Onzinnige ergernissen

15-03-2026 14:17 742 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.

Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.

Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.

"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.

Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.

Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.

Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
Paradise schreef:
21-03-2026 12:24
Het gaat mij niet om dit topic, maar om de fantasieën die mensen hebben.

Was ook wel te verwachten: als dit soort topics maar lang genoeg doorlopen komen geweldsfantasieën vanzelf bovendrijven.
Zo lang de wegen niet geplaveid zijn met mensen die tegen de grond zijn geslagen omdat hun kop iemand niet aanstond zal het allemaal nog wel meevallen. Overdreven dramatisch gedoe dit.
Graftak!
Drackie schreef:
20-03-2026 22:06
Ik erger me aan Facebookreacties omdat ze vaak zo vol haat zitten en lees ze toch elke keer. Ik zou Facebook willen verwijderen maar sommige groepen vind ik fijn en ik erger me dan weer aan mezelf dat ik zo’n slappeling ben, want wat mis je nou echt zonder Facebook? Helemaal geen reet. En waarom skip ik die achterlijke reacties niet gewoon?

Ik erger me aan fietslampen die me verblinden (maar dat vind ik geen onzinnige ergenis eigenlijk), ik erger me aan de troep die mijn katten in huis achterlaten (en toch zijn ze de liefste monsters :heart:), ik erger me aan kinderen die geluid maken, ik erger me aan de werkzaamheden bij mij voor de deur en ook in de rest van de stad en dat om de haverklap ergens een straat is afgesloten, ik erger me aan de hoeveelheid spullen die ik heb (maar zodra de Hema een nieuwe Siepie & Takkie collectie uitbrengt sta ik vooraan in de rij), ik erger me aan de regen die altijd valt als ik net op de fiets weg moet, ik erger me aan kou.
Wat ik zo erg vind aan sommige discussies op face-book is dat sommige mensen de mening van anderen niet accepteren en doordrammen alsof ze willen zeggen ´ik vind dit en dat moet jij ook vinden anders...´ en dan soms verrot schelden. Verschrikkelijk!
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Lady*Voldemort schreef:
21-03-2026 13:03
Zo lang de wegen niet geplaveid zijn met mensen die tegen de grond zijn geslagen omdat hun kop iemand niet aanstond zal het allemaal nog wel meevallen. Overdreven dramatisch gedoe dit.
Jaja, jullie hebben gelijk. Ik zal me verder onthouden van commentaar over hoe anderen het beleven.
Ik erger me aan de irritante kutstem van de onderbuurvrouw die heel erg luid praat en ze klinkt als Beaker uit de Muppet-Show met haar ´mimimi´ en haar vriend die enorm luidruchtig telefoneert met zijn vreselijke irritante kutlach als hij onder invloed van lachgas is...en dat je dat soms tot op de begane grond kunt horen terwijl ze op de 6e wonen.
Amarens schreef:
21-03-2026 11:42
Mensen die moorgen zeggen i.p.v. morgen. Presentatoren van het weer doen vaak, let maar eens op.
Goeiemoggel!
Inmiddels erger ik me steeds meer aan marktplaatsadvertenties. In werkelijk élke advertentie die ik zie staat het woord 'ideaal'.

- Tuinaarde. Ideaal voor het ophogen van borders
- Diverse tegels. Ideaal voor terras of pad (góh!)
- Isolatiemateriaal. Ideaal voor het verduurzamen van je woning
- Hometrainer. Ideaal om je conditie te verbeteren
- Tuinplant: Ideaal voor het vergroenen van je tuin

Ideaal, ideaal, ideaal :nut:
Is het een verplicht woord of zo? :wtf:
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
21-03-2026 13:33
Inmiddels erger ik me steeds meer aan marktplaatsadvertenties. In werkelijk élke advertentie die ik zie staat het woord 'ideaal'.

Waar ideaal staat kun je ook handig denken.
Stom woord eigenlijk.
Werkzaamheden, werkzaamheden, overal werkzaamheden!

U kunt hier nu niet rechts mevrouw, maar uw kleinkinderen kunnen later verderop misschien weer links meneer!

Werkzaamheden, werkzaamheden, overal werkzaamheden!
Mijniebelle schreef:
21-03-2026 11:28
Mensen die iets opschrijven en dan linkshandig zijn. Doe eens normaal denk ik dan.
Sorry :cry:
Alles gaat voorbij
cognac schreef:
21-03-2026 11:56
Ik heb dat bij vader en moeder Jelies van Een Huis Vol. Heel erg dat gevoel. En het komt niet (alleen) door hun denkbeelden ofzo verder, echt die gezichten. Bij die vader zit het vooral in de stand van zijn mond, ik kan niet uitleggen wat dan precies.
Bepaalde volkszangers of sporters roepen hetzelfde gevoel op. Ik weet even niet wie. Van die hele kleine monden en een bepaalde agressieve uitstraling. Terwijl ik dan bij mijzelf denk: ik ben zelf degene die dat gevoel van slaan krijgt, dus wie is hier nou agressief? :-? Maar ik kan niet naar diegene kijken...

Ik had dat bij Gilbert uit W.V.L.
Het zal ook door de combinatie met zijn vreemde gedrag geweest zijn.
Maar tegen het einde van het seizoen kon ik zijn hoofd echt niet meer luchten of zien.
Wat ik uit dit topic kan leren is dat je onmogelijk rekening kunt houden met ieders gevoeligheden en ergernissen. Je kunt hooguit verdraagzaam zijn als een ander iets doet dat jou niet zint.
Sabeltandcavia schreef:

Je kunt je advertentie op marktplaats laten maken met AI, je geeft een paar steekwoorden en hup, een mooie tekst. Waarschijnlijk zit dat woordje standaard er in. Ideaal toch!😜
Joppie schreef:
21-03-2026 14:15
Sorry :cry:
Et tu, Brute?
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
21-03-2026 14:21
Et tu, Brute?
Ambidexter :-D
Alles gaat voorbij
Elke verwijzing naar Facebook. Echt, ga weg uit het jaar kruik en hou op met die onzin. Dat mensen zich niet doodschamen, met dat geFacebook.
ladadieladieda schreef:
21-03-2026 14:19
Wat ik uit dit topic kan leren is dat je onmogelijk rekening kunt houden met ieders gevoeligheden en ergernissen. Je kunt hooguit verdraagzaam zijn als een ander iets doet dat jou niet zint.
Met onzinnige ergernissen moet je ook geen rekening willen houden ;-)
__appelbloesem__ schreef:
21-03-2026 15:43
Met onzinnige ergernissen moet je ook geen rekening willen houden ;-)
:HA:
Renske schreef:
21-03-2026 14:45
Elke verwijzing naar Facebook. Echt, ga weg uit het jaar kruik en hou op met die onzin. Dat mensen zich niet doodschamen, met dat geFacebook.

Eens, ik moest me inhouden om niet zoiets te posten in dat Facebooktopic dat vanochtend is geopend.
Nog een ergernis: Winkels waarbij je perse langs de kassa moet om naar buiten te gaan ook al koop je niks. Dat het dan bij de kassa zo smal is, of mensen gaan breed staan/kinderwagen etc zodat je er niet langs kunt en dus ondanks dat je niks koopt wel in de rij moet staan om er uit te kunnen.
Mensen die hun voeten niet opheffen als ze wandelen
kimmeke1983 schreef:
21-03-2026 17:48
Mensen die hun voeten niet opheffen als ze wandelen
Renske schreef:
21-03-2026 14:45

Ik erger me sowieso aan mensen die Facebook etc zien als een dienst aan hun, een service. Mensen, als een dienst gratis is voor jou, ben je niet de klant, maar het product. Als er iets verandert aan de functionaliteit, is dat over het algemeen om meer winst op te leveren.
Hallodaar schreef:
21-03-2026 14:18
Ik had dat bij Gilbert uit W.V.L.
Het zal ook door de combinatie met zijn vreemde gedrag geweest zijn.
Maar tegen het einde van het seizoen kon ik zijn hoofd echt niet meer luchten of zien.
Maar dát is nou gewoon een rotkop! :hyper:
Ik kan mij ook heel erg ergeren aan zo'n typische algemene kledingstijl bij mannen. Daarmee bedoel ik een beige/lichtbruine broek + overhemd met pull erover. Ik weet niet waarom, maar ik vind dat gewoon mega irritant :-D
Sabeltandcavia schreef:

Dat zal wel zo zijn. Waarom niet afwisselen en de ene keer ideaal en de andere keer praktisch of handig gebruiken? :idee:
madamebijoux wijzigde dit bericht op 21-03-2026 19:37
0.74% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven