Entertainment alle pijlers

Eurovisie 2026

12-02-2026 15:02 279 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De nationals zijn in volle gang, dus het is tijd voor een nieuw Eurovisie topic!

Hebben jullie al favorieten?

Mijn top 5 is momenteel
1. Klaber van Eegor (National Servië: https://youtu.be/EH1mTCtnCC4?si=2JR7ud1ZChMixAtG): Ik ben minstens de helft van de streams van dat nummer op Spotify denk ik. :D

2. Ferto van Akylas (National Griekenland: https://youtu.be/ffe1_tx080k?si=wZYKqmPMtKQKSs-k): Yaasss queen jij ferto alles jij! Hoop dat als hij wint hij voor de real deal met een kopmic gaat.

3. Raketa van Lima Len (National Kroatië: https://youtu.be/nGsn9c-t7OQ?si=yv1SfAaFEa0TiVem): Ik snap geen reet van dit nummer. Vrouw vreet zich vol en verandert in een raket? De lyrics translaten hielp niet. Maar het is een bop a la Ijsland 2024 (Roa) dus ik ben niet boos!

4. My System van Felicia (National Zweden: https://youtu.be/-7AB53ZNXpQ?si=InmaeA4_ZJp6Xmms): En ik maar wachten op de unicorn puke van Froken Snusk. Dit is dus Froken Snusk, maar in een nieuw jasje. De beat zit in mijn head, mijn heart, mijn body part. :D

5. Takatukka van Antti Paalanen (National Finland: https://youtu.be/o2HNKHOaia4?si=HkI1_pIk2aRaSMO2): Raar en catchy, I like it. Kom maar door met die haarbloempjes.

Mijn echte top 1 is The Spell van Gothminister van de Noorse Nationals (https://youtu.be/eDsDg9FVJlM?si=AaghSEOBZHXGxqYq) maar die ligt er al uit. :( En ik heb hoge verwachtingen van Smash Into Pieces voor de Zweedse Nationals maar we shall see, dat nummer is nog niet bekend.

Internet loopt vooral weg met Akylas momenteel, daarom staat Griekenland zo hoog in de odds.
ugli wijzigde dit bericht op 12-02-2026 15:40
6.72% gewijzigd
Ugli schreef:
14-05-2026 23:21
Noooooooo Armenië…….. :cry:

Dat kut Tjechië heeft zijn plekje gestolen. (6)
Bwah, ik wou net die Tsjech - of Zwitserland - wél mee.
Die Armeen vond ik van in begin niets. Zelfs niet als "10de vulplaats".
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
14-05-2026 23:23
Bwah, ik wou net die Tsjech - of Zwitserland - wél mee.
Die Armeen vond ik van in begin niets. Zelfs niet als "10de vulplaats".
Ik vond die 2 juist verschrikkelijk. XD Verder ben ik wel blij met alles wat door is. Vond Noorwegen en Bulgarije voor de shows niks maar ik vond het echt super leuk. Vooral Bulgarije, sexy girlbop maar zij deed het net een beetje lijpo. :lol:
Jeroen Kijk in de Vechte en Henry Schut mogen van mij ook blijven. Ik was van tevoren heel sceptisch maar ze hebben mijn verwachtingen overtroffen.
PoesMinoes schreef:
14-05-2026 23:30
Jeroen Kijk in de Vechte en Henry Schut mogen van mij ook blijven. Ik was van tevoren heel sceptisch maar ze hebben mijn verwachtingen overtroffen.

Absoluut een hele verbetering.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Zoooo Noorwegen was een Maneskin rip-off zeg.
Star⁴ schreef:
15-05-2026 09:57
Zoooo Noorwegen was een Maneskin rip-off zeg.
Hele andere stem, hele andere vibe…Volgens mij niet eens echt hetzelfde genre, andere act…Hoe dan?? Omdat hij ook een tuinpakje aan had? Want dan rippen alle turn pakjes elkaar off en iedereen in een gala jurk en en…

Running order is bekend! Iedereen is gagged dat Denemarken opent, maar to be fair ik zie geen kans dat hij überhaupt zou winnen dus ik snap de commotie niet zo.
Het Songfestival is toch sowieso een grote rip-off? Vorig jaar won er een nummer met combi van zang en klassiek, nou hoorde gisteren in heel veel nummers klassieke/opera-achtige uithalen.
Dat zie je elk jaar dat meerdere landen een eigen versie maken van het winnende lied van het jaar daarvoor.
PoesMinoes schreef:
14-05-2026 23:30
Was ook niet zo heel moeilijk om Cornald Maas te overtreffen, maar ze doen het heel leuk inderdaad!
Het is dit jaar weer kijken met een lasbril op als je geen epileptische aanval wil krijgen. De liedjes die dan nog op liedjes lijken worden weer vals gezongen. Echt eurovisie B)
pioen00 wijzigde dit bericht op 15-05-2026 12:25
0.50% gewijzigd
Ugli schreef:
15-05-2026 12:05
Hele andere stem, hele andere vibe…Volgens mij niet eens echt hetzelfde genre, andere act…Hoe dan?? Omdat hij ook een tuinpakje aan had? Want dan rippen alle turn pakjes elkaar off en iedereen in een gala jurk en en…

Running order is bekend! Iedereen is gagged dat Denemarken opent, maar to be fair ik zie geen kans dat hij überhaupt zou winnen dus ik snap de commotie niet zo.
Z'n outfit (Damiano droeg net zo'n dungaree), de staging, zelfs de manier van stemgebruik en een van de riffjes was bijna letterlijk een kopie van Feel van Maneskin.
Van de top 5 van de bookmakers (Finland, Australië, Griekenland, Israël en Roemenië) vind ik Finland de meeste kans maken. Israël het beste liedje maar maakt bij de vakjury's nul kans.
Star⁴ schreef:
15-05-2026 12:24
Z'n outfit (Damiano droeg net zo'n dungaree), de staging, zelfs de manier van stemgebruik en een van de riffjes was bijna letterlijk een kopie van Feel van Maneskin.
Oh ik dacht dat je E Zitti Buoni bedoelde, Feel kende ik niet. Maar ik snap wel wat je bedoelt nu ik die luister. Geen rip off vind ik zelf, hoogstens een inspiratie. Dit stijltje is vrij veel voorkomend natuurlijk.
Pioen00 schreef:
15-05-2026 12:32
Van de top 5 van de bookmakers (Finland, Australië, Griekenland, Israël en Roemenië) vind ik Finland de meeste kans maken. Israël het beste liedje maar maakt bij de vakjury's nul kans.
Ik vind die act van Israël zó suf. Die diamant is cheap en zit onder de handafdrukken. En die dansers en hij waren zo statisch. Iemand zei dat hij de millenial grijp moeilijk kijkend hoofd vast en zak door knietjes actie echt 100 keer doet en nu kan ik het niet meer unsee-en. Had het dan meer zoals San Marino gedaan, die had ook een soort diamant thema.
Ugli schreef:
15-05-2026 13:06
Oh ik dacht dat je E Zitti Buoni bedoelde, Feel kende ik niet. Maar ik snap wel wat je bedoelt nu ik die luister. Geen rip off vind ik zelf, hoogstens een inspiratie. Dit stijltje is vrij veel voorkomend natuurlijk.
Ja ok, had ik idd ook kunnen schrijven :mrgreen:
MY BODY IS READY. DE ODDS GAAN LOESOE.

En Dadi van Ijsland 2021 bij Even Tot Hier met zijn Eurovisie nummer, met (deels Nederlandse!) lyrics over Nederlandse politiek:
https://www.reddit.com/r/thenetherlands ... eizoen_15/
Present. Ben ik de enige die kijkt?
Nee hoor, ik ook.
PoesMinoes schreef:
16-05-2026 21:07
Present. Ben ik de enige die kijkt?
Nope.

Hier ook.

Alleen werkt Eurosong, aperitieven, zelfgemaakte pizza (door Wisseman) en typen op een forum niet zo goed tesamen :-).
Is dit nu later?
Knetter onzuivere uithalen? Check.
What would Patsy do?
Ladyday21 schreef:
16-05-2026 21:27
Knetter onzuivere uithalen? Check.
Tja, zijn we als België tenminste niet laatste :-).

(Ik geef ons Belgenlandje niet echt veel krediet. Het is al een half mirakel dat we in de finale staan.
"Niet laatst worden" zou leuk zijn.)
Is dit nu later?
Wissewis schreef:
16-05-2026 21:28
Tja, zijn we als België tenminste niet laatste :-).

(Ik geef ons Belgenlandje niet echt veel krediet. Het is al een half mirakel dat we in de finale staan.
"Niet laatst worden" zou leuk zijn.)
Ik vond het nummer van België best leuk toen ik het dinsdag zag. Het verbaasde me niet zo dat het door ging. Het verbaasde me meer dat iedereen er zo verbaasd over was :-D
What would Patsy do?
Oh daar komt ze… nog een keertje kritisch luisteren :)
What would Patsy do?
Tsja heel eerlijk, los van alle politiek over hun deelname, ik vind het nummer van Israël best mooi.
Essyla staat er met meer zelfvertrouwen dan dinsdag. Ze doet het goed!
Ik vind haar wel leuk.
Zag er best goed uit België.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven