Postcrossing! Wie doet er aan?

29-03-2008 17:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
quote:Kristin schreef op 11 augustus 2009 @ 18:31:

Weer niks vandaag. Zelfs mijn kaartje naar Noord-Brabant is nog niet geregistreerd. Zo is het wel een hele goedkope hobby

Weet je zeker dat het Noord-brabant is en niet Noord-limburg

Wat een rotkaart en achterkant zeg.
Svea; ik mag weer een kaartje naar het buurland van je sturen..... Finland dus met als wens " deserted countryside" nou, daar hebben we hier meer dan genoeg van. Was dan ook niet moeilijk een kaartje te vinden en er een leuk verhaaltje op te schrijven.

Ik had vandaag een kaartje uit Spanje in de bus.
Snjókorn falla, á allt og alla
Mijn oogst was goed vandaag, 1 Hurray uit Duitsland Zweden en 2 kaarten op de deurmat!

Een uit St. Petersburg, Rusland en een uit de USA. Leuke kaart en leuk stukje geschreven.

Totdat ik 'm geregistreerd had en ook besloot de verzender profiel eens te bekijken. Hij verstuurt naar bijna iedereen dezelfde kaart!!!

Oké, het mag maar het staat wel raar als je op de postwall allemaal dezelfde kaarten geupload ziet....

Nu mag ik weer een kaart naar China sturen, ze is fan van Jip en Janneke. Morgen maar ff naar op snor gaan..
c_estelle wijzigde dit bericht op 11-08-2009 20:21
Reden: foutje, Duitsland was gisteren(ja, zij heeft wel post gehad op maandag)
% gewijzigd
Hier ook weer 3 kaarten vandaag. Dochterlief kreeg er 1 uit Amerika en ik 1 uit Noorwegen en 1 uit Rusland.

Alle 3 erg leuk met hele gezellige berichtjes er op. De Noorse mevrouw had een heel verhaal geschreven over de voornaam van mijn zoon, of die nu echt typisch NL was want ze kende een Nederlandse man die ook zo heet.

Ik heb gelijk allemaal berichtjes terug gestuurd, ook naar de Amerikaanse mevrouw want dochterlief is op vakantie en ik vind het een beetje sneu als de verzender daar op moet wachten.

Dochterlief heeft wel haar instructies achtergelaten trouwens hoor, ik moet iedereen heel hartelijk bedanken en altijd zeggen dat de kaart mooi is. Want die gene kan de kaart wel mooi vinden en zij niet, maar dan is er wel moeite voor gedaan.

Groetjes,

NannieB.
Balen van die kaart, Teigera!!

Jip en Janneke kaarten heb je veel bij de Hema

Woont er dan iemand van jullie in de buurt van Den Haag? Mijn kaart naar Den Haag werd geregistreerd en ik kreeg.. Nederland dus weer

Vandaag had ik ook post: een private swap!

Ik was helaas net te laat bij de brievenbussen, dus mijn kaarten worden morgen pas verstuurd.
quote:steph schreef op 11 augustus 2009 @ 18:38:

[...]

Weet je zeker dat het Noord-brabant is en niet Noord-limburg

Wat een rotkaart en achterkant zeg.

Heel zeker. Deze kaart gaat ook naar een startende postcrosser. Krijgt ze haar eerste kaartje uit NL.

Trouwens toch nog een hurray vandaag. Mijn kaartje naar Finland is na 19 dagen eindelijk aangekomen!
@NannieB, wat een lieve dochter heb jij, dat ze daar zo goed over nadenkt!

@Teigera, echt jammer als je het idee hebt dat die mensen er weinig moeite voor doen. Hopelij gauw een leuker kaartje.

Ik had vandaag een kaartje uit de USA, mooie kaart, alleen is hij een beetje beschadigd, dat is wel jammer.
Toch een hurray Kristin.

Hoe vinden jullie mijn avatar by the way?
Ik had net ook een Hurray in mijn mailbox, uit Engeland na 9 dagen. Ik vroeg meteen een nieuw adres, Frankrijk deze keer.

En de ontvanger spreekt amper Engels dus ik heb zitten zweten op een stukje Franse tekst.

Veel verder dan "Papa fumer une Pipe" ben ik nooit gekomen op de MAVO dus het was een heel gedoe, gelukkig had ik een klein kaartje uitgekozen!!
Leuke avatar Steph, moet mezelf even aanleren om iedere dag (om de dag) toch even spontaan op F5 te drukken.
quote:Gavia schreef op 11 augustus 2009 @ 22:14:

@NannieB, wat een lieve dochter heb jij, dat ze daar zo goed over nadenkt!

.

Lief dat je dat zegt Gavia,

Het is een meiske met een gebruiksaanwijzing, zeker niet de makkelijkste maar met dit soort dingen zo verbazingwekkend lief en sociaal!
@Kristin

Was je kaartje naar mij? Zal wel niet... Maar zou wel leuk zijn!

@Steph

Leuke avatar!

@NannieB

Hoe oud is je dochter? Ze komt heel volwassen over wat dit betreft
Zeker heel lief dat je dochter daar over nadenkt, NannieB! Dat zouden meer volwassenen ook eens moeten doen :D
Wat een lieverd is je dochter NannieB.
Jaaaaaaa, een hurray van iemand die op vakantie was. Het erge ze was 3 weken weggeweest en mijn kaart 'maar' twee weken. Account stond nog gewoon aan dus. Maar wel een leuk bedankje en ze vond mijn kaart ook leuk.
quote:Linndaatje schreef op 12 augustus 2009 @ 09:07:

@Kristin

Was je kaartje naar mij? Zal wel niet... Maar zou wel leuk zijn!

Nee, en volgens mij heb jij toch al best wel kaarten ontvangen. Dit meisje waar ik m naar toe stuurde, had nog niks ontvangen.

@Steph

Waar had je de kaart naar toe gestuurd?
quote:Kristin schreef op 12 augustus 2009 @ 13:13:

[...]

Nee, en volgens mij heb jij toch al best wel kaarten ontvangen. Dit meisje waar ik m naar toe stuurde, had nog niks ontvangen.

@Steph

Waar had je de kaart naar toe gestuurd?

Provincie groningen.

Maar weer een kaart aangevraagd, nu naar India.
Ik heb tot nu toe 7 kaarten ontvangen, niet heel veel dus. Ik ben nog redelijk 'nieuw'

Vanmorgen een hurray uit Tjechië! Al na 4 dagen Stond er echt een beetje van te kijken. Meteen een nieuw adres aangevraagd, nu mag ik een kaartje sturen naar Wit Rusland... Ook best bijzonder!

Ik wil vanmiddag eigenlijk even de stad in om nieuwe kaartjes te halen, maar het giet hier echt. Dus wacht ik nog maar. Hoop dat het zo ophoudt met regenen.

Volgens mij zijn er echt veel mensen het die niet aan PC doorgeven als ze op vakantie gaan. Dat zie je wel aan wat er hier al besproken is.
Ik wil twee kaarten posten, is niet ver van mijn huis, maar het blijft regenen. Ben bang dat Linndaatje nat wordt als ze kaarten gaat halen.

Ben zo blij dat ik er veel in huis heb.
Bedankt voor je medeleven, Steph, haha. Ik ben idd nat geworden. Maar hee- "we zijn toch niet van suiker?!"

Heb wel leuke kaarten gevonden! Paar van tekenfilm figuurtjes (kikker, roodkapje, e.d.), paar van Eindhoven en een set van 10 hollandsche kaarten met hollansche recepten erop. Die zijn met enveloppe, dus ik wil de recepten vertalen en een papiertje erbij doen.
quote:Linndaatje schreef op 12 augustus 2009 @ 09:07:

@NannieB

Hoe oud is je dochter? Ze komt heel volwassen over wat dit betreft

Mijn dochter is in mei 10 geworden.

Ze heeft een vreselijke tijd achter de rug.

Ze is nl ontzettend gepest op haar vorige school. Dit is nooit herkend en erkend door de leerkrachten.

Ik heb lange tijd niet geweten wat er speelde. Er waren thuis wel veel problemen (met name gedragsproblemen) die ik niet begreep en ook niet kon plaatsen.

Op school vond ik geen gehoor, ze vonden dat ik mijn opvoedproblemen daar niet neer hoefde te leggen.

In april is ze naar een andere school gegaan, toen durfde ze pas te vertellen wat er allemaal gebeurd is.

Dat meisje is zo gekwetst en beschadigd, dat gaat echt nog een tijd duren voor ze daar goed mee om kan gaan. Gelukkig hebben we daar inmiddels wel hulp bij van een professionele hulpverlener.

Dit is de korte versie....ik zou er een boek over kunnen schrijven inmiddels.

Maar dat maakt wel dat ik het heel bijzonder vind dat ze zo attent is, en dat ze zo'n duidelijke boodschap achter laat.

En bovendien....'t is ook gewoon een schatje!

(sorry, wel erg OT!!)
quote:NannieB schreef op 12 augustus 2009 @ 17:45:

[...]

Mijn dochter is in mei 10 geworden.

Ze heeft een vreselijke tijd achter de rug.

Ze is nl ontzettend gepest op haar vorige school. Dit is nooit herkend en erkend door de leerkrachten.

Ik heb lange tijd niet geweten wat er speelde. Er waren thuis wel veel problemen (met name gedragsproblemen) die ik niet begreep en ook niet kon plaatsen.

Op school vond ik geen gehoor, ze vonden dat ik mijn opvoedproblemen daar niet neer hoefde te leggen.

In april is ze naar een andere school gegaan, toen durfde ze pas te vertellen wat er allemaal gebeurd is.

Dat meisje is zo gekwetst en beschadigd, dat gaat echt nog een tijd duren voor ze daar goed mee om kan gaan. Gelukkig hebben we daar inmiddels wel hulp bij van een professionele hulpverlener.

Dit is de korte versie....ik zou er een boek over kunnen schrijven inmiddels.

Maar dat maakt wel dat ik het heel bijzonder vind dat ze zo attent is, en dat ze zo'n duidelijke boodschap achter laat.

En bovendien....'t is ook gewoon een schatje!

(sorry, wel erg OT!!)Ach, dat arme schatje van je toch . Dat leraren (die weten wel beter denk je dan) de fout bij jouw leggen en niet op school kijken. Het idd een lieverd en mams ook.
Geen kaartje in de bus maar wel een hurray vandaag uit Taiwan (8 dagen). Ga een nieuw adres aanvragen.
Wat lief dat je dochter zo into postcrossing is en alles goed regelt met jou als ze op vakantie gaat ;)

Ik kan even een paar dagen niet meepraten. Zit nog altijd bij mijn ouders en heb dus geen idee of ik post heb. In ieder geval nog geen hurray's.....

Natuurlijk lees ik wél mee om up to date te blijven ;)
Vandaag een heel leuke postcrossing-dag, met een Hurray, een tag met theezakjes, een tag-kaart uit China (met een mooi oud gebouw erop op een plein in Guangzhou) en een officiele kaart uit Rusland. Met een kerk die ik ooit zelf bezocht heb, dat is wel heel grappig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven