Durf te vragen deel 24
zaterdag 14 maart 2026 om 13:19
Ligt aan hoeveel tijd ik heb en de plannen. Het liefste “ga ik los”. Uitgebreid koken. Hoeft niet eens heel bijzonder lang te zijn maar alles wat meer tijd kost dan wat ik doordeweeks heb. En soms een simpele pizza of bak ik frietjes. Wel altijd zelfgemaakt trouwens.
Als jullie friet eten: haal je dan of zelf maken? En bij de laatste: frietpan / airfryer / voorgebakken friet of vers zelf maken?
Als jullie friet eten: haal je dan of zelf maken? En bij de laatste: frietpan / airfryer / voorgebakken friet of vers zelf maken?
zaterdag 14 maart 2026 om 19:05
Ja, al ik shop de laatste tijd nauwelijks omdat ik zo min mogelijk spullen wil. Ik merk dat deze houding me wel bevalt en steeds minder de behoefte voel om te kopen. Als ik wat koop is het meestal in mijn stad. Vandaag heb ik sinds tijden weer wat gekocht in de plaatselijke boekenwinkel, een boek waar ik zo in ga beginnen.
Koop jij nog papieren boeken?
Koop jij nog papieren boeken?
zaterdag 14 maart 2026 om 19:31
In pakjes en zakjes vind ik teveel zout zitten dus liever zo min mogelijk. Nou bak ik bijna niet behalve af en toe bananenbrood en als ik taart eet is het van de patisserie of in een café. Voor soep gebruik ik weleens een bouillonblokje maar minder dan in een recept staat. Het enige wat ik soms eet wat erg bewerkt is, is een noedelsoep als ik echt geen zin heb om te koken, ik denk 1x per maand. Bij de visboer haal ik weleens een kant-en-klare pasta die ze daar klaarmaken en een heel enkele keer een kant-en-klaar maaltijd van de Marqt/Ekoplaza, die vind ik nog wel te pruimen maar m’n eigen gemaakte eten blijft lekkerder.
Eet jij weleens kant-en-klare maaltijden?
Eet jij weleens kant-en-klare maaltijden?
zaterdag 14 maart 2026 om 21:58
zondag 15 maart 2026 om 13:05