Gezondheid alle pijlers

geschokt

11-08-2009 21:05 600 berichten
Ik heb een andere nick aangemaakt, wil anoniem blijven.

Ik verkeer in shock, ondanks dat er niet in die richting gedacht werd is er bij een bloedtest bij mijn man "ter uisluiting" toch een HIV test gedaan.

Positief.

Hij kan dit alleen opgelopen hebben tijdens onze relatie. Is dus ook vreemd geweest (heeft het naar eigen zeggen altijd veilig gedaan.)

Ik wacht nog op mijn uitslag. Maar die zal ongetwijfeld ook positief zijn, wij hebben het de laatste 15 jaar niet meer veilig gedaan. Als ik positief ben moeten de kinderen getest.

Dit is een nachtmerrie, altijd monogaam en trouw, en dan word ik genaaid op alle fronten!!!! Ik ben ontzettend kwaad op hem hij kan sowiso vertrekken, maar ik zit nu nog tussen hoop en vrees voor de toekomst.

Hoop dat ik de dans ontspring maar ik ben bang.
Alle reacties Link kopieren
Kan niet veel toevoegen, maar er brandt ook hier nu een kaarsje voor je....

Ongelooflijk veel succes en sterkte, houd je taai morgen!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Sprakeloos...

Wat een erg verhaal!

Ik wil jou en je kinderen heel veel sterkte wensen!

Wat een nachtmerrie....ongelooflijk!

Nog nooit gedaan, maar ik heb hier ook een kaarsje voor je aangestoken

Hoe oud zijn je kinderen?

Deze uren moeten zo ongelooflijk lang duren voor je...zet 'm op en er wordt aan je gedacht! XXX
Heel veel sterkte!
quote:Babsjuh schreef op 11 augustus 2009 @ 23:18:

[...]

Wat je hier zegt raakt me... Ik snap het heel goed, dat ten eerste. Misschien wil je het (nu) niet horen, misschien kun je het (nu) niet zo zien, maar ook als het morgen niet goed uitvalt ligt je toekomst als een heel kostbaar iets voor je...

Ik ben niet HIV+, maar heb wel mijn toekomst op een andere, zij het misschien minder allesomvattende, manier in 1 klap zien veranderen (auto-ongeluk paar jaar geleden, nu afgekeurd en alles daar rond om heen). Het zal tijd, een hoop tranen en wanhoop kosten, maar er komt ook dan een moment dat je toekomst weer iets kostbaars is.

Kan dit alleen maar bevestigen Babsjuh. Al zal jij Desenchante daar nu niet zo mee bezig zijn. Die zit op dit moment denk ik bij de puinhopen en bij hiv+ zal de puinhoop inderdaad nog wat groter worden, maar ook dan komt er een moment dat je kiest voor 'leven' en weer kan genieten van het leven.

Maar vloekvloekvloek ik hoop dat het hiv- is.
Tis meer dat ik nu weer heel scherp besef dat het leven kostbaar is en dat ik andere keuzes had kunnen maken. Ook is mijn leven niet over bij hiv+, dat weet ik ook. Maar het is wel een ongelofelijke puinhoop.
Verschrikkelijk, wat een ontzettende nachtmerrie!

Ik hoop met heel mijn hart dat jij en je kindjes niet besmet zijn!

Ja, dat vind ik echt.
Jemig Dechantee, de ergste nachtmerrie zo ongeveer. Wat erg, niet te doen. Ik hoop zo dat je negatief getest wordt.

Sja weet je, de kans is bijzonder klein bij heteroseksuele contacten met mensen uit westerse landen. En dat hij denkt dat hij alles veilig heeft gedaan.....drugs......parkeerplaatsen...je weet het niet, en ik snap heel goed dat je even totaal onverschillig bent tov hem. Hij had zichzelf moeten laten testen gvd, veel eerder nog, en natuurlijk niet moeten vreemdgaan, maar toch zeker het minimale fatsoen moeten hebben en respect om zich te laten testen. Wat een eikel.

Hopelijk krijg je morgen een positief bericht: negatief op HIV. Ik wens je die vreselijke andere mogelijkheid voor geen milimeter toe. Heb je eventueel steun nu? Of zit je zo in shock dat je gewoon niet kunt praten in real life?

Sterkte, heel veel sterkte.
Ik ben blij dat ik m'n verhaal gepost heb, heb geen steun op dit moment in real life, is nog te voorbarig, ik wil eerst afwachten wat mijn testuitslag is. En dan goed overdenken hoe er verder mee om te gaan.

ik heb inmiddels eea gelezen. Als die besmetting bv van tig jaar geleden is, dan is hij onderhand aan AIDS toe en lijkt het me een godswonder als ik negatief test.Ik hoop dat het goed mag uitpakken.
Ach meis toch...ik hoop het zo met je mee.
Ja, dat vind ik echt.
Desenchante, bij de mensen die ik ken was de besmetting waarschijnlijk ook al jaren geleden en toch waren de vrouw en het destijds ongeboren kind negatief. Ik blijf met je mee hopen! Succes met het doorkomen van deze nacht en de testuitslag morgen. Er wordt aan je gedacht!

Eerst morgen. Dan verder denken.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Hoe oud zijn je kinderen? Of wil je dat niet zeggen ivm herkenbaarheid?

Op internet lees ik dat iedere zwangere standaard wordt getest op hiv, tenzij je zelf aangeeft dat je dat niet wil. Kan je niet nagaan of je toen al getest bent op hiv, dan kan je iig al geruster zijn over je kinderen.

Natuurlijk hoop ik van harte mee dat jij en de kinderen niet besmet zijn!
Ik heb ook ooit eens een soa test gedaan omdat ik vermoedde dat mijn vriend "nare" contacten (uit de risicogroep) had gehad.

De huisarts vertelde me toen, dat je, zelfs als partner hiv heeft maar 0,01 % kans hebt om het zelf ook te krijgen.

Mijn zoon heeft zich, toen hij 4 jaar was, geprikt aan zo'n drugsspuit (lag voor de winkel in een plantenbak, ik was even aan het afrekenen). Wat was ik laaiend. Heb hem ook laten testen, gelukkig negatief.

Heel veel succes morgen, ik zal voor je duimen.
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
Desenchante, wat een afschuwelijke situatie.

Ik hoop heel hard met iedereen mee op goed nieuws morgen, en wens je een zo rustig mogelijke nacht en dag tot aan de uitslag.

Mag ik vragen hoe oud je kinderen zijn? Weten of merken ze dat er iets aan de hand is?
Mijn kinderen zijn in de lagere school leeftijd. Ze pikken heel goed op dat er "iets" is, de spanning hangt in de lucht en dat merk ik ook aan ze. Ze hebben heel goed door dat ik anders tegen hun vader doe dan normaal. Probeer wel zo normaal mogelijk te doen in hun bijzijn, maar kinderen zijn volgens mij gevoelig voor sfeer en pikken het gelijk op.
Jeetje Desenchante, wat is dit enorm heftig.

Ik zit met een knoop in mijn maag hier.

Ik hoop werkelijk heel erg dat jij en je kinderen negatief zullen testen.

Misschien niet helemaal passend op dit moment (aangezien je de uitslag nog niet hebt), maar misschien heb je er toch iets aan dat ik het volgende neerschrijf: ik heb een aantal jaren terug met HIV-patiënten gewerkt, en ken er nu nog een aantal in mijn sociale netwerk.

Wat ik bij hen gemerkt heb, is dat de medicatie zwaar is, en het psychische stuk (acceptatie, hele leven medicijnen moeten slikken, wat vertel je de omgeving). Met goede medicatie hoeft het echter niet over te gaan in Aids, en kun je nog steeds goed functioneren lichamelijk gezien en een voor jou zinvol leven lijden. Dit is wat ik gezien heb bij de mensen met HIV die ik ken.

Maar goed, eerst de uitslag maar afwachten. Ik kan me voorstellen dat je je man op het moment even achter het behang kan plakken, om het zo maar even uit te drukken.

Heel, heel veel sterkte gewenst voor morgen, ik zal aan je denken.
Ik ga straks toch maar proberen te slapen, wie weet lukt het, anders zien de echte nachtbrakers me nog vannacht.
quote:desenchante schreef op 12 augustus 2009 @ 00:40:

Mijn kinderen zijn in de lagere school leeftijd. Ze pikken heel goed op dat er "iets" is, de spanning hangt in de lucht en dat merk ik ook aan ze. Ze hebben heel goed door dat ik anders tegen hun vader doe dan normaal. Probeer wel zo normaal mogelijk te doen in hun bijzijn, maar kinderen zijn volgens mij gevoelig voor sfeer en pikken het gelijk op.Natuurlijk pikken ze dingen op, maar ze weten niet wat er aan de hand is. Kinderen groeien sowieso niet stressloos op. Eerst maar eens de uitslag meis, en dan verder zien....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Wat een vreselijk bericht! Ik geloof niet dat ik me een voorstelling kan maken van hoe deze boodschap moet zijn. Heel veel sterkte, is het niet voor vannacht (omdat je toch lekker slaapt), dan wel voor morgen, want nog een heel dag wachten lijkt me moeilijk. Heb je wel iemand die je kunt vragen of je hem of haar kunt bellen als je de uitslag hebt? Ik kan me voorstellen dat je daar op zo'n moment erg behoefte aan hebt.

Voor je kinderen: kun je via de huisarts niet nagaan of er getest is tijdens de zwangerschap? Ik heb geen kinderen, dus geen idee of dat een optie is, maar ik kan me zo voorstellen dat dit soort uitslagen, in elk geval ook, naar je huisarts gestuurd worden.

De mensen die zich niet kunnen voorstellen dat je onbewust vreemdgaat: het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat iemand handelen uitvoert waarvan hij of zij denkt dat die veilig zijn, maar die dat niet (of maar in beperkte mate) zijn. Een voorbeeld dat ik me, los van het verhaal van deschante, zo voor de geest kan halen is pijpen zonder condoom. Dat is in bepaalde gevallen relatief veilig, maar in andere weer helemaal niet.
quote:desenchante schreef op 12 augustus 2009 @ 00:48:

Ik ga straks toch maar proberen te slapen, wie weet lukt het, anders zien de echte nachtbrakers me nog vannacht.Lieve meid, wat een spanning zeg...wij duimen allemaal voor je mee. Ik ben een nachtbraker als je niet kunt of wilt slapen post maar raak ik kom hier 's nachts met enige regelmaat...kom ik je gezelschap houden
vreselijk!!

het kan... is mogelijk... dat jij de dans ontsprongen bent...

ik hoop mee!
Ook ik heb (ondanks dat ik al gereageerd heb ik dit topic) een andere nick aangemaakt.

Ik ken een stel waarvan de vrouw hiv+ is. Zij heeft haar man besmet en heeft met hem een kind gekregen terwijl ze hiv+ was. Dit kind is ook getest en is hiv-. Het is een normaal stel, werken allebei (zij in het ziekenhuis zelfs).

Ik hoop echt dat je morgen een goede uitslag krijgt.
Ook van mij veel, heel veel sterkte, maar ook kracht en wijsheid gewenst de komende tijd, hoe de test ook uit gaat pakken.

Wat Digi ook al zei; de kans is érg klein, zo'n 0,1 procent kans per sexueel contact, las ik ergens. En de keer erop weer 0,1 procent, dus niet ineens 0,2 Kortom we blijven positief... Een rustige nacht gewenst.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven