Vraag het de mods 2025-2026
vrijdag 4 juli 2025 om 09:20
Beste forummers,
In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics enz.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics en hier gaan we ook meer op modereren.
Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.
Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215
Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattop-2024-8-met-geklets-en ... ges/512711
en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... p35907716
Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576
En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:
https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum.
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics enz.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics en hier gaan we ook meer op modereren.
Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.
Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215
Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattop-2024-8-met-geklets-en ... ges/512711
en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... p35907716
Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576
En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:
https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum.
zaterdag 16 mei 2026 om 12:51
Ik kreeg gisteren ook geen reply bij het aanklikken van wachtwoord vergeten.ModeratorViva schreef: ↑16-05-2026 12:30Beste forummers,
Het probleem met de wachtwoorden ligt bij de td. Wat betreft de frequentie, daar hebben wij geen invloed op, we hebben bij de eerste gesprekken al gevraagd om dit zoveel mogelijk te vermijden. Geloof me, wij lopen tegen dezelfde ergernis aan.
Wat betreft onbeantwoorde mailtjes, ik heb net nog even gekeken, maar er staan geen mailtjes in van Noa en/of Lilith. Ik vind het heel vervelend, omdat het zo lijkt alsof we jullie negeren.
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
En kan nu alleen inloggen via Chrome. Niet via de adblock browser die ik normaal gebruik.
zaterdag 16 mei 2026 om 13:01
ModeratorViva schreef: ↑16-05-2026 12:43Dat er een verplichting zou zijn om dit frequent te doen en dat dit nu al zo lang mogelijk wordt gerekt.
Verplichting vanuit wat?
zaterdag 16 mei 2026 om 13:04
Dat kan ik me nauwelijks indenken. Zelfs bij DigiD hoef ik mijn wachtwoord nooit te veranderen, en daar staan toch wel grotere belangen op het spel dan bij een belegenmevrouwenforum.ModeratorViva schreef: ↑16-05-2026 12:43Dat er een verplichting zou zijn om dit frequent te doen en dat dit nu al zo lang mogelijk wordt gerekt.
Graftak!
zaterdag 16 mei 2026 om 13:37
ModeratorViva schreef: ↑16-05-2026 12:30Beste forummers,
Het probleem met de wachtwoorden ligt bij de td. Wat betreft de frequentie, daar hebben wij geen invloed op, we hebben bij de eerste gesprekken al gevraagd om dit zoveel mogelijk te vermijden. Geloof me, wij lopen tegen dezelfde ergernis aan.
Wat betreft onbeantwoorde mailtjes, ik heb net nog even gekeken, maar er staan geen mailtjes in van Noa en/of Lilith. Ik vind het heel vervelend, omdat het zo lijkt alsof we jullie negeren.
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
Ik heb niet gemaild maar een vraag gesteld in dit topic. En als ik daar geen antwoord op krijgt (niet voor het eerst, maar onder mijn oude nick) dan voel ik dat idd als negeren.
zaterdag 16 mei 2026 om 14:00
Ik heb het gestuurd naar forum@viva.nlModeratorViva schreef: ↑16-05-2026 12:30Beste forummers,
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
Is dat het juiste adres? Ik heb daar eerder mailtjes naartoe gestuurd en toen werd ik goed geholpen.
Cum non tum age
zaterdag 16 mei 2026 om 14:24
Verplichting vanuit wat/wie? Overheid, fbi, belastingdienst.....?ModeratorViva schreef: ↑16-05-2026 12:43Dat er een verplichting zou zijn om dit frequent te doen en dat dit nu al zo lang mogelijk wordt gerekt.
Koekoek.
Jankerd
zaterdag 16 mei 2026 om 14:40
Dat is het juiste e-mailadres.noa schreef: ↑16-05-2026 14:00Ik heb het gestuurd naar forum@viva.nl
Is dat het juiste adres? Ik heb daar eerder mailtjes naartoe gestuurd en toen werd ik goed geholpen.
zaterdag 16 mei 2026 om 18:34
Waarom wordt mijn comment weggehaald als "off topic"? TO zegt zelf dat haar zoon "vals beschuldigd" wordt van verkrachting, maar geen impulscontrole heeft én geen grenzen kent. Dan mag ik toch mijn bedenkingen hebben of het inderdaad wel een valse beschuldiging was? Of mogen we alleen collectief meehuilen met hoe zwaar het allemaal is?
maris_90 wijzigde dit bericht op 16-05-2026 18:35
Reden: -
Reden: -
1.79% gewijzigd
zaterdag 16 mei 2026 om 19:42
Valide vraag in dat topic. Gelukkig is er weer efficiënt gewist.Maris_90 schreef: ↑16-05-2026 18:34Waarom wordt mijn comment weggehaald als "off topic"? TO zegt zelf dat haar zoon "vals beschuldigd" wordt van verkrachting, maar geen impulscontrole heeft én geen grenzen kent. Dan mag ik toch mijn bedenkingen hebben of het inderdaad wel een valse beschuldiging was? Of mogen we alleen collectief meehuilen met hoe zwaar het allemaal is?
zondag 17 mei 2026 om 15:45
Beste Claire,Claire45 schreef: ↑16-05-2026 12:39Ik voel me inderdaad genegeerd, al heb ik geen mailtje gestuurd maar wel meermaals in dit topic om opheldering gevraagd over mijn ban voor het 'veelvuldig verwijderen' van mijn OP. Daar kwam geen reactie op. Er zou contact worden opgenomen met de mod die de ban had uitgedeeld. Ook niks meer op gehoord.
Kijk, ik heb die 24 uur wel overleefd, dat is het punt niet. Ik wil alleen weten waarom: heb ik per ongeluk iets gewist? Heb ik een andere regel overtreden? Is het een misverstand?
Wanneer je meermaals je openingsposten (grotendeels) wist of aanpast krijg je uiteindelijk een ban. De eerste keer noteren we, de tweede keer ontvang je een waarschuwing en de daaropvolgende keer/keren ontvang je een oplopende ban.
Ik heb in de notities gezien dat mijn collega je een waarschuwing heeft uitgedeeld, als je dan vervolgens weer een OP (grotendeels) wist krijg je een ban.
Mijn excuses voor de verlate reactie.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
zondag 17 mei 2026 om 15:47
Ik heb de vraag even bij de wissende collega neergelegd, maar die is op het moment niet bereikbaar. Het antwoord zal nog volgen.Maris_90 schreef: ↑16-05-2026 18:34Waarom wordt mijn comment weggehaald als "off topic"? TO zegt zelf dat haar zoon "vals beschuldigd" wordt van verkrachting, maar geen impulscontrole heeft én geen grenzen kent. Dan mag ik toch mijn bedenkingen hebben of het inderdaad wel een valse beschuldiging was? Of mogen we alleen collectief meehuilen met hoe zwaar het allemaal is?
zondag 17 mei 2026 om 15:47
zondag 17 mei 2026 om 16:25
zondag 17 mei 2026 om 17:36
zondag 17 mei 2026 om 18:35
zondag 17 mei 2026 om 19:15
Snap ik, maar ik heb in totaal één OP gewist waarvoor ik een waarschuwing kreeg. That’s it. Daarna kreeg ik een ban, terwijl ik geen enkele OP meer heb gewist, ik heb sindsdien niet eens meer een topic geopend. Dat is toch zichtbaar voor iedereen? Ook voor jou?ModeratorViva schreef: ↑17-05-2026 15:45Beste Claire,
Wanneer je meermaals je openingsposten (grotendeels) wist of aanpast krijg je uiteindelijk een ban. De eerste keer noteren we, de tweede keer ontvang je een waarschuwing en de daaropvolgende keer/keren ontvang je een oplopende ban.
Ik heb in de notities gezien dat mijn collega je een waarschuwing heeft uitgedeeld, als je dan vervolgens weer een OP (grotendeels) wist krijg je een ban.
Mijn excuses voor de verlate reactie.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Vandaar mijn vraag: om welke gewiste OP’s gaat het?
Ik zie ze niet.
zondag 17 mei 2026 om 19:25
Ik kan me er ook niks van herinneren. Jij opent ongeveer nooit zelf een topic, laat staan dat je de OP's dan steeds maar wist.Claire45 schreef: ↑17-05-2026 19:15Snap ik, maar ik heb in totaal één OP gewist waarvoor ik een waarschuwing kreeg. That’s it. Daarna kreeg ik een ban, terwijl ik geen enkele OP meer heb gewist, ik heb sindsdien niet eens meer een topic geopend. Dat is toch zichtbaar voor iedereen? Ook voor jou?
Vandaar mijn vraag: om welke gewiste OP’s gaat het?
Ik zie ze niet.
Graftak!
zondag 17 mei 2026 om 20:21
We hebben natuurlijk niet zoveel aan deze aanbeveling wanneer je er niet bij vermeld waar het om gaat.
We hebben wel een stafje binnengekregen over iemand die post terwijl er een ban was uitgedeeld, dat is inmiddels opgelost.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in