Moeders (vaders), blaas hier schaamteloos stoom af!

07-11-2006 22:59 627 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle moeders en vaders zijn van harte uitgenodigd om hier hun beklag te doen over het gedrag van hun spruiten.We houden echt wel van ze, maar soms.... bewerkt door moderator,
Die sleutel bleek toch in mijn andere lade te zitten. :$
quote:

Dit is vast niet wat je wil horen, maar: slippers van 50 euro????

Die van mij kosten nog geen 10 euro.

Hopelijk vind je ze terug! Ik duim alvast voor je. Ze bedoeld vast SANDALEN (mijn man noemt die dingen ook voor eeuwig slippers) en die kunnen best prijzig zijn

Ja, kan best. Mijn schoonouders hebben voor onze dochter sandalen van ruim 50 euro gekocht. (Wurm is ruim 1 en groeit als kool). Nu blijkt dat ze er blaren van krijgt, dus jammer dan... Ze mag ze van mij niet meer aan. En ik heb gewoon soepele schoentjes van 8 euro gekocht..

Toch veel geld voor schoeisel hoor maar dat mag ieder uiteraard voor zich weten.

Ik heb hier een gozer wat op spectaculaire wijze zijn bedtijd elke dag weet te verlengen. Hoe doet ie het toch!
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Niet af te kopen met een paasei zeker?

Dat is de noodgreep die ik hier moest toepassen om uit verschrikkelijke bedtijd drama's te komen. Hoop dat het werkt. Vanavond ging het redelijk.
Geen idee, kan het proberen :)

Hij houdt zich elke avond wijselijk stil en computert lekker verder.

Als ik aangeef dat hij naar bed moet, moet hij ineens nog dit of dat afmaken. Ja daag, het is al later dan de bedoeling is.

Natuurlijk krijg ik dan een grote mond en verdwijnt meneer mokkend naar boven. Niet elke avond hoor en als hij eenmaal ligt, hoor je em al snel niet meer. Is tíe zo in dromeland.
Ik lees hier regelmatig en ben dan blij dat mijn zoontje nog niet zo oud is, nog niet loopt en vooral nog geen discussies met me aangaat (versta hem toch nog niet).

Maar moet nu ook even stoom kwijt.

Het eten is weer drama, meneer wil 's avonds niet dat we hem voeren, zelf eten lukt nog niet want hij draait de lepel om voor die zijn mond in gaat.

De wortels gingen goed vandaag maar de rijst ligt overal op de grond.

We hebben nu al een groot stuk papier onder zijn stoel liggen zodat we niet een half uur bezig zijn met het eten van de grond plukken. (vegen lukt niet bij ons want we hebben een grindvloer dus al het eten gaat er lekker in zitten met vegen).

Wanneer gaat het beter en vliegt het eten niet meer door de lucht?:(

Als hij een volle lepel vast heeft en we willen helpen (of hij denkt dat we willen helpen) dan wordt hij boos en gaat met de lepel zwaaien:o

Ik kijk nu alweer uit naar het avondeten van morgen.

Iemand nog een stuk behang over dat ik mag hebben.
mss kun je de rapley methode proberen??
Nicolette, volgens mij doen jullie het prima. Hij moet het nog leren en dat komt wel maar het maakt wel troep. Zeker weten. Prima is dus als je er wat onder legt en wachten tot hij oud genoeg is. Dan kan hij het zelf opruimen. Moet je kijken hoe snel hij netter eet.

Ik had andere drama's :P

Meneer wilde helemaal niet eten en dwingen hielp niet.

Op een avond zei ik:' Het maakt me niet meer uit of je eet of niet, mijn buik zal niet rammelen vannacht'. Om vervolgens smakelijk te gaan eten en het kleine heerschap negeren. Vanuit mijn ooghoeken hield ik hem wel stiekem in de gaten en ja hoor, na een minuut of vijf duwde hij aarzelend een lepel in zijn mond. Ik heb er nooit meer aandacht aan besteed en toen was het over. Ik haalde opgelucht adem. ;)
quote:mss kun je de rapley methode proberen??Wat is dat voor methode?
quote:

Ik had andere drama's :P

Meneer wilde helemaal niet eten en dwingen hielp niet.

Op een avond zei ik:' Het maakt me niet meer uit of je eet of niet, mijn buik zal niet rammelen vannacht'. Om vervolgens smakelijk te gaan eten en het kleine heerschap negeren. Vanuit mijn ooghoeken hield ik hem wel stiekem in de gaten en ja hoor, na een minuut of vijf duwde hij aarzelend een lepel in zijn mond. Ik heb er nooit meer aandacht aan besteed en toen was het over. Ik haalde opgelucht adem. ;) doen wij al maanden. Helpt niet. mevrouw eet niet. Krijst. hard.

zucht.

het mormel eet nog enigszins als het hollandse pot is. maar daar heb ik niet altijd zin in.
quote:mss kun je de rapley methode proberen??

Het probleem is niet dat hij niet kan kauwen. We pureren en prakken niets, hooguit aardappels zodat het met jus wat lekkerder wordt.

Dat is dus niet het probleem, hij wil het zelf doen maar krijgt dan nauwelijks wat binnen tenzij het stukjes zijn die hij met de hand kan pakken en in zijn mond stoppen maar dat lukt neit met rijst, tenminste na een paar korrels heeft hij er genoeg van.
Negeren helpt ook niet, hij probeert zijn bord dan op de grond te gooien om vervolgens ohoh (a la teletubbies) te roepen.

Hij is trouwens 16 maanden dus misschien nog net te jong voor die methode.

het zal wel wer een periode zijn maar vind het soms best lastig, vooral na een dag werken:D
Nicolette, allebei een lepel in de hand nemen werkt ook niet? Dus hij lekker aanmodderen met zijn lepel, terwijl jij er af en toe in een onbewaakt ogenblik een hap naar binnen schuift? Zul je al wel geprobeerd hebben, maar wie weet..
Ik gaf de heren een bakje met maar een of twee hapjes erin. En in een hand ee vork en in de ander een lepel. Konden ze daar mee kliederen en ik ondertussen een hap in hun mond schuiven. Omdat ze handjes vol hadden werd er niet gegooid en konden ze het voeren ook niet echt verhinderen. Ze wilden perse die vork en lepel die ze hadden vasthouden namelijk.
Juffrouw ooievaar, dat heb ik inderdaad al geprobeerd en werkte eerst nog wel maar nu niet meer:D

Blindje, ga jouw methode eens proberen. Is wel slim om maar een heel klein beetje in een bakje te doen en 2 dingen in de hand, misschien ga ik voor de veiligheid eerst beginnen met 2 lepels zodat hij niet in zijn ogen gaat prikken als hij toch boos wordt:P

Ben benieuwd of hij erin trapt, ben er bang voor maar ziet er dan vast leuk uit.

bedankt voor al jullie tips trouwens.
Je kunt ook van die plastic bestek gebruiken. Hier eten we meestal met lepel en vork (alleen een mes bij vlees snijden) en de heren wilde graag wat wij hadden. Bij Ikea hebben ze van dat plastic bestek voor vier personen voor een euro, net als bekers bordjes en bakjes. Ideaal spul.
We hebben al de bordjes en bekers van de ikea, geweldige winkel:D

Plastic bestek hebben we ook, zelfs met zo'n hoekje erin, oefenbestek noemen ze dat geloof ik.

Het ging wel wat beter vandaag maar hij trapte er niet in dat wij hem gingen voeren. We hadden aardappelpuree en door de 2 lepels konden we er iedere keer 1tje vullen en dat blijft ook plakken als hij ze omdraait.

Verder mogen we soms dingen in zijn mond stoppen maar dan niet met een vork of lepel maar wel met de vingers:?.

En heb zelfs wat yoghurt mogen voeren dus een klein vreugdedansje voor vandaag:D want we hebben best gezellig zitten eten.
Ach Nicolette, 1 troost: hij leert wél snel zelfstandig eten! Nu is het een hoop geklieder, maar vaak gaat het snel beter en dan blijft je een hoop gezeur van 'mahaaamm, je moet me hélpen'  bespaard!

En dát scheelt dan weer stoom afblazen hier... Ieder nadeel hep ze voordeel!! :D
Haha Nicolette, ik las zoveel herkenning in jouw stukje over het zelluf willen eten!

Mijn zoontje is 17 maanden en heeft die fase ook al tijden!

Wordt er soms ook niet goed van! Ben wel blij dat ik laminaat op de grond heb liggen dus :P en niet ook een grindvloer, wat ik oh zo mooi vind maar in dit geval niet praktisch haha.

Ik geef hem een peuterlepel en zelf lepel ik er ook wat in, hij kan dan zo nu en dan zelf een hap proberen of ik begeleid die hap nog ff, maar zelf stop ik hem dan ook wat happen toe.

Werkt hier redelijk, maar soms wordt meneer zo gefrustereerd dat ie ook zo alles van z'n blad af mept, en ik het eten zowat aan de muur heb zitten ook :D.

Soms denk ik ook, ik laat hem gewoon zelf z'n gang gaan, maar na 2 happen verdwijnt de inhoud van z'n bord op de kop op z'n blad, en vervolgens veegt ie het vrolijk van het blad af op de grond! :(

En dan word ik gefrustreerd!!!!!!

Maar ja, hopelijk is het een fase idd, want leuk is het niet echt zo!
quote:

doen wij al maanden. Helpt niet. mevrouw eet niet. Krijst. hard.

zucht.

het mormel eet nog enigszins als het hollandse pot is. maar daar heb ik niet altijd zin in.

Mijn zoon riep ook vaak dat hij het niet lustte maar meestal zijn dat bepaalde ingrediënten in het niet-hollandse pot eten en dan zei ik dat hij maar om de 'vieze dingen' heen moest eten. Die mocht hij dan laten liggen.

Ik weet niet wat je tegen het krijsen kunt doen. Als je haar apart zet, zal ze ook niet eten maar je wilt wel rustig eten natuurlijk.

Misschien haar eerst alleen laten eten? Zolang ze krijst aan de avondmaaltijd mag ze niet met jullie mee-eten?
quote:

Oh mamzelle, herkenbaar is dat! Brullen als oudste wel een vriendje te spelen heeft, maar middelste niet. Meestal komt het erop neer dat ik gewoon 5 kinderen om me heen heb, gelukkig heeft jongste van 2 1/2 die jaloezie nog niet. En dan zijn er moeders die gewoon na school alle kinderen uitbesteden, en zelf de middag kinderloos zijn... waarom lukt mij dat nou nooit?! ;(

Hier was het vannacht ook bal, middelste van bijna 4 heeft de hele nacht gespookt. Om 1 uur was hij zijn knuffels zijn, om 2 uur zat zijn onderbroek niet goed, om 3 uur wilde hij bellenblazen :?, om 4 uur had hij dorst, om 5 uur weer knuffels kwijt, en om 6 uur schreeuwde hij de andere 2 ook wakker. En bedankt.

En nu ligt hij languit op debank want meneer is moe. Goh, daar heeft moeders nou helemaaaaaaaal geen last van! Ja en dan is het zaak hem wakker te houden, laat hem maar voelen, ga je hier aan toegeven dan gaat hij iedere nacht spoken. Dus wakker maken die handel en niet zielig vinden, dat vind hij jou ook niet.
quote:

quote: sokje reageerde

zucht.

Mijn zoon riep ook vaak dat hij het niet lustte maar meestal zijn dat bepaalde ingrediënten in het niet-hollandse pot eten en dan zei ik dat hij maar om de 'vieze dingen' heen moest eten. Die mocht hij dan laten liggen.

Ik weet niet wat je tegen het krijsen kunt doen. Als je haar apart zet, zal ze ook niet eten maar je wilt wel rustig eten natuurlijk.

Misschien haar eerst alleen laten eten? Zolang ze krijst aan de avondmaaltijd mag ze niet met jullie mee-eten?

Doen ze altijd die kinderen, wat je misschien kunt doen is wel allemaal aan tafel, want ze moeten aan het ritueel wennen. Gewoon haar of zijn eten neerzetten, dat van jullie ook en laten krijsen die boefjes. Tis niet prettig voor jezelf maar probeer er geen aanstoot aan te nemen. Als jullie klaar zijn met eten en zij of hij heeft niet gegeten ja dat is jammer weghalen dat bord en de voglende maaltijd heeft hij of zij honger en gaat zonder bleren eten, of het moet een vasthouder zijn dan duurt het iets langer.

Ga je van alles proberen vinden ze het alleen maar leuk en maken daar een gewoonte van. Dus niet doen. Eten neer zetten en zelf lekker gaan eten.
quote:

quote: sokje reageerde

zucht.

Echt niet zeker geen uitzonderingen gaan maken toe nou zeg. Gewoon aan tafel en zelf gaan eten en laat maar bleren, als je klaar bent met eten haar eten weghalen en jammer niet gegeten. Volgende keer kiezen ze wel eieren voor hun geld. Ga je van alles regelen dan weten die boefjes dat je van alles gaat do en voor ze en gaan ze elke andere situatie ook uitbuiten.
Wat ben ik blij dat ik het gewoon vergeten ben, gebler aan tafel. Mwah, gegeten wordt er nog steeds met moeite, al komen die borden doorgaans wel leeg. Oudste zevert niet meer dus nog een jaartje of vier volhouden, dan wordt er normaal gegeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven