Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 4

02-05-2026 09:12 682 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Ik heb ook een pakketje die terugkomt.
Eind Juni verstuurd met vinted go. Dame wou het snel hebben (waarom kies je dan voor vinted go denk ik dan) en wat denk je - weken over gedaan om eindelijk afgeleverd te worden

nu komt ie retour. Want mevrouw is met vakantie
zo irritant
gelukkig is het een item wat ik daarna weer makkelijk verkocht ga krijgen, maar toch...
Azijnpisser kocht een boek van me. €1 zonder verzendkosten. Het isbn nummer stond er uiteraard bij en het is een boek uit 2016 in de staat 'goed'.
Echt helemaal keurig, de rug zonder deuken, kaft helemaal gaaf. ja het papier was al iets verkleurd. Drie foto's van het boek in de advertentie.

Geeft die man me 3 sterren :roll: het boek was een beetje oud maar wel blij mee.

Als ik dat geweten had had ik dat boek bij het oud papier gegooid.
fanatic schreef:
18-07-2026 10:28
Ik heb ook een pakketje die terugkomt.
Eind Juni verstuurd met vinted go. Dame wou het snel hebben (waarom kies je dan voor vinted go denk ik dan) en wat denk je - weken over gedaan om eindelijk afgeleverd te worden

nu komt ie retour. Want mevrouw is met vakantie
zo irritant
gelukkig is het een item wat ik daarna weer makkelijk verkocht ga krijgen, maar toch...
Oh ja dat is wel irritant inderdaad. Ik heb dat ook vaak. De vraag of ik snel kan versturen want snel nodig en dan kiezen ze vervolgens vinted go. Heel bijzonder...

Mijn pakketje is volgens de track en trace gisterenavond weggebracht in een locker, dus het is in elk geval onderweg. 🎉

En die 3 sterren bij dat boek zijn ook flauw idd.
In Frankrijk zijn overal Mondial relay punten dus snap de populariteit.

Het mondial relay punt hier is met de noorderzon vertrokken. Veel gedupeerden, ook UPS enz.
Ja hier zit gelukkig wel een punt in de buurt, maar mijn koper van net gaat nu ook even moeten wachten tot ik donderdag weer op kantoor ben. 🫣
En als koper vind ik mondial trouwens zeker wel fijn. Over het algemeen gaat dat best snel vanuit België en Frankrijk.
Doordat Vinted nu alles standaard vertaald in de app, krijg je bijzondere advertentie namen. Bij jurken staat er opeens 'badjas' (vertaling Robe). En doordat alles in Nederlands is, is nu nog meer klikken om na te gaan waar de verkoper vandaan komt, jammer.
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Ja die rare vertalingen vielen mij ook al op en vind ik ook geen vooruitgang
Hm zo te zien betaal je nu weer kopersbescherming en 0,49 verzendkosten op boeken binnen NL. Dat is wel jammer, al zie ik dat het boek dan ook nog steeds via DHL mag en niet alleen met vinted go. Dat is dan natuurlijk nog steeds goedkoop, maar toch even jammer na zo'n lange actie met 0 verzendkosten en ook een tijd geen kopersbescherming.
happyapple schreef:
20-07-2026 07:50
Hm zo te zien betaal je nu weer kopersbescherming en 0,49 verzendkosten op boeken binnen NL. Dat is wel jammer, al zie ik dat het boek dan ook nog steeds via DHL mag en niet alleen met vinted go. Dat is dan natuurlijk nog steeds goedkoop, maar toch even jammer na zo'n lange actie met 0 verzendkosten en ook een tijd geen kopersbescherming.
Dan is dat sinds vandaag, gisteren heb ik nog een boek kunnen kopen zonder verzendkosten
Ja dat klopt. De actie liep tot en met 19 juli. Maar het was al zo vaak verlengd, dat ik er verder niet echt meer naar gekeken had 🫣
Ik had gisterenochtend toevallig nog wel wat boeken online gezet en eentje meteen verkocht. Een andere kreeg wel veel likes, maar is dus helaas niet op tijd verkocht.
En op 49 cent zou het nu bij mij wel niet meteen afketsen als ik iets graag wil hebben, maar de kopersbescherming is op sommige bedragen nu wel een beetje zuur in vergelijking met gisteren. 😉
Nou mijn klacht is in behandeling genomen hoor. Benieuwd of er nog wat uit het onderzoek komt dat ze gaan doen bij de vervoerder. Al boeit dat eigenlijk niet meer, want uit 'coulance' heb ik mn geld al gekregen. Geen idee wat ze dan doen als het nog ergens opduikt haha, al verwacht ik dat totaal niet.

Gisteren goede zaken gedaan met een item wat veel geliked werd en al een paar biedingen kreeg: iemand kocht het vrij snel voor de vraagprijs :yes: Laatste keer een hoop biedingen gehad, ook hele lage onzinbiedingen die ik negeer. Zitten ze er wat onder, doe ik n tussenbod. Heb zelf toch altijd wat marge ingebouwd in de vraagprijs. Wel leuk alstie dan toch daarvoor weggaat!

Is er iets van een timing om items erop te zetten voor de meeste tractie? Zondagavond liep wel goed, doordeweeks mss minder?
Wat ontzettend irritant die automatische vertaling!
Maevess schreef:
20-07-2026 20:08
Wat ontzettend irritant die automatische vertaling!
Dit is mij nog niet opgevallen, waar zou ik dit kunnen zien of merken?
Misschien komt het door mijn zoekopdracht, maar ik vind alleen maar advertenties uit Frankrijk. Wat dan niet altijd direct duidelijk is door de automatische vertaling, je moet dan op de naam van de verkoper klikken om te zien dat iemand uit Frankrijk komt. Het liefst koop ik gewoon binnen Nederland (anders vind ik het hele duurzaamheidsidee een beetje teniet gaan).
Maevess schreef:
20-07-2026 21:58
Misschien komt het door mijn zoekopdracht, maar ik vind alleen maar advertenties uit Frankrijk. Wat dan niet altijd direct duidelijk is door de automatische vertaling, je moet dan op de naam van de verkoper klikken om te zien dat iemand uit Frankrijk komt. Het liefst koop ik gewoon binnen Nederland (anders vind ik het hele duurzaamheidsidee een beetje teniet gaan).
Kun je niet zoeken op alleen Nederland?

Ik heb die knop nog niet kunnen vinden maar misschien zoek ik niet goed genoeg ;-)
Nee volgens mij kan dat niet. Maar aan de verzendkosten zie ik snel genoeg uit welk land iemand komt. 😉
Maar het land is voor mij persoonlijk geen 1e criterium, alleen met boeken lees ik liever Nederlands.
Zomaar1987 schreef:
20-07-2026 21:16
Dit is mij nog niet opgevallen, waar zou ik dit kunnen zien of merken?

Dat het ineens lijkt of je alleen nog Nederlandse verkopers ziet. Nou zijn mijn favoriete merken vrijwel allemaal buitenlands, dus dat valt snel op. En gekke namen voor kledingstukken, een jas of badjas voor een jurk en ik ben wel gekkere dingen tegengekomen.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Ik kan onderaan het vertaalde bericht de automatische vertaling uitzetten, zodat ik het in de originele taal zie. Dan zie ik wel gelijk of het bv Frans of Duits is en idd de verzendkosten verraden vooral dat laatste ook vaak.
LizzyLee schreef:
21-07-2026 10:49
Ik kan onderaan het vertaalde bericht de automatische vertaling uitzetten, zodat ik het in de originele taal zie. Dan zie ik wel gelijk of het bv Frans of Duits is en idd de verzendkosten verraden vooral dat laatste ook vaak.
Ja hier kwam ik ook achter, das alweer iets sneller. Of gekke namen inderdaad (een normale lamp heet een kroonluchter). Liefst had ik gewoon een knopje gehad met alleen Nederlandse advertenties.
Hmm ik zag vanochtend een koopje op vinted en ik wist wel dat het echt goedkoop was, en ik had dus meteen op kopen geklikt. En vanmiddag heeft de verkoper dus zonder verdere toelichting op transactie annuleren geklikt. En ik neem aan dat er dus op 'in overleg met koper' is geklikt, want ik zie ook geen automatische negatieve review bij de verkoper en het artikel staat er nu voor 5x zo duur weer op. Ik heb er eigenlijk nog wel begrip voor dat ze de prijs bij nader inzien toch te laag vond, maar ik vind het toch ook wel bijzonder dat dit zomaar kan zonder verdere toelichting of review mogelijkheid.
Zetten jullie je account op vakantiemodus als jullie weggaan? Wij gaan een weekje, erkopen lopen niet super hard maar toevallig begin van de week 2 verkopen. Ik twijfel nu op gokken dat ik voldoende tijd heb als mensen kopen of toch vakantiemodus aan. Blijft wat mensen hebben gemarkeerd als favoriet dan ook als favoriet staan? En wat doet het met je zichtbaarheid?
"After all this time?" "Always."
Severus_Snape schreef:
22-07-2026 19:38
Zetten jullie je account op vakantiemodus als jullie weggaan? Wij gaan een weekje, erkopen lopen niet super hard maar toevallig begin van de week 2 verkopen. Ik twijfel nu op gokken dat ik voldoende tijd heb als mensen kopen of toch vakantiemodus aan. Blijft wat mensen hebben gemarkeerd als favoriet dan ook als favoriet staan? En wat doet het met je zichtbaarheid?
Het blijft volgens mij wel als favoriet staan, maar dan staat er verborgen bij voor de geïnteresseerden. Ik weet eigenlijk niet precies wat het na terugkomst met je zichtbaarheid doet. Je kunt evt bij een verkoop wel om een paar dagen uitstel voor het versturen vragen. Ik ga mijn account waarschijnlijk wel op vakantie zetten om te voorkomen dat ik in de knoei kom met mondial bestellingen. Ik kan evt de dag na terugkomst wel met digitale labels versturen, maar met mondial kost het me 1 euro per label om te printen en dat is me op het gemiddelde pakketje te duur.
Dan maak je 15 goede foto's, voorkant, achterkant, zool enzovoort. Waarom dan niet even een fotootje van het maatlabel? :-(
Severus_Snape schreef:
22-07-2026 19:38
Ik zou het zelf denk ik voor een week niet op vakantiemodus zetten. De items verdwijnen bij geïnteresseerden uit de favorieten en als je het terug uit die modus haalt komen ze er weer in.
Ik kwam daarachter omdat iets uit mijn favorieten was verdwenen zonder melding. Toen zag ik haar op vakantie modus staan.
Drie dagen terug stond het item ineens weer tussen mijn favorieten.
Ik heb een elektrische kolf van Medela verkocht via Vinted.
Hij was ongebruikt, en heb het alleen aan gezet om te testen alvorens ik hem verzond.
Daar heb ik een filmpje van gemaakt om juist hetgeen nu gebeurt te voorkomen.
De koper geeft nu namelijk aan dat hij het niet doet, dat de motor niet werkt.
Ik baal hier nu dus enorm van. Wat moet/kan ik doen?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven