Onzinnige ergernissen

15-03-2026 14:17 2374 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.

Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.

Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.

"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.

Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.

Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.

Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
apiejapie schreef:
24-04-2026 14:26
Ik erger me mateloos aan geslof van mensen. Til je voeten op, koop passende schoenen of leer lopen. Het komt ook zo ontzettend lui op me over, helemaal als het gepaard gaat met een traag tempo.
Ik had een collega die tegen alle sloffende leerlingen zei hun voeten op te tillen.
Onbegonnen werk en de leerlingen vonden haar een zeikerd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik erger me juist aan mensen die ‘wippend’ lopen, als jullie snappen wat ik bedoel.

En nóg een onzinnige ergernis zijn wandelschoenen waarvan de veters heel dicht bij elkaar zitten, iemand enig idee welk merk dat is? Weet niet waarom maar vind die hoogs irritant! Om te zien dus.
smorre schreef:
25-04-2026 19:25
Ik erger me juist aan mensen die ‘wippend’ lopen, als jullie snappen wat ik bedoel.

En nóg een onzinnige ergernis zijn wandelschoenen waarvan de veters heel dicht bij elkaar zitten, iemand enig idee welk merk dat is? Weet niet waarom maar vind die hoogs irritant! Om te zien dus.
Dit vind ik de grappigste meest onzinnige ergenis in het topic :biggrin:
apiejapie schreef:
25-04-2026 23:15
Dit vind ik de grappigste meest onzinnige ergenis in het topic :biggrin:
Ik niet want nu ben ik al een tijd lang aan t googelen welke dat nou zijn. En zie ik ze steeds voor me😱🥲
apiejapie schreef:
24-04-2026 14:26
Ik erger me mateloos aan geslof van mensen. Til je voeten op, koop passende schoenen of leer lopen. Het komt ook zo ontzettend lui op me over, helemaal als het gepaard gaat met een traag tempo.

Het lijkt wel een nieuwe trend onder de jongeren, dat geslof alsof ze te grote schoenen aan hebben en te beroerd zijn om hun voeten op te tillen. In de sportschool hoor je dat geslof ook. Ik begrijp er niks van.

Net als van die strakke bilsplijtende gymbroekjes met bilvulling erin. Waarvan de draagsters de hele tijd de omhoogschuivende pijpjes naar beneden staan te trekken.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Mutsje78 schreef:
26-04-2026 00:17
Het lijkt wel een nieuwe trend onder de jongeren, dat geslof alsof ze te grote schoenen aan hebben en te beroerd zijn om hun voeten op te tillen. In de sportschool hoor je dat geslof ook. Ik begrijp er niks van.

Net als van die strakke bilsplijtende gymbroekjes met bilvulling erin. Waarvan de draagsters de hele tijd de omhoogschuivende pijpjes naar beneden staan te trekken.
En dan blijkbaar het liefst in een huidskleur zodat het lijkt of ze in hun blote kont lopen
Mutsje78 schreef:

Als ik dat zie dan vraag ik me altijd af 1. of daar ook ondergoed onder zit en 2. wat de reacties zouden zijn als ze zoiets in Dubai zouden dragen
calvijn1 schreef:
26-04-2026 02:06
En dan blijkbaar het liefst in een huidskleur zodat het lijkt of ze in hun blote kont lopen

Gruwel! Ik wil straks weer even naar de sportschool en dan moet ik daar weer tegenaan kijken. Het erge is dat je móét kijken omdat het er zo bizar uitziet.
Fluitende mensen, meestal mannen trouwens, mogen van mij opgepakt worden. Ik haat dat. Het komt ook zo aandachtvragend over, zo van: hier ben ik, ik heb aandacht nodig, of kijk naar mij. Los van het geluid want dat is ook ergerlijk.

100 jaar geleden werkte ik in een winkel, en best een aantal van die mensen die 5 of 10 minuten van te voren kwam, deden op hun gemak de boodschappen. En ja, dan was het zomaar 10 over zes. Geen verontschuldiging, niets, en zelf moet je dan maar vriendelijk blijven. Maar je kon pas daarna de kas tellen, de laatste dingen doen, dus het was zomaar half 7. En ja, dat werd niet betaald, Dus ik snap de ergernis wil.

Natuurlijk is het wel zo dat je 5 voor binnen moet kunnen komen en snel iets moet kunnen afrekenen.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Ik slof op mijn sloffen. Daar zijn ze toch voor? :roll:
Your job is safe. No one wants to do your work.
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
Mutsje78 schreef:

Die vind ik toch ook zo bijzonder. Net als heel kleine sporttopjes die eruit zien als bikini. Dat zit toch helemaal niet lekker als je sport? Ik zou me de hele tijd zorgen maken of er niets uitfloept. Of mensen die hun shirt aan de achterkant in hun sportbh stoppen. Is dat dan vanwege de hitte? Het gaat (denk ik) niet (altijd) om mensen die hun mooie billen willen laten zien of zo.
De ergernis zit meer in dat ik me afvraag ‘waarom dan toch?’ terwijl ik vind dat je erbij mag lopen zoals je wilt en dat niemand daar iets van hoeft te vinden.
KamilleT schreef:
26-04-2026 10:57
Die vind ik toch ook zo bijzonder. Net als heel kleine sporttopjes die eruit zien als bikini. Dat zit toch helemaal niet lekker als je sport? Ik zou me de hele tijd zorgen maken of er niets uitfloept. Of mensen die hun shirt aan de achterkant in hun sportbh stoppen. Is dat dan vanwege de hitte? Het gaat (denk ik) niet (altijd) om mensen die hun mooie billen willen laten zien of zo.
De ergernis zit meer in dat ik me afvraag ‘waarom dan toch?’ terwijl ik vind dat je erbij mag lopen zoals je wilt en dat niemand daar iets van hoeft te vinden.
Hele kleine sport-topjes ja. Zou ik ook niet prettig vinden.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Mensen die het gaspedaal doortrappen en me de stuipen op het lijf jagen of met een motor rondscheuren...wat je bij ons tot 7 hoog hoort. Zo irritant!
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Cadeaukaarten. Die liggen dan hier in de la en blijft in m’n hoofd spoken dat ik die dus nog heb. Ik wil die dan graag gebruiken voor echt iets leuks, maar als ik dan wat zie vergeet ik het weer.
moizer schreef:
24-04-2026 17:33
Hahahaha, heel herkenbaar! En ik ben in de auto altijd nogal schrikkerig. Moet me dan echt inhouden om niet steeds oeh en ieh te roepen als ze ergens vlak langsaf rijden. Wat het meestal niet beter maakt 😆
Mijn moeder is ook schrikkerig in de auto. Als zij bij mij in de auto zit, kan ze reageren alsof we op één of ander racecircuit zijn, heel erg irritant. Ik rijd al extra bedachtzaam als ze bij me in de auto zit, en dan nog doet ze alsof het een achtbaan is.
MadameBijoux schreef:
26-04-2026 12:23
Hele kleine sport-topjes ja. Zou ik ook niet prettig vinden.
Jaah, die ook idd. Soort bikini-topjes
smorre schreef:
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Inderdaad irritant :-)

Net zoals mensen die "overdreven actief" wandelen, met hun armen heel actief heen en weer gaan en zo (armen een beetje gebogen, en dan links-rechts-links-rechts marcheren). En dan vaak ook nog een heuptasje...
MadameBijoux schreef:
25-04-2026 11:38
Ik wordt daar vrolijk van. Met mijn koptelefoon op zing ik ook geregeld op straat. B-)
Dat is dan weer een ergernis van mij: mensen die altijd en overal met een koptelefoon rondlopen. Doe dan op z'n minst oortjes in, dat valt niet zo op. Maar zo'n ding om je helemaal af te sluiten van de wereld....
Mensen die spraakberichten sturen via Whatsapp... wie heeft dat bedacht, ik beluister ze niet.
smorre schreef:

Bedoel je dat merk waarbij de veters ook veel de dicht bij de voorrand (dus richting de tenen) beginnen? Die vind ik ook heeel irritant
Coniglio schreef:
27-04-2026 00:05
Bedoel je dat merk waarbij de veters ook veel de dicht bij de voorrand (dus richting de tenen) beginnen? Die vind ik ook heeel irritant
Jaaa! Welk merk is dat?
smorre schreef:
27-04-2026 00:10
Jaaa! Welk merk is dat?

Deze misschien?
https://www.snowleader.co.uk/en/trango- ... 00397.html
Wat ik ook heel irritant vind (en ik vraag me af of die in dit topic past, want hij is te erg om onzinnig te zijn):
Mensen die overal maar lopen te videobellen! Heb dan tenminste het fatsoen om gewoon te bellen ipv videobellen! Ik WIL niet van alles meegenieten! Ik heb gewoon mijn eigen leven.
Courage schreef:
27-04-2026 00:28
Deze misschien?
https://www.snowleader.co.uk/en/trango- ... 00397.html
Nee.
Sierlijk schreef:
26-04-2026 10:52

100 jaar geleden werkte ik in een winkel, en best een aantal van die mensen die 5 of 10 minuten van te voren kwam, deden op hun gemak de boodschappen. En ja, dan was het zomaar 10 over zes. Geen verontschuldiging, niets, en zelf moet je dan maar vriendelijk blijven. Maar je kon pas daarna de kas tellen, de laatste dingen doen, dus het was zomaar half 7. En ja, dat werd niet betaald, Dus ik snap de ergernis wil.

Natuurlijk is het wel zo dat je 5 voor binnen moet kunnen komen en snel iets moet kunnen afrekenen.
Ja dit. Dat was echt niet leuk.
Maar idd nog snel iets pakken en meteen afrekenen, moet zeker gewoon kunnen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven