Een avontuurlijk pretparktopic

26-02-2026 10:54 138 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Pretparken. Nog een rondje in Joris en de draak of chagrijnig op een bankje zitten omdat je niet tegen drukte kunt? Nog steeds in vervoering raken van de magie, of tussen gillende kinderen hopen dat je zo naar huis mag?
In dit topic is ruimte voor jubel, ergernis, aanrader en afraders op het gebied van de pretparkerij. Anekdotes en sfeertekeningen ook van harte welkom. En een beetje reuring stel ik ook zeer op prijs, dus kritische wildwaterbaanvaarders van harte welkom!
Si abra la puerta hay lobos.
Halloween in de parken vond ik verschrikkelijk. De vriendengroep vermaakte zich uitstekend. Ik ben nog nooit zovaak geschrokken/de stuipen op het lijf gejaagd als met Halloween.
Madam_Madness schreef:
26-02-2026 12:13
Halloween in de parken vond ik verschrikkelijk. De vriendengroep vermaakte zich uitstekend. Ik ben nog nooit zovaak geschrokken/de stuipen op het lijf gejaagd als met Halloween.
Als het echt eng is vind ik het ook niet leuk, maar een beetje decoratief aangekleed met spookjes, vleermuizen, spinnenwebben en dergelijke vind ik zo in de herfstvakantie wel heel erg sfeerverhogend. Althans dat vond ik op de enige keer dat ik in die periode een pretpark in Halloween-stijl trof. Maar ik ben geloof ik nogal gauw ergens van onder de indruk. :mrgreen:
cognac schreef:
26-02-2026 12:18
Als het echt eng is vind ik het ook niet leuk, maar een beetje decoratief aangekleed met spookjes, vleermuizen, spinnenwebben en dergelijke vind ik zo in de herfstvakantie wel heel erg sfeerverhogend. Althans dat vond ik op de enige keer dat ik in die periode een pretpark in Halloween-stijl trof. Maar ik ben geloof ik nogal gauw ergens van onder de indruk. :mrgreen:
Movie Park Germany, spookhuis waar je ineens handen door je haar voelde van verkleede personen, zo'n zelfde personen liepen ook geluidloos met je mee zowel binnen als buiten. Ik haat het ook heel erg als ik onverwacht word aangeraakt. Heb me zo onveilig gevoeld en angstig.
Madam_Madness schreef:
26-02-2026 12:22
Movie Park Germany, spookhuis waar je ineens handen door je haar voelde van verkleede personen, zo'n zelfde personen liepen ook geluidloos met je mee zowel binnen als buiten. Ik haat het ook heel erg als ik onverwacht word aangeraakt. Heb me zo onveilig gevoeld en angstig.
Dat zou ook niks voor mij zijn nee. De Halloween-stijl waar ik het over had was echt vooral decoratief, geschikt voor jonge kinderen (ik was er toen met een kind van 7 en 4.5 zo rond die leeftijd). Die aankleding vind ik wel leuk en mooi. Voor de ervaring van horror of een kick of Halloween gericht op volwassen doelgroep zou ik denk ik ook niet snel te porren zijn.
liane77 schreef:
26-02-2026 12:10
in de Kerstvakantie in Disneyland geweest. Daar zag je heel veel kinderen met Mickey-oortjes lopen. Prima natuurlijk! Echter volwassen vrouwen en zelfs een enkele man, tja, daar vind ik wel iets van... Maar ieder zijn ding natuurlijk!
Haha, daar heb ik me dus ook over verbaasd toen wij daar waren. Volwassenen compleet in Disney thema gekleed of met Mickey oren of Minnie strikken op. Of volwassenen die dus gewoon een half uur in de rij gaan staan wachten voor een foto met Donald Duck. Of een ritje in de theekopjes. Maar wat je zegt, ieder zijn ding natuurlijk.

Ik vind pretparken wel leuk trouwens, maar dan vooral voor de kinderen. Vind het ook wel leuk om met ze samen in de attracties te gaan. Hou alleen niet van drukte, dus probeer het dan op een studiedag oid te plannen als we gaan.
liane77 schreef:
26-02-2026 12:10
in de Kerstvakantie in Disneyland geweest. Daar zag je heel veel kinderen met Mickey-oortjes lopen. Prima natuurlijk! Echter volwassen vrouwen en zelfs een enkele man, tja, daar vind ik wel iets van... Maar ieder zijn ding natuurlijk!

Hier geen favoriete parken/attracties. Afwisseling is erg leuk!
Wat vind je er dan van?
Hellendoorn vind ik trouwens een heel charmant park, vooral voor gezinnen met kinderen in de basisschoolleeftijd. Medewerkers zijn er veel vriendelijker dan in Slagharen, het is mooi verzorgd en schoon en de attracties zijn afwisselend en leuk.
Ik vond met kleine kinderen Julianatoren en Oud Valkeveen heel prettig.
Is het vanuit milieu-standpunt nog wel geoorloofd om pretparken te bezoeken? :roll:

Geen mening hier, just a bit of reuring.
If at first you don't succeed, just give up. No need to make it weird.
Week 16 van de Extremely Demotivational Calendar
Zolang ik lekker op een doordeweekse dinsdag ofzo kan gaan, vind ik het fantastisch. Ik hou niet van in rijen staan (wie wel?).

Leukste pakken vind ik de efteling en europapark. Qua attracties het liefst zo hoog en hard mogelijk, al hou ik ook enorm van goede dark rides.

En geen idee waarom, maar de enige achtbanen waar ik misselijk in werd was in phantasialand. Heel raar, want normaal echt nooit last van. Misschien omdat het park lager ligt dan de omgeving?
Ik vond als kind de Efteling al niet leuk, nu nog steeds niet. Ik heb niks met dat nostalgische blijkbaar. Ik vond als kind Disneyland dan wel weer leuk en nu ik zelf een kind heb, denk ik dat ik daar over een aantal jaren wel weer heen wil. En de Efteling doen we dan ook gewoon hoor. Achtbanen kan ik allemaal hebben, schommelschepen niet.
Bestaat Linnaeushof trouwens nog? Of telt dat niet mee omdat het meer een grote speeltuin is? Ik ben daar als kind een keer enorm op m'n schaambot gevallen op de stang van een fiets met vierkante wielen of zoiets? Wie bedenkt dan ook zoiets.
lori wijzigde dit bericht op 26-02-2026 12:57
4.95% gewijzigd
BrutaImmaculata schreef:
26-02-2026 11:15
Staat nog altijd op mijn lijstje, hoor er veel goeds over. Hoor veel mensen zeggen dat het leuker/mooier is dan Disneyland Parijs.
Zeker!! Europapark is echt zoveel beter in alles 😁 hier groot pretparkliefhebbers en heb er al aardig wat afgetikt. Maar EP blijft toch echt favoriet. Afgelopen jaar nog 2 keer geweest. Als je tips wil, hoor ik het wel!
Efteling is mijn favoriet al ben ik er voor het laatst geweest in 2020.
Afgelopen zomer naar Europapark geweest, vond ik ook leuk maar wat ik daar miste zijn die rustige stukken die je bij de Efteling wel hebt tussen de werelden.
Hellendoorn ben ik vaak met de kinderen geweest toen het nog ukkies waren. De wildwaterbaan was mijn favorietje.
Klara schreef:
26-02-2026 12:59
Efteling is mijn favoriet al ben ik er voor het laatst geweest in 2020.
Afgelopen zomer naar Europapark geweest, vond ik ook leuk maar wat ik daar miste zijn die rustige stukken die je bij de Efteling wel hebt tussen de werelden.
Hellendoorn ben ik vaak met de kinderen geweest toen het nog ukkies waren. De wildwaterbaan was mijn favorietje.
Er zijn genoeg rustige plekjes in Europapark. Je moet ze alleen wel net weten te vinden 😁
Lori schreef:
26-02-2026 12:56
Ik vond als kind de Efteling al niet leuk, nu nog steeds niet. Ik heb niks met dat nostalgische blijkbaar. Ik vond als kind Disneyland dan wel weer leuk en nu ik zelf een kind heb, denk ik dat ik daar over een aantal jaren wel weer heen wil. En de Efteling doen we dan ook gewoon hoor. Achtbanen kan ik allemaal hebben, schommelschepen niet.
Bestaat Linnaeushof trouwens nog? Of telt dat niet mee omdat het meer een grote speeltuin is? Ik ben daar als kind een keer enorm op m'n schaambot gevallen op de stang van een fiets met vierkante wielen of zoiets? Wie bedenkt dan ook zoiets.
Oooh dat schip in de Efteling! Ik kon als 12- of 13-jarige echt tig keer achter elkaar (en dat deed ik dus ook, ik herinner me een keer tegen sluitingstijd dat de rijen ook niet zo lang meer waren en na afloop direct weer erin) maar toen ik een jaar of twee geleden ofzo met mijn zoon deed, ik vond het eng... en misselijkmakend. En ik van te voren nog zeggen: deze is niet eng, deze is heel erg leuk, geloof mij. En ik scheet zelf zeven kleuren.
Rabarbara schreef:
26-02-2026 12:39
Wat vind je er dan van?
Haha, ik snap niet dat ze dat doen, maar zoals ik al typte: "Ieder zijn ding"...

Voor Halloween: bij Moviepark hebben ze rode lampjes. Als je die op je lichaam hebt, mogen ze je niet benaderen. Volgens mij wel in meer parken zoiets.
liane77 schreef:
26-02-2026 13:07
Haha, ik snap niet dat ze dat doen, maar zoals ik al typte: "Ieder zijn ding"...

Voor Halloween: bij Moviepark hebben ze rode lampjes. Als je die op je lichaam hebt, mogen ze je niet benaderen. Volgens mij wel in meer parken zoiets.
Als je a zegt moet je ook b zeggen.
liane77 schreef:
26-02-2026 13:07
Ik vind het echt heerlijk om te zien hoe mensen op kunnen gaan in zoiets.
In de parken in de VS is het nog veel uitgebreider en preciezer. Heerlijk.
BrutaImmaculata schreef:
26-02-2026 13:15
Als je a zegt moet je ook b zeggen.
Ik zou het niet doen, maar ondertussen vier ik wel Carnaval en verkleed ik mij ook. Nu was het, toen wij in Disney waren, ook gruwelijk koud. Dus de aankoop van een paar Mickey-oorwarmers was nog best een idee geweest ;-).
Solomio schreef:
26-02-2026 12:47
Is het vanuit milieu-standpunt nog wel geoorloofd om pretparken te bezoeken? :roll:

Geen mening hier, just a bit of reuring.
Ik vraag altijd of iemand mijn achtbaankarretje aan komt duwen.

Overigens vraag ik me dat weleens af. Nooit bij een pretpark, maar wel in de sauna.
Is Toverland ook leuk voor mensen die niet in achtbanen gaan?
Ik kan niets met achtbanen in het donker. Als ik geluk heb word ik alleen hondsberoerd, als ik pech heb krijg ik er paniek en desoriëntatie van. Ik doe ze dus niet, maar soms verkopen ze ze als leuke laagdrempelige attractie en dan ben ik ongeveer drie kwartier kwijt voordat ik weer iets kan.

Ook daarom was Phantasialand niet echt iets voor mij. Te veel achtbanen, te weinig te kijken. Wel heel leuke wildwaterbanen en die muizenattractie was erg mooi. Park was ook charmant aangekleed.
Rabarbara schreef:
26-02-2026 13:42
Ik kan niets met achtbanen in het donker. Als ik geluk heb word ik alleen hondsberoerd, als ik pech heb krijg ik er paniek en desoriëntatie van. Ik doe ze dus niet, maar soms verkopen ze ze als leuke laagdrempelige attractie en dan ben ik ongeveer drie kwartier kwijt voordat ik weer iets kan.

Ook daarom was Phantasialand niet echt iets voor mij. Te veel achtbanen, te weinig te kijken. Wel heel leuke wildwaterbanen en die muizenattractie was erg mooi. Park was ook charmant aangekleed.
Ja mee eens!
Oh ik vind pretparken als de Efteling en Disneyland echt geweldig. Ik zou ook wel graag een keer naar Europapark willen, maar dat is wel erg ver weg, dus dat komt hopelijk ooit een keer in combinatie met een vakantie daar in de regio.
Halloween in de pretparken skippen wij eigenlijk ook, omdat de kinderen daar niks aan vinden. En met acteurs die je onverwacht aanraken, zit ik er zelf ook niet op te wachten, geloof ik.
Ik ben groot Eftelingfan . Heb al jaren een abonnement en ga gemiddeld 2x per maand er naartoe. Ik houd helemaal niet van achtbanen, word er erg misselijk in, vliegende Hollander is de enige achtbaan die ik trek. Villa volta kan ik ook echt niet tegen, dance macabre gek genoeg dan weer wel.

Ik wil heel graag nog een keertje naar Europapark maar heb je daar ook wat aan als niet achtbaan liefhebber? Iemand die me dat kan vertellen?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven