Vrouwenmars Loosdrecht

03-05-2026 15:02 308 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemiddag allemaal,

Ik zag de afgelopen dagen filmpjes voorbij komen van vrouwen die meededen aan de zogenoemde ''Vrouwenmars'' in Loosdrecht. Hiermee willen zij protesteren tegen het aankomende AZC.

Er werden voorafgaand aan de mars ingesproken voicememo's afgespeeld waarin banggemaakte kinderen zich afvroegen of ze straks nog wel veilig buiten konden spelen. Daarnaast gaven meerdere vrouwen aan doodsangsten uit te staan als het ging om hun eigen veiligheid, en de veiligheid van hun dochter en andere vrouwen.

Ik ben van mening dat het allemaal onnodig dramatisch gemaakt wordt en ben het er als 30-jarige vrouw ook niet mee eens dat dit onder de noemen van feminisme plaatsvindt. Vind het hypocriet, aangezien er in het verleden wel meer dan 100 aanleidingen zijn geweest voor zo'n soort protest, maar deze - zeker uit deze specifieke hoek altijd zijn uitgebleven.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Terechte zorgen en een goede ontwikkeling of juist niet?
ZaphodBeeblebrox schreef:
11-05-2026 15:51
Er staat in het artikel in jouw link:
"Uit dat onderzoek, dat betrekking had op de peiljaren 2005, 2010 en 2015, bleek dat het percentage asielzoekers dat verdacht werd van criminaliteit in alle onderzochte jaren hoger was dan gemiddeld onder de algemene Nederlandse bevolking. Maar: bij vergelijking van asielzoekers met Nederlanders met dezelfde demografische kenmerken en een vergelijkbare inkomenspositie (weinig inkomen) bleken asielzoekers juist minder vaak verdacht te zijn van criminaliteit.[1]

Wat ik zei is dat dat laatste, dat als je gaat compenseren voor van alles, helemaal niet relevant is. Het probleem is dat asielzoekers zorgen voor toename van criminaliteit. Dat het meevalt als je alleen gaat vergelijken met vergelijkbare types in Nederland, daar hebben we niks aan.
Ik gok dat als de uitkomst andersom was, dat velen die correctie dan ineens heel relevant vonden.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Als je hulp door haar man in elkaar wordt getimmerd, betaal je haar dan vijf euro per uur omdat ze al blij mag zijn dat ze even de deur uit is?
rosanna08 schreef:
11-05-2026 15:29
Natuurlijk is het erger waar mensen vandaan komen, maar dat wil niet zeggen dat mensen hier op een menswaardige manier behandeld worden. Menswaardiger dan de situatie waar mensen vandaan komen ja, menswaardig volgens het leven dat we hier leiden, nee.
dan hebben we het blijkbaar over een definitiekwestie. Wat vinden we precies wat onmenselijk is.

Jouw definitie van onmenselijk is blijkbaar nogal anders dan de definitie van de asielzoekers die naar nederland komen. Er is niet een asielzoeker die rechtstreeks vanuit oorlogsgebied naar nederland komt. Ze komen allemaal aan in griekenland, italie en spanje en kiezen en dan zelf voor naar het onmenselijke beleid van nederland te komen. De laatste 5 jaar hebben er volgens het CB 150.000 mensen gekozen niet te verblijven in het land van aankomst maar naar het onmenselijke Nederland te komen. Je neemt de asielzoekers echt niet serieus he?
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
grenada schreef:
11-05-2026 16:26
dan hebben we het blijkbaar over een definitiekwestie. Wat vinden we precies wat onmenselijk is.

Jouw definitie van onmenselijk is blijkbaar nogal anders dan de definitie van de asielzoekers die naar nederland komen. Er is niet een asielzoeker die rechtstreeks vanuit oorlogsgebied naar nederland komt. Ze komen allemaal aan in griekenland, italie en spanje en kiezen en dan zelf voor naar het onmenselijke beleid van nederland te komen. De laatste 5 jaar hebben er volgens het CB 150.000 mensen gekozen niet te verblijven in het land van aankomst maar naar het onmenselijke Nederland te komen. Je neemt de asielzoekers echt niet serieus he?
Wat is dit nou voor rare opmerking?
grenada schreef:

Wat een nare, gefrustreerde manier van discussiëren.
Solomio schreef:
11-05-2026 16:32
Wat is dit nou voor rare opmerking?
Ik snap Grenada wel. In vergelijking met de situatie waar de asielzoekers uit komen is het natuurlijk paradijselijk om terecht te komen in een land waar je alleen maar bij voorbaat al gezien wordt als een crimineel, waar je niet mag werken (behalve als je uit Oekraïne komt dan want Oekraïners zijn een broedervolk), waar je opvang onmogelijk wordt gemaakt door gemeenteraden die buigen voor extreem-rechtse terreur, en waar je dus met een beetje pech gedoemd bent om buiten te slapen omdat Ter Apel vol zit.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
11-05-2026 16:39
Ik snap Grenada wel. In vergelijking met de situatie waar de asielzoekers uit komen is het natuurlijk paradijselijk om terecht te komen in een land waar je alleen maar bij voorbaat al gezien wordt als een crimineel, waar je niet mag werken (behalve als je uit Oekraïne komt dan want Oekraïners zijn een broedervolk), waar je opvang onmogelijk wordt gemaakt door gemeenteraden die buigen voor extreem-rechtse terreur, en waar je dus met een beetje pech gedoemd bent om buiten te slapen omdat Ter Apel vol zit.
Dank voor de verduidelijking.
DebbieHerrie schreef:
11-05-2026 16:14
Als je hulp door haar man in elkaar wordt getimmerd, betaal je haar dan vijf euro per uur omdat ze al blij mag zijn dat ze even de deur uit is?
De vergelijking zal wel weer mank gaan, maar ik vinnum mooi gevonden. :worship:
grenada schreef:
11-05-2026 15:44
je hebt gelijk. ze worden onmenselijk behandend. zoals Rosanna hierboven schrijft: " je wil toch niet serieus beweren dat mensen bij de grens opgewacht worden en gelijk al die dingen krijgen?"

als ze dat niet allemaal direct bij de grens krijgen mét een bos bloemen, dan worden ze onmenselijk behandeld.
niet mijn woorden verdraaien aub.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
grenada schreef:
11-05-2026 15:49
ik mis vooral zelfs maar een klein beetje relativering. Ja, de opvang kan veel beter. Maar een oorlogssituatie, martelingen verkrachtingen, hongersnoog, doodsangst vergelijken met een slechte opvang en alles maar onder de noemer van onmenselijk gooien. dan neem je de asielzoekers zelf niet serieus.
jij maakt die vergelijking, niet ik.
grenada schreef:

is dit jouw manier van een goede discussie? Dan zeg ik je bij deze, je hebt hem gewonnen hoor. :there:
grenada schreef:

Heb jij wel eens met een asielzoeker gepraat? Dat is wel een minimum als je ze serieus wil nemen, toch?
grenada schreef:

Echt diep respect voor jou! Ben het helemaal met jou eens. De zorgen van mensen wegwuiven en ze gaan beschuldigen lost natuurlijk niets op. Ik kom zowel werkgerelateerd in azc’s en ik ken privé enkele asielzoekers uit Syrië. Ik heb werkelijk nog nooit iemand gehoord over een onmenselijke behandeling door Nederland. Juist dankbaarheid voor de veiligheid en gastvrijheid.
rafaella schreef:
11-05-2026 21:49
Echt diep respect voor jou! Ben het helemaal met jou eens. De zorgen van mensen wegwuiven en ze gaan beschuldigen lost natuurlijk niets op. Ik kom zowel werkgerelateerd in azc’s en ik ken privé enkele asielzoekers uit Syrië. Ik heb werkelijk nog nooit iemand gehoord over een onmenselijke behandeling door Nederland. Juist dankbaarheid voor de veiligheid en gastvrijheid.
Grapjas.
Alsof asielzoekers daar überhaupt over durven te klagen. Dat ze dankbaar moeten zijn wordt ze wel duidelijk gemaakt.

Maar wij als Nederlanders kunnen het best niet menswaardig vinden.
grenada schreef:

Het is ook vrij lastig om met een bootje vanaf noord Afrika in Nederland aan te spoelen… en dat is helaas nog altijd een veelgebruikte methode van mensensmokkelaars.
Solomio schreef:
11-05-2026 22:03
Grapjas.
Alsof asielzoekers daar überhaupt over durven te klagen. Dat ze dankbaar moeten zijn wordt ze wel duidelijk gemaakt.

Maar wij als Nederlanders kunnen het best niet menswaardig vinden.
Dat ben ik echt niet met je eens. Ik ken natuurlijk niet alle asielzoekers, naar degenen die ik wel ken, hadden echt geen klachten over Nederland. Wat wel soms een probleem binnen de azc’s is, is de intolerantie naar medebewoners van de lhbtq gemeenschap. En dat is ook iets waar ik mij zorgen om maak. Ik vind het zeker menswaardig om iemand een veilig onderkomen te geven. Ik vind het echt jammer dat je zo agressief op mij reageert, want dat slaat elk normaal gesprek dood.
rafaella schreef:
11-05-2026 22:15
Dat ben ik echt niet met je eens. Ik ken natuurlijk niet alle asielzoekers, naar degenen die ik wel ken, hadden echt geen klachten over Nederland. Wat wel soms een probleem binnen de azc’s is, is de intolerantie naar medebewoners van de lhbtq gemeenschap. En dat is ook iets waar ik mij zorgen om maak. Ik vind het zeker menswaardig om iemand een veilig onderkomen te geven. Ik vind het echt jammer dat je zo agressief op mij reageert, want dat slaat elk normaal gesprek dood.
Als je beweert dat vluchtelingen hier prima worden opgevangen vind ik sowieso dat er geen normaal gesprek mogelijk is.

https://www.vluchtelingenwerk.nl/over-o ... unt-opvang
Solomio schreef:
11-05-2026 22:23
Als je beweert dat vluchtelingen hier prima worden opgevangen vind ik sowieso dat er geen normaal gesprek mogelijk is.

https://www.vluchtelingenwerk.nl/over-o ... unt-opvang
zoals als eerder opgemerkt willen populisten het liefst de discussie ingewikkeld maken en woorden verdraaien. De enige remedie is telkens weer terug gaan naar de basis. Daar komt ie:

helemaal niemand zegt dat de vluchtelingen prima opgevangen worden. Daar ben je de boel weer aan het verdraaien. Wat er wel gezegd wordt is het volgende:

Daar waar de asielzoekers vandaan komen, oorlog, verkrachtingen, moord, hongersnood. Dát is onmenselijk. De opvang kan in Nederland een stuk beter. Maar de opvang in Nederland daarmee vergelijken en ook onmenselijk noemen is populistishe prietpraat.

Laatste nieuws:

Volgens de IND (mei 2026) is Nederland momenteel de bestemming voor een groot aantal Palestijnse asielzoekers die al een verblijfsvergunning in Griekenland hebben. Hoewel exacte, cumulatieve aantallen voor het hele lopende jaar nog niet zijn vastgesteld, is dit de grootste groep nieuwe asielzoekers, vaak geregistreerd als "onbekende nationaliteit".Omvang: Het gaat om "een paar duizend" asielzoekers die al in Griekenland bescherming hadden, maar toch in Nederland asiel aanvragen. Dat zal wel zijn omdat we hier in Nederland de asielzoekers een onmenselijke behandeling geven.....
ik sluit hierbij dit onderdeel van de discussie af, want het wordt een herhaling van zetten.
grenada schreef:
12-05-2026 08:35
ik sluit hierbij dit onderdeel van de discussie af, want het wordt een herhaling van zetten.
sinds wanneer ben jij aangesteld als gespreksleider?
grenada schreef:
12-05-2026 08:34
zoals als eerder opgemerkt willen populisten het liefst de discussie ingewikkeld maken en woorden verdraaien. De enige remedie is telkens weer terug gaan naar de basis. Daar komt ie:

helemaal niemand zegt dat de vluchtelingen prima opgevangen worden. Daar ben je de boel weer aan het verdraaien. Wat er wel gezegd wordt is het volgende:

Daar waar de asielzoekers vandaan komen, oorlog, verkrachtingen, moord, hongersnood. Dát is onmenselijk. De opvang kan in Nederland een stuk beter. Maar de opvang in Nederland daarmee vergelijken en ook onmenselijk noemen is populistishe prietpraat.
Jij laat je dan weer voor het karretje van de (extreem)rechtse populistische prietpraat spannen.
grenada schreef:
12-05-2026 08:35
Wat rosanna zegt.
rosanna08 schreef:
12-05-2026 09:22
Ik vind 'gespreksleider' wat magertjes gezien de verantwoordelijkheid die Grenada uit eigen beweging op zich neemt. Ik zou eerder kiezen voor 'Vivaforumvoorzitter', maar dat is misschien iets voor de wvttk?
rosanna08 schreef:
12-05-2026 09:22
je hebt gelijk, ik was niet volledig. ik wilde zeggen dat ik hem sluit voor mezelf. ik neem geen deel meer verder aan deze discussie
grenada schreef:
12-05-2026 10:39
je hebt gelijk, ik was niet volledig. ik wilde zeggen dat ik hem sluit voor mezelf. ik neem geen deel meer verder aan deze discussie
Ik begrijp je helemaal. Dit is geen gesprek meer. Heel jammer dat dat blijkbaar niet kan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven