Examens 2026
zaterdag 11 april 2026 om 20:46
Hier vond ie het zoo stom die oefen examens. Uiteindelijk werd het besproken en zei de leerkracht waar zijn zwakke en sterke punten lagen en dan is het toch fijn om alles in de klas na te lopen samen. Begeleiding is nu beter als de rest van het jaar zeg maar. Hier is het wel nuttig in ieder geval.
Rabarbara, ik heb het in een pb even naar je gestuurd.
Rabarbara, ik heb het in een pb even naar je gestuurd.
zondag 12 april 2026 om 13:41
Aah dat is zonde he, doe je zo je best…freekenkaat schreef: ↑10-04-2026 09:12Mijn dochter haar laatste twee herkansingen leverden niets extra’s op. Dat was wel een beetje demotiverend omdat ze wel hard geleerd had. Ze staat er redelijk voor met wat zevens, zessen en één 5,6 dus als ze die lijn doortrekt dan komt het wel goed. Vanmorgen om half acht vertrok ze voor de examenstunt. Volgende week nog drie dagen verplichte examentraining.
Ik vind het niet slecht, laagste cijfer een 5,6. Moet goedkomen
zondag 12 april 2026 om 13:50
Nou hier wat minder herkenbaar. Zoon heeft maar 2 vakken op het VAVO en werkt daarnaast 5-6 dagen per week omdat hij dat leuk vindt en lekker geld wilt verdienen. Ik vind het werken vrij veel maar hij zegt dat het allemaal goed gaat komen. Ik wacht het af. Soms denk ik wel dat hij het onderschat want “maar” 2 vakken….Rabarbara schreef: ↑11-04-2026 11:18Helaas herkenbaar. Ik moedig ook enorm aan om juist iets anders te gaan doen en ik merk dat andere mensen dat heel vreemd vinden. Maar je kunt niet 70 uur in de week alleen maar met school bezig zijn. Of nou ja, dat kan natuurlijk wel, maar ik weet niet of het zo verstandig is.
Gelukkig staat hij er nu beter voor dan vorig jaar maar dan nog, het lijkt mij dat de druk nu dit jaar nog hoger ligt na vorig jaar te zijn gezakt. Nu “MOET” hij slagen. Zoon voelt deze druk niet zegt hij. De komende weken gaat hij vooral eindexamens oefenen, hij vond dat de beste voorbereiding.
zondag 12 april 2026 om 13:52
Ai dat is even een tegenvaller. Hopelijk komt dat allemaal goed bij de examens. Beterschap voor je zoon!Pelle schreef: ↑11-04-2026 12:10Zoon heeft vorige week zijn schrijfhand gebroken en moet geopereerd worden. Dus voorlopig staat dat voorop. Gelukkig heeft hij maar 2 vakken en hoefde hij niks te herkansen. Het is spannend of hij na de operatie kan schrijven en of hij naar de examentrainingen kan. Hij staat er goed voor en de examens leken maar een formaliteit, maar nu wordt het toch weer spannend. School denkt wel mee.
Misschien moet hij zijn examens in het 2e tijdvak maken.
zondag 12 april 2026 om 14:17
Ik ook niet. Was al bericht van school dat er vier leerlingen geschorst waren vanwege waterpistolen met drank erin en of ze vanaf nu even normaal konden doen anders gaat de stunt niet door.
zondag 12 april 2026 om 14:28
Mijn kind wil gewoon iets leuks organiseren, zoals ik haar en haar vrienden ken en ik ben echt bang dat een stel dronken/doorgesnoven randdebielen het komt verzieken. We hebben als ouders een toestemmingsformulier moeten tekenen voor de stunt, de meerderheid van de examenkandidaten is thuis of op een dag uit en ik zou het zo rot vinden als dochter en vrienden straks in een of ander stuntinferno belanden.
Maar dat zeg ik niet hardop.
Maar dat zeg ik niet hardop.
Si abra la puerta hay lobos.
zondag 12 april 2026 om 14:30
Wat stom toch. Steeds meer scholen verbieden het ook gewoon.
Ik vind het elk jaar de ellendigste dag van het jaar. Ik heb maar een paar dagen betaald verlof (daar spaar ik voor) en die zet ik dus in voor deze dag (wat duur verlof is, want er wordt niet eens les gegeven) omdat ik gewoon niet kan tegen de spanning en de kans op klotezooi.
zondag 12 april 2026 om 17:20
Bij zoon op school was het vorig jaar ook verboden. Ik moest ook echt graven wat er hier bedoeld werd met examenstunt. Ik had dochter er ook nog nooit over gehoord.Rabarbara schreef: ↑12-04-2026 14:30Wat stom toch. Steeds meer scholen verbieden het ook gewoon.
Ik vind het elk jaar de ellendigste dag van het jaar. Ik heb maar een paar dagen betaald verlof (daar spaar ik voor) en die zet ik dus in voor deze dag (wat duur verlof is, want er wordt niet eens les gegeven) omdat ik gewoon niet kan tegen de spanning en de kans op klotezooi.
maandag 13 april 2026 om 13:14
Sinds ze in onze regio het nodig vonden om met scooters en crossbrommers door de scholen te gaan raggen, is het hier ook vrijwel op iedere school verboden. Eentje haalde er het nationale nieuws mee en het jaar erop was het bijna overal prijs.
Ik vond het niet erg dat het verboden werd toen ik nog docent was. Had er een gruwelijke hekel aan want je wist dat je aan het einde van de dag (nadat je vrolijk jezelf moest laten bekogelen met waterballonnen of onder de glitter zat) nog uren de conciërges kon meehelpen met puinruimen. En dan echt gore ‘puin’, niet wat confetti vegen of natte plekken droog dweilen.
Ik vond het niet erg dat het verboden werd toen ik nog docent was. Had er een gruwelijke hekel aan want je wist dat je aan het einde van de dag (nadat je vrolijk jezelf moest laten bekogelen met waterballonnen of onder de glitter zat) nog uren de conciërges kon meehelpen met puinruimen. En dan echt gore ‘puin’, niet wat confetti vegen of natte plekken droog dweilen.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
maandag 13 april 2026 om 14:16
Bij mijn dochter op school zijn morgen de examen stunts. Maar dochter is er niet bij betrokken. Vorig jaar werden er eieren door het trappenhuis gegooid met pakken meel er achter aan. Daarna werd er vuurwerk gegooid. Mijn kinderen vinden dat echt niet leuk. Dochter hoopt dat ze morgen (laagste lesdag) op tijd naar huis kan, voor alle zeik begint.
maandag 13 april 2026 om 18:49
Hier organiseert de school dit jaar iets op de dag van de stunt. Ik heb nog geen idee wat ze gaan doen, maar in de mail stond dat ze er iets leuks van gaan maken. In de ochtend zijn wel nog gewoon lessen. Ik denk dat dit doen om rotzooi alvast voor te zijn.
Uit mijn eigen jeugd kan ik mij nog herinneren dat elk jaar de stunt een thema had. En we gingen dan in het thema verkleed vanaf het station lopend in een lange stoet naar school. Daar waren dan optredens van de schoolband en er werden wat rollen wc papier gegooid.
Dat is natuurlijk niet meer hip.
Uit mijn eigen jeugd kan ik mij nog herinneren dat elk jaar de stunt een thema had. En we gingen dan in het thema verkleed vanaf het station lopend in een lange stoet naar school. Daar waren dan optredens van de schoolband en er werden wat rollen wc papier gegooid.
Dat is natuurlijk niet meer hip.
maandag 13 april 2026 om 18:55
Hier zijn de cijfers van de herkansingen terug. Ze mochten ook nog een vak herkansen uit het eerste tijdvak omdat school toen heel slecht in het nieuws was geweest ivm jongerengeweld. Dat was voor veel kinderen een nare periode waarin sommigen niet meer naar school durfden. En dat terwijl school er eigenlijk niks mee te maken had en het tussen 2 rivaliserende jeugdbendes ging die daar niet eens op school zitten.
Maar goed een 5 is nu een 5.7 geworden en die andere is gelijk gebleven. Ze is er dus maar een klein beetje mee opgeschoten.
Maar goed een 5 is nu een 5.7 geworden en die andere is gelijk gebleven. Ze is er dus maar een klein beetje mee opgeschoten.
maandag 13 april 2026 om 19:14
Vergeet ik het belangrijkste; dochter is toegelaten tot de studie van haar keuze. Ze moest een toelatingstoets doen waar je onvoldoende, voldoende of goed voor kon halen. Zij had goed gehaald en is gelijk door. Haar klasgenoot genoot had voldoende maar wel een hoge score en verwacht ook wel door te zijn. Heel fijn!
woensdag 22 april 2026 om 14:21
Nou er wordt elke dag wel een uur of 3 geleerd toch wel hier. Mooi schema gemaakt wat wanneer moet en verder is er niet teveel druk ofzo nog.
Hebben jullie al plannen of iedeen voor examen kado? Lees hier verschillende dingen en hoor in de omgeving hier weinig erover wel eigenlijk. Ook... is nog ver weg... reserveren jullie al een restaurant voor de dag van de uitslag bijvoorbeeld of regelen jullie dat op de dag zelf als er zin is om te gaan ?
Hebben jullie al plannen of iedeen voor examen kado? Lees hier verschillende dingen en hoor in de omgeving hier weinig erover wel eigenlijk. Ook... is nog ver weg... reserveren jullie al een restaurant voor de dag van de uitslag bijvoorbeeld of regelen jullie dat op de dag zelf als er zin is om te gaan ?
woensdag 22 april 2026 om 18:08
Zoon weet niets qua cadeau te bedenken (ja dingen die 8K kosten maar daar ga ik niet aan beginnen) en wil niets gaan doen (uit eten of zo). Dus voor 11 juni laat ik de lokale traiteur wat schotels opmaken. Want gegarandeerd dat als hij geslaagd is, hij weer teleurgesteld is als er niets is. En ik weet nu al dat mijn moeder om 08.00 in de ochtend op de uitslagdag al hier komt zenuwpezen en dat mijn broer en zus ook komen langs waaien. Wel fijn als er dan wat feestelijk eten kant en klaar staat.
We mogen van hem ook geen vlag gaan uithangen (pas nadat ik zei dat anders de halve straat komt vragen of ze hem mogen feliciteren met een kaartje en een tegoedbon)
We mogen van hem ook geen vlag gaan uithangen (pas nadat ik zei dat anders de halve straat komt vragen of ze hem mogen feliciteren met een kaartje en een tegoedbon)
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
woensdag 22 april 2026 om 18:18
Man en ik moeten beide de uitslagen berekenen voor andere leerlingen en alhoewel ik dat normaal heel leuk vind, vind ik het dit jaar natuurlijk best stom. Want ze zegt wel dat het niet uitmaakt, maar ik zat zelf ook alleen thuis (niet omdat mijn ouders aan het werk waren, gewoon geen interesse) en dat vond ik toch ergens heel eenzaam, in je eentje 'hoera' roepen. Ik ga toch proberen eerder weg te komen. Er is dan aan het einde van de middag een bijeenkomst op school. Dan komen we denk ik samen weer thuis en dan is er taart en lekkers en een vlag natuurlijk.
woensdag 22 april 2026 om 18:25
Geen vrienden die ook alleen zijn waar ze samen mee kan wachten?Rabarbara schreef: ↑22-04-2026 18:18Man en ik moeten beide de uitslagen berekenen voor andere leerlingen en alhoewel ik dat normaal heel leuk vind, vind ik het dit jaar natuurlijk best stom. Want ze zegt wel dat het niet uitmaakt, maar ik zat zelf ook alleen thuis (niet omdat mijn ouders aan het werk waren, gewoon geen interesse) en dat vond ik toch ergens heel eenzaam, in je eentje 'hoera' roepen. Ik ga toch proberen eerder weg te komen. Er is dan aan het einde van de middag een bijeenkomst op school. Dan komen we denk ik samen weer thuis en dan is er taart en lekkers en een vlag natuurlijk.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in