Vinted topic - 4
zaterdag 2 mei 2026 om 09:12
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
dinsdag 14 juli 2026 om 18:41
Oja, nog een pareltje.....
Vorige week een lichtblauwe korte broek binnengekregen waar een lichtbruine vlek (1,5 cm.) op de achterkant zat. Op de foto in de advertentie was deze niet te zien.
Ik heb op "ik heb een probleem" gedrukt en toen kwam er gelijk reactie: dat ik een oplichter was, de vlek zat er niet in bij het opsturen en het was nu haar probleem niet meer. WTF?
De enige optie die ik kreeg was op mijn kosten terugsturen. Ik heb contect gezocht met Vinted, maar die konden niet meer dan dat voor me doen.
Ik heb uiteindelijk maar mijn verlies genomen, heb haar 1 ster gegeven en toegelicht wat er was gebeurd. Daar heeft ze op gereageerd dat ik met hulp van AI zaken has lopen vervalsen (?).
Echt, ben er even zo klaar mee nu!
Vorige week een lichtblauwe korte broek binnengekregen waar een lichtbruine vlek (1,5 cm.) op de achterkant zat. Op de foto in de advertentie was deze niet te zien.
Ik heb op "ik heb een probleem" gedrukt en toen kwam er gelijk reactie: dat ik een oplichter was, de vlek zat er niet in bij het opsturen en het was nu haar probleem niet meer. WTF?
De enige optie die ik kreeg was op mijn kosten terugsturen. Ik heb contect gezocht met Vinted, maar die konden niet meer dan dat voor me doen.
Ik heb uiteindelijk maar mijn verlies genomen, heb haar 1 ster gegeven en toegelicht wat er was gebeurd. Daar heeft ze op gereageerd dat ik met hulp van AI zaken has lopen vervalsen (?).
Echt, ben er even zo klaar mee nu!
woensdag 15 juli 2026 om 17:33
Haha, ja gek is dat soms he?
En soms ook echt verrassend welk artikel er ineens zoveel geliked wordt.
Hier vandaag 3 pakketjes opgehaald en er was er maar 1 echt goed helaas. 1 had ik toch misgegokt qua maat, dus die staat inmiddels weer op vinted en 1 was kapot op de naad. Gelukkig deed die verkoopster niet moeilijk en ze gaf me meteen mijn geld terug. Dus dat viel mee, want ik ging al een beetje uit van terugsturen op eigen kosten.
En soms ook echt verrassend welk artikel er ineens zoveel geliked wordt.
Hier vandaag 3 pakketjes opgehaald en er was er maar 1 echt goed helaas. 1 had ik toch misgegokt qua maat, dus die staat inmiddels weer op vinted en 1 was kapot op de naad. Gelukkig deed die verkoopster niet moeilijk en ze gaf me meteen mijn geld terug. Dus dat viel mee, want ik ging al een beetje uit van terugsturen op eigen kosten.
donderdag 16 juli 2026 om 11:00
En nu ben ik trouwens ook even ongeduldig, ik heb 5 dagen geleden iets gekocht en die verkoper verzendt 'meestal' binnen 24u, maar nu dus blijkbaar even niet
En ik wil dat artikel zo graag hebben... Het verzendlabel is trouwens wel aangemaakt, dus waarschijnlijk moet ik nog maar 'gewoon' even geduld hebben, want ik vind het zelf ook wel een beetje opdringerig als kopers vragen wanneer ik het ga versturen en ik wil zeker voorkomen dat de verkoper het 'dan maar helemaal niet meer opstuurt als ze zo zeurt', wat ik namelijk ook vaak op de Facebook groepen over vinted teruglees.
Maar zouden jullie in zo'n geval dus wel een vriendelijk berichtje sturen om te vragen of ze al weet wanneer ze het kan versturen of zouden jullie sowieso afwachten?
En ik wil dat artikel zo graag hebben... Het verzendlabel is trouwens wel aangemaakt, dus waarschijnlijk moet ik nog maar 'gewoon' even geduld hebben, want ik vind het zelf ook wel een beetje opdringerig als kopers vragen wanneer ik het ga versturen en ik wil zeker voorkomen dat de verkoper het 'dan maar helemaal niet meer opstuurt als ze zo zeurt', wat ik namelijk ook vaak op de Facebook groepen over vinted teruglees.
Maar zouden jullie in zo'n geval dus wel een vriendelijk berichtje sturen om te vragen of ze al weet wanneer ze het kan versturen of zouden jullie sowieso afwachten?
donderdag 16 juli 2026 om 11:11
Ik zou afwachten.
Ze weet ervan, heeft het etiket gedownload.
Ik had vorige week ook iets wat ik pas een paar dagen later kon wegbrengen omdat het Mondial Relay punt hier dicht was wegens vakantie.
Ander punt 20 km verder kom ik lang op weg naar werk maar ga ik niet speciaal voor heen en weer rijden.
Ik had vorige week ook iets wat ik pas een paar dagen later kon wegbrengen omdat het Mondial Relay punt hier dicht was wegens vakantie.
Ander punt 20 km verder kom ik lang op weg naar werk maar ga ik niet speciaal voor heen en weer rijden.
donderdag 16 juli 2026 om 11:26
Oh ja dat snap ik inderdaad hoor, daar zou ik ook niet speciaal extra voor gaan rijden.Fucupcake schreef: ↑16-07-2026 11:11Ik zou afwachten.
En het is ook zo wisselend, zoveel mensen, zoveel wensen. Want gisteren kreeg ik over een andere aankoop inderdaad bericht dat ze het vandaag ging versturen, want gisteren lukte een bepaald pakketpunt inderdaad niet vanwege vakantiesluiting. En daar had ik nog 0 over nagedacht, omdat dat dus inderdaad pas de 1e dag na aankoop was.
Maar pas had ik ook dat ik van tevoren nog een vraag aan de verkoper had gestuurd over het product waar ik gewoon antwoord op kreeg en toen ik het daarna gekocht had, heeft die persoon het zonder verdere communicatie nooit opgestuurd.
Nou ja, ik hoop hier nog maar even het beste van inderdaad... Ik ben gewoon even een beetje ongeduldig vanuit enthousiasme
donderdag 16 juli 2026 om 20:14
Zó stom dit! Mijn verkochte item kwam retour omdat de koper het niet heeft opgehaald. Toen ik haar erop aansprak gaf ze aan ziek te zijn geweest de hele week. Nouja oké vervelend. Nu is mijn pakketje vandaag bij een Vinted Go punt afgeleverd maar een hele andere dan die in mijn stad, ik moet er 25 min. voor met de auto.. geen idee hoe het daar terecht is gekomen
heb de neiging om het überhaupt niet meer op te halen voor die €10, wat zou er dan mee gebeuren?
heb de neiging om het überhaupt niet meer op te halen voor die €10, wat zou er dan mee gebeuren?
donderdag 16 juli 2026 om 20:25
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik heb gelezen dat het dan nogmaals terug naar de koper gaat en dat de koper danbook het geld terug krijgt.Elegantic schreef: ↑16-07-2026 20:14Zó stom dit! Mijn verkochte item kwam retour omdat de koper het niet heeft opgehaald. Toen ik haar erop aansprak gaf ze aan ziek te zijn geweest de hele week. Nouja oké vervelend. Nu is mijn pakketje vandaag bij een Vinted Go punt afgeleverd maar een hele andere dan die in mijn stad, ik moet er 25 min. voor met de auto.. geen idee hoe het daar terecht is gekomen
donderdag 16 juli 2026 om 20:47
Ah neeeee dat is echt dubbel stom zeg. Vind het eigenlijk ook erg asociaal om een pakketje niet te (laten) halen en daar ook niet zelf iets over te communiceren. Zelf nog niet zoiets meegemaakt, weet niet wat er dan gebeurt..Elegantic schreef: ↑16-07-2026 20:14Zó stom dit! Mijn verkochte item kwam retour omdat de koper het niet heeft opgehaald. Toen ik haar erop aansprak gaf ze aan ziek te zijn geweest de hele week. Nouja oké vervelend. Nu is mijn pakketje vandaag bij een Vinted Go punt afgeleverd maar een hele andere dan die in mijn stad, ik moet er 25 min. voor met de auto.. geen idee hoe het daar terecht is gekomen
donderdag 16 juli 2026 om 22:08
donderdag 16 juli 2026 om 22:08
Ah toch maar ophalen dus pff..happyapple schreef: ↑16-07-2026 20:25Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik heb gelezen dat het dan nogmaals terug naar de koper gaat en dat de koper danbook het geld terug krijgt.
donderdag 16 juli 2026 om 22:11
Ja ik wel, dit gebeurt inderdaad. Ooit item zeld geretourneerd omdat maatlabel niet overeenkwam en het veel te groot was. Uiteindelijk kwam het item weer terug bij mij, kreeg ik mn geld terug en dus ook het item (welke ik maar weer op Vinted verkocht heb)happyapple schreef: ↑16-07-2026 20:25Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik heb gelezen dat het dan nogmaals terug naar de koper gaat en dat de koper danbook het geld terug krijgt.
donderdag 16 juli 2026 om 23:17
Mag ik mij ook melden?
Ik had laatst wel een opdringerige koper… echt een half uur nadat ik t had verkocht vroeg ie of ik het al had opgestuurd?
Uh nee, ik werk ook gewoon en zo’n punt zit nou ook niet op elke hoek van de straat..
Wat doen jullie met biedingen die echt nergens op slaan? Ik kreeg biedingen van 1/2 euro op artikelen van 15 euro
Ik had laatst wel een opdringerige koper… echt een half uur nadat ik t had verkocht vroeg ie of ik het al had opgestuurd?
Uh nee, ik werk ook gewoon en zo’n punt zit nou ook niet op elke hoek van de straat..
Wat doen jullie met biedingen die echt nergens op slaan? Ik kreeg biedingen van 1/2 euro op artikelen van 15 euro
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in