Vragen die opkomen door liedjes
woensdag 13 mei 2026 om 20:00
woensdag 13 mei 2026 om 20:03
Aanleiding voor dit topic is "Annabel" van Hans de Booy. Misschien door alle aandacht voor de manosphere vroeg ik me ineens af wat er bedoeld wordt met dit stuk: "Iemand zei dit is Annabel, ze moet nog naar het station. Neem jij de wagen dan redt ze het wel. Ik zei da's goed en reed zo stom als ik kon."
Ik nam eigenlijk altijd aan dat hij per ongeluk stom reed, maar ineens bedacht ik me: zou hij niet gewoon expres stom gereden hebben, zodat ze haar trein zou missen?
Het is verder niet zo spannend, maar ik vroeg het me toch af.
Ik nam eigenlijk altijd aan dat hij per ongeluk stom reed, maar ineens bedacht ik me: zou hij niet gewoon expres stom gereden hebben, zodat ze haar trein zou missen?
Si abra la puerta hay lobos.
woensdag 13 mei 2026 om 20:17
Ik snap Banger Hart van Rob de Nijs niet goed. Hij is bang zijn geliefde kwijt te raken, maar hij zingt dat zij zijn ‘jaloers bezit is’ en hij zingt: ‘ Wat wil je dan, ik ben jouw man en alles draait om mij’.
Bezit? Alles draait om mij? Klinkt zo egoïstisch en bezitterig.
Bezit? Alles draait om mij? Klinkt zo egoïstisch en bezitterig.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
woensdag 13 mei 2026 om 20:23
Hahaha ja, dat is het idee.Rabarbara schreef: ↑13-05-2026 20:03Aanleiding voor dit topic is "Annabel" van Hans de Booy. Misschien door alle aandacht voor de manosphere vroeg ik me ineens af wat er bedoeld wordt met dit stuk: "Iemand zei dit is Annabel, ze moet nog naar het station. Neem jij de wagen dan redt ze het wel. Ik zei da's goed en reed zo stom als ik kon."
Ik dacht zelf jarenlang dat Living on a prayer over het leven op de prairie ging.
Ars longa, vita brevis
woensdag 13 mei 2026 om 20:33
woensdag 13 mei 2026 om 20:35
Het is genant, maar ik ben echt pas gisteren op dat idee gekomen. En ik vind hem nu echt een lul ineens.DebbieHerrie schreef: ↑13-05-2026 20:23Hahaha ja, dat is het idee.
Ik dacht zelf jarenlang dat Living on a prayer over het leven op de prairie ging.
woensdag 13 mei 2026 om 20:35
En nog even over Annabel, dat hele liedje is raar. Dit vind ik enorm stalkerig overkomen: Ik bracht haar weg, ze kocht een kaartje Parijs,
en ik zei: en nog een erbij.
De lokettist gaf tweemaal enkele reis
en Annabel keek even opzij.
Ik zei: ik heb je gevonden vandaag
en ik laat je nooit meer alleen.
Al reis je door naar Barcelona of Praag,
al reis je door naar het eind van de wereld,
ik ga met je mee.
ik ga met je mee.
woensdag 13 mei 2026 om 20:46
Jaaa, dat vroeg ik me ook af!DebbieHerrie schreef: ↑13-05-2026 20:45Vraag: Oh what a lonely boy. Raakt hij nou helemaal over de zeik omdat hij een zusje krijgt?
woensdag 13 mei 2026 om 20:49
Ik interpreteerde het altijd als " zo stom als ik kon" dat hij het eigenlijk niet wilde en zich om had laten praten. Maar ja wat jij zegt kan ookRabarbara schreef: ↑13-05-2026 20:03"Iemand zei dit is Annabel, ze moet nog naar het station. Neem jij de wagen dan redt ze het wel. Ik zei da's goed en reed zo stom als ik kon."
woensdag 13 mei 2026 om 20:51
Ooooooo, zo'n überromantisch liedje.....dalmuti schreef: ↑13-05-2026 20:35En nog even over Annabel, dat hele liedje is raar. Dit vind ik enorm stalkerig overkomen: Ik bracht haar weg, ze kocht een kaartje Parijs,
ik ga met je mee.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 13 mei 2026 om 21:04
Wat een leuk liedje
Nee, volgens mij maakt de postbode eerder wat chagrijn bij haar los, terwijl ze natuurlijk bij haar vriend moet zijn voor zijn nalatigheid:
So many days you passed me by
See the tears standin' in my eyes
You didn't stop to make me feel better
By leavin' me a card or a letter
Ars longa, vita brevis
woensdag 13 mei 2026 om 21:05
Hij voelt zich genegeerd, blijkbaar.DebbieHerrie schreef: ↑13-05-2026 20:45Vraag: Oh what a lonely boy. Raakt hij nou helemaal over de zeik omdat hij een zusje krijgt?
woensdag 13 mei 2026 om 21:06
In You're beautiful van James Blunt zingt hij:
My life is brilliant
My love is pure
I saw an angel
Of that I'm sure
She smiled at me on the subway
She was with another man
But I won't lose no sleep on that
'Cause I've got a plan
En in het hele lied komt er niet naar voren wat dat plan dan is. Hij mijmert maar wat door over dat hij haar toch nooit kan krijgen.
My life is brilliant
My love is pure
I saw an angel
Of that I'm sure
She smiled at me on the subway
She was with another man
But I won't lose no sleep on that
'Cause I've got a plan
En in het hele lied komt er niet naar voren wat dat plan dan is. Hij mijmert maar wat door over dat hij haar toch nooit kan krijgen.
woensdag 13 mei 2026 om 21:08
Ik denk in de zin van het najagen van een statisch 'object' dat niet (mee)beweegt of verandert, en dus (in termen van een relatie) nooit van jou zal houden.
What you do makes a difference, and you have to decide what kind of difference you want to make.
woensdag 13 mei 2026 om 21:20
Zou dat het zijn? Ik maar zoeken naar een verborgen boodschap..Waitingforthenight schreef: ↑13-05-2026 21:15@Yejii: Hij was knetterstoned, dat zingt hij ook, vandaar die vage gedachten.
woensdag 13 mei 2026 om 21:34
woensdag 13 mei 2026 om 21:38
https://www.youtube.com/watch?v=KEI4qSrkPAs
Hier snapte ik dus nooit een reet van, want waarom zou je in godsnaam je gezicht niet voelen als je samen bent met een leuk meisje/leuke jongen. Gelukkig legde een jongere collega het me uit: het gaat waarschijnlijk niet over een leuk meisje of een leuke jongen, maar over drugs. En dat herkende ik dan weer wel, van mijn verleden experimenten met verscheidene poedertjes
Hier snapte ik dus nooit een reet van, want waarom zou je in godsnaam je gezicht niet voelen als je samen bent met een leuk meisje/leuke jongen. Gelukkig legde een jongere collega het me uit: het gaat waarschijnlijk niet over een leuk meisje of een leuke jongen, maar over drugs. En dat herkende ik dan weer wel, van mijn verleden experimenten met verscheidene poedertjes
Graftak!
woensdag 13 mei 2026 om 21:51
En dan de hamvraag, of eigenlijk vragen: Wie is die "iemand" die zei dat dit Annabel was?Rabarbara schreef: ↑13-05-2026 20:03Aanleiding voor dit topic is "Annabel" van Hans de Booy. Misschien door alle aandacht voor de manosphere vroeg ik me ineens af wat er bedoeld wordt met dit stuk: "Iemand zei dit is Annabel, ze moet nog naar het station. Neem jij de wagen dan redt ze het wel. Ik zei da's goed en reed zo stom als ik kon."
En waarom bracht die "iemand" Annabel niet zelf naar het station?
En waarom stapte Annabel bij een vreemde vent in de auto?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 13 mei 2026 om 21:55
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in