Paasontbijt

03-04-2026 18:03 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat staat er wat jullie betreft allemaal op de ontbijttafel tijdens Pasen?
Ik streef er sinds kort naar om veganistisch te eten, dus voor mezelf ben ik vooral benieuwd naar veganistische ideeën, maar deel vooral waar je zelf enthousiast over bent.
Veganistisch ei
Scones, clotted cream
Croissants
Chocoladehagel
Vegan beleg
Sapje
Paasbrood
Boterschaap
Servetten
Paastak
Everything is possible for the one who believes.
Ik ga deze maken, met havermelk en plantaardige "boter":
https://deliciousmagazine.nl/recepten/k ... an-rutger/

Verder mogen sinaasappelsap, koffie met opgeschuimde (haver)melk en lekkere thee niet ontbreken.

Bij feestelijke ontbijten zet ik ook vaak augurk en reepjes paprika op tafel voor op brood bij kaas, hummus of nepvleesbeleg.
Hier ook augurk, hummus en vegan beleg. Nou eet ik zelf vegetarisch, niet veganistisch, dus er staan ook kaas en eieren. Voor mijn ongeneeslijk carnivore huisgenoten staan er ham, fricandeau en rosbief. En een keur aan afbakbroodjes natuurlijk, uit de airfryer. Oh, en nou vergeet ik de feeststol, met een heleboel spijs :love:

Qua drinken: gewone lullige Senseo-koffie, koude chocolademelk en sinaasappelnektar.
Graftak!
De leukste dag van het jaar, het paasontbijt!!

Gekleurde eieren (met zo'n tablet in azijn)
Paashaantjes
Zalmplakken
Jam
Hoemoes
Afbakcroissants en - broodjes
Sapjes (sinaasappel en aardbei-sinaasappel)
Verse aardbeien en bessen
Yoghurt
Chocolade nestjes
Chocolade eitjes
Dragee eitjes
Musketbloemen
Paaskoekjes
Paastak
Kaarsjes
Konijntjes
Kuikentjes

En ik geef mijn partner en kinderen een lente-achtig Lego-cadeau
En het setje van vorig jaar komt ook op tafel

Misschien haal ik ook nog een paasstukje bij de Intratuin
cognac schreef:
03-04-2026 18:26
De leukste dag van het jaar, het paasontbijt!!
Ik hou ook van feestelijk ontbijten en van high tea hou ik ook. Om een feestelijk diner geef ik niets.
Bij ons een brunch omdat de kinderen niet in ons dorp wonen.
veel soorten brood( krentenbrood, suikerbrood, croissants, en zo n 5-6 soorten broodjes) diverse sapjes, koffie thee etc
Zalm , diverse vleeswaren,een beenhammetje uitgebakken spek, meerdere soorten kaas, sla,tomaat komkommer
Aardbeien, bessen ,druiven etc
Slagroom( croissant slagroom met aardbeien)
Veel zoet beleg, kleine pizza's , salades, roomkaas,diverse kleine hapjes, bitterballen
Eieren ,kleine quiches en wat ik evt nog tegenkom

Aan t eind van de maaltijd neemt iedereen mee wat hij/zij lekker vind( ook de kleinkinderen vullen een bakje) zo eten wij nog maar 2 dagen restjes ipv de hele week.

Ik vind het zo leuk met alle kinderen en kleinkinderen , ik pak groots uit
En voor de brunch eieren zoeken
Afbeelding

Ik zet vaak deze op de ontbijtborden.
Edda schreef:
03-04-2026 18:30
Ik hou ook van feestelijk ontbijten en van high tea hou ik ook. Om een feestelijk diner geef ik niets.
Ik vind dat ook echt heerlijk maar we doen dat maar twee keer per jaar: Het Kerstontbijt (in pyjama) en Paasontbijt (was altijd letterlijk op zijn paasbest, zal er denk ik niet meer in zitten dit jaar...) Feestelijke diners vind ik zelf ook erg leuk maar hebben ze bij mij het geduld niet zo voor dus die bewaar ik voor bij/met vriendinnen en eigenlijk nooit hier thuis.
Gerbera schreef:
03-04-2026 18:32
Ik vind het zo leuk met alle kinderen en kleinkinderen , ik pak groots uit
En voor de brunch eieren zoeken
Dat kan je wel zeggen, ja :) .
Scones, bruin zuurdesembrood met honing, zuurdesem cake met rozijnen geweekt in likorette, stilletjes, volkoren triangles, lemon vanille buns en brioche.
Twee soorten kaas, jam, lemoncurd ( voor de scones), kipfilet, twee soorten salades, komkommer, bieslook, tomaat, paprika en misschien nog een ei.
Tweede paasdag brunchen bij dochter en schoonzoon.
Alles gaat voorbij
Edda schreef:
03-04-2026 18:33
Afbeelding

Ik zet vaak deze op de ontbijtborden.
Leuk! Lekkere chocolade ook, Lindt.

Ik had vorig jaar konijn-figuren van Coco en Sebas maar die vonden ze niet lekker. Toen de kinderen klein waren hadden ze zo'n Peter Rabbit vakjesbord. Mijn vrouw had ze al in de weggeef-tas gedaan, maar ik heb ze er weer uitgevist en ze in de bewaardoos van de kinderen gestopt. Is toch te leuk als herinnering?
Edda schreef:
03-04-2026 18:34
Dat kan je wel zeggen, ja :) .
We zijn ook met veel he;-)
Ik hoef niet alles voor iedereen te kopen
Ik weet wel zo n beetje waar iedereen van houd .
Maar ik houd dit topic in de gaten misschien doe ik nog ideeën op
Oooh Gerbera, suikerbrood, wat een leuk idee is dat. Dát heb ik al lang niet meer gehad.
Al ontbreekt het mijn paasontbijt bepaald niet aan zoetigheid ;-)
Moiren schreef:
03-04-2026 18:08
Veganistisch ei
Scones, clotted cream
Croissants
Chocoladehagel
Vegan beleg
Sapje
Paasbrood
Boterschaap
Servetten
Paastak
Ik zie heel veel dingen met melkproducten en ei staan. Waar vervang je die door?
angelfish666 schreef:
03-04-2026 18:40
Ik zie heel veel dingen met melkproducten en ei staan. Waar vervang je die door?
OP lezen is lastig he.
Graftak!
Mijn gezin eet veel liever brood dan warm eten dus wij lunchen en ontbijten vaker best uitgebreid.
Wat ik altijd leuk vind: schaaltjes met fruit en schaaltjes met rauwkost. Er is weinig zo leuk als een blaadje sla extra op je opbakbroodje of een beschuit met aardbeien.
En bonne maman-jam, want toen ik jong was dacht ik dat alleen rijke mensen dat eten en ik voel me echt miljonair als dat op tafel staat.
Si abra la puerta hay lobos.
Lady*Voldemort schreef:
03-04-2026 18:42
OP lezen is lastig he.
Wat bedoel je?
Oh en ik vergeet de poffertjes
En de mini worstenbroodjes

Het is maar goed dat we twee paasochtenden hebben!
angelfish666 schreef:
03-04-2026 18:50
Wat bedoel je?
TO vraagtniet specifiek om vegan dingen. Ze vindt het leuk om vegan suggesties te horen, maar andere dingen vindt ze ook gezellig. Staat allemaal heel duidelijk in de OP. Dus waarom jij dan vraagt om vervanging voor kaas en eieren is mij een raadsel.
Graftak!
Poffertjes, wat een goed idee..!
Such fun!1
Naast de standaard paasstol, matze, afbakbroodjes en beleg, ook paascakejes en een tulband, fruitsalade, zalm. Paaseitjes.

En een paar weken geleden heb ik een frambozencrumble met custard o.b.v. havermelk geprobeerd, recept uit de allerhande. De custard was een beetje mislukt, wel lekker maar te dun, ik twijfel nog een beetje of die erbij komt of niet.
Ik hou het bij eieren, wat fruit, afbakbroodjes en ik moet ook altijd tuinkers met de Pasen. Verder heb dit jaar eens de bolus suikerbrood van de Appie gekocht. Benieuwd of die een beetje naar bolus smaakt.

Andere jaren tulband cake en ook Matzes, dit jaar niet. Matzes eet ik altijd met suiker en tuinkers (ja gekke combi, maar echt lekker).
TinyTiny schreef:
03-04-2026 19:22
Matzes eet ik altijd met suiker en tuinkers (ja gekke combi, maar echt lekker).
Dat klinkt zo gek, dat ik het misschien wel ga proberen.
Wij zijn dit jaar samen. We houden het eenvoudig. Pistoletjes, croissants, paasstol, diverse soorten zoet en hartig beleg, koffie, sinaasappelsap. Zoiets.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven