Burenoverlast ervaringen, deel 3
zondag 12 juli 2026 om 00:33
Lilla schreef: ↑11-07-2026 21:38Wij hadden buren die hun kliko's op de openbare parkeerplek voor hun deur zetten, om deze vrij te houden. Prima, ik liep wel een straatje verder als t druk was. Tot ik een keer in de stromende regen thuiskwam, met boodschappen, een peuter, en slapende baby in de maxi cosi. In de verste verte geen parkeerplek, behalve "die van de buren" met hun kliko's. Ik heb de kliko's weggezet en heb er geparkeerd zodat ik niet met baby, peuter en tassen twee straten door de regen hoefde (t was echt een wolkbreuk).
Buren waren echt heel boos, ze zijn komen aanbellen om verhaal te halen. Ze hadden best een goede reden voor die kliko's hoor, iets met een oude moeder op bezoek in een rolstoel. Maar het bleef een openbare plek en ze deden de klikotruuk dagelijks.
Ik had vroeger een vriendin die in een volkse buurt woonde. Het was dat altijd zoeken naar een parkeerplek. Haar buurman had zo'n plastic tuinstoel op de parkeerplek naast zijn huis staan. Dat was niet 1 keer maar meerdere keren gezien toen ik daar op bezoek had. Blijkbaar vonden de andere buren het wel ok.
zondag 12 juli 2026 om 08:41
Je hoeft je niet te verantwoorden. Ook al is er geen wolkbreuk/baby/zware tas, dan nog mag jij daar gewoon elke dag staan. Zij zijn asociaal, niet jij.Lilla schreef: ↑11-07-2026 21:38Wij hadden buren die hun kliko's op de openbare parkeerplek voor hun deur zetten, om deze vrij te houden. Prima, ik liep wel een straatje verder als t druk was. Tot ik een keer in de stromende regen thuiskwam, met boodschappen, een peuter, en slapende baby in de maxi cosi. In de verste verte geen parkeerplek, behalve "die van de buren" met hun kliko's. Ik heb de kliko's weggezet en heb er geparkeerd zodat ik niet met baby, peuter en tassen twee straten door de regen hoefde (t was echt een wolkbreuk).
Buren waren echt heel boos, ze zijn komen aanbellen om verhaal te halen. Ze hadden best een goede reden voor die kliko's hoor, iets met een oude moeder op bezoek in een rolstoel. Maar het bleef een openbare plek en ze deden de klikotruuk dagelijks.
Het is wat het is.
zondag 12 juli 2026 om 08:46
Ja klopt. Ik vond het op zich nog niet zo erg, als zij zo graag voor hun deur wilden, prima. Maar nu vond ik t even niet prima, en om dan ook nog boos verhaal te komen halen vond ik echt niet okee.
zondag 12 juli 2026 om 10:02
zondag 12 juli 2026 om 16:05
Ja zeker wel. Wij hebben hier een aantal eksterpaartjes zitten, uilen, duiven, kraaien en dan nog de mussen, merels. Je wil niet weten hoeveel herrie, vooral de eksters, kunnen maken. Als ik 's ochtends vroeg buiten zit dan scheren ze laag over de grond om ergens anders weer in de bomen te verdwijnen. Zitten daar al andere eksters, dan is het een gekrijs van jewelste en zitten ze elkaar achterna. Ik vind het heerlijk hoor, en vermakelijk om te zien ook. Ik ervaar het ook niet als overlast maar een takkeherrie maken ze wel. Als je dat niet gewend bent kan ik me goed indenken dat je er in eerste instantie van schrikt.
Ik heb ooit (vorige eeuw) in een land gewoond waar de honden vooral buiten leefden. Daar moest ik ook erg aan wennen. Begon 1 hond te blaffen, sloegen alle buurthonden aan. Bezoek schrok daar, vooral de 1e nacht, ook wakker van.
Krijg motto niet verwijderd :-)
maandag 13 juli 2026 om 08:16
En wat zeggen ze dan?
Ik neem aan dat jij jou goede reden ook hebt uitgelegd?
Of was die rede van hun beter?
Trouwens, die vrouw zit in een rolstoel? Dan hoeft ze niet dat stuk te lopen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
maandag 13 juli 2026 om 08:22
Ja heb ik uitgelegd. Maar ze zaten gewoon heel erg op hun eigen spoor en vonden dat ze recht hadden op die plek. Ze konden oma niet uit de auto kieperen en dan laten wachten terwijl zij verderop de auto parkeerden. Ik snap ook wel dat dat niet handig is hoor, ik had namelijk exact hetzelfde met mijn baby en peuter. We zijn het niet eens geworden
maandag 13 juli 2026 om 12:21
Omdat er wel eens iets gedaan moet worden aan een woning? Twee dagen klussen is toch niets? Ik ben regelmatig dagen bezig als ik weer eens een project in mijn hoofd heb.
maandag 13 juli 2026 om 20:55
maandag 13 juli 2026 om 22:50
Daar kun je best last van hebben hoor. Ik zou het geen burenoverlast noemen, en er ook niks aan doen, maar ik heb ook wel eens zo’n vogelgekrijs in de tuin gehad elke ochtend om 4.30. Niks geen gezang of leuk getsjilp, echt gekrijs. Daar word je niet per se blij van.
En toen ik nog bij mijn ouders woonde, woonden we aan een weiland. Daar sliep ik dus altijd met het raam dicht, want ik werd wakker van het loeien van de koeien in de vroege ochtend. Ook geen overlast in de zin van dat iemand iets verkeerds deed, die koeien moesten gewoon gemolken worden, en dan loeien ze. Dus in die zin ook geen irritatie, ik vond ook niet dat ze weg zouden moeten of zo. Maar ik werd er wel degelijk wakker van.
maandag 13 juli 2026 om 23:00
Ik denk inderdaad dat het ook aan je omgeving ligt. Maar burengerucht vind ik het niet. Hier stikt het ook van de vogels en flamingos kunnen er ook wat van. Gewend en dus prima. Hier zijn nu wat huizen in de zomer verhuurd of familie erin geen idee. Die bonkten gisteren dus op alle poorten, dus alle honden sloegen aan. Daar heb ik wel wat van gezegd. Het verweer. Het zijn kinderen. Ik ja, dus jij moet opletten. Het was wel meteen over, maar ik schrok me rot.
zondag 2 augustus 2026 om 17:50
Net een heel topic getypt tot ik hierop werd gewezen..
Het hele weekend in de muziek van de buren
thuis/het-zoveelste-burenfrustratietopi ... ges/515784
Het hele weekend in de muziek van de buren
thuis/het-zoveelste-burenfrustratietopi ... ges/515784
zondag 2 augustus 2026 om 18:18
Overlast van dieren... Mijn kat kan ervan meepraten sinds gisteravond. Die wilde nog even achter het gordijn de straat in kijken. Ik hoorde wat gegrom en geblaas voordat mijn kat al heel snel weer uit de vensterbank kwam en besloot zelf ook maar even te kijken. Daar zat een mooie, dikke brit met gouden ogen me aan te kijken.
Voor veel mensen (en katten) waarschijnlijk niet ongewoon dat er een buurkat even naar binnen gluurt, maar ik woon op de derde verdieping, zonder balkon of galerij voor dit raam. Er staat 3 maanden lang een bouwsteiger, die nu in de bouwvak ook blijft staan. Tot nu toe is die steiger ook het enige dat ze gedaan hebben, maar we hebben dus nog even wat overlast te gaan. Zeker als zelfs 's nachts die viervoeter buren op bezoek blijven komen.
Voor veel mensen (en katten) waarschijnlijk niet ongewoon dat er een buurkat even naar binnen gluurt, maar ik woon op de derde verdieping, zonder balkon of galerij voor dit raam. Er staat 3 maanden lang een bouwsteiger, die nu in de bouwvak ook blijft staan. Tot nu toe is die steiger ook het enige dat ze gedaan hebben, maar we hebben dus nog even wat overlast te gaan. Zeker als zelfs 's nachts die viervoeter buren op bezoek blijven komen.
zondag 2 augustus 2026 om 21:26
Ik ben zo blij dat we gaan verhuizen…
De kinderen van onze ene buren zijn de laatste tijd een stuk rustiger.
Maar nu hebben we ook nieuwe buren. WAT een tokkies!!
Mega troep in de voortuin.
In de achtertuin een groot zwembad, waar iedere avond in geblowd wordt - zelfs in mijn slaapkamer ruikt het naar wiet
Nu met harde hardcore achtige muziek aan en luidruchtige extreem rechtse praatjes over “zwartes en gelukszoekers”
Even een paar maandjes doorbijten of het gesprek aan gaan? (Ik ben zwanger en momenteel een tikkie hormonaal dus ben bang dat ik snel uit m’n vel spring tijdens zo’n gesprek).
De kinderen van onze ene buren zijn de laatste tijd een stuk rustiger.
Maar nu hebben we ook nieuwe buren. WAT een tokkies!!
Mega troep in de voortuin.
In de achtertuin een groot zwembad, waar iedere avond in geblowd wordt - zelfs in mijn slaapkamer ruikt het naar wiet
Nu met harde hardcore achtige muziek aan en luidruchtige extreem rechtse praatjes over “zwartes en gelukszoekers”
Even een paar maandjes doorbijten of het gesprek aan gaan? (Ik ben zwanger en momenteel een tikkie hormonaal dus ben bang dat ik snel uit m’n vel spring tijdens zo’n gesprek).
maandag 3 augustus 2026 om 11:08
Je hebt duidelijk nog nooit een koppeltje scholeksters in de buurt gehad die elke ochtend om 4:30 op het dak tegenover je slaapkamer de dag inluidden
maandag 3 augustus 2026 om 11:13
Daar word je goed wakker van. Wij hebben een periode gehad dat een Gaai 's ochtends vroeg tegen het raam tikte. Heel gezellig, maar wel wat vroeg.
maandag 3 augustus 2026 om 11:16
Ah dat is ook een leuke ja hahaha.
en inderdaad geen burenoverlast, maar het zijn dus echt niet allemaal gezellig kwetterende musjes of prachtig zingende merels.
maandag 3 augustus 2026 om 11:30
maandag 3 augustus 2026 om 15:37
Benieuwd wat jullie hiervan vinden. Onze zoon wordt as woensdag 12 jaar en krijgt van ons een drumstel.
Hij komt voorlopig op de zolder vd garage te staan. We gaan dempmatten voor op de trommels halen. Mijn man gaat de ruimte bekleden met isolatie materiaal.
En uiteraard komen er regels. Niet voor die tijd, niet na die tijd en geen uren achter elkaar.
Hoe staan jullie hierin? Blij dat je niet mijn buurvrouw bent denk ik?
Hij komt voorlopig op de zolder vd garage te staan. We gaan dempmatten voor op de trommels halen. Mijn man gaat de ruimte bekleden met isolatie materiaal.
En uiteraard komen er regels. Niet voor die tijd, niet na die tijd en geen uren achter elkaar.
maandag 3 augustus 2026 om 15:47
Nee, als buurvrouw ben je hier niet blij mee. Maak afspraken over tijdstippen en hoe lang. En niet drummen met het raam open. Klinkt suf, maar wij hebben buren gehad waarvan het kind ook een drumstel kreeg, niks geïsoleerd, geen afspraken, ramen en deuren gewoon open zomers. Het enige voordeel was dat het huis niet aan ons huis vast zat maar het klonk even goed als ie bij me binnen zat.Kletskous11 schreef: ↑03-08-2026 15:37Benieuwd wat jullie hiervan vinden. Onze zoon wordt as woensdag 12 jaar en krijgt van ons een drumstel.
En als ie geen talent en ritmegevoel blijkt te hebben, verkoop dat ding dan alsjeblieft weer. Dat getrommel uit de maat is nog tergender dan de herrie op zich.
Hemelsbreed 120 km ten Noordwesten van Zelhem en ca. 8 uur fietsen
maandag 3 augustus 2026 om 16:04
Zeker wel. En ik heb daar totaal geen problemen mee, in tegendeel, ik word juist heel blij van het geluid van een koppel scholeksters.
Sterker nog, ik hoor nog liever 10 koppeltjes scholeksters dan de overlast veroorzakende honden van mijn buren. Dat kutgeblaf gaat gewoon dag én nacht door.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
maandag 3 augustus 2026 om 16:11
Als buurvrouw denk ik niet dat ik hier blij mee zou zijn.Kletskous11 schreef: ↑03-08-2026 15:37Benieuwd wat jullie hiervan vinden. Onze zoon wordt as woensdag 12 jaar en krijgt van ons een drumstel.
En wat zijn afgesproken tijden?
Ik werk veel thuis en zit veel in teamsmeetings, andere buurvrouw draait veel nachtdiensten en slaapt overdag, de andere buurvrouw heeft kleine kinderen die om 19:00 uur naar bed gaan.
Ik weet niet hoe professioneel er geïsoleerd gaat worden? Maar het lijkt me sowieso overlast geven…
maandag 3 augustus 2026 om 16:12
Je aannames mag je bij jezelf laten. Kippen, hanen, geiten, hoppen, flamingos, halsbandparkieten in kolonies en meer. Het went.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in