Rammelende eierstokken

29-07-2009 14:18 2516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aangepast bericht van Blont:

Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx
quote:Bebje schreef op 29 juli 2009 @ 16:13:

Haha Playingtheangel!

Een tijd afspreken, dat hebben mijn vriend en ik ook gedaan!

Wij hadden de deal (2jaar geleden) vriend afstuderen, dan gaan we ervoor. Die was dus een jaar geleden klaar en er niet aan toe. Veel verdriet, maar wel begrip van mijn kant en weer wachten.

In januari dit jaar hadden een nieuwe deal. Ons te kleine appartement verkopen en nieuw huis aankopen.(vriendjes voornaamste bezwaar was onze 80m2) Vriend dacht dat dat gezien de huidige tijden wel een jaar kon duren. In 6 weken waren we ons appartement kwijt! Nu zijn we druk aan het klussen in het nieuwe huis. En dus gestopt met de pil.Wij hebben ook een tijd afgesproken. Maar destijds dacht ik 'daar houd je je toch niet aan' omdat hij het toen ECHT niet wilde dacht ik over twee jaar krijg ik weer hetzelfde verhaal. maar niet dus. Gelukkig :-) Volgens mij mede door babyboom in omgeving dus.
Een onvervulde kinderwens kan veel verdriet geven en dat is moeilijk met iemand te delen. Als je dat met je vriend deelt is het namelijk meteen of je hem wilt dwingen en hem een schuldgevoel aan wilt praten.

Dat neemt niet weg dat het heel reeël is om verdriet te hebben om je zo graag een kind wilt. Waar moet je dat dan kwijt? Je bent al snel een zeur, terwijl ik in mijn geval juist mijn vriend begrijp en hem niet wil overtuigen.

Kortom: ik vind het fijn dat een paar anderen hetzelfde probleem hebben en mijn pijn begrijpen, dat ik daarin door hen gehoord wordt.

Als jij je niets bij mijn gevoelens kunt voorstellen dan is dat begrijpelijk, maar dan is dit misschien niet jou toppic?
(Misschien een vreemde vergelijking)

Als er iemand dood is gegaan zeg je toch ook niet:

"Je punt is gemaakt, blijf er niet over doordrammen?"

Verdriet is verdriet, waar het ook over is!

Ze (en ik ook) wil haar vriend helemaal niet dwingen of drammen of wat dan ook!!! Ze heeft verdriet en voelt zich wanhopig. En het lijkt er echt op dat dat in dit geval een taboe is om te benoemen!!!

Hoe kortzichtig wil je zijn, Pontichella!
quote:PlayingTheAngel schreef op 29 juli 2009 @ 15:56:

Cookie86: Ik snap jou kant ook en probeer mijn vriend daarom niet te overtuigen, het voelt alleen soms zo eenzaam.

Een knagend verlangen dat je moeilijk kunt delen, omdat ik dus niet wil zeuren en zijn kant ook goed begrijp. Het is alleen zo sterk (had ik nooit gedacht, want ik wilde vroeger nooit kinderen) dat je het niet kunt negeren.

Soms maken we grapjes over onze toekomstige kinderen en dan moet ik me echt inhouden om er niet over door te gaan en het 'leuk' te houden.

Volgens mij is het voor Blont ook moeilijk dat ze haar ei niet kwijt kan en doet ze het daarom hier.Oh maar ik snap jullie kant ook helemaal hoor! Ik loop nu al een tijdje met rammelende eierstokken (is toch gekomen, zonder dat mijn vriend mij heeft overgehaald ofzo.. dus er is hoop!), maar we wilden eigenlijk wachten tot we andere woning hadden gevonden. Ik snap dus hoe moeilijk dat is, vooral als ineens iedereen om je heen zwanger lijkt te zijn of aan het bevallen is, en het ene kindje nog liever / mooier dan de ander is. Gelukkig kan ik hier wel over praten met mijn partner en weet ik een oplossing (andere woning), lijkt me idd veel moeilijker als je dat niet hebt..
Fijn om te horen dat er mannen zijn bij wie een tijd vaststellen hielp! Dat geeft hoop voor de toekomst..

Ik weet dat hij een fantastische vader zou zijn, maar denk dat mannen ook misschien langer aan het idee moeten wennen?
quote:Bebje schreef op 29 juli 2009 @ 16:17:

Hoe kortzichtig wil je zijn, Pontichella!Inderdaad. Heb je je wel eens geprobeerd in te leven? Hoe zou jij het zelf vinden denk je? (en dit is een serieuze vraag) Heb je zelf kinderen of een wens?
quote:Bebje schreef op 29 juli 2009 @ 16:17:

Hoe kortzichtig wil je zijn, Pontichella!Inderdaad. Heb je je wel eens geprobeerd in te leven? Hoe zou jij het zelf vinden denk je? (en dit is een serieuze vraag) Heb je zelf kinderen of een wens?
quote:PlayingTheAngel schreef op 29 juli 2009 @ 16:17:

Als jij je niets bij mijn gevoelens kunt voorstellen dan is dat begrijpelijk, maar dan is dit misschien niet jou toppic?

Mee eens!

Ga weg in plaats van iemand de put in te praten. Lijkt mij niet de bedoeling van een forum...
Tja, niemand is zich verplicht om in te leven, maar misschien is het niet zinvol om te reageren als je je er helemaal niets bij voor kunt stellen.

Het doet me goed om de verhalen hier te horen. Ik probeer het gevoel al een tijd op 'pauze' te zetten, maar het is zo sterk dat dat niet lukt. Prachtige uitvinding van moeder natuur, maar nu wel erg vervelend!

Laat me even twee jaar met rust eierstokken!!
Ja het is echt vreselijk, dat je zo watertandend in die kinderwagens kijkt. Ja echt genant hoor soms, maar ik kan het niet helpen...
Weet je wat bij mij troost gaf?

Mn vriend observeren bij kinderen. Vriend bleek dol op baby-dieren. En op kinderen vanaf een jaar of 5. Hij vindt knuffelen met dieren geweldig en de communicatie en het cognitieve van wat oudere kinderen ook.

Dat gaf mij hoop voor de toekomst.
Dus omdat ik een vraag stel ben ik kortzichtig en moet ik wegblijven omdat ik iemand in de put praat? Ajb zeg....
Dat zou nog eens een uitvinding zijn: een pauzeknop op je eierstokken
quote:pontichella schreef op 29 juli 2009 @ 16:24:

Dus omdat ik een vraag stel ben ik kortzichtig en moet ik wegblijven omdat ik iemand in de put praat? Ajb zeg....Maar meiske! Ga eens ergens anders zielig lopen doen.
Ja idd hahahaha mn vrienden maken er altijd grapjes over. Zovan: verberg alle kinderen, ze komt eraan!

Ik paste vroeger veel op, toen kon ik het wel een beetje kwijt maar dat is ook weer dubbel. Het gaat altijd zo goed met mij en die kids en ik geniet en zo van dat ik alleen maar meer naar een kindje verlang.
quote:Bebje schreef op 29 juli 2009 @ 16:24:

Weet je wat bij mij troost gaf?

Mn vriend observeren bij kinderen. Vriend bleek dol op baby-dieren. En op kinderen vanaf een jaar of 5. Hij vindt knuffelen met dieren geweldig en de communicatie en het cognitieve van wat oudere kinderen ook.

Dat gaf mij hoop voor de toekomst.Ja da's een goeie. Heel vaak als ik een 'schattig kindje' zie die iets leuks doet of ondeugends, dan heeft mijn vriend het vaak ook al gezien en dan lach je er samen om o.i.d. Dus je weet dan idd wel dat hij er niet ongevoelig voor is ofzo.
Mijn vriend is ook heel leuk met zijn neeftjes! Ik weet ook wel dat het wel komt alleen moet ik nog even wachten.

Flink genieten van onze neefjes dan maar :D
Pontichella: je moet niets, maar volgens mij hebben we volop geprobeerd uit te leggen wat het probleem is en dat we gewoon ons ei kwijt willen omdat het erg moeilijk is.

Als je dat niets zegt/je je er niets bij kunt voorstellen dan is het toch ook niet interessant voor jou?
quote:pontichella schreef op 29 juli 2009 @ 16:24:

Dus omdat ik een vraag stel ben ik kortzichtig en moet ik wegblijven omdat ik iemand in de put praat? Ajb zeg....Misschien kun je uitleggen waarom je niet begrijpt dat iemand zijn hart wil luchten.
Over in de put praten gesproken. Het moet ook allemaal nog maar lukken he. Nu het dichterbij komt, schiet dat wel eens door mijn hoofd.
Ik begrijp niet, net als PB volgens mij, waarom TO zich niet door haar vriend gehoord voelt en waarom/waarin ze dan steeds weer gehoord wilt worden. Hij weet dat ze een kind wilt. Wat moet hij dan steeds weer horen?
Ja dat denk ik ook wel eens.. wil ik zo graag blijk ik straks onvruchtbaar... dat zou ironie ten top zijn...

Volgens mij kun je je vruchtbaarheid ook nergens uit afleiden toch? Een regelmatige cyclus zegt niets toch?
Ja, inderdaad. Dat schiet bij mij zelfs al door mijn hoofd. Stel nou dat het niet lukt. Je wordt steeds ouder (hoor mij: ik ben 26 haha), dus wil je op tijd weten of het allemaal wel lukt.
quote:pontichella schreef op 29 juli 2009 @ 16:30:

Ik begrijp niet, net als PB volgens mij, waarom TO zich niet door haar vriend gehoord voelt en waarom/waarin ze dan steeds weer gehoord wilt worden. Hij weet dat ze een kind wilt. Wat moet hij dan steeds weer horen?Je vervalt in herhaling meid. Misschien omdat je nogal subjectief leest? Deel eens iets over jouw ervaring hier in. Je maakt me benieuwd!
Pontichella: een kinderwens als de ander niet wil is eenzaam, want erover praten heeft zoals jij zegt weinig zin omdat hij niet wil. het is in mijn geval het enige wat ik niet echt met hem kan delen.

Je wilt daarom er af en toe nog over hebben, zodat je niet het gevoel hebt dat je alleen moet zijn met het verdriet. Hier mensen vinden die je gevoelens herkennen helpt dus ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven