Gezondheid alle pijlers

geschokt

11-08-2009 21:05 600 berichten
Ik heb een andere nick aangemaakt, wil anoniem blijven.

Ik verkeer in shock, ondanks dat er niet in die richting gedacht werd is er bij een bloedtest bij mijn man "ter uisluiting" toch een HIV test gedaan.

Positief.

Hij kan dit alleen opgelopen hebben tijdens onze relatie. Is dus ook vreemd geweest (heeft het naar eigen zeggen altijd veilig gedaan.)

Ik wacht nog op mijn uitslag. Maar die zal ongetwijfeld ook positief zijn, wij hebben het de laatste 15 jaar niet meer veilig gedaan. Als ik positief ben moeten de kinderen getest.

Dit is een nachtmerrie, altijd monogaam en trouw, en dan word ik genaaid op alle fronten!!!! Ik ben ontzettend kwaad op hem hij kan sowiso vertrekken, maar ik zit nu nog tussen hoop en vrees voor de toekomst.

Hoop dat ik de dans ontspring maar ik ben bang.
Alle reacties Link kopieren
*steekt een virtueel kaarsje aan bij gebrek aan een echte*

Heel veel sterkte vandaag.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Denk aan je....
hoop eind van de middag/vanavond de uitslag te hebben, gisteren kon ik nog net terecht voor de test. Daar zat mn man bij, ik huilend en hij maar sorry zeggen, ik heb hem amper meer aangekeken.
quote:desenchante schreef op 12 augustus 2009 @ 09:14:

hoop eind van de middag/vanavond de uitslag te hebben, gisteren kon ik nog net terecht voor de test. Daar zat mn man bij, ik huilend en hij maar sorry zeggen, ik heb hem amper meer aangekeken.Gisteren getest en vandaag uitslag? Ik vrees dat je dan nog langer zult moeten gaan wachten op de uitslag, succes vandaag in ieder geval!
Wat een vreselijk verhaal.

Ik was voor dit scenario doodsbenauwd toen mijn man vertelde dat hij onbeschermde seks had gehad. We zijn (samen, hij moest en zou van mij mee, zien wat hij had aangericht) de hele meut aan testen doorgegaan. Ik kan me de verschillende emoties goed voorstellen. Ik hoop dat je test negatief is morgen. Me dunkt dat je al genoeg op je bord hebt liggen nu.

Overigens is er een kleine kans op een vals positieve of vals negatieve uitslag. Gaat hij/jij nog een tweede test doen om te bevestigen dat de uitslag klopt? Wij hebben dat wel gedaan, op mijn verzoek, om echt zeker te zijn van de uitslag.
quote:desenchante schreef op 12 augustus 2009 @ 09:14:

hoop eind van de middag/vanavond de uitslag te hebben, gisteren kon ik nog net terecht voor de test. Daar zat mn man bij, ik huilend en hij maar sorry zeggen, ik heb hem amper meer aangekeken.Dat duurt nog zolang zeg, jemig ik wilde de klok voor je vooruit zetten maar helaas kan ik het niet
Ik vind de test eerlijk gezegd behoorlijk snel, of liever gezegd: de uitslag. Normaal gesproken duurt het stukken langer.
Er zijn tegenwoordig ook sneltests, dan heb je de uitslag binnen een half uur ongeveer.

On topic, heel veel sterkte, wat een afschuwelijk verhaal. Ik duim mee voor een goede afloop.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Voor inf over hiv en testen deze link:

info over hiv testen

Er is namelijk ook een hiv-sneltest beschikbaar.... UItslag binnen een uur. Bij de normale test laat de uitslag een paar dagen op zich wachten. Ik vond deze info zelf pas nadat we de test bij de GGD al hadden gedaan. Ik had het graag eerder geweten, want hier rijd ik wel voor om.

Ik hoop zo dat je testen negatief zijn....
ze hebben de test naar een centraal lab gebracht, weet niet of ze daar s avonds doorwerken of dat ik voorrang krijg oid. Ik heb ook gelezen over de sneltest, dan heb je idd binnen half uur of uur de uitslag kan ik ook nog doen, ga uitzoeken of dat hier in de buurt kan.
quote:desenchante schreef op 12 augustus 2009 @ 08:55:

Heb vannacht nog een paar uurtjes geslapen. Hoop dat ik de zenuwen in bedwang kan houden, kinderen kunnen zn wel gaan spelen. Het doet echt goed om te zien dat zoveel mensen meeleven. Ik ga maar zorgen dat ik bezig blijf vandaag.Heel veel sterkte meid, ik denk - samen met iedereen hier - aan je!
locatie sneltesten

http://www.soaaids.nl/soa/hivsneltest_locatie

damn hij linkt niet door, dan zo maar....moet je wel ff typen. Oh hij doet het wel bij openen in nieuwe tab {blush}
dank je Esfa, ik zie dat het op afspraak en volgens spreekuur gaat, voor vandaag gaat het voor mij niet lukken.

Leo jouw goede raad en advies op heel veel topics vind ik alitjd erg waardevol, helder en niet veroordelend. Lief dat je zoveel mensen tot steun wil en kan zijn, en bedankt dat je dat hier ook doet.

Ik ga douchen en mijn routine even oppakken; de was, het huishouden, hopelijk gaat de tijd dan sneller
Jeetje, ik ziet hier echt met kippevel achter mijn computer. Ik brand een kaarsje voor jij en je kinderen gezond zijn.

Heel veel sterke en een knuffel!
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Sjezus.

Ik weet niet eens wat ik op dit verhaal moet zeggen.

Als je man dit zou lezen: vreemdgaan maakt veel meer stuk dan je lief is. Gadver, wat een lúl. En hoe kijkt hij nu terug op die snelle wip, nu hij zijn vrouw en kinderen in gevaar heeft gebracht voor zijn egoistische pleziertjes?

Heel veel sterkte vandaag, laten we allemaal duimen dat jullie safe zijn.
Val hier nu ook net binnen en zit 'ademloos' te lezen. Wat een verschrikkelijk nieuws, wat staat jouw leven sinds een goeie 24 uur op zijn kop!

Ik heb zelf meegemaakt met een vriendin die onveilige sex had gehad met een man. Pijpen, ze wist niet dat dat ook een klein risico kon zijn. Het wachten op de uitslag (meneer was/is een notoire vreemdganger) was echt tergend. De reactie van die man nog meer. Die meende dat als er wat gevonden was, het niet van hem was maar van een ander. Want meneer was 'schoon' op zichzelf. Hij douchte meerdere keren per dag en was dus schoon. Hoe naief kun je zijn. Ik weet van een collega die vroeger gevaren heeft dat die al net zo naief was. Die ging in al die duistere landen van bil en toen (jaren 70, 80) was het vooral dat men ook keek of de dame in kwestie een beetje schoon en fris was.

De vrouw van eerdergenoemde vreemdganger heeft een ziekte waardoor ze elk jaar standaard getest wordt, ook op HIV enzo. Ieder jaar is de uitslag negatief. De vreemdganger ziet dat weer als een mijlpaal, zij niets, dus ik ook niet (en dat zonder test) en ik kan lekker vreemd blijven gaan.

Het is onvoorstelbaar.

Maar goed, terug naar jou. Ik ga hier ook even de wierook aanzetten. Hoe laat zul je wat horen? Jeetje, ik heb ook wel eens in spanning gezeten voor bijv. uitslag van tentamens maar dit is beslist heftiger. Ik hoop dat er wel iemand bij je is, of waar je naar toe kan. Zelfs bij een 'goede' uitkomst zul je gewoon effe helemaal in elkaar klappen van alle emoties van de afgelopen 24 uur. Dat moet ook een uitweg vinden.
sterkte
Ik heb dus nooit geweten dat ik onveilige sex had. Anders was die test er al veel eerder geweest. Al had ik na het hele vreemdgaan verhaal wel erop moeten staan dat er een test kwam. maar dat is achteraf.
quote:desenchante schreef op 12 augustus 2009 @ 10:10:

Ik heb dus nooit geweten dat ik onveilige sex had. Anders was die test er al veel eerder geweest. Al had ik na het hele vreemdgaan verhaal wel erop moeten staan dat er een test kwam. maar dat is achteraf.Het heeft ook niet zo heel veel zin om jezelf nu te gaan verwijten, al is het, denk ik, wel een soort van onderdeel van de verwerking in de emotie-mallemolen. Laten we wél wezen, eigenlijk ga je ervan uit dat iemand die vreemdgaat snugger genoeg is om aan zijn eigen veiligheid te denken en aan die van zijn partner. Dat je ergens 'verwacht' dat iemand het veilig doet als hij zo nodig vreemd moet gaan. Dat dat niet zo is, dat is duidelijk.
Ik duim hier nog steeds voor je!
Ik wil ook een motto
Net de hele topic ademloos gelezen. Kan ook niets meer toevoegen aan al deze reacties behalve dat ik je onwijs veel sterkte toewens. Ik hoop dat je snel de uitslag krijgt!!!

Liefs
Maak jezelf geen verwijten. Iedereen heeft in theorie de mond vol over onveilige seks, maar in de praktijk is het gewoon zo dat je je eigen man in ieder geval zover moet kunnen vertrouwen dat hij jou en jullie kinderen niet in gevaar brengt, áls hij al rondwipt. Je bent al zolang samen, dan ben je met elkaar vergroeid en dan ga je niet van dit soort ellende uit. De fout ligt geheel bij hem, en hij heeft jullie huwelijk, jullie gezondheid en het vertrouwen in andere mensen compleet stuk gemaakt.
Ik heb net het kaarsje maar weer aangestoken ('s nachts laten branden heeft niet echt mijn voorkeur).

Verdorie, als een vent regelmatig ergens anders zijn honger stilt, waarom laat ie zich dan niet net zo regelmatig testen? Dat doen prostituees normaal gesproken ook, en die doen het ook veilig. Nouja, de meesten dan toch.

Je zou hem toch het liefst zijn zaakje eraf snijden met een goed bot keukenmes....
Sterkte! Ik help je hopen op een goede uitslag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven