Wanneer ben je van middelbare leeftijd?

21-07-2026 20:49 253 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerste wat in je opkomt.

Iemand noemde mij een vrouw van middelbare leeftijd. :|
Nu ben ik echt geen 30 meer, en dat zie je natuurlijk aan mij, maar middelbare leeftijd? Ik ben 46.
Ben je dan al middelbaar?
Ik zat meer te denken aan 50- 55.

Wat vinden jullie middelbaar?
Who cares. Age is just an number. Ik ben half 50en voel me niet middelbaar maar volgens Google ben ik dat wel. Lekker belangrijk.
poldervrouw wijzigde dit bericht op 24-07-2026 07:30
0.78% gewijzigd
poldervrouw schreef:
23-07-2026 13:21
Who cares. Age is just an number. Ik ben half 5 en voel me niet middelbaar maar volgens Google ben ik dat wel. Lekker belangrijk.
Ik denk dat iedereen dat wel herkent. Het is het verschil tussen je gevoelsleeftijd en je kalenderleeftijd: https://www.psychologie.nl/artikel/vers ... rleeftijd/
Moi!
Je weet dat je middelbaar bent als je begint te zeuren over en je gaat ergeren aan vrouwen in zomerkleding met winterlaarzen er onder.
DebbieHerrie schreef:
23-07-2026 14:02
Ik denk dat iedereen dat wel herkent. Het is het verschil tussen je gevoelsleeftijd en je kalenderleeftijd: https://www.psychologie.nl/artikel/vers ... rleeftijd/
Dat zei ik: viewtopic.php?t=515710&p=36241947&start=#p36241947
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
Carola_456 schreef:
23-07-2026 14:10
Je weet dat je middelbaar bent als je begint te zeuren over en je gaat ergeren aan vrouwen in zomerkleding met winterlaarzen er onder.
:worship:
Koningjulian schreef:
22-07-2026 19:34
OMG ja dit, die bakens… er zijn steeds minder mensen vóór je. Er komen steeds meer mensen na je. Ik heb oudere mensen nodig als een soort bakens in de zee!!

Ik zie mijn ouders nog steeds als vijftigers en de ouders van vrienden ook. Maar ik ben het zelf!!

Vroeger had je nog iedereen die de oorlog bewust had meegemaakt, ik weet nog in mijn vroege jeugd las ik eens een krantenartikel over dat overlijdensadvertenties steeds minder vaak geboortedatums uit de 19e eeuw bevatten. Daar ben ik vanaf toen op gaan letten en inderdaad ineens was iedereen geboren na 1900. Dus in mijn jeugd had je nog mensen geboren vóór 1900!!
Djiezz dat ik dit nog weet, zo middelbaar ben ik dus… :(
Toen ik een kind was, kende ik zo iemand! De moeder van onze buurvrouw....die was wel eind tachtig dus echt stokoud maar wel uit 1896, vond ik ook magisch....
Solomio schreef:
23-07-2026 14:36
Dat zei ik: viewtopic.php?t=515710&p=36241947&start=#p36241947
Helemaal overheen gelezen, het wordt ook steeds minder met de focus naarmate ik middelbaarder word.
Aan de andere kant, great minds think alike :-D .
Moi!
poldervrouw schreef:
23-07-2026 13:21
Who cares. Age is just an number. Ik ben half 5 en voel me niet middelbaar maar volgens Google ben ik dat wel. Lekker belangrijk.
:-?

Ik ben 10 over 4.
Hemelsbreed 120 km ten Noordwesten van Zelhem en ca. 8 uur fietsen
Age is helaas niet Just a number. Was dat maar zo. Op gegeven moment laat je lichaam van zich horen. De overgang, grijs haar, rimpels, verminderd libido ( ik gelukkig niet) . Minder tolerantie, (al was ik zelf altijd al nooit tolerant) Krakende knieën. Droge doos( gelukkig niet ik) leesbril nodig hebben. Stijf wakker worden. Snapchat stom vinden. Al heb je zelf nergens last van, heb je hele gesprekken over ziektes en kwaaltjes met anderen. Je vrienden vallen zomaar dood neer. Dat begint al als je middelbaar bent.
Ik ben wel benieuwd hoe je je voelt als je je niet middelbaar/van middelbare leeftijd ervaart? Is dat anders dan iemand die dat wel zo ervaart? Gaat het om een ander type persoon? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen.
cognac schreef:
23-07-2026 15:46
Ik ben wel benieuwd hoe je je voelt als je je niet middelbaar/van middelbare leeftijd ervaart? Is dat anders dan iemand die dat wel zo ervaart? Gaat het om een ander type persoon? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen.
Denk dat het ontkenning is. Een enkeling met ijzersterk gestel zal er niet veel van merken. Het merendeel merkt het heus,maar denkt, net als Madonna, nog sexy en hip te zijn. De rest van de wereld lacht honend achter hun rug...
cognac schreef:
23-07-2026 15:46
Daarom moet je niet teveel op je gevoel vertrouwen.
AnnaNiem schreef:
23-07-2026 15:01

Ik ben 10 over 4.
Ik ben pas kwart voor 2. ;-D
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
SweetFirefly schreef:
23-07-2026 16:35
Ik ben pas kwart voor 2. ;-D
Ben je dan 17,5?
AnnaNiem schreef:
23-07-2026 15:01

Ik ben 10 over 4.
:rofl:
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Solomio schreef:
23-07-2026 16:37
Ben je dan 17,5?
Nee, tikkie ouder.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Mephishardstylez schreef:
23-07-2026 15:12
Age is helaas niet Just a number. Was dat maar zo. Op gegeven moment laat je lichaam van zich horen. De overgang, grijs haar, rimpels, verminderd libido ( ik gelukkig niet) . Minder tolerantie, (al was ik zelf altijd al nooit tolerant) Krakende knieën. Droge doos( gelukkig niet ik) leesbril nodig hebben. Stijf wakker worden. Snapchat stom vinden. Al heb je zelf nergens last van, heb je hele gesprekken over ziektes en kwaaltjes met anderen. Je vrienden vallen zomaar dood neer. Dat begint al als je middelbaar bent.

Dus de rest heb je allemaal wel?
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
pepexx schreef:
23-07-2026 17:14
:rofl:
Je bent pas bejaard als je online allemaal vage abonnementen opent die niet meer op te zeggen lijken te zijn en je een boze mail daarover stuurt naar @Max of @Seniorenweb. Of je moet ermee naar Klik & Tik in de plaatselijke bibliotheek.

Met andere woorden: het is nog niet zo slecht om van middelbare leeftijd te zijn, het kan nog altijd erger.
.
23-07-2026 16:11
Denk dat het ontkenning is. Een enkeling met ijzersterk gestel zal er niet veel van merken. Het merendeel merkt het heus,maar denkt, net als Madonna, nog sexy en hip te zijn. De rest van de wereld lacht honend achter hun rug...
Oh maar op zich geloof ik mensen wel die 43 of 53 zijn en zeggen: ik merk zelf nog geen verschil, maar waarom zou je je daarmee dan niet middelbaar voelen?
De vraag was toch ook niet: ervaar jij 40+ persoon (al) veel lichamelijke veranderingen of klachten tov 10 of 20 jaar geleden. Voor mij zit het hem gewoon in het zijn, met of zonder lichamelijke ongemakken. Mijn generatie, leeftijdsfase etc.
Ik denk dat mensen zelf niet door hebben hoe rustig hun leven wordt.

De grens van 'een drukke dag' verschuift heel stiekem.

Zeker als je kinderen uit huis gaan en je niet meer geleefd wordt door een ander.

Ik hoorde een vrouw ooit zeggen 'wij meisjes van in de 50' :pukey:
23-07-2026 16:11
Spreek voor jezelf! Ik vind Madonna superstoer en ze heeft groot gelijk met haar schijt aan de wereld houding. Al die jonge artiesten die ook in de rust optraden moeten haar nog maar zijn te evenaren. Al 50 jaar relevant voor onze cultuur. Heel erg knap vind ik dat.
Ik word er altijd zo gelukkig van om te weten wie van mijn geliefde forumgenoten wel een droge doos heeft en wie niet.
Lady*Voldedinges
pepexx schreef:
23-07-2026 17:14
Yes. Helaas
ladadieladieda schreef:
23-07-2026 18:52
Spreek voor jezelf! Ik vind Madonna superstoer en ze heeft groot gelijk met haar schijt aan de wereld houding. Al die jonge artiesten die ook in de rust optraden moeten haar nog maar zijn te evenaren. Al 50 jaar relevant voor onze cultuur. Heel erg knap vind ik dat.
Eens en nergens hoor/ lees je dat Mick Jagger eens ophouden moet als een jonge hengst over het podium te rennen😁
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven