Vinted topic - 4
zaterdag 2 mei 2026 om 09:12
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
donderdag 23 juli 2026 om 17:17
Zeggen dat je een filmpje hebt van werkende kolf. Als de koper liegt, is ze daar misschien van onder de indruk. Je kunt het filmpje helaas niet aan haar sturen via Vinted.
Aan de andere kant, ik weet niet hoe goed zo'n apparaat bestand is tegen Vinted-vervoer...
Aan de andere kant, ik weet niet hoe goed zo'n apparaat bestand is tegen Vinted-vervoer...
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
donderdag 23 juli 2026 om 17:37
Heb ik gezegd inderdaad. Ze heeft nog 4 uur de tijd om een probleem te melden. Dat heeft ze namelijk nog niet gedaan.
Stel ze meld het, en ik maak screenshots van het filmpje van de werkende kolf, sta ik dan nog in mijn recht? Ik wil hem liever niet terug namelijk. Stel dat hij het echt niet doet, of niet werkt naar behoren, is het ook wel weer sneu natuurlijk.
Stel ze meld het, en ik maak screenshots van het filmpje van de werkende kolf, sta ik dan nog in mijn recht? Ik wil hem liever niet terug namelijk. Stel dat hij het echt niet doet, of niet werkt naar behoren, is het ook wel weer sneu natuurlijk.
donderdag 23 juli 2026 om 17:49
Ik heb ook wel vaker een transactie geannuleerd om diverse redenen en eigenlijk ook nooit een negatieve review gekregen. Heeft het misschien ook ermee te maken hoe snel je het doet na aankoop?happyapple schreef: ↑22-07-2026 19:34Hmm ik zag vanochtend een koopje op vinted en ik wist wel dat het echt goedkoop was, en ik had dus meteen op kopen geklikt. En vanmiddag heeft de verkoper dus zonder verdere toelichting op transactie annuleren geklikt. En ik neem aan dat er dus op 'in overleg met koper' is geklikt, want ik zie ook geen automatische negatieve review bij de verkoper en het artikel staat er nu voor 5x zo duur weer op. Ik heb er eigenlijk nog wel begrip voor dat ze de prijs bij nader inzien toch te laag vond, maar ik vind het toch ook wel bijzonder dat dit zomaar kan zonder verdere toelichting of review mogelijkheid.
donderdag 23 juli 2026 om 19:28
Ik heb weleens gehad dat de door mij verkochte kolf niet kon worden opgeladen, met een andere oplader werkte het vervolgens wel gewoon. Maar dat lijkt nu niet het probleem te zijn he? Anders zou je dat nog kunnen aanraden.Assiral schreef: ↑23-07-2026 17:37Heb ik gezegd inderdaad. Ze heeft nog 4 uur de tijd om een probleem te melden. Dat heeft ze namelijk nog niet gedaan.
donderdag 23 juli 2026 om 19:46
Assiral schreef: ↑23-07-2026 17:37Heb ik gezegd inderdaad. Ze heeft nog 4 uur de tijd om een probleem te melden. Dat heeft ze namelijk nog niet gedaan.
Aan Vinted zelf kun je het filmpje wel sturen geloof ik, mocht ze een probleem melden. En zeg idd van die lader, zoals hiervoor voorgesteld.
Als hij het echt niet doet, zal ze wel een probleem melden lijkt me.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
donderdag 23 juli 2026 om 19:49
Ik heb geen idee. Maar bij sommige vinties zie ik wel automatische reviews staan dat de koper (of verkoper) de transactie geannuleerd heeft.
donderdag 23 juli 2026 om 19:52
Nou dit inderdaad en 4u is niet heel lang meer. Kan ook nog goed zijn dat ie t wel gewoon doet en dat je nu niks meer hoort..
Ik ben benieuwd. Hopelijk krijg je gewoon je geld over 4u, @Assiral
donderdag 23 juli 2026 om 20:24
Ik ben ook benieuwd. Ze heeft nu nog een uur.
Maar stel ze meld het probleem niet, en eist wel geld terug? Lastig hoor dit…
Ik zou dan van haar wel een filmpje willen ontvangen dat hij het echt niet doet eigenlijk. Alleen dan moet er inderdaad onderweg iets mee zijn gebeurt, want hij is gewoon echt nieuw. Alleen de vraag is dan, wat doe je dan? Want dan krijg ik een kapotte kolf terug. Enorm balen dit!
Ik zou dan van haar wel een filmpje willen ontvangen dat hij het echt niet doet eigenlijk. Alleen dan moet er inderdaad onderweg iets mee zijn gebeurt, want hij is gewoon echt nieuw. Alleen de vraag is dan, wat doe je dan? Want dan krijg ik een kapotte kolf terug. Enorm balen dit!
donderdag 23 juli 2026 om 20:53
Als ze het niet meldt gaat het over. Want hoe wil ze dan geld terug als het niet meer via Vinted kan? En terugsturen kan ook gewoon niet meer via Vinted en je gaat toch zeker niet zoiets buiten het systeem om faciliteren?
En deze dame is vast niet zo, maar theoretisch is het ook een goede truc om je eigen kapotte kolf om te ruilen voor een nieuwe…
donderdag 23 juli 2026 om 20:54
Assiral schreef: ↑23-07-2026 20:24Ik ben ook benieuwd. Ze heeft nu nog een uur.
Nog een half uur
donderdag 23 juli 2026 om 21:30
vrijdag 24 juli 2026 om 11:01
Huh? Snapt ze niet hoe vinted werkt? Bij een kolf die echt niet werkt zou ik toch zeker m'n geld terug willen.. naja, vervelend van die negatieve review maar voor jou fijn dat je gewoon je geld krijgt!
vrijdag 24 juli 2026 om 11:36
Of ze doet dit vaker. Het valt natuurlijk een beetje op als je vaak kapotte dingen koopt en je geld terugvraagt, dus als koper wil je het dan graag onderling oplossen. Een slechte review kan ze later aanpassen (dacht ik?) als je haar tegemoetkomt.
@Assiral Als jij de kolf werkend verkocht en goed verpakt verzonden hebt en daar een filmpje van hebt, dan zou ik haar verder naar Vinted verwijzen en jouw versie onder haar review zetten.
Heb je haar reviews van eerdere aan- en verkopen goed doorgelezen?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in