Indrukwekkende documentaires deel 2
zaterdag 6 juni 2020 om 17:20
Het topic met tips voor goede documentaires.
Hier komen we vandaan: entertainment/indrukwekkende-documentai ... ages/57646
Hier komen we vandaan: entertainment/indrukwekkende-documentai ... ages/57646
vrijdag 13 maart 2026 om 17:15
Hijodelaluna schreef: ↑13-03-2026 15:43Nieuw: "klinkt als een sekte" door israel van dorsten. Diep onder de indruk!
Die had ik gemist, dus bedankt voor de reminder.
Ik ga dus zeker kijken.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
zaterdag 14 maart 2026 om 08:13
zaterdag 14 maart 2026 om 08:13
Gisteren ook gezien. Erg indrukwekkend.Hijodelaluna schreef: ↑13-03-2026 15:43Nieuw: "klinkt als een sekte" door israel van dorsten. Diep onder de indruk!
zaterdag 14 maart 2026 om 13:34
Ik heb er al twee gezien over haar. Tenminste, een over haar en één over de achterlijke coach. Is deze docu anders dan die twee?FawleyFlame schreef: ↑13-03-2026 12:10Op Videoland: Abused by Mum: The Ruby Franke Scandal.
Wal-ge-lijke compleet gestoorde vrouw. Zeer heftige docu.
zaterdag 14 maart 2026 om 13:34
Ik heb er al twee gezien over haar. Tenminste, een over haar en één over de achterlijke coach. Is deze docu anders dan die twee?FawleyFlame schreef: ↑13-03-2026 12:10Op Videoland: Abused by Mum: The Ruby Franke Scandal.
Wal-ge-lijke compleet gestoorde vrouw. Zeer heftige docu.
zaterdag 14 maart 2026 om 15:26
Zijn er meerderen. Komt allemaal op hetzelfde neer.SunShine35 schreef: ↑14-03-2026 13:34Ik heb er al twee gezien over haar. Tenminste, een over haar en één over de achterlijke coach. Is deze docu anders dan die twee?
Er is er ook een op netflix die inzoemt op die coach.
Devil in the Family: The Fall of Ruby Franke
Platform: Hulu
Jaar: 2025
3 afleveringen
Gaat over haar YouTube-kanaal 8 Passengers en de arrestatie voor kindermishandeling in 2023.
Met interviews met haar ex-man Kevin en kinderen Shari en Chad. �
Dexerto +1
Platform: Investigation Discovery / HBO Max
4 afleveringen
Focus op de relatie tussen Ruby Franke en coach Jodi Hildebrandt en hoe dat leidde tot de mishandeling. �
Wikipedia
1 losse documentaire (±34 minuten) over haar opkomst als YouTuber en haar veroordeling. �
Frankly my dear, I don"t give a damn
zaterdag 14 maart 2026 om 18:47
Raar hè. Ik begrijp er nog steeds weinig van na de documentaire. Ook omdat er eigenlijk niemand echt mee wilde werken.ZuurSnoepje schreef: ↑14-03-2026 14:26Ik zit ‘Louis Theroux: Inside the Manosphere’ te kijken. Echt walgelijk, de mannen die voorbij komen. Griezelig dat ze zo’n aanhang hebben.
zondag 15 maart 2026 om 07:50
Ja dit is een andere. Maar zoals Calvijn1 schreef zijn er nog een paar. Ik heb ze nog niet allemaal gezien.SunShine35 schreef: ↑14-03-2026 13:34Ik heb er al twee gezien over haar. Tenminste, een over haar en één over de achterlijke coach. Is deze docu anders dan die twee?
Calvijn1 dank voor het lijstje!
zondag 15 maart 2026 om 11:10
Abused by mum is dus eigenlijk de 4e volgens mij.FawleyFlame schreef: ↑15-03-2026 07:50Ja dit is een andere. Maar zoals Calvijn1 schreef zijn er nog een paar. Ik heb ze nog niet allemaal gezien.
Calvijn1 dank voor het lijstje!
Die waar haar oudste kinderen en man aan het woord komen vind ik de "beste" (raar woord in dit geval)
Devil in the family heet die
J
zondag 15 maart 2026 om 19:23
Ik zit nu deel 2 via npo start te kijken.Hijodelaluna schreef: ↑13-03-2026 15:43Nieuw: "klinkt als een sekte" door israel van dorsten. Diep onder de indruk!
Wat bizar allemaal toch.
Kan me er niets bij voorstellen (en toch ook weer wel)
zondag 15 maart 2026 om 19:51
Ik heb er ook meerdere gezien over Ruby Franke, zowel op videoland, HBO, Netflix en ook een paar docu's op Youtube. Kan het allemaal niet meer bijhouden welke ik nu wel en niet gezien heb. En in iedere docu komen weer andere mensen aan het woord en weer 'nieuwe' details na een hoop dingen die je al weet. De ene docu blurt de kinderen wel en de andere niet etc. Iedere keer bij een nieuwe denk ik van moet ik dit nog kijken?! Maar ik blijf het fascinerend vinden. Ben altijd al tegen familievlogging geweest en er komt steeds meer naar buiten over de schade etc van de kinderen. Laatst ook weer een influencer die zich los probeerde te weken en haar moeder al haar content en kanaal heeft gewist waardoor ze haar college/uni niet meer kan betalen want uiteraard heeft moeders alle inkomsten opgemaakt aan o.a. dure tassen en niks opzij gezet voor dochter als die gaat studeren.SunShine35 schreef: ↑14-03-2026 13:34Ik heb er al twee gezien over haar. Tenminste, een over haar en één over de achterlijke coach. Is deze docu anders dan die twee?
maandag 16 maart 2026 om 21:32
Israël inderdaad. Verkeerd ingetypt
Dappere vent, zal voor hem ook heel confronterend zijn, deze gesprekken
maandag 16 maart 2026 om 21:42
ZuurSnoepje schreef: ↑14-03-2026 14:26Ik zit ‘Louis Theroux: Inside the Manosphere’ te kijken. Echt walgelijk, de mannen die voorbij komen. Griezelig dat ze zo’n aanhang hebben.
Eng.
Stel dat je zoon van 13 naar deze influencers kijkt.
Of je echtgenoot.
Brr.
Louis Theroux doet het goed, documentaires maken.
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
dinsdag 17 maart 2026 om 19:12
Zeker. Ik vond dit wel een van de slechtste. Maar dat lag niet aan hem, maar aan alle tegenwerking. Daarom snap ik er nog steeds geen reet van.Explorista schreef: ↑16-03-2026 21:42Eng.
Of je echtgenoot.
Brr.
dinsdag 17 maart 2026 om 19:28
Dat had ik ook. Ik kijk zijn documentaires echt graag maar deze kon me gewoon niet echt boeien.SunShine35 schreef: ↑17-03-2026 19:12Zeker. Ik vond dit wel een van de slechtste. Maar dat lag niet aan hem, maar aan alle tegenwerking. Daarom snap ik er nog steeds geen reet van.
woensdag 18 maart 2026 om 08:00
Juist het gevoel van "er niet lekker in komen " boeide mij. Want wat zegt dat eigenlijk? Het zei ontzettend veel over de mannen in de documentaire. Allemaal onzekere mannen zijn het. Die hun onzekerheid weten te verbloemen door hun omgeving proberen te instrueren bepaalde dingen wel/niet te laten zeggen of zien.
Zij hebben grootspraak nodig om zich goed te voelen. Ze moeten er alleen dan wel naar leven, om niet door de mand te vallen. Lijkt me dodelijk vermoeiend.
Het zou me niets verbazen als een aanzienlijk deel van deze types een persoonlijkheidsstoornis heeft. Merendeel had een roerige jeugd met een andere dan gemiddelde rol van de vader.
woensdag 18 maart 2026 om 08:21
Ik zag een man reageren die stelde dat deze mannen in de docu toch allemaal niks voorstellen, dat ze onzeker zijn, en dat we ons er niet zo druk om moeten maken. Maar ja... ze hebben wel een heleboel volgers die wel luisteren naar deze figuren en dat maakt het wel relevant. Ik heb zelf een zoon van 14 dus ik praat hier veel over met hem. Gelukkig is hij tot nu toe nog erg van de gelijkwaardige verdeling van een huishouden en respect voor vrouwen/meisjes, dus ik hoop dat hij er ver weg van blijft.Explorista schreef: ↑16-03-2026 21:42Eng.
Of je echtgenoot.
Brr.
Stressed is just desserts spelled backwards
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in