Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
ehm...

sorry voor die lap tekst, het is iets langer geworden dan ik gedacht had!
Lekker lang verhaal Hip!

Leuk dat iedereen zo af en toe eens langs wipt! Geeft toch niks als je maar af en toe tijd hebt! Ik kan op mijn werk regelmatig langswippen, het is nu toch rustig..

Nou, zou je net zien. Zit ik er gister uitgebreid over te schrijven, slaapt madame meteen de nacht door.. Ze was wel vroeg wakker, maar had geen dorst en ze heeft pas om 7.30 (normale tijd) voor t eerst gedronken. Zou het dan inderdaad met mn aankomende menstruatie te maken hebben gehad?
Oh Lucia, ik had best graag willen schrijven wat jij schrijft. Maar helaas, ondanks de pap (die erin ging als pap/koek/ketellapper) werd ze gewoon twee keer wakker voor een voeding en een keer voor een speentje. Nou ja, zonder nachtelijk gespook dit keer en dan kan ik het prima hebben.

Hip :-D onder de bank! Hoe krijgt ze het voor elkaar (ik denk even aan onze eigen bank, daar past ze niet onder...toch?)

De Beco is dacht ik tot 25 kilo te gebruiken, geen idee hoe oud een kind dan is maar waarschijnlijk loopt ze dan al een paar kilometer zonder moeite Bij Beco-achtige dragers en draagdoeken zit er geen tijdslimiet aan het aantal uren, mocht je dat willen dan kun je haar er 8 uur per dag in dragen. Niet vergeten af en toe een schone luier en wat drinken te geven he?

Goh, ik kan me voorstellen dat je moeite hebt met zwangere verslaafden... wat moet dat lastig zijn, met wat je weet over moeder zijn en zo'n klein frummeltje en dat iemand dat allemaal op het spel zet voor wat stomme drugs...

Sam, hoe is het met kleine Sammetje? Hopelijk is ze niet zo lang ziek geweest?

(Ik heb ook tijd over zo in de zomer...tijd genoeg om jullie lastig te vallen met mijn schrijfsels )
Ah, fijn dat jullie me nog niet kwijt willen hoor! Het is nu ook wel een heel drukke periode. Mijn vriend heeft al vanaf januari geen vakantie meer gehad en dat gaat ons zo langzamerhand opbreken. tel daar de nachtelijke escapades van Linde bij op (nog steeds 00.00 en 04.00) en een dwarse peuterpuber en dan krijg je dit. Ach ja, over drie weken heeft vriend vakantie en dan zal het allemaal wel weer wat soepeler verlopen.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen Hip, dat je dat nu slecht trekt op je werk.Vind je het zo erg dat je er ander werk voor wil zoeken?

Leuk trouwens dat de eerste keer beco zo goed beviel, dat soort verhalen wil ik horen!

Nikiet, Linde heeft ook twee tandjes onder. Zo lief! Ik heb haar nog nooit pap gegeven trouwens.

Wen wat lekker dat je nog geen menstruatie hebt gehad! Ik werd vier maanden na de bevalling weer ongesteld, maar gek genoeg veel minder heftig dan ervoor.

Lucia, lekker dat je hebt kunnen doorslapen! Dat klinkt hier nog echt als een utopie!

Nou, madame is al weer een minuut of vijf aan het jammeren, ik ga maar eens kijken. (M en Linde liggen lekker samen in bed naar de televisie te kijken naar de teletubbies.) Schande!
Oja, ik heb nog wat nieuwe foto's op de hyve gezet.
Leuk om weer van jullie te horen, Melloo en Voy.

Voy, wat zul jij inderdaad blij zijn als je vriend vakantie heeft. In jouw geval zou ik geloof ik ook nergens anders aan toekomen. Het voordeel van weer aan het werk te zijn is dat ik tijd genoeg heb om op het internet actief te zijn .

Elena wordt de laatste week ook weer geregeld wakker 's nachts. Het is niet zo dat ik ervoor uit m'n bed hoef, want meestal slaakt ze een paar kreten en dan is het weer stil, maar ik wordt er wel wakker van. Ik vraag me af of ze dan droomt.

Ik ben inmiddels 3 keer ongesteld geweest, maar die 2 perioden ertussen waren wel heel onregelmatig. Cyclus nr 1 was 35 dagen en cyclus nr 2 was 28 dagen. Voor dat ik zwanger werd was m'n cyclus standaard 27 dagen. Ik hoop dat er weer wat meer regelmaat in komt want ik vind het wel vervelend om telkens 'overvallen' te worden.

Hip, het lijkt me inderdaad moeilijk om begrip op te brengen voor verslaafde zwangere vrouwen. Vooral als je zelf moeder bent. Die Dieke toch... onder de bank! Fijn dat de vakantie zo goed verlopen is.

Nikiet, Bjorn klinkt inderdaad als een heerlijk ventje. Toch apart dat dat zoveel kan verschillen tussen twee kinderen binnen hetzelfde gezin.

Elena schuift ook met haar buik over de vloer en maakt zo behoorlijk wat meters. Wel grappig om te zien. Ze staat ook al alleen als ze met haar armen op tafel kan steunen. Dat is wel schrikken want ze lijkt zo echt geen baby meer maar meer een peuter!

Wen, toch fijn dat Bloemetje de pap in ieder geval lekker vond!

Ik geef Elena ook af en toe Bambix en zoals bijna met alles vind ze dat heerlijk. Vaak moet ik nog wat extra maken. Ik heb gisteren ook eten klaargemaakt volgens een recept met lentils, paprika, zoete aardappel, wortel en celery en ook dat vond ze gelukkig erg lekker. Ze is dus een dankbare eter. Zelf vond ik het trouwens ook goed smaken!

Oh, en Wen, ik ben erg benieuwd naar die geheimzinnige plannen van jou. Laat me raden: je gaat een KDV beginnen of misschien open je een winkel in zelfgemaakte speelkleden??

Lucia, fijn dat je weer een goede nacht gehad hebt. Geen idee wat de invloed van je menstruatie is op het gedrag van de baby. Zelf had ik ook het vermoeden dat m'n productie toen terugliep maar of dat ook daadwerkelijk zo was weet ik niet.
ha Kitty, dat vraag ik me ook vaak af. Of ze al dromen, ik heb soms wel het idee dat Linde dat doet!

Vanavond zijn er hele stukken tomaat in haar mondje gegaan en er niet meer uitgekomen! Yesssss, ze begint het echt door te krijgen nu, helemaal leuk!
He wat gezellig hier!

Voy, wat goed zeg! Chica vindt tomaat ook heerlijk! Ik kook 'm wel even en haal t velletje er af. Leuke foto's trouwens!

Kittycat, wat knap van Elena zeg, al bijna staan! Niet te geloven! Ik zie dat Chica voorlopig nog niet doen hoor! Ook van jou leuke foto's!

Pap hielp dus niet Wen? Hier was Chica vannacht 2 keer wakker en ik heb beide keren 5 minuten gewacht voor ik wilde gaan kijken. En beide keren sliep ze weer verder!

Hip, ik kan me ook heel goed voorstellen dat je werk een stuk zwaarder is nou..

Hoe is het met alle andere babietjes? Meiden, schroom niet of af en toe een langs te waaien! Ben veel te benieuwd hoe het gaat met de kleintjes!!
Ja het velletje heb ik er inderdaad afgehaald, en de zaadjes ook. Ik heb hem niet gekookt, maar blijkbaar was dat ook niet echt nodig, zo ging het prima. Volgens Stefan Kleintjes mag ze vanaf 7 maanden trouwens brood met een plakje jonge kaas!
koken hoeft inderdaad niet, maar anders vind ik het velletje eraf halen zo'n gedoe..

Ik ontdekte net nog twee ondertandjes! OMG! Nu heeft ze dus 4 ondertandjes en niks boven, haha, heel charmant.. Een foto van de eerste 2 op hyves..
Lucia, wat een tanden!

Tomaat viel hier niet in goede aarde, ze begon te huilen. Dat doen we over een tijdje wel weer eens. Perzik, peer en andere zoete meuk gaan er prima in, en broodkorstjes ook.

En wow Helena, dat ze al staat! Tjemig, dan zijn het ineens geen kleine baby's meer he....

Vannacht om 4 uur speentje erin gedaan, en pas om 6 uur gevoed. Kijk, daar kunnen we wat mee! Een beetje jouw tactiek Lucia, ik hoor het snel genoeg als ze wel honger heeft, dan maakt ze een ander geluid dan wanneer ze gewoon even wakker is.

Heerlijk weer vandaag voor het babyzwembadje dat ik heb gekregen van mijn schoonouders. Ik geloof alleen dat hij lek is want na een dag lag hij weer plat op de grond ipv netjes opgeblazen. Dus zo maar eens op zoek naar het lek!
Ik ga zo kijken, leuk!

Even een klein dilemma. Linde heeft overdag altijd heel slecht geslapen. Zowel bij ons in de woonkamer als op de slaapkamer. (ze ligt bij ons op de slaapkamer). Maar nu hebben we dus ontdekt dat ze alleen maar niet in haar EIGEN bed wil slapen, maar dus wel op ons bed. Ik leg haar dan helemaal in het midden, en omdat ze dus nog steeds (!) niet rolt blijft ze ook heel keurig liggen. Ik haal de deken van het bed en die leg ik op de grond naast het bed voor als ze er wel af mocht vallen en de kussens ook. Ze ligt dus op een gigantisch leeg bed, in het midden en ze ligt op haar zij. Ik weet nou niet of dat een goed plan is. Zo went ze er nooit aan om in haar eigen ledikant te slapen overdag, maar nu slaapt ze tenminste eens goed! wat zouden jullie doen?
Lekker Wen! Ga je er dan samen in met Bloem?
Lastig Voy.. Kun je haar niet, als ze eenmaal slaapt, in haar eigen bedje leggen? Zodat ze daar wel wakker wordt en er misschien aan went? Of wordt ze dan wakker?

Misschien ruikt jullie bed lekker naar jullie, kun je daar iets mee? Bijvoorbeeld een nachtje op een onderlaken/hydrofiel van haar slapen en het vervolgens in haar bedje leggen? Of een gedragen t shirt in haar bedje leggen?

T zijn maar wat ideeen..

Hier het tegenovergestelde, Chica slaapt alleen maar in haar eigen bed.. Heel handig als je ergens heen gaat, slaapt ze maximaal een kwartier in haar kinderwagen ofzo..
Ja, dan wordt ze meteen wakker. Ik ga eens proberen of op een onderlakentje slapen wil lukken. Dat ruikt dan inderdaad naar ons!
Geur is inderdaad wel een goede tip denk ik, of misschien is er iets anders aan haar ledikant wat ze niet prettig vindt?

Als het nu zo zou zijn dat ze alleen maar bij jullie in bed wil slapen (dus als jullie er zelf ook in liggen) zou het met aanhankelijkheid te maken kunnen hebben (wat ik persoonlijk niet erg vind maar daar verschillen de meningen over). Maar overdag... neuh.

Misschien wel af en toe eens doen om haar inderdaad goed te laten slapen, en verder blijven zoeken naar een manier om haar in haar ledikant te krijgen?

Overleggen kan ook. Bloemetje kan daar soms wel wat raar van wakker worden, dan snapt ze niet wat er gebeurd is, maar misschien kan dat bij Linde wel?

Bloemetje slaapt meestal overdag boven (wel op onze slaapkamer nog), maar soms ook wel in de kinderwagen, daar tukt ze ook best wat uurtjes weg. Dan staat ze lekker buiten.

Zwembadje: ja samen, anders blijft mijn rug in een wat rare houding staan van het haar vasthouden in een nogal ongemakkelijke houding
Nou...eh.. ze slaapt ook regelmatig samen met ons in bed.. Zeg maar elke ochtend na de vroege voeding een paar uurtjes.

Wel alleen maar in haar eigen slaapzak dus niet onder de deken ofzo, dat kan ook niet. Dus misschien heeft het dan wel met aanhankelijkheid te maken? Linde is sowieso een heel aanhankelijk kindje, en dan vooral naar mij toe. Ze wil eigenlijk constant wel bij mij zitten. Meestal geef ik daaraan toe, soms kan het gewoon niet.

Op zich heb ik er ook niet zo veel problemen mee, alleen ik krijg er zoveel commentaar op uit mijn omgeving..
Ach joh, lekker laten kletsen.. Jouw kind, jouw manier..

Iedereen heeft toch altijd wat te zeggen, wat je ook doet.

(al is laten kletsen makkelijker gezegd dan gedaan, natuurlijk..)
IIk heb gisterenavond ook even de tijd genomen om even naar alle mooie foto's op Hyves te kijken. Dat is thuis toch meer relaxted dan op het werk.

Moeilijke kwestie inderdaad Voy. Op zich zou ik er denk ik wel gewoon aan toe geven onder het motto: als ze maar slaapt. Dat heb ik zo met Elena de eerste 4 maanden ook gedaan en zij is daarna vanzelf beter gaan slapen in haar eigen bedje. Ik weet alleen niet of het met 7 maanden ook een goed idee is omdat het dan misschien moeilijk wordt om dat slaapgedrag af te leren. Als dat tenminste nodig is want bij Elena ging het dus vanzelf. Misschien heeft Linde gewoon wat meer tijd nodig. Wel fijn dat ze beter gaat eten.

Al 4 tandjes bij Chica, dat zijn er al veel zeg! Daar loopt Elena weer mee 'achter' want er is nog steeds geen tand te bekennen. Zelf had ik m'n eerste tandje met 7,5 maand dus wie weet. Elena is inderdaad sterk in haar benen. Ze staat volgens mij al beter dan dat ze zit! Zitten lukt nog steeds hooguit een paar minuten zonder hulp.

Nou, een zwembadje hoef ik hier niet aan te schaffen of het moet zijn om de regen er in op te vangen :)!

Maar..... Elena gaat vanaf morgen wel van de zon in Nederland genieten. Ze gaat namelijk 2 weken!! bij m'n ouders logeren!

M'n man moest langzaamaan weer voorbereidingen treffen voor het nieuwe schooljaar maar komt daar niet aan toe zolang hij de hele dag voor Elena zorgt. We dachten er dus over om haar eerder bij het KDV te laten beginnen. Nu belde m'n moeder afgelopen weekend op dat ze haar zo mistte etc. Toen is er dus besloten dat ipv haar eerder naar het KDV te doen, ze 2 weken naar m'n ouders gaat. M'n man gaat haar morgen brengen en vliegt vrijdag weer terug. M'n ouders brengen haar dan 2 weken later weer terug..... Het leek allemaal zo logisch, maar ik ben nu toch wel veel aan het twijfelen. Het zal me zwaar vallen om haar zo lang te missen want ik heb haar tot nu toe elke dag gezien sinds haar geboorte. Aan de andere kant weet ik dat ze het heel erg goed heeft bij m'n ouders en is het ook wel prettig dat m'n man en ik even tijd hebben voor wat andere dingen. Ik ben dus heel benieuwd hoe het allemaal gaat.
Oei Kitty, dat lijkt me ook zwaar zeg. 2 weken.. Maarja het is wel een oplossing natuurlijk. En des te blijer zul je zijn als je haar weer ziet!
Twee weken? Dat lijkt me serieus verschrikkelijk! Ik snap je overwegingen hoor, maar ik geloof niet dat het iets voor mij zou zijn. Ben je niet bang dat ze jou vreselijk gaat missen, of dat je ineens een belangrijk moment mist? Toevoeging: niet bedoeld om je nog meer aan het twijfelen te brengen of kritiek te hebben hoor, jullie hebben er ongetwijfeld goed over nagedacht. Ikzelf zou het alleen niet kunnen, en er schiet van alles door mijn hoofd waar ik me druk over zou maken. Maar mijn ouders zijn dan ook geen mensen waar mijn kleine meid twee weken lekker kan logeren)

Voy, Bloemetje (ik ga haar omdopen tot MiniMe, iedereen zegt dat ze zoveel op mij lijkt ) slaapt ook meestal na de vroege voeding bij ons in bed, op dezelfde manier. Ze is dan weer helemaal niet aanhankelijk overdag, dus vergelijken is moeilijk.

Het gaat er toch vooral om of jij en je man je er prettig bij voelen? Een aanhankelijk kind heeft blijkbaar veel aandacht en nabijheid van moeder/vader nodig om zich lekker te voelen. En als jullie dat kunnen opbrengen, prima toch? Anderen lekker laten praten hoor, wat Lucia zegt.
hai, hai,

Wat veel geschreven alweer zeg.

Ik heb wel het idee dat veel van jullie verhalen deels overeenkomen. En dan zijn het volgens mij vooral de bv kindjes die in de nacht wakker worden en niet altijd in hun bedje willen slapen?

Vooropgesteld vind ik het erg goed dat jullie nog bv geven. Maar omdat Björn volledig op de fles/pap en bijvoeding zit en al een tijd heel goed slaapt in de nacht en overdag ben ik eerlijk gezegd toch wel benieuwd of jullie kleintjes wel helemaal genoeg hebben aan de bv??

Is geen aanval of wat dan ook hoor... Maar eigenlijk meer mijn nieuwsgierigheid en eigenwijsheid omdat ik het gevoel heb dan jullie echt heel pro bv zijn en het bij jullie dragen van jullie kindje. Eigenlijk een beetje de discussie die er destijds was met Marianne.

Zelf heb ik het nl. helemaal andersom gedaan. Tot ca. 5 maanden (nog deels) bv en heel veel gewerkt met regelmaat en het steeds in eigen bed te slapen leggen met in de eerste weken (rond 10/12) weken ook het even laten huilen, idem in de nacht. Ik ben nu zo eigenwijs om te denken dat Björn daarom zo goed in een eigen ritme is. Heel zelfstandig al kan spelen, absoluut niet eenkennig of aanhankelijk is en hij slaapt in principe overal.

Maar het lijkt me nu wel lastig om een vast patroon te doorbreken. Wen. Ik heb er bewondering voor dat je het niet zwaar vindt dat je nog van die onrustige nachten hebt. Zelf denk ik dat ik er toch voor zou kiezen om haar in haar eigen bed te leren slapen en hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Voyager. Ik ben bang dat ze heel snel wennen aan de aandacht die ze krijgen. En Björn werd juist onrustig van onze geluiden in de nacht. En sliep dus ook pas vaster toen hij alleen lag.

Ik kan me alleen wel voorstellen dat het veel weerstand oproept bij de kleintjes en dat ze erg gaan huilen... Tja... en wat doe je dan? Misschien een tijdje bij ze blijven zitten naast het bedje. Later met de rug naar ze toe en geen aandacht geven? Of misschien alleen een speentje, aai over de bol en muziekje aan?

Let wel.. het is geen verwijt naar jullie hoor. Maar ik denk er eigenlijk heel anders over. Ik heb het gevoel dat jullie qua moeders helemaal op 1 lijn zitten, o.h.g.v. bv, bij jullie dragen, veel aandacht, op de kamer en in bed slapen... Soms voel ik me dan op dit forum een beetje een buitenstaander zeg maar... Terwijl ik dus ook denk dat onze zoon het op 'mijn' manier van toch de R'en heel goed doet!

Liefs, Nikiet
Pluk de dag!
Nikiet, het lijkt mij prima dat iedereen het op de manier doet die bij haar en het kind past. Ik vind het super dat Björn het zo goed doet op jullie manier!

Ik denk wel dat er niet maar 2 manieren zijn. Ik zit er echt helemaal tussenin.

Ik geef nog met veel plezier volledige bv en daarbij krijgt ze bijvoeding met de rapleymethode. Maar daarnaast slaapt ze als sinds ze 1,5 week oud is op haar eigen kamer en sinds ze een maand of 2,5 is, slaapt ze daar overdag ook. Ze vermaakt zich erg goed alleen, dat kan ze makkelijk een uur, 1,5 uur volhouden.

Het klopt denk ik wel dat BV kindjes later pas doorslapen, het is toch lichter verteerbaar. Chica hier slaapt door sinds ze 4 maanden is. De laatste week was het wat onrustig, waarschijnlijk door mijn aankomende menstruatie en misschien ook wel die 2 nieuwe tandjes.

Al met al, ieder z'n manier, toch? En als de manier niet vol te houden is, of de kindjes doen t er niet goed op, verandert er vanzelf iets, lijkt me.
Oei spannend Kitty, 2 weken weg! Ik snap de redenen helemaal, maar het lijkt mij ook vreselijk moeilijk.. Ik ben echt een watje wat dat betreft..
Hey Nikiet, ik vind het ook hartstikke leuk dat je 'eigenwijs' stand houdt hier want het is juist leuk om ook jouw kant te zien en ik vind het leuk om uit te leggen waarom ik het doe zoals ik het doe (leuk he? ) . En ook fijn dat je het zonder verwijten of wat dan ook kunt brengen. We doen tenslotte allemaal wat we denken dat het beste is voor ons eigen kind.

Ik kan alleen voor mezelf antwoorden natuurlijk. Het is bij bv-kinderen heel vaak zo (maar niet altijd, er zijn er ook die van het begin af doorslapen) dat ze 's nachts wakker worden tot bijvoeding overgaat in hoofdvoeding. Bv is nu eenmaal verteerd na een uur of drie. Da's geen probleem zolang moeder/vader er geen probleem mee heeft en het kind goed groeit. In principe kan een kind zelfs een jaar op volledige bv leven, maar ivm mogelijk ijzertekort is het verstandig als ze rond de 8-9 maanden bijvoeding binnenkrijgen.

Van oorsprong zijn mensen 'draaglingen', zoogdieren net als aapjes die constant gedragen worden en dus ook continu kunnen drinken. En daar is de borstvoeding die mensen produceren ook op afgestemd, heel laag vet- en eiwitgehalte en veel koolhydraten in vergelijking met andere zoogdieren. Dan zou er dus dag en nacht gedronken moeten worden. Weinig moeders die daarvoor te porren zijn maar het lang 's nachts nog wakker worden komt daar dus vandaan, dat is dus geen signaal van te weinig voeding oid.

Ik vind zelf nachtvoedingen helemaal geen probleem. Ik vind het wel een probleem als ze gaat spoken, dwz echt wakker is, gaat babbelen 's nachts en zo. Het lijkt misschien alsof ze dat vaak doet doordat ik het hier vermeld als ze dat doet, maar in feite gaat het veruit de meeste nachten wel goed. Dus met één of twee nachtvoedingen die we allebei half tot helemaal slapend doorbrengen. Dat zijn voor mij geen onrustige nachten maar een gevolg van het langer borstvoeding geven.

Bloem heeft dus wel vanaf het begin vrijwel elke nacht doorgebracht in haar eigen bed, alleen na de voeding van rond een uur of 6 leg ik haar regelmatig tussen ons in. Haar maakt het niet uit als ik dat niet doe (ze slaapt net zo lief in haar eigen bed geloof ik), ik vind het alleen wel gezellig In haar eigen bed slapen hoeft ze dus niet te leren, dat kan ze al! Haar eigen kamer zal binnenkort wel eens gaan gebeuren. Dat van die geluiden, daar denk ik ook wel eens aan in en na onrustige nachten, maar die vele andere nachten heeft ze blijkbaar nergens last van. En het lijkt toch ook wel samen te vallen met sprongetjes, die onrust van af en toe.

Laten huilen hoeft hier niet, want ze huilt eigenlijk bijna nooit (zonder reden dan he?). Ook niet als ze eens niet wil slapen 's avonds, dan babbelt ze wat. Als ze wel gaat huilen is dat omdat het speentje foetsie is (dan kan mama weer onder haar bed duiken om hem op te zoeken), speentje terug, weer rustig.

Voor een baby die wel gaat huilen bij het slapen kan ik het boekje 'lekker slapen zonder huilen' aanraden, ik heb het gelezen en het komt heel prettig over. Het hoéft dus niet, laten huilen.

Bloemetje is in het algemeen een vrolijk, evenwichtig kindje dat 's ochtends eigenlijk altijd een slaapje doet na het aankleden, en na de lunch ook nog een slaapje, en 's avonds slaapt ze na wat gebabbel en nog even met het slaapbeestje spelen om een uur of 8. Ze heeft zeg maar haar eigen ritme regelmaat gevonden. Af en toe neemt ze daar een loopje mee, en dat is ook prima. En ze speelt overdag (sinds ze kan zitten in ieder geval weer!) heel lief met haar stoffen blokjes en Elmo, is ook (nog) niet eenkennig al beweer ik dat wel eens tegen sommige mensen uit eigenbelang, niet aanhankelijk (ze is niet knuffelig ) en slaapt eigenlijk ook wel overal (kinderwagen, ledikant, doek).

Dus ik denk dat het hier misschien lijkt alsof ik een moeilijk kindje heb, terwijl dat in de praktijk helemaal niet zo is (integendeel, wat een zonnetje is het!), ik meld het alleen als het even lastiger gaat.

Pfff, heel verhaal weer maar zoals ik zei, ik vind het wel leuk om te vertellen. En ik vind het fijn dat je het durft te vragen/zeggen.

En tssss, ik heb een foto van jou en Björn gezien terwijl je hem draagt!

Oh en nog een toevoeging: ik denk dat er hier (vrijwel?) niemand de hele dag draagt, meer voor praktische zaken. Ik vind het veel gemakkelijker om Bloem en doek mee te nemen in de auto dan Bloem en kinderwagen, en naar de winkel hier vlakbij vind ik het gewoon gezelliger als ze vlakbij is, lekker kletsen samen. Ik draag haar wel deels omdat ik denk dat dat goed is, maar ook vooral uit praktische overwegingen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven