Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Flashy schreef:
23-04-2026 13:17
Ik heb net een boek opgehaald (dhl) en dat moest eigenlijk met een qr code, maar die had ik helemaal niet. Is dat bij jullie ook altijd zo? Heb het met id kaart en adres meegekregen.
Ik krijg altijd een afhaalcode van DHL via mijn dhl app, ook voor de vinted pakketjes. Ik weet zo even niet of de code ook in de mail of vinted app komt.
Lees nu pas over de storingen :facepalm: Heb wel net iets weggebracht met Vinted en dat is wel als verzonden geregistreerd.

Met ontvangen natuurlijk wel iets dat al twee weken in Madrid ligt

Het valt mij trouwens op dat alles wat ik uit Frankrijk bestel lekker ruikt, en wat uit Duitsland komt stinkt. Zal ik daar eens een conclusie uit trekken? :P
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
misspatrice schreef:
23-04-2026 10:11
Heb er een raar gevoel bij..... komt dit vaker voor dat Vinted geen updates geeft?
Als je ongeveer de laatste 10 reacties hier leest heb je je antwoord. 😊
happyapple schreef:
23-04-2026 13:29
Ik krijg altijd een afhaalcode van DHL via mijn dhl app, ook voor de vinted pakketjes. Ik weet zo even niet of de code ook in de mail of vinted app komt.
Had ik dus niet. Naja het is goedgekomen.
Jeetjejee schreef:
23-04-2026 13:05
Als iets in een andere staat is zoals omschreven meld ik altijd een probleem. Helaas leidt dat er meestal toe dat ik het kan terugsturen op eigen kosten, verkopers steken zelden de hand in eigen boezem, maar dat neem ik dan voor lief. Liever dat dan een verkoper betalen voor een item dat niet aan de beschrijving voldoet of onvermelde gebreken heeft.
Na een aantal slechte ervaringen op dit gebied (nieuwe schoenen die toch duidelijk gedragen bleken te zijn, waarvan de verkoper vond dat een paar keer gedragen eigenlijk gewoon nog nieuw is en dat ik niet zo moest zeuren) ben ik tegenwoordig veel kritischer en stel eventueel nog extra vragen, voordat ik iets koop.
Nou, ik heb het na jullie reacties uiteindelijk toch gerapporteerd

Blijkbaar is retour zending ook gratis als het een boek is ;-) . Had ik niet bedacht, dus dat is een meevaller.
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Flashy schreef:
23-04-2026 13:17
Ik heb net een boek opgehaald (dhl) en dat moest eigenlijk met een qr code, maar die had ik helemaal niet. Is dat bij jullie ook altijd zo? Heb het met id kaart en adres meegekregen.
Die code staat als het goed is in de dhl app
Pochacco schreef:
23-04-2026 17:31

Blijkbaar is retour zending ook gratis als het een boek is ;-) . Had ik niet bedacht, dus dat is een meevaller.

Fijn dat jij niet voor de kosten hoeft op te draaien en dat het op deze manier is opgelost!
Het is wel jammer dat sommige verkopers niet eerlijk zijn over de staat van het item dat ze verkopen. Volgens mij levert dat altijd problemen met de koper erop, niet handig dus.
Pochacco schreef:
23-04-2026 17:31

Kijk eens aan!
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Jeetjejee schreef:
23-04-2026 13:05
Als iets in een andere staat is zoals omschreven meld ik altijd een probleem. Helaas leidt dat er meestal toe dat ik het kan terugsturen op eigen kosten, verkopers steken zelden de hand in eigen boezem, maar dat neem ik dan voor lief. Liever dat dan een verkoper betalen voor een item dat niet aan de beschrijving voldoet of onvermelde gebreken heeft.
Ik meld het ook altijd en heb eigenlijk nog nooit iets terug hoeven sturen. Wel altijd mijn geld terug gekregen. 1x een studio Anneloes broek met op 4 plekken losse naden. Laatst een vestje met een gaatje en zelfs een perfect vestje met veel likes dat ze per ongeluk als m had verkocht terwijl het een xl was. Mocht ik doorverkopen zei ze, maar ga het doorgeven aan een vriendin.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Pauwenveer schreef:
23-04-2026 20:44
Ik meld het ook altijd en heb eigenlijk nog nooit iets terug hoeven sturen. Wel altijd mijn geld terug gekregen. 1x een studio Anneloes broek met op 4 plekken losse naden. Laatst een vestje met een gaatje en zelfs een perfect vestje met veel likes dat ze per ongeluk als m had verkocht terwijl het een xl was. Mocht ik doorverkopen zei ze, maar ga het doorgeven aan een vriendin.
Ik heb denk ik nu in een jaar 5x een probleem gemeld ivm vlekken of gaatjes en 2x mijn geld terug gekregen en het product mogen houden en 2x op kosten van de koper retour mogen sturen en dan geld terug gehad en 1x gehad dat het op eigen kosten moest, dus toen heb ik het uiteindelijk laten zitten omdat het in dat geval nog wel te repareren was.
MarindaH schreef:
23-04-2026 13:30

[…]

Het valt mij trouwens op dat alles wat ik uit Frankrijk bestel lekker ruikt, en wat uit Duitsland komt stinkt. Zal ik daar eens een conclusie uit trekken? :P
:rofl:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
happyapple schreef:
23-04-2026 21:32
Ik heb denk ik nu in een jaar 5x een probleem gemeld ivm vlekken of gaatjes en 2x mijn geld terug gekregen en het product mogen houden en 2x op kosten van de koper retour mogen sturen en dan geld terug gehad en 1x gehad dat het op eigen kosten moest, dus toen heb ik het uiteindelijk laten zitten omdat het in dat geval nog wel te repareren was.
Ik heb denk ik 4x moeten melden in een paar jaar. Kreeg hier het idee dat er veel ‘moeilijke’ mensen verkopen, maar ik was echt positief over de service bij echte klachten. Misschien heb ik geluk gehad!
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Ja ik denk dat ik ook zeker niet mag mopperen als ik alle rare dingen hier en op Facebook lees. 🫣
Baal eigenlijk, verzending is nog steeds niet bijgewerkt. Gisteren 1 pakket handmatig aangegeven dat het verzonden is. Zie in track en trace ook moment van inleveren maar daarna niks meer. 3 andere pakketten staan nog als niet verzonden maar zijn ook al weg. En Vinted reageert nergens op. Echt super vervelend en twijfel echt of ik mijn andere pakket vandaag wel moet versturen maar ja.... niet verzenden is eigenlijk ook geen optie.
happyapple schreef:
24-04-2026 07:11
Ja ik denk dat ik ook zeker niet mag mopperen als ik alle rare dingen hier en op Facebook lees. 🫣

Ik denk het ook.. bij mij is dat ook weleens zo verlopen, maar ook drie a vier keer meegemaakt dat de verkoper kwaad werd toen ik een probleem meldde en het toch echt op eigen kosten kon terugsturen. Laatste keer kreeg ik een vaal kledingstuk dat als nieuw werd verkocht, die vrouw ging helemaal door het lint!
marindah wijzigde dit bericht op 24-04-2026 15:56
30.43% gewijzigd
Dat is bij mijn VintedGo pakketje van woensdag ook zo: handmatig verzending aangegeven, zie moment van inleveren, daarna niks meer. Ik ga er vanuit dat het niet nog in de pakketwand zit. Ik heb wel de koper geinformeerd.
mugske wijzigde dit bericht op 24-04-2026 10:13
1.13% gewijzigd
Klinkt wel als een vervelende storing.
Ja het is inderdaad een vervelende storing. Ik las zelfs dat er pakketjes zijn aangekomen bij het pakketpunt waarvoor geen meldingen verstuurd zijn. Mijn pakketje dat woensdag al zou aankomen, volgens de mail die ik kreeg van vinted go, is wel elke dag opnieuw gescand in het sorteercentrum van Breda, dus ik denk niet dat deze ook al bij het pakketpunt ligt, maar ik hoop wel dat ie dan vandaag aankomt. Ik moet er straks sowieso even heen voor een DHL pakketje dus hopelijk kan ik alles tegelijk ophalen.
Ik twijfel ook of ik moet versturen vandaag.
Net is mijn pakketje geregistreed in vinted app.
Flashy schreef:
24-04-2026 10:12
Ik twijfel ook of ik moet versturen vandaag.
Ik heb wel 2 pakketjes verstuurd met vinted go en ik kreeg meteen de melding binnen, dus ik neem aan dat het opgelost is.
Ja ik kreeg ook meteen melding gelukkig.
Hier ondertussen alle meldingen bijgewerkt van afgelopen dagen en 2 nieuwe pakketjes vandaag wel direct geregistreerd. Hopelijk is het nu opgelost.
MarindaH schreef:
24-04-2026 09:28
Ik denk het ook.. bij mij is dat ook weleens zo verlopen, maar ook drie a vier keer meegemaakt dat de verkoper kwaad werd toen ik een probleem meldde en het toch echt op eigen kosten kon terugsturen. Laatste keer kreeg ik een vaal kledingstuk dat als nieuw werd verkocht, die vrouw ging helemaal door het lint!
Er zitten ook gewoon gekkies tussen. En ook hele fijne kopers en verkopers. Heb er net weer wat opgezet en ook fijne reacties dat ze er zo blij mee zijn en zo. Maar soms ook geen reactie en geen validatie, maar dan uiteindelijk wel gewoon geld krijgen omdat ze het laten lopen. Vind ik toch wat onsympathiek.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik vraag mij af of de storing is opgelost. Mijn koper heeft het gisteren opgehaald volgens tracker, maar zending staat als 'nog op te halen'. Ik heb haar gevraagd of die status klopte, waarna ze aangaf het inderdaad had opgehaald. Dus nu probeer ik haar zover te krijgen dat ze dan gewoon op de 'zending ontvangen' knop drukt. Want als we op Vinted moeten wachten...
If chocolate can't fix it, it's a real problem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven