Welke ventilator?

24-06-2026 11:04 67 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We hebben al 2 ventilators maar zitten maar 3 standen op. Iemand hier ervaring/tips of er betere ventilators zijn? En dan vooral vwb verplaatsing van lucht, of het dus frisser aanvoelt. Geluid is geen issue
jannie wijzigde dit bericht op 24-06-2026 11:45
25.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsNiceGuy schreef:
25-06-2026 12:35
Als ik deze google, zie ik op de foto's toch nog een slang naar buiten. Begrijp ik jou verkeerd dan? Ik zie die slang door het raam niet echt zitten.
Ik zie die slang ook niet zitten maar het zal toch moeten. ‘Een aircooler’ kan zonder slang maar is waardeloos. Airco is met een slang. Er moet warme lucht afgevoerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een AirKing. Wat een degelijke, fijne ventilator is dat. Echt een topding! Er zitten vijftien standen op. De eerste vijf geven een een licht tot matig briesje, helemaal in stilte. Bij de hogere standen hoor je het blazen, maar niet de motor. Hij kan van links naar rechts en van onder naar boven en ook tegelijk. En hij kan ook stil gezet worden, zodat hij niet beweegt. Ik dacht dat ie ergens tussen de 100 en 150 euro was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is hier vannacht lekker afgekoeld. Gisteravond nog 29,4 nu nog maar 29,2 graden. :proud:
Je hoeft niet zo te SCHREEUWEN! Ik ben niet blind.
(Finkers)
Alle reacties Link kopieren Quote
Strelizia schreef:
26-06-2026 09:54
Het is hier vannacht lekker afgekoeld. Gisteravond nog 29,4 nu nog maar 29,2 graden. :proud:
Lekker koel🥵
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsNiceGuy schreef:
25-06-2026 12:35
Als ik deze google, zie ik op de foto's toch nog een slang naar buiten. Begrijp ik jou verkeerd dan? Ik zie die slang door het raam niet echt zitten.
Ja klopt het is een slang maar een platte, die bovendien niet heet wordt. Die ronde slangen van de traditionele airco’s worden bloedheet en zorgen ook voor een grotere raamopening.

Ik was zelf ook zeer sceptisch want ik dacht ook: hoe goed kan dit koelen als het raam alsnog op een kier moet. Maar ik ben zo aangenaam verrast. Die kier lijkt gewoon geen invloed te hebben. Ik durf sinds vandaag ook mijn deuren beneden open te zetten en dan blijft het alsnog 21 graden in de woonkamer. En tuurlijk slaat hij dan ook niet meer af, maar ik heb de euro’s er wel voor over vandaag.

Groot nadeel is wel dat je dus je buitenunit weer naar binnen moet halen als je weg moet en bang bent voor inbraak ect. Ik heb grote honden en woon in een klein dorpje dus als ik kort weg moet durf ik het wel zo te laten staan, maar voor lange tijd niet. Dus ik begrijp waarom je geen slang naar buiten wil. Dan kun je nog zelf een mono block airco plaatsen maar daar moet een gigantisch gat voor in je buitenmuur geboord worden, dat durfden wij zelf niet aan. Of professionele installatie van een ‘echte airco’ maar die doen we volgend jaar (wegens de kosten maar ook wachtrij).
Alle reacties Link kopieren Quote
Een airco met afvoerslang is hier geen optie helaas. In woonkamer alleen bovenraampjes die open kunnen.

En ik kan niet tegen het lawaai. Ik ga bij woningcorporatie informeren of ik vaste airco mag laten plaatsen. Desnoods alleen beneden. Het liefst zou ik dan ook zonnepanelen willen.

Blijft wikken en wegen, want overweeg binnen paar jaar ook te verhuizen (maar dat roep ik al langer).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
24-06-2026 13:31
Ik snap niet zo goed waarom het perse een dure moet zijn. Een ventilator blaast lucht rond, dat is alles wat ie doet. Mijn goedkope van 15 euro doet het ook gewoon en is ook stil, je hoort alleen de wind waaien zeg maar. Wat zijn die 26 standen precies? De mijne heeft er 3: Zacht, medium en hard blazen en hij kan heen en weer bewegen of stil staan. En er zit een timer op. Dat je misschien ook wil dat hij omhoog kan bewegen en achtjes kan maken in plaats van streepjes snap ik nog, maar wat zijn dan die andere 20 standen?
Een Duux is gewoon echt veel beter dan een normale ventilator, ook als ie geen achtjes draait.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie het verschil ook niet tussen een Duux en de Airking die ik heb, behalve dat die van mij goedkoper was en ik het design daarvan mooier vindt. Bij stand 1 is deze ook 13db en de rest is ook hetzelfde, zoals blaaskracht, achtjes, timer, afstandsbediening, veel standen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu ben ik toch wel benieuwd; heeft de Duux afgelopen nacht nog steeds goed 'gekoeld'? Want onze 3 snelheden ventilators waren nu toch echt niet meer voldoende helaas. En aangezien we waarschijnlijk vaker dit soort temperaturen gaan krijgen, gaan we nu toch echt kijken voor 'zwaarder geschut'. Dus mijn vraag; hebben de 26 standen hun werking bewezen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jannie schreef:
27-06-2026 08:35
Nu ben ik toch wel benieuwd; heeft de Duux afgelopen nacht nog steeds goed 'gekoeld'? Want onze 3 snelheden ventilators waren nu toch echt niet meer voldoende helaas. En aangezien we waarschijnlijk vaker dit soort temperaturen gaan krijgen, gaan we nu toch echt kijken voor 'zwaarder geschut'. Dus mijn vraag; hebben de 26 standen hun werking bewezen?
Een Duux is ook 'maar' een ventilator he. Gaat de lucht niet koelen. Ik heb hem aan het voeteneinde van mijn bed gezet op een heel lage stand zodat ik een briesje voelde en daarmee heb ik goed geslapen. Had 29 graden binnen.
Maar ik kan me voorstellen, als het 34 is, dat geen enkele ventilator helpt...
Alle reacties Link kopieren Quote
Juneberry schreef:
26-06-2026 12:39
Ja klopt het is een slang maar een platte, die bovendien niet heet wordt. Die ronde slangen van de traditionele airco’s worden bloedheet en zorgen ook voor een grotere raamopening.

Ik was zelf ook zeer sceptisch want ik dacht ook: hoe goed kan dit koelen als het raam alsnog op een kier moet. Maar ik ben zo aangenaam verrast. Die kier lijkt gewoon geen invloed te hebben. Ik durf sinds vandaag ook mijn deuren beneden open te zetten en dan blijft het alsnog 21 graden in de woonkamer. En tuurlijk slaat hij dan ook niet meer af, maar ik heb de euro’s er wel voor over vandaag.

Groot nadeel is wel dat je dus je buitenunit weer naar binnen moet halen als je weg moet en bang bent voor inbraak ect. Ik heb grote honden en woon in een klein dorpje dus als ik kort weg moet durf ik het wel zo te laten staan, maar voor lange tijd niet. Dus ik begrijp waarom je geen slang naar buiten wil. Dan kun je nog zelf een mono block airco plaatsen maar daar moet een gigantisch gat voor in je buitenmuur geboord worden, dat durfden wij zelf niet aan. Of professionele installatie van een ‘echte airco’ maar die doen we volgend jaar (wegens de kosten maar ook wachtrij).
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jannie schreef:
27-06-2026 08:35
Nu ben ik toch wel benieuwd; heeft de Duux afgelopen nacht nog steeds goed 'gekoeld'? Want onze 3 snelheden ventilators waren nu toch echt niet meer voldoende helaas. En aangezien we waarschijnlijk vaker dit soort temperaturen gaan krijgen, gaan we nu toch echt kijken voor 'zwaarder geschut'. Dus mijn vraag; hebben de 26 standen hun werking bewezen?
Ik heb uitstekend geslapen op standje 12 :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Juneberry schreef:
26-06-2026 12:39
Ja klopt het is een slang maar een platte, die bovendien niet heet wordt. Die ronde slangen van de traditionele airco’s worden bloedheet en zorgen ook voor een grotere raamopening.

Ik was zelf ook zeer sceptisch want ik dacht ook: hoe goed kan dit koelen als het raam alsnog op een kier moet. Maar ik ben zo aangenaam verrast. Die kier lijkt gewoon geen invloed te hebben. Ik durf sinds vandaag ook mijn deuren beneden open te zetten en dan blijft het alsnog 21 graden in de woonkamer. En tuurlijk slaat hij dan ook niet meer af, maar ik heb de euro’s er wel voor over vandaag.

Groot nadeel is wel dat je dus je buitenunit weer naar binnen moet halen als je weg moet en bang bent voor inbraak ect. Ik heb grote honden en woon in een klein dorpje dus als ik kort weg moet durf ik het wel zo te laten staan, maar voor lange tijd niet. Dus ik begrijp waarom je geen slang naar buiten wil. Dan kun je nog zelf een mono block airco plaatsen maar daar moet een gigantisch gat voor in je buitenmuur geboord worden, dat durfden wij zelf niet aan. Of professionele installatie van een ‘echte airco’ maar die doen we volgend jaar (wegens de kosten maar ook wachtrij).
Ik ben overtuigd en ga wachten tot deze terug beschikbaar komt. De 8000 is verkrijgbaar en kan over 1 a 2 weken geleverd worden maar ga me niet laten verleiden. Ik wacht op een zwaardere die mijn hele appartement kan koelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook even naar de portasplit gekeken, maar dan komt de herrie-unit pal onder het raam van mijn bovenbuurman. Ik denk niet dat hij daar blij van wordt. Gelukkig heb ik een traag opwarmend huis, dus vooralsnog maar met de gewone ventilator, koelsjaals ed aan de gang. En nog wat beter proberen te koelen wanneer dat mogelijk is, bijv ventilator in het raam zetten. In die zin heb ik niets te klagen al is het even uitzitten tot ik weer kan beginnen met koelen. Dat gaat wel traag, dus ik hoop dat het vóór de volgende hittegolf weer wat genormaliseerd is.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Alle reacties Link kopieren Quote
MaggieMae schreef:
25-06-2026 16:40
Wij hebben een AirKing. Wat een degelijke, fijne ventilator is dat. Echt een topding! Er zitten vijftien standen op. De eerste vijf geven een een licht tot matig briesje, helemaal in stilte. Bij de hogere standen hoor je het blazen, maar niet de motor. Hij kan van links naar rechts en van onder naar boven en ook tegelijk. En hij kan ook stil gezet worden, zodat hij niet beweegt. Ik dacht dat ie ergens tussen de 100 en 150 euro was.
Ik ben ook erg blij met de AirKing, dit jaar een tweede bijgekocht.

Gezien wij een plafondventilator boven ons bed hebben hamgen gebruiken wij de Airking niet om te kunnen slapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Phlox24 schreef:
27-06-2026 15:35
Ik ben ook erg blij met de AirKing, dit jaar een tweede bijgekocht.

Gezien wij een plafondventilator boven ons bed hebben hamgen gebruiken wij de Airking niet om te kunnen slapen.
Wij hebben ook een plafondventilator maar die voel ik nu haast niet ook al staat hij ook de hoogste stand. Hier gaat de Duux mee naar boven momenteel.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Alle reacties Link kopieren Quote
Flandrien schreef:
27-06-2026 09:34
Ik ben overtuigd en ga wachten tot deze terug beschikbaar komt. De 8000 is verkrijgbaar en kan over 1 a 2 weken geleverd worden maar ga me niet laten verleiden. Ik wacht op een zwaardere die mijn hele appartement kan koelen.
Ja wij hebben gekocht toen alles er nog was, maar ben wel echt heel blij met de zwaardere. Deze kan overigens ook verwarmen en dat kan die kleinere geloof ik ook niet. Maar goed niet iedereen heeft die functie nodig.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven