Jaaa....Eind aug/begin sept
zaterdag 3 januari 2009 om 10:43
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden
Elyane 14-08-2009 3
Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1
Mmomo 32 21-08-2009 1
Rebbel 27 28-08-2009 1
Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1
Visotsky 31 30-08-2009
Star 29 31-08-2009 1
Lala1979 29 01-09-2009 1
Gympy77 31 07-09-2009
Pipi28 33 07-09-2009
Nala24 27 09-09-2009 /
Aapje 30 11-09-2009 /
Suze2 20-09-2009 1
Inad 34 21-09-2009 1
Elyane 14-08-2009 3
Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1
Mmomo 32 21-08-2009 1
Rebbel 27 28-08-2009 1
Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1
Visotsky 31 30-08-2009
Star 29 31-08-2009 1
Lala1979 29 01-09-2009 1
Gympy77 31 07-09-2009
Pipi28 33 07-09-2009
Nala24 27 09-09-2009 /
Aapje 30 11-09-2009 /
Suze2 20-09-2009 1
Inad 34 21-09-2009 1
maandag 27 juli 2009 om 22:58
Ik zit hier nog steeds op de tribune en reageer daarom even mee!
Ik ben met 36 weken met verlof gegaan en met 38 weken bevallen, maar m'n verlof blijft gewoon 16 weken hoor! Dat is wettelijk geregeld. Dus in dit geval heb ik 2 weken zwangerschapsverlof gehad en 14 weken bevallingsverlof. Mijn eerste werkdag is 29 september... Gaat hoe dan ook hard!
Star, sorry ik heb niet meer gereageerd op Hyves, maar de naam kan er dus wel mee door?
Ik ben met 36 weken met verlof gegaan en met 38 weken bevallen, maar m'n verlof blijft gewoon 16 weken hoor! Dat is wettelijk geregeld. Dus in dit geval heb ik 2 weken zwangerschapsverlof gehad en 14 weken bevallingsverlof. Mijn eerste werkdag is 29 september... Gaat hoe dan ook hard!
Star, sorry ik heb niet meer gereageerd op Hyves, maar de naam kan er dus wel mee door?
dinsdag 28 juli 2009 om 01:09
Ja Star, wist van de dood van Michael Jackson, op mijn huwelijksdag 25 juni. Hij kon niet verwerken dat ik niet langer op de huwelijksmarkt beschikbaar ben en toen begaf z'n hart het . Sad but true.
Ben nog steeds wat nesteldrangerig Heb zelfs een cake gebakken. Had het in jaren niet meer gedaan .
Richtlijnen mbt wiegendood en op kamer slapen etc. zijn kennelijk internationaal. Heb er geen moeite mee (al lees ik hier op het forum wel eens dat sommige moeders het nog geen week volhouden omdat ze van ieder zuchtje wakker worden). Man moet iets meer aan het idee wennen. We zien wel hoe het gaat. Er staat nu een Iers formaat 2-persoons bed (120 breed) op de babykamer, maar denk dat we dat maar inruilen voor de kingsize (140 is dat hier ) van de logeerkamer . Ik vind dat Hollandse logés best een beetje kunnen integreren voortaan en gewoon saampjes op een smal Iers bedje kunnen slapen .
Aapje - In mijn antenatal class werd ook geklaagd over het gebrek aan info over flesvoeding. Eén van de deelneemsters mailde deze link rond: http://www.askdrsears.com/html/0/t000100.asp .. Geen idee van de kwaliteit hoor, heb me er niet echt in verdiept. VK gaf nog een folder van de Ierse Gezondheids Autoriteit in samenwerking met de WHO over flesvoeding. Deze ging echter alleen maar over hoe je veilig (steriel/met wat voor soort water etc.) kunt geven. Niet zo diepgaand en niet over verschillende soorten fv. Denk dat ie wel online te vinden is. Mocht je hem graag willen hebben, geef dan een shout, dan zoek ik hem wel even op.
Welterusten voor nu
(tis hier een uur vroeger hè, het is nog niet zo erg als jullie denken )
Ben nog steeds wat nesteldrangerig Heb zelfs een cake gebakken. Had het in jaren niet meer gedaan .
Richtlijnen mbt wiegendood en op kamer slapen etc. zijn kennelijk internationaal. Heb er geen moeite mee (al lees ik hier op het forum wel eens dat sommige moeders het nog geen week volhouden omdat ze van ieder zuchtje wakker worden). Man moet iets meer aan het idee wennen. We zien wel hoe het gaat. Er staat nu een Iers formaat 2-persoons bed (120 breed) op de babykamer, maar denk dat we dat maar inruilen voor de kingsize (140 is dat hier ) van de logeerkamer . Ik vind dat Hollandse logés best een beetje kunnen integreren voortaan en gewoon saampjes op een smal Iers bedje kunnen slapen .
Aapje - In mijn antenatal class werd ook geklaagd over het gebrek aan info over flesvoeding. Eén van de deelneemsters mailde deze link rond: http://www.askdrsears.com/html/0/t000100.asp .. Geen idee van de kwaliteit hoor, heb me er niet echt in verdiept. VK gaf nog een folder van de Ierse Gezondheids Autoriteit in samenwerking met de WHO over flesvoeding. Deze ging echter alleen maar over hoe je veilig (steriel/met wat voor soort water etc.) kunt geven. Niet zo diepgaand en niet over verschillende soorten fv. Denk dat ie wel online te vinden is. Mocht je hem graag willen hebben, geef dan een shout, dan zoek ik hem wel even op.
Welterusten voor nu
(tis hier een uur vroeger hè, het is nog niet zo erg als jullie denken )
dinsdag 28 juli 2009 om 04:40
Wat een baggernacht hier zeg, heb al zo'n 2 uur elke 5 min harde buiken, word er knetter van, maar ze zijn niet pijnlijk, dus geen weeen, al twijfelde ik daar wel even aan. Nu boterham achter de kiezen, ff gegoogled en weeen moeten echt pijn doen en maar weer terug naar bed, hopelijk kan ik nog een paar uurtjes pakken voordat dochter wakker word.
ennuh...dat van die 16 weken klopt, al beval je op de dag dat je 36 weken bent, dan nog heb je 16 weken verlof en geen dag korter.
ennuh...dat van die 16 weken klopt, al beval je op de dag dat je 36 weken bent, dan nog heb je 16 weken verlof en geen dag korter.
dinsdag 28 juli 2009 om 09:55
Star, als het een stuitertje blijft (wat ik ook denk), dan ga ik ws voor een keizersnee.
Ik durf het risico gewoon niet te nemen om een stuitbevalling te doen.
Heb al zoveel pijn, verdriet en ellende gehad om zwanger te raken.
Dat ik een stuitbevalling tot nu toe niet aan durf.
Mijn gevoel zegt dat ik een keizersnee ga doen. Maar we hebben nog ff.
Aruba, ik ga het nu echt rustiger aan doen en van mijn verlof genieten.
Aankomend weekend nog wel open huis, maar doe door de weeks bar weinig.
Die paar laatste klusjes in huis kan mijn man doen en mijn schoonmoeder komt vanaf nu tot iig de geboorte 2 middagen in de week in huis helpen.
Dat vind ik zo lief van d’r en heb ik met beide handen aangenomen.
Nu kan ik het echt rustiger aan gaan doen.
Lala, nog een beetje geslapen na je berichtje? Hoop het wel voor je.
Ik ga gelukkig iets beter slapen. Ga ook ietsies meer aan de geluiden in huis wennen.
Gympy, ik vond de Harry Potter film super. Maar heb ook alle boeken gelezen, dus dan wil je em wel zien.
Mijn man heeft wel alle films gezien (maar de laatste vorig jaar in de bios) en snapte er weinig meer van. (aanrader is dus om de laatste film nog eens te bekijken als je die hebt)
Voor hem was die ook erg langdradig. Hij duurt bijna 2 ½ uur volgens mij.
Ik vond het ook wel een lange zit, maar ik vond dat niet erg.
Wel vind ik de films steeds enger worden voor kinderen. (maar die heb jij toch nog niet?)
Vandaag ff een doekje door de woonkamer halen, verder zie ik wel wat ik ga doen.
Hoop dat het zonnetje een beetje blijft schijnen.
Star, heb je trouwens gezien bij de Pilstoppers dat Quintie een beeb heeft?
Gisteravond is ze bevallen van een meisje. (wisten al dat het een meid zou worden)
Hoop snel bij d’r langs te kunnen. Is mijn dinnetje al vanaf dat we heel erg klein zijn.
Ik durf het risico gewoon niet te nemen om een stuitbevalling te doen.
Heb al zoveel pijn, verdriet en ellende gehad om zwanger te raken.
Dat ik een stuitbevalling tot nu toe niet aan durf.
Mijn gevoel zegt dat ik een keizersnee ga doen. Maar we hebben nog ff.
Aruba, ik ga het nu echt rustiger aan doen en van mijn verlof genieten.
Aankomend weekend nog wel open huis, maar doe door de weeks bar weinig.
Die paar laatste klusjes in huis kan mijn man doen en mijn schoonmoeder komt vanaf nu tot iig de geboorte 2 middagen in de week in huis helpen.
Dat vind ik zo lief van d’r en heb ik met beide handen aangenomen.
Nu kan ik het echt rustiger aan gaan doen.
Lala, nog een beetje geslapen na je berichtje? Hoop het wel voor je.
Ik ga gelukkig iets beter slapen. Ga ook ietsies meer aan de geluiden in huis wennen.
Gympy, ik vond de Harry Potter film super. Maar heb ook alle boeken gelezen, dus dan wil je em wel zien.
Mijn man heeft wel alle films gezien (maar de laatste vorig jaar in de bios) en snapte er weinig meer van. (aanrader is dus om de laatste film nog eens te bekijken als je die hebt)
Voor hem was die ook erg langdradig. Hij duurt bijna 2 ½ uur volgens mij.
Ik vond het ook wel een lange zit, maar ik vond dat niet erg.
Wel vind ik de films steeds enger worden voor kinderen. (maar die heb jij toch nog niet?)
Vandaag ff een doekje door de woonkamer halen, verder zie ik wel wat ik ga doen.
Hoop dat het zonnetje een beetje blijft schijnen.
Star, heb je trouwens gezien bij de Pilstoppers dat Quintie een beeb heeft?
Gisteravond is ze bevallen van een meisje. (wisten al dat het een meid zou worden)
Hoop snel bij d’r langs te kunnen. Is mijn dinnetje al vanaf dat we heel erg klein zijn.
dinsdag 28 juli 2009 om 10:03
quote:Ring1981 schreef op 27 juli 2009 @ 22:58:
Star, sorry ik heb niet meer gereageerd op Hyves, maar de naam kan er dus wel mee door? :-)Ja en je dochter ook
Star, sorry ik heb niet meer gereageerd op Hyves, maar de naam kan er dus wel mee door? :-)Ja en je dochter ook
dinsdag 28 juli 2009 om 10:06
Die arme Wacko, helemaal van de wereld (letterlijk ) dat Vis getrouwd is.
140 kingsize? Geweldig. Da's zo ongeveer een 1 persoons Amerikaans bed.
Oei Lala, hoe is het nu? Harde buiken afgenomen en nog een beetje kunnen slapen?
Oooooo nee ik was al bij Juli 2009 aan het kijken of er nieuws was van Quintie gisteravond, maar toen zag ik nog niks. Leuk voor haar! Zet de naam eens op Hyves?
140 kingsize? Geweldig. Da's zo ongeveer een 1 persoons Amerikaans bed.
Oei Lala, hoe is het nu? Harde buiken afgenomen en nog een beetje kunnen slapen?
Oooooo nee ik was al bij Juli 2009 aan het kijken of er nieuws was van Quintie gisteravond, maar toen zag ik nog niks. Leuk voor haar! Zet de naam eens op Hyves?
dinsdag 28 juli 2009 om 11:28
120 is hier echt de standaardmaat . In het vorige huis hadden we 2 120-bedden tegen elkaar aan gezet, zodat we superkingsize hadden . In het begin konden we helemaal niet slapen op 120. Inmiddels wel, maar "kingsize" is toch wel een stuk prettiger . Het duurde wel even voor ik de goede lakens gevonden had voor ons bed hier. Het was niet echt in me opgekomen dat kingsize wel eens de juiste zou kunnen zijn .
Nala - Ik hoop dat jullie meisje nog draait! Je moet haar maar eens streng toespreken. Persoonlijk beschouw ik de draai van mijn baby 3 weken geleden als eerste opvoedsucces . Kan me voorstellen dat je niet voor een stuitbevalling gaat. Zou het ook niet doen als ik in NL was.
Oh, vervelend is dat Lala, als je wakker ligt! Ik heb ook een slechte nacht gemaakt. Had het warm en de baby was heel beweeglijk. Ben op geen gegeven moment zelfs op een andere kamer gaan liggen, omdat mijn man ook wakker lag door mij.
Nala - Ik hoop dat jullie meisje nog draait! Je moet haar maar eens streng toespreken. Persoonlijk beschouw ik de draai van mijn baby 3 weken geleden als eerste opvoedsucces . Kan me voorstellen dat je niet voor een stuitbevalling gaat. Zou het ook niet doen als ik in NL was.
Oh, vervelend is dat Lala, als je wakker ligt! Ik heb ook een slechte nacht gemaakt. Had het warm en de baby was heel beweeglijk. Ben op geen gegeven moment zelfs op een andere kamer gaan liggen, omdat mijn man ook wakker lag door mij.
dinsdag 28 juli 2009 om 11:35
quote:Inad schreef op 27 July 2009 @ 21:57:
(en slaapt nu prima zelfstandig dus geloof niets van opmerkingen als: als je ze bij je in bed laat krijg je ze er nooit meer uit )Ik vind dat soort redenaties ook zo krom. Natuurlijk krijg je ze er wel weer uit... Sterker nog, kinderen hebben sterke drive om snel groot te worden en als bij 'groot zijn' in je eigen bed slapen hoort komt er vanzelf een moment dat ze dat willen. Het is alleen niet zeker of dat moment tegelijk komt met het moment waarop jij dat wilt
(en slaapt nu prima zelfstandig dus geloof niets van opmerkingen als: als je ze bij je in bed laat krijg je ze er nooit meer uit )Ik vind dat soort redenaties ook zo krom. Natuurlijk krijg je ze er wel weer uit... Sterker nog, kinderen hebben sterke drive om snel groot te worden en als bij 'groot zijn' in je eigen bed slapen hoort komt er vanzelf een moment dat ze dat willen. Het is alleen niet zeker of dat moment tegelijk komt met het moment waarop jij dat wilt
dinsdag 28 juli 2009 om 17:57
Momo, herken dat soort pijn (en de relatie met forummen ). Weet niet of het hetzelfde is als bij jou. Heb het all en paar jaar. Begon bij mij met RSI in armen en schouder en later (toen ik gewoon maar door bleef gaan) kwam er rugpijn bij (ter hoogte van BH bandje en ook hoger). Uiteindelijk gestop met computeren en is toen beter gegaan, maar nooit helemaal weggegaan. En de zwangerschap heeft het bij mij weer een stuk erger gemaakt, de rugpijn op die plek dan (die hogere rugpijn en klachten armen/ schouder zijn niet erger geworden). Heb je dan ook als je op je ruggenwervels drukt dat die ruggenwervel dan pijn doet? (weet niet of je er zelf bij kan , maar anders kan je man laten drukken?). Ben weer bij de fysio geweest, die heeft het ruggenwerfel los gemaakt en hij was toen na 2-3 weken weer losser. Verder geeft hij de schuld aan mijn nogal " kromme" houding (wat eerdere fysio's en mensendick therapeut ook al deden ) en is dus het enige wat ik kan doen om het minder erg te maken door oefeningen te doen om rug en buikspieren sterker te maken.(maar rechte buikspieren doe ik nu niet) en rechtop zitten/staan.
Je zou kunnen kijken of je baat hebt bij een fysio?
Je zou kunnen kijken of je baat hebt bij een fysio?
dinsdag 28 juli 2009 om 18:02
Momo en Pip - Hier werd in mijn antenatal fysiotherapieles gezegd dat je een grotere kans had op capal tunnel syndrome tijdens de zwangerschap. Er waren een paar vrouwen die daar last van hadden en die kregen een soort bandjes mee voor om hun pols en hand, die ze 's nachts moesten dragen. Misschien hebben jullie kwalen hier ook mee te maken?
dinsdag 28 juli 2009 om 18:10
Gympy, ik ben ook al aan het aftellen . Hier nog 1,5 week. Is er nog iemand die volgende week ook nog moet werken? Inad misschien?
Wat veel spannende verhalen hier over al voortekenen van bevallingen en loze alarmen, zoals verliezen slijmproppen, vermeend vrachtwaterverlies, harde buiken/misschien weeen. Ik ga me zo realiseren dat tijd dat ik kan gaan bevallen toch snel aanbreekt.... Heb echt het gevoel dat het nog ontzetend lang duurt dat ik ga bevallen, maar over 3 weken mag ik al thuis bevallen...
Dat is nog eens et goede leven Nala. Schoonmoeder aan de poets en jj met benen omhoog.
Hier hebben we het afgelopen weekend veelgedaan. Berging opgeruimd, zodat rotzooi die op babykomer stond erin kan. Plnkjes geverfd, lamp en schilderijtje opgehangen enz. Was vooral vriend die last had van neseldrang, maar ik heb hem maa even geholpen .
Wat veel spannende verhalen hier over al voortekenen van bevallingen en loze alarmen, zoals verliezen slijmproppen, vermeend vrachtwaterverlies, harde buiken/misschien weeen. Ik ga me zo realiseren dat tijd dat ik kan gaan bevallen toch snel aanbreekt.... Heb echt het gevoel dat het nog ontzetend lang duurt dat ik ga bevallen, maar over 3 weken mag ik al thuis bevallen...
Dat is nog eens et goede leven Nala. Schoonmoeder aan de poets en jj met benen omhoog.
Hier hebben we het afgelopen weekend veelgedaan. Berging opgeruimd, zodat rotzooi die op babykomer stond erin kan. Plnkjes geverfd, lamp en schilderijtje opgehangen enz. Was vooral vriend die last had van neseldrang, maar ik heb hem maa even geholpen .
dinsdag 28 juli 2009 om 19:46
Mijn vk zei het vandaag ook nog toevallig Dier, dat dracht van moeders er ook mee te maken kunnen hebben. Ik wilde ruim vier weken te vroeg komen en mijn broertje is een paar dagen voor de UD geboren. Er is nog hoop dus
(Ik vergeet voor het gemak de zus van mijn moeder maar even die met 42 weken ingeleid moest worden van haar tweeling )
(Ik vergeet voor het gemak de zus van mijn moeder maar even die met 42 weken ingeleid moest worden van haar tweeling )
dinsdag 28 juli 2009 om 19:53
Zelfde als Inad, net alles goed gelezen en nu weer alles kwijt. Ga een poging doen!
GYmpy nog 3 dagen werken? Lekker zeg...heb je het nog druk of echt aan het afbouwen?
Lala zijn je harde buiken minder geworden? Naar is dat, pijnlijk maar niet pijnlijk genoeg maar niet lekker kunnen slapen. Hopelijk heb je vandaag nog wat tijd kunnen pakken? Net zoals Pipi heb ik dat ook, al deze dingen zorgen ervoor dat het zo dicht bij komt dat hier de eerste beeb komt!
Haha Vis en arme Michael...
nala gefeliciteerd nog met je verjaardag! Harry Potter was dus leuk. Hier ook groot fan en wil deze ook heel graag in de bios zien. DIereman en ik hebben ze bijna allemaal samen gezien en is echt ons uitje. MOet alleen nog oppas regelen en mij er toe zetten om te gaan. Lekker dat je schoonmoeder zo lief is om je te helpen en anderen. Hoe is het met jullie oude huis?
Hmmm.....
Ik ga nog een poging doen tot bijlezen en kijken of ik nog wat reageer...
Hier verder alles prima! Lekker rustig aan gedaan en morgen is het me-time!
GYmpy nog 3 dagen werken? Lekker zeg...heb je het nog druk of echt aan het afbouwen?
Lala zijn je harde buiken minder geworden? Naar is dat, pijnlijk maar niet pijnlijk genoeg maar niet lekker kunnen slapen. Hopelijk heb je vandaag nog wat tijd kunnen pakken? Net zoals Pipi heb ik dat ook, al deze dingen zorgen ervoor dat het zo dicht bij komt dat hier de eerste beeb komt!
Haha Vis en arme Michael...
nala gefeliciteerd nog met je verjaardag! Harry Potter was dus leuk. Hier ook groot fan en wil deze ook heel graag in de bios zien. DIereman en ik hebben ze bijna allemaal samen gezien en is echt ons uitje. MOet alleen nog oppas regelen en mij er toe zetten om te gaan. Lekker dat je schoonmoeder zo lief is om je te helpen en anderen. Hoe is het met jullie oude huis?
Hmmm.....
Ik ga nog een poging doen tot bijlezen en kijken of ik nog wat reageer...
Hier verder alles prima! Lekker rustig aan gedaan en morgen is het me-time!
dinsdag 28 juli 2009 om 20:03
quote:Star schreef op 28 July 2009 @ 19:46:
Mijn vk zei het vandaag ook nog toevallig Dier, dat dracht van moeders er ook mee te maken kunnen hebben. Ik kwam met 42 weken. Zal mijn moeder eens vragen of mijn broers wel eerder kwamen... Nou ja, had me er toch al op ingesteld dat die van ons nog een hele poos blijft zitten .
Mijn vk zei het vandaag ook nog toevallig Dier, dat dracht van moeders er ook mee te maken kunnen hebben. Ik kwam met 42 weken. Zal mijn moeder eens vragen of mijn broers wel eerder kwamen... Nou ja, had me er toch al op ingesteld dat die van ons nog een hele poos blijft zitten .
dinsdag 28 juli 2009 om 20:10
quote:Dierewier schreef op 28 juli 2009 @ 19:55:
42 weken met een tweeling. Ondanks dat het lang is, heb ik nu eindeloos veel respect voor jouw tante, ALLE MENSEN!
Maarre ik hou hoop....het kan nog zo dus. Ik kan er op Internet ook niet veel over vinden (heb echt niets beters te doen haha)
Ik was ook al aan het zoeken geslagen.
Tweeling waren nog eens allebei stuitertjes ook.
42 weken met een tweeling. Ondanks dat het lang is, heb ik nu eindeloos veel respect voor jouw tante, ALLE MENSEN!
Maarre ik hou hoop....het kan nog zo dus. Ik kan er op Internet ook niet veel over vinden (heb echt niets beters te doen haha)
Ik was ook al aan het zoeken geslagen.
Tweeling waren nog eens allebei stuitertjes ook.