M '06

18-03-2009 18:01 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw topic!!!!
Ah, goed geregeld Juul! Fijn!!!
Fijn Juul, het mooie is van zwanger zijn dat er allemaal andere regels gelden. Zeker als je je niet goed voelt en het een soort chronisch wordt ben jij de enige die kan besluiten halve dagen te werken. Bij mij helpt het ook goed, ben natuurlijk nog niet topfit, maar dat verwacht ik ook niet meer deze zwangerschap. Gewoon energie hebben voor Valentijn en man als ik gewerkt hebt en geen harde buiken is net genoeg. De rest komt later wel weer.

Hou je rustig en mijn enige andere tip is dat je die tijd dat je minder werkt ook echt gebruikt om te rusten en niet om allerlei andere dingen te doen/druk sociaal etc. Gewoon plat na je werk, uurtje slapen en dan bijkomen en dan Lynn halen. Heeeel relax doen, beeb is nou eenmaal het belangrijkste.

Wij hebben gister 4 d echo gehad was erg leuk, wel mega duur, 95 euri!! afzetters. Maar ze lijkt om Valentijn dus dat is leuk. verder een dopneusje en mooie benen.

Ik ga fff plat op de bank.

Grtz,

Merel
fijn Merel, dat de echo leuk en goed te zien was.
Haii!

Goed gedan Juul! Vast een enorme opluchting dat het nu geregeld is! Ik hoop dat je je snel beter voelt doordat je meer uit kan rusten. Mijn zusje heeft ook halve dagen gewerkt tijdens haar zwangerschap. Ze had zo weinig energie. Lekker uitrusten!

Q, balen zeg van je keelontsteking. DIe had ik een paar jaa geleden heel vaak en dat is niet fijn! Ik hoop dat je je snel beter voelt. Veel waterijsjes eten! dat helpt een beetje.

Merel, fijn dat je een mooie 4d echo had! Wat grappig dat je kon zien dat ze op Valentijn lijkt!

Xop, dan kijk je toch idd op de dag zelf of een paar dagen eerder of je zin hebt/kan? Oppas hoeft niet perse toch? Lieke en Sophie kunnen allebei mee. Ik sjouw als het op 12-9 is wrs ook Bojan mee.

Ennnnnn het slapen gaat ook goed. Gisteren om 23 uur afgekolfde melk met rijstebloem en toen pas om 5! uur weer! Het wordt nog wat zo. Ik vind het zo weer prima vol te houden.

Verder is het zooooooooooooooooooo'n lekker ding! Kletsen en lachen. Vandaag waren Milena en ik banaan aan het eten en hij zat erbij. Heb hem ook een stuk gegeven, maar hij had echt geen flauw idee wat hij ermee moest. Toen heb ik het geprakt en gegeven. de substantie vond hij gek, maar als ie het doorgeslikt had, ging zijn snaveltje weer open voor de volgende hap. Ooow wat is dat lief zeg!!

Milena heeft nog steeds de waterpokken. Bojan zal het dan binnenkort ook wel krijgen. Ik vind het nu al zielig . Milena heeft er gelukkig niet veel last van. Ze vindt het wel interessant. al haar knuffels hebben nu ook waterpokken en vanmiddag moesten er 2 naa r het ziekenhuis, aiai.

Ooow vergeet ik nog bijna het hoogtepunt van vandaag. Wij wonen in een klushuis en nu zijn we de binnedeuren aan het schilderen. Daarvoor zijn alle klinken van de deuren gehaald. Ik had vanochtend lekker alle ramen tegen elkaar open gezet. MIlena en ik waren de knuffels op haar kamer extra aan het instoppen omdat ze zielige waren. Ineens hoor ik een keiharde knal en constateer dat de deur is dichtgewaaid. Ik speel nog even door en pas als ik er weer uit wil, realiseer ik me dat de deur dus dicht zit. En er geen klink is. Ik zit dus opgesloten! Ik keer de spelgoedkist van Mileen om te kijken of ik nog iets kan MacGyveren, maar helaas. Milena zoekt driftig mee en stopt elastiekjes in het gat van het slot. Half uit het raam hangend probeer ik de mensen aan de overkant van de staat duidelijk te maken dat ik opgesloten ben. Er wordt vriendelijk teruggewuifd. Gelukkig maakt de buurman een ommetje om zijn huis en hij hoort me wel. Gniffelend zoekt hij een schroevendraaier in zijn schuur en gooit die omhoog, zodat ik de deur open kan draaien.

Poeh gelukkig maar. Ik zag me al de hele dag zitten tussen de knuffels met waterpokken, brrr.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Oh Frans!!!!

Een tip. Leg aan de binnenkant van de kamers dus een losse deurklink, die met de pen. Dat geldt dus ook met het monteren he. Even een voorbeeld: stel je zit op de wc of bent in de badkamer en het kleine borgpennetje is een beetje gammel. Stel dat je dan net de deur achter je dichttrekt naar de wc en je hebt ineens een stuk deurklink in je hand.....

Dus in de wckant komt dan het gedeelte met de lange pen.

Juul, fijn dat alles geregeld is voor je. Wat Merel zeg: gebruik die middag ook om even bij te tanken.

Merel, wat lief!!!!! Wat leuk dat ze op Valentijn lijkt!
koffie, zwart graag...
[
fijn weekend allemaal!!
Leuk om te zien dat ze op Valentijn lijkt, Merel! Heb je van hem toen ook een 3d-echo laten doen? Wel duur zeg!

Wat fijn Frans, dat het slapen nu wat beter gaat! Misschien had hij een groeispurtje waardoor hij wat onrustiger was? Ik heb gisteren nog even op je hyves zitten kijken, wat een lekker ding is het zeg!

Sneu voor Milena dat ze ziek is, gelukkig dat ze er niet zo veel last van heeft, ze kunnen er goed ziek van zijn.

:lol: het het mij kunnen gebeuren met die deur!

De middag is zeker om uit te rusten! Ik heb het echt nodig, zodat ik het de dag erna weer volhou en ook de dagen met Lynn alleen thuis. Vannacht heb ik de hele nacht heerlijk geslapen!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
[
[

Veel plezier morgen met bbq-en Indian! Wordt volgens mij lekker weer, iig droog.

Dames ik meld me af voor de komende 3 weken. Weer is super waar we heen gaan. In Oostenrijk is het zelfs 30 graden. In Italie, Assis zelfs 35 graden t/m 7 aug!! En daar houden wij wel van. In Italie zitten we wel wat hoger op 450 m, dat scheelt wel paar graden.

Ik zal in de ak nog wel even een linkje zetten van waar we heen gaan.

Zondagochtend rond 8.30u vertrekken we.

Jullie ook allemaal goeie weken!!

greetz

scooby
Hey Scooby, fijne vakantie, ennuh nog gefeliciteerd met je verjaardag!!
Hey Scooby, fijne vakantie, ennuh nog gefeliciteerd met je verjaardag!!
fijne zonnige dag allemaal
Te laat om Scoob uit te zwaaien :( . Nou ja, die gaat het vast 3 weken (DRIE WEKEN!!!!) heerlijk hebben!

Hmmm... lekker weer vandaag! Ben vandaag thuis, want Xoplief moet werken (en die's normaalgesproken thuis, op maandag). Niet erg; ben het bedrijf nu een schoonmaakbeurt aan het geven. Zaterdag begonnen, halverwege gekomen en nu de rest afmaken. Pfffffff. Ik denk dat ik nog wel een dagje moet.....

De vrouw van zijn compagnon doet normaal gesproken het schoonmaakwerk voor het grootste gedeelte, maar aangezien zij Crohn heeft (en dus eigenlijk altijd hondsmoe is) moet zo af en toe er even een wervelwind doorheen .

Maarreh..... NIEUWS!!! Sophie kan zonder zijwieltjes fietsen!! Wowww, dat vinden wij hier wel erg knap. Lieke was bijna 4 jaar toen ze het kon, en dat vonden wij al supersnel. En gisterochtend kwam Sophie melden aan Xoplief dat zij ook wel zonder zijwieltjes kon. Hmmmm...jajaja...eueuhhh... ach, toch maar doen. We dachten dat ze na 3 keer vallen ofzo er wel schoongenoeg van zou hebben. Maar wat schetste onze verbazing?? Ze fietste zo weg!! Bochtjes zijn nog wat lastig, net als wegrijden, maar lange rechte stukken doet ze zonder probleem. Supertje.
wow xop!!! Wat goed!!!!

Toevallig was Jasper zaterdag ook op een fietje bezig zonder zijwieltjes. In een smalle poort dus hij vond t niets. maar ik denk dat als ik hem bij ons had laten fietsen hij er ook wat meer mee bezig zou zijn geweest.

Hij is ook t type nergens bang voor en gang is alles

Weet iemand nou hoe t met pips is?
koffie, zwart graag...
[
Huis en tuin gaan prima . Tuin is echt klaar nu (en superhandig/weinig tijdrovend) op een paar lege plekken na. Maar die wil ik pas opvullen met boompjes als het herfst is.

Huis is ook wel klaar (maar nu niet schoon ), alleen moeten we nog een nieuwe keuken en een nieuwe badkamer. Maar da's niet erg veel werk; geen complete verbouwingen in ieder geval. Gewoon nieuwe tegeltjes en nieuw "spul". Afvoeren enzo kunnen gewoon blijven zitten en in de keuken zijn plafond en muren enzo allemaal al gedaan.

Dus eigenlijk is alles wel relaxed :)\

Pips is op vakantie, toch?!

Oh ja, w.b. zonder zijwieltjes.... Niet als een gek gaan oefenen, hoor! Bij Lieke in de klas zijn nog zat kindjes die met zijwielen fietsen, en die zijn dus dik 5 jaar! Eentje is zelfs al 6 (maar die's motorisch gewoon niet heel sterk...). Duzzzz.... ze hebben nog jaaaaren de tijd !
[
oh
Indian, wat aardig!

Knap hoor dat fietsen zonder (of bijna zonder) zijwieltjes. Milena kan net fietsen met zijwieltjes dus ik maak me verder geen illusies.

Mevrouwtje waterpok heeft nog steeds pokjes, maar haast geen last. We zijn eigenlijk het hele weekend op stap geweest (hmm als je nadenkt over besmetting enzo, realiseer je je pas hoeveel je weg bent ). Was gezellig. Vandaag was ze ook weer naar het kdv en daar was het ook reuzegezellig. Milena speelt nu vaak dat ze de ene juf is en dan ben ik of een kindje of de andere juf .

Gisteren is ze van de trap gevallen. Ik schrok me wild. Kind sjouwde haar poppenhuis naar boven, omdat ik had gezegd dat we die boven neer gingen zetten. Zo dacht ze, dat zal ik meteen eens regelen. Het stuiterde goed, ik kon haar halverwege opvangen omdat ze zo schreeuwde (zo hoorde ik haar ). Wonder boven wonder heeft ze NIETS! Niet eens een blauwe plek!

Mogen jullie kindjes eigenlijk helemaal zelf van boven naar beneden en andersom? Sinds een maandje is onzed trap af en mag ze zelf naar boven en naar beneden zonder te vragen of te zeggen ofzo (daarvoor vond ik het te gevaarlijk, zonder leuning en met rare trap en liep ik er altijd achter/voor). Milena is erg blij dat ze dit mag en ik ook wel, want nu gaat ze sochtends soms beneden spelen als ik/wij nog op bed liggen

Met Bojan gaat het ook goed. Hij is ook het weekend mee op pad geweest. Zaterdagmiddag heeft oma op hem gepast en savonds is ie meegeweest naar mijn zusje. Zondag ook de hele dag weg en hij heeft het super gedaan! Overal netjes geslapen en aan de borst gedronken! Knapperd. Hij komt nu steeds voor 1 nachtvoeding, dus dat gaat ook helemaal goed. Vorige week en ik begonnen met bijvoeden. Vandaag had hij een potje bruine bonen en dat vond hij heerlijk! Half (klein) potje gegeten! Zo lief zo'n snaveltje wat steeds open gaat

Met mij gaat het vandaag mwah. Vanochtend is er 'iets' in mijn rug geschoten. Ik kon niet meer bewegen. Inmiddels trekt het langzaam weg en kan ik weer bewegen. Irritant hoor. gelukkig was het kdv dag, dus ik heb de hele dag op bed gelegen.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Xop: wat een prestatie om nu al zonder zijwieltjes te rijden! Nee, Emdin is nog lang niet zo ver. Hij kan net fietsen op zijn grote fiets (20inch) met zijwielen, dus die blijven voorlopig zitten.

Indian: die zijwielen horen scheef en gamel te zitten. Dat is normaal. Op Emdin's fiets is dit ook het geval en deze zijn gemonteerd door een fietsermaker. En ik ga ervanuit dat een fietsermaker wel weet wat hij doet.

Frans: ik verbaas me er telkens weer over dat "de kindjes" vallen en zich zeer doen en er dan nauwelijks iets aan over houden. Gelukkig!

Ik vind trap lopen met Emdin nog steeds eng. Hij let 9 van de 10 keer niet op en ik blijf er echt bij. Al hebben wij geen trap binnenshuis, maar wel 3 trappen in het portiek.

Scooby: Geniet van je vakantie!

Zo, vandaag weer gewerkt. Uiteindelijk niet de hele dag, maar tot 15.00 uur. Ik was bekaf en ben thuis 1,5 uur op bed gaan liggen.

Blijf toch een beetje naar, raar gevoel. Ik denk dat het van de AB komt en zodra ik de kuur heb afgemaakt, hoop ik dat het over gaat. Las net op de verpakking dat het pillen zijn van 500 mg, dus een behoorlijke stevige kuur. Maar geen keelpijn meer en dat is toch het belangrijkste.

Emdin ligt sinds 19.45 uur lekker te slapen. Hij is vandaag met de KDV naar diergaarde Blijdorp geweest in Rotterdam. 2 leidsters, 9 peutertjes, 1 moeder met de bus van Delft naar Rotterdam met 2 buggy's en bagage. Het was wel een leuke dag geweest, maar Emdin werd bij terugkomst binnengereden in een buggy. Zo moe was hij! Hij zit al ruim een half jaar niet meer in de buggy, dan kan je wel nagaan dat het menens was.

Ik ga ook zo lekker in bed liggen en tv kijken. Ben ook moe en dan kan je beter maar lekker gaan liggen. Strakjes nog een was ophangen en dan mag ik echt slapen.

groetjes en een fijne avond allemaal
[
Goedemiddag!

Ik denk dat het komt omdat Sophie ons 2e kindje is, waardoor ik in veel dingen wat "makkelijker" ben ofzo. Want zij mag echt al heel lang alleen de trap op en af. Dat doet ze ook vele keren per dag (Lieke en zij spelen samen dan weer boven, dan weer beneden), dus het zou voor mij erg naar zijn als ik daar steeds bij moest zijn .

In ons nieuwe huis hebben we ook geen traphekjes meer gemonteerd. Vond ik de eerste nacht wel eng (was bang dat Sophie gedesorienteerd zou zijn als ze naar de WC zou gaan, en zodoende de trap zou afkukelen) dus de boel gebarricadeerd met een matras, maar dat bleek gelukkig niet lang nodig.

Q, jij bikkel. Als je keelontsteking hebt, heeft je lijf het best "zwaar" met het aanpakken van die ontsteking. AB helpt je lijf daar dan wel bij, maar toch... Jij zou dus helemaal niet naar je werk moeten, maar het thuis rustig aan moeten doen om je lijf (incl. hulp van AB) de kans te gunnen goed te genezen!!! Tuurlijk ben je moe, maf mens .

Hoe ging het met D> op het CB? Hoe lang/zwaar is ie nu? En moest ie ook huilen van de prik?

Frans, hahaha, als er op het nieuws een item komt over een vreemde uitbraak van waterpokken, daar in 't zuiden des lands.... dan weet ik de veroorzaker .

Lekker dat ze er verder helemaal geen last van heeft!! Je hoort toch wel eens dat hoe ouder ze zijn, hoe meer last ze hebben! Lieke was bijna 1 jaar toen ze ze kreeg, en Sophie was dik 9 mnd. Ben lang "bang" geweest dat ze het nog een keertje zouden krijgen, maar er zijn sindsdien als verscheidene waterpok-periodes voorbijgegaan zonder problemen, gelukkig!

EN jeetje, Bojan alweer aan de vaste voeding! Leuk, ook! Misschien dat ie nu ook wat langer gaat slapen? Vaste voeding helpt in die zin ook wel eens, toch?!
Nou wat gaat het snel he? Hij is nog geen zes maanden hoor, maar wel bijna! Ik wilde eigenlijk echt wachten tot ie 6 maanden was, maar omdat hij zo slecht sliep, ben ik toch eerder begonnen. Het lijkt wel te helpen, want sinds iig de rijstebloem, komt hij maar 1 keer snachts en dat is goed (redelijk ) te doen.

Q, jee tuuk ben je moe! Ik hoop dat je je snel beter voelt!

Wij hebben gee traphekjes. Niet gehad ook eigenlijk. Lekker ontaard . Maar Milena was/is niet het soort kindje wat roekeloos de trap op en af stormt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven