Entertainment alle pijlers

Vragen die opkomen door liedjes

13-05-2026 20:00 309 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het klinkt wat raadselachtig, maar soms begrijp ik liedjes niet helemaal. En dan komen er vragen bij me op. Meestal is de tekst op meerdere manieren te begrijpen, maar soms is het me ook een volkomen raadsel wat er bedoeld wordt.

Heb jij dat ook? Ik ben benieuwd!
Si abra la puerta hay lobos.
nlies schreef:
13-05-2026 21:51
En dan de hamvraag, of eigenlijk vragen: Wie is die "iemand" die zei dat dit Annabel was?
En waarom bracht die "iemand" Annabel niet zelf naar het station?
En waarom stapte Annabel bij een vreemde vent in de auto?
En was het dezelfde persoon die hem urenlang met zijn handen op de leuning van de brug zag staan? (wel knap trouwens als je dat kan)
Yejii schreef:
13-05-2026 22:00
En was het dezelfde persoon die hem urenlang met zijn handen op de leuning van de brug zag staan? (wel knap trouwens als je dat kan)
Ja, zowel van degene die op de brug stond als van degene die hem urenlang had zien staan ;-) ik zou daar geen tijd voor hebben.
1x is genoeg
Ja, zou diegene dan ook urenlang hebben staan kijken?
Hadden die mensen geen werk?
Yejii schreef:
13-05-2026 22:04
Ja, zou diegene dan ook urenlang hebben staan kijken?
Misschien woonde hij tegenover die brug. Je moet rekenen, in die tijd had je nog geen internet dus er zat weinig anders op dan de hele tijd naar buiten kijken.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
13-05-2026 22:06
Misschien woonde hij tegenover die brug. Je moet rekenen, in die tijd had je nog geen internet dus er zat weinig anders op dan de hele tijd naar buiten kijken.
Ah, dit klinkt wel logisch. Dat zal het wel geweest zijn.
Ik snap nooit zo goed dat iemand de godganse tijd zingt dat het zo stil in hem is en dat hij nergens woorden voor heeft (Van Dik Hout). Hou je mond dan ook even!
Ik ging er altijd vanuit dat de "ik" persoon in Annabel, met "...reed zo stom als ik kon" bedoelde: zo snel als ik kon, als een malle. En dat het oprecht de bedoeling was dat ie haar nog op tijd voor die laatste trein had willen brengen.
Meatloaf met I'd Do Anything for Love (But I Won't Do That). Ik heb me jaren afgevraagd wat that dan is. Ik dacht dat het over moord ging ofzo, maar ik heb het net eindelijk opgezocht en ik vind het maar verwarrend.
En ik dacht dat het betekende dat hij haar nu al zo leuk vond dat hij daardoor als een debiel reed.
Zoveel opties...
Yejii schreef:
13-05-2026 22:14
Meatloaf met I'd Do Anything for Love (But I Won't Do That). Ik heb me jaren afgevraagd wat that dan is. Ik dacht dat het over moord ging ofzo, maar ik heb het net eindelijk opgezocht en ik vind het maar verwarrend.
Oh dit ga ik ook opzoeken! Ik krijs dan altijd naar de radio "WAT DAN"
Edit: teleurstellend. Het refereert naar wat hij daarvoor in de lyrics heeft gezegd wat hij niet zal doen.
Die Annabel was mij er eentje. Bij een vreemde man in de auto stappen.

Kom je nu niet meer mee weg. :P
Karrota schreef:
13-05-2026 22:15
Oh dit ga ik ook opzoeken! Ik krijs dan altijd naar de radio "WAT DAN"
Edit: teleurstellend. Het refereert naar wat hij daarvoor in de lyrics heeft gezegd wat hij niet zal doen.
Ja stom!
GriebusDus schreef:
13-05-2026 22:12
Ik snap nooit zo goed dat iemand de godganse tijd zingt dat het zo stil in hem is en dat hij nergens woorden voor heeft (Van Dik Hout). Hou je mond dan ook even!
Ik zing er dan altijd achteraan 'MAAR IN JUNI IS HET OVERAL EEN TERINGHERRIE'. Metrisch niet helemaal kloppend, maar wel bevredigend.
Graftak!
Yasmijn schreef:
13-05-2026 22:18
Die Annabel was mij er eentje. Bij een vreemde man in de auto stappen.

Kom je nu niet meer mee weg. :P
Toen toch ook niet? Ze lagen moe maar voldaan in bed, en toen hij haar later tegenkwam stalkte hij haar door ongevraagd met haar mee te reizen.
Yejii schreef:
13-05-2026 22:05
Hadden die mensen geen werk?
Begin jaren tachtig had niemand werk. Alleen bij de soos.
Graftak!
Maar lag zij ook moe en voldaan in bed, of alleen Hans? Misschien was Annabel wel doodsbang voor Hans.
Lady*Voldemort schreef:
13-05-2026 22:24
Begin jaren tachtig had niemand werk. Alleen bij de soos.
:-D
Yejii schreef:
13-05-2026 22:25
Maar lag zij ook moe en voldaan in bed, of alleen Hans? Misschien was Annabel wel doodsbang voor Hans.
Ja precies, zij kan het anders hebben ervaren.
Zou leuk zijn als Annabel nu met haar versie kwam.
dalmuti schreef:
13-05-2026 22:26
Ja precies, zij kan het anders hebben ervaren.
Zij was moe, hij was voldaan.

Denk ik.
Graftak!
Yejii schreef:
13-05-2026 22:27
Zou leuk zijn als Annabel nu met haar versie kwam.
De vraag is: waar is Annabel?
Yejii schreef:
13-05-2026 21:06
In You're beautiful van James Blunt zingt hij:
My life is brilliant
My love is pure
I saw an angel
Of that I'm sure
She smiled at me on the subway
She was with another man
But I won't lose no sleep on that
'Cause I've got a plan

En in het hele lied komt er niet naar voren wat dat plan dan is. Hij mijmert maar wat door over dat hij haar toch nooit kan krijgen.
Zo ver ben ik nooit gekomen. Dat stemmetje en die valse start (wáárom????) werken nog steeds als een rode lap op een stier bij mij. Zijn humor en zelfspot op social media kan ik een stuk beter hebben :D
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Ja, zien jullie nou hoe enigmatisch dat liedje is. Jongeman raakt in depressie omdat hij zijn onenightstand kwijtgeraakt is, maar gelukkig koopt ze nog steeds treinkaartjes.
Si abra la puerta hay lobos.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven