn huisgenoten het op zich wel op prijs stellen om vier keer in de week een lapje vlees op hun bord te vinden en dat wil ik ze niet ontzeggen want die andere drie keer in de week passen ze zich toch al aan aan mijn vegetarische liefhebberij.

Maar daar staat dan weer tegenover dat wij geen auto rijden, scheelt dat even een jas!
Zijpaadje: Een heel lekker bonengerecht, vind ik dit: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... n-chipotle

Helaas niet in de categorie kostenbesparend, want zwarte bonen zijn best duur en ook de citroen en de tomaten wil je er echt bij. De kip is wel misbaar.
Smorre ja hoor we houden ook wel wat geld over door het automatisch sparen. En doen evengoed leuke dingen. Ik hou wel rekening met uitjes en uitstapjes qua wanneer. En verspreid dit of zorg dat ik iets net na het storten van loon in plan als het budget van de maand bijna op eind is.

Goedkope gerechten maken doe ik ook graag. Wij eten pannekoeken als man er niet is (die gruwelt van pannekoeken) die maak ik gewoon van bloem,eieren, melk en beetje zout.

Nasi ook niet duur 1 prei/ 2 uien/ bakje champignons en wat gemarineerde kip (niet eens echt nodig). Trassi om te bakken en basmati rijst (eventueel wat ei erdoor). Grote pan kunnen wij 2 dagen van eten.

Erwtensoep kost ook weinig:
Wat spliterwten/ 1 grote ui, 1 grote prei, 2 wortels, laurierblad en peterselie (knolselderij laat ik tegenwoordig weg deze zijn we ooit vergeten en we misten hem totaal niet). Als vlees doe ik 2 schouderkarbo's en rookworst erdoor.

Van oud (krenten)brood maak ik wentelteefjes ook met oude kerst of paasstol kan dit prima.

Oud stokbrood ideaal voor croutons. Of opensnijden, besmeren met kruidenboter dan salami,rode ui , kaas en peper er over en even in de oven of airfryer.
Woonwens oh dat bonengerecht ziet er zeker goed uit dank voor de tip.
WoonWens schreef:
14-02-2026 20:23
Zijpaadje: Een heel lekker bonengerecht, vind ik dit: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... n-chipotle

Helaas niet in de categorie kostenbesparend, want zwarte bonen zijn best duur en ook de citroen en de tomaten wil je er echt bij. De kip is wel misbaar.
Oh die ziet er lekker uit! En zonder de kip vallen de kosten best mee toch :lol:
Graftak!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven