Burenoverlast ervaringen, deel 3
zaterdag 15 augustus 2026 om 08:35
Ik kan het geluid niet helemaal plaatsen. Alsof iemand hard op de grond stampt maar lopen is het niet. Het zijn nieuwe mensen en we proberen al een tijdje kennis te maken maar ze zijn nooit thuis of reageren niet op de bel.
zaterdag 15 augustus 2026 om 08:44
Zo herkenbaar, mijn vorige buur (die eruit is gezet door de wbv) deed dat ook, midden in de nacht, urenlang. Ik hoop voor jou dat dat niet jouw nieuwe buur is
Jankerd
zaterdag 15 augustus 2026 om 19:03
Wij hebben ook zulk soort buren. Als ik in onze woonkamer aan de voorkant van het huis op de bank zit met de deur op een kier, dan kan ik nog steeds letterlijk het gesprek van de buren volgen die achter in de tuin zitten.Tuin is 8 meter diep, onze woonkamer is 8 meter lang.Vuurenvlam62 schreef: ↑05-08-2026 17:08Eigenlijk is het zo dat wij naar binnen gaan als zij naar buiten komen want je zit niet meer lekker. Gisteren hoorden we ze zelfs binnen nog, met de ramen dicht.
Het zijn gewoon tokkies![]()
Laat ik dan ook horen dat ze aan het bespreken zijn wat die klusser bij ons in huis aan het doen is
Ze zijn ontzettend nieuwsgierig en praten (roddelen) over ons, maar ze willen nog niet eens hoi of goedemorgen zeggen.
Ik zit ook alleen in de tuin als zij er niet zijn.
En ja, waarom zou je deuren normaal dicht doen als je ze ook zo had dicht kunt gooien dat wij dat horen (in een goed geïsoleerd huis).
Ik vind het ook tokkie gedrag, maar ze zijn er helaas niet op aan te spreken.
zondag 16 augustus 2026 om 09:58
Iets met drugs? Of gewoon een patserfeestje. Dat kan natuurlijk ook.Nogevendit schreef: ↑14-08-2026 23:05Hier momenteel vooral buurtoverlast.
Ik weet niet wat ze allemaal aan het doen zijn maar wat een onrust!
Een hoop lawaai vanuit een huis in een dwarsstraat dure auto's die met harde muziek een tijdje naast mijn huis staan en daarna knetterhard wegscheuren.
Het voelt erg unheimisch:-(
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
zondag 16 augustus 2026 om 11:46
Ik zou roepen, hé buurman, wat denk je ervan? heb je ook nog een ander deuntje.Chardonnay schreef: ↑15-08-2026 23:10De tokkkies naast ons zijn ook weer op dreef.
Lekker veel zuipen in de achtertuin en de buurman zit continu te lachen en heel hard te zingen??? “Oh cherioooooo” Ofzoiets…
De hele tijd hetzelfde deuntje.
![]()
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
zondag 16 augustus 2026 om 12:56
Mijn ervaring leert dat negeren het meest effectief is bij deze mensen.
Als je ze aanspreekt (vriendelijk, met humor of dwingend) gaan ze alleen maar extra provoceren.
Even klagen hier op het forum en verder niks is echt de beste manier..
Heel bizar, het zijn allemaal koopwoningen, niet in het laagste segment. Maar op één of andere manier trekt het tokkievolk elkaar hier allemaal aan de laatste jaren.
zondag 16 augustus 2026 om 16:53
o, ik zou wat anders doen. op het moment dat ze gaan slapen en het stilwordt, zou ik een box tegen de muur zetten en een stevige dreun door de boxen lanceren voor derest van de dag. en zelf de hort op gaan. dat snappen ze het beste
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
zondag 16 augustus 2026 om 18:13
Dat kan altijd nog
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
zondag 16 augustus 2026 om 18:15
Dat kan altijd nog
zondag 16 augustus 2026 om 18:37
Haha en dan krijgen we hier helemaal new kids situaties
Dus dat gaan we maar niet doen.
Nog een paar maanden en dan zijn we hier weg.
Tot die tijd af en toe een klaagzang hier op het forum om m’n frustratie kwijt te kunnen..
donderdag 20 augustus 2026 om 15:28
Het word tijd dat de kinderen naar school gaan.
Er zit hier op 100m een mini speeltuin en op 400m een grote speeltuin.
Maar dit tuig krijst de hele flat bij elkaar en gaat uren achter elkaar met zn stok langs de tradities van de balustrade. Het zijn meerdere kinderen en de ouders zijn niet van hier en niet mee te praten.
Er zit hier op 100m een mini speeltuin en op 400m een grote speeltuin.
Maar dit tuig krijst de hele flat bij elkaar en gaat uren achter elkaar met zn stok langs de tradities van de balustrade. Het zijn meerdere kinderen en de ouders zijn niet van hier en niet mee te praten.
donderdag 20 augustus 2026 om 18:52
Ik heb vanmiddag ook weer de hele middag in de herrie gezeten. Schreeuwende, stampende en rennende kinderen boven me. Ik heb hier al eerder (mee)geschreven, maar ik sta nu op het punt om een officiële klacht bij de wbv in te dienen. Al 3,5 jaar zit ik de ellende, slaap ik met oordoppen en kijk ik tv met een koptelefoon. Als ik lees heb ik ook mijn koptelefoon op, maar dan alleen de noise cancelling. Maar ik ben het zat, ik ben op. En uitzicht op een ander huis is er in deze woningmarkt niet.
Ik denk dat ik eerst de wijkconsulent mail. De vorige die niets wilde doen is inmiddels overleden. Maar dan geef ik ook gelijk aan dat, wanneer hij mijn klacht niet serieus neemt, ik een officiële klacht ga indienen. Blijkbaar bestaan er apparaatjes om te testen of de vloer goed geïsoleerd is of niet. Bij een buurman verderop hebben ze dat gebruikt, bij mij is dat zelfs nooit voorgesteld. Je zet met zo'n klacht wel alles op scherp. Maar zoals ik net aangaf, ik ben echt op...
Ik denk dat ik eerst de wijkconsulent mail. De vorige die niets wilde doen is inmiddels overleden. Maar dan geef ik ook gelijk aan dat, wanneer hij mijn klacht niet serieus neemt, ik een officiële klacht ga indienen. Blijkbaar bestaan er apparaatjes om te testen of de vloer goed geïsoleerd is of niet. Bij een buurman verderop hebben ze dat gebruikt, bij mij is dat zelfs nooit voorgesteld. Je zet met zo'n klacht wel alles op scherp. Maar zoals ik net aangaf, ik ben echt op...
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
donderdag 27 augustus 2026 om 10:15
Graag jullie mening over het volgende. Woon al heel lang in een tussenwoning, nooit geen geluid van de buren gehoord. Nu sinds paar maanden nieuwe buurvrouw. Ze krijgt bijna dagelijks iemand over de vloer die pas rond 4 uur in de nacht weer weggaat. Zelf hoor ik het soms ook, zal afhankelijk zijn van hoe diep ik slaap, maar mijn hond slaat nu bijna elke nacht aan. Ik ga er dan uit om haar te kalmeren en slaap soms zelf op de bank de rest van de nacht omdat ik niet wil dat de buren aan de andere kant er wakker van worden. Ik zie de buurvrouw nooit, alle ramen en luxaflex altijd gesloten en heb al paar keer gezien dat er mensen aan de deur stonden en er niet op aanbellen gereageerd werd. Blijkbaar helemaal op zichzelf. Is dit iets wat ik als ik haar zie kan benoemen of is het mijn hond en mijn probleem?
donderdag 27 augustus 2026 om 10:18
Als dat weggaan op een normale manier verloopt zonder ' Dahaaaag en deuren klappen' , dan zijn het leefgeluiden. Ja ook om 4 's nachts. Hier komt man vaak thuis van werk midden in de nacht en ja, dan doet hij de deur open en dicht en gaat douchen e.d. Als de hond van de buren daarop zou aanslaan, dan is dat toch echt het probleem van het hondenbaasje.Huilebalk schreef: ↑27-08-2026 10:15Graag jullie mening over het volgende. Woon al heel lang in een tussenwoning, nooit geen geluid van de buren gehoord. Nu sinds paar maanden nieuwe buurvrouw. Ze krijgt bijna dagelijks iemand over de vloer die pas rond 4 uur in de nacht weer weggaat. Zelf hoor ik het soms ook, zal afhankelijk zijn van hoe diep ik slaap, maar mijn hond slaat nu bijna elke nacht aan. Ik ga er dan uit om haar te kalmeren en slaap soms zelf op de bank de rest van de nacht omdat ik niet wil dat de buren aan de andere kant er wakker van worden. Ik zie de buurvrouw nooit, alle ramen en luxaflex altijd gesloten en heb al paar keer gezien dat er mensen aan de deur stonden en er niet op aanbellen gereageerd werd. Blijkbaar helemaal op zichzelf. Is dit iets wat ik als ik haar zie kan benoemen of is het mijn hond en mijn probleem?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
donderdag 27 augustus 2026 om 10:55
donderdag 27 augustus 2026 om 12:50
Dat veranderd de zaak wel. Want dit is simpelweg niet nodig (vooral die claxon)
Hier kan je wel wat van zeggen.
donderdag 27 augustus 2026 om 18:04
Huilebalk schreef: ↑27-08-2026 10:15Graag jullie mening over het volgende. Woon al heel lang in een tussenwoning, nooit geen geluid van de buren gehoord. Nu sinds paar maanden nieuwe buurvrouw. Ze krijgt bijna dagelijks iemand over de vloer die pas rond 4 uur in de nacht weer weggaat. Zelf hoor ik het soms ook, zal afhankelijk zijn van hoe diep ik slaap, maar mijn hond slaat nu bijna elke nacht aan. Ik ga er dan uit om haar te kalmeren en slaap soms zelf op de bank de rest van de nacht omdat ik niet wil dat de buren aan de andere kant er wakker van worden. Ik zie de buurvrouw nooit, alle ramen en luxaflex altijd gesloten en heb al paar keer gezien dat er mensen aan de deur stonden en er niet op aanbellen gereageerd werd. Blijkbaar helemaal op zichzelf. Is dit iets wat ik als ik haar zie kan benoemen of is het mijn hond en mijn probleem?
Ik zou zeker wel kijken of je in overleg kunt. Diegene die komt, komt die 's avonds? Zie je dan diens auto staan? Want als zij nooit opendoet kun je misschien wachten tot hij er is en dan aanbellen. Anders kun je ook nog een briefje in de bus doen, dat je een paar keer hebt aangebeld (moet je dan ook wel echt doen natuurlijk) omdat je graag even ergens over wil overleggen, dat je haar niet treft en nu het via het briefje probeert en vraagt of ze even contact op wil nemen (met je naam, huisadres en telefoonnummer erbij).
Als dat ook niet werkt dan een keer net zo lang aanbellen tot ze opendoet.
En in de tussentijd zou ik voor je eigen nachtrust je hond maar mee naar de slaapkamer nemen.
zaterdag 29 augustus 2026 om 19:21
Pffff……voor het derde weekend achter elkaar ergens in de wijk een feestje met harde muziek in de tuin. Dit is dus het irritante. Die mensen doen het misschien maar 1x, maar ik zit nu al drie weekenden met gedreun in huis. Ook van het geluidsniveau dat hier eigenlijk echt wel een vergunning voor aangevraagd had moeten worden, maar het is een dorp met nogal een flinke ‘gezellig toch’-cultuur. En het ís natuurlijk voor de feestgangers ook gezellig, maar waarom moeten honderd huizen er omheen daar ook van meegenieten?
zaterdag 29 augustus 2026 om 19:33
Weet je zeker dat het bezoek op dat tijdstip weggaat? Heeft ze niet gewoon een baan waarbij ze zo vroeg de deur uit moet voor haar werk?Huilebalk schreef: ↑27-08-2026 10:15Graag jullie mening over het volgende. Woon al heel lang in een tussenwoning, nooit geen geluid van de buren gehoord. Nu sinds paar maanden nieuwe buurvrouw. Ze krijgt bijna dagelijks iemand over de vloer die pas rond 4 uur in de nacht weer weggaat. Zelf hoor ik het soms ook, zal afhankelijk zijn van hoe diep ik slaap, maar mijn hond slaat nu bijna elke nacht aan. Ik ga er dan uit om haar te kalmeren en slaap soms zelf op de bank de rest van de nacht omdat ik niet wil dat de buren aan de andere kant er wakker van worden. Ik zie de buurvrouw nooit, alle ramen en luxaflex altijd gesloten en heb al paar keer gezien dat er mensen aan de deur stonden en er niet op aanbellen gereageerd werd. Blijkbaar helemaal op zichzelf. Is dit iets wat ik als ik haar zie kan benoemen of is het mijn hond en mijn probleem?
Ik snap dat het vervelend is maar dat jou hond aanslaat voor iets bij de buren is denk ik net zo vervelend, ook voor jou hoor. Maar dat kan je de buren niet kwalijk nemen vind ik.
maandag 31 augustus 2026 om 20:54
Onze kopers blijken dikke vrienden met de buren
Dus ik vind het overlast, maar zij vinden dit een geweldige manier van leven en gaan er gezellig in mee.
Dus iedereen blij.
(Ik weet niet wat ik had gedaan als dat niet zo was, lastige vraag want iedereen ervaart overlast anders blijkt)
maandag 31 augustus 2026 om 22:46
Ik heb van de makelaar alleen de vraag gehad hoe het contact met de buren was en heb toen aangegeven dat we met de overlastgevende buren weinig contact hadden. En dat was ook gewoon de waarheid. Ze heeft niet doorgevraagd waarom niet of zo. De huidige bewoners spreek ik regelmatig en hoor ik nooit over overlast van de buren. Zij hebben goed contact met die buren, want zie die buren wel eens de hond van de huidige bewoners uitlaten. Zij wonen er dus met heel veel plezier.
dinsdag 1 september 2026 om 08:12
Vraag van de makelaar kun je neutraal beantwoorden maar aspirant kopers die de vraag stellen hebben m.i. wel recht op eerlijke informatie. Zou me aardig bekocht voelenIrregular_Choice schreef: ↑31-08-2026 22:46Ik heb van de makelaar alleen de vraag gehad hoe het contact met de buren was en heb toen aangegeven dat we met de overlastgevende buren weinig contact hadden. En dat was ook gewoon de waarheid. Ze heeft niet doorgevraagd waarom niet of zo. De huidige bewoners spreek ik regelmatig en hoor ik nooit over overlast van de buren. Zij hebben goed contact met die buren, want zie die buren wel eens de hond van de huidige bewoners uitlaten. Zij wonen er dus met heel veel plezier.
Ook al is zoiets altijd persoonlijk en tijdgebonden
dinsdag 1 september 2026 om 08:50
zet in de nacht de radio aan.Huilebalk schreef: ↑27-08-2026 10:15Graag jullie mening over het volgende. Woon al heel lang in een tussenwoning, nooit geen geluid van de buren gehoord. Nu sinds paar maanden nieuwe buurvrouw. Ze krijgt bijna dagelijks iemand over de vloer die pas rond 4 uur in de nacht weer weggaat. Zelf hoor ik het soms ook, zal afhankelijk zijn van hoe diep ik slaap, maar mijn hond slaat nu bijna elke nacht aan. Ik ga er dan uit om haar te kalmeren en slaap soms zelf op de bank de rest van de nacht omdat ik niet wil dat de buren aan de andere kant er wakker van worden. Ik zie de buurvrouw nooit, alle ramen en luxaflex altijd gesloten en heb al paar keer gezien dat er mensen aan de deur stonden en er niet op aanbellen gereageerd werd. Blijkbaar helemaal op zichzelf. Is dit iets wat ik als ik haar zie kan benoemen of is het mijn hond en mijn probleem?
wij hebben een stel in de straat met hondjes die tijdens het wandelen continu blaffen. mijn k*tkeffertje slaat daarop aan want dus inhoudt dat ze elke ochtend om 6 uur begint te blaffen als ze die mensen voorbij hoort komen.
we hebben nu in de nacht de radio aan en dat werkt. mijn bejaarde hond hoort toch niks en die kleine reageert nu veel minder heftig op het geluid van de hondjes
eberesche wijzigde dit bericht op 01-09-2026 08:57
0.31% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in