Februari 2010!!!

30-05-2009 07:51 408 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_86605 wijzigde dit bericht op 07-08-2009 09:30
Reden: :)
% gewijzigd
ik weet het niet kaboinkie?
joehoe!!!! ;)

Ik ga er maar even vanuit dat jullie en masse vakantie vieren, hihi. Moet zeggen dat er wat mij betreft ook weinig gebeurt momenteel..... Na vakantie van 6 weken ga ik as maandag weer beginnen met werken. Zal weer even wennen zijn, maar ook wel leuk.

Vraagje: komen jullie inmiddels al aan? Ik ben nu zo'n 2,5 kilo zwaarder en 14 weken onderweg. Ik probeer wel te letten op wat ik eet, maar kom dus toch wat aan. Nu weet ik ook wel dat dat normaal is hoor, maar mijn vorige zwangerschap was ik na 7 maanden al 18 kilo zwaarder (en toen diende zoon zich aan, dus dat zou misschien wel 25 kilo zijn geworden) en ik heb ondanks 5 maanden kolven (borstvoeding lukte niet live aan de borst met mijn te vroeg geboren mannetje) een overschot van zo'n 10 kilo overgehouden die ik er pas sinds een half jaar weer volledig af had. Ik wil dus een beetje voorkomen dat me nu hetzelfde gebeurt (al vraag ik me af of ik daar echt invloed op heb). Hoor graag van jullie!

Enne... ziekenhuisbevalling, thuis of zoiets als kraamhotel? Ik wil graag thuis. Maar wel een beetje spannend....
Ben ik weer! Helaas geen vakantie, maar ff wat teveel aan mijn hoofd gehad.

Over aankomen; ben nu zo'n 2,5 kilo aangekomen bij 15 weken. Hoop dat het allemaal een beetje binnen de perken blijft... Ik eet echt buitensporig veel (voor mijn doen dan), maar probeer er wel op te letten dat ik een beetje gezonde dingen eet... Ik was 53 kilo voordat ik zwanger werd, het is ook weer niet zo erg als er wat blijft 'plakken'. We zullen zien!

Enne: ik wil het liefst in het ziekenhuis bevallen, toch wel een veilig idee dat evt hulp dan dichtbij is...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Tot nu toe ben ik nog niet aangekomen, maar we hebben nu vakantie en dan zal het wel harder gaan.

Lekker toastjes, af en toe gebakje of lekkere broodjes...

Bij mijn dochter was ik idd ook best veel aangekomen, en ik heb gewoon moeite om het eraf te krijgen, maar daar ga ik straks heel hard mn best voor doen.

Nu nog maar genieten! Pff, straks komen de dgn er weer aan Sinterklaas/Kerst. Dochter is van jan 2008 en vond het toen ook moeilijk om chocolade minder te pakken, hihi.

Verder bevalling; Thuis. Dochter ook thuis bevallen

En jij kaboinkie, je 1e thuis of zkh?

Ik had het laatst met mijn schoonzus erover dat ik het op een of andere manier wel enger vind allemaal. Ook thuis bevallen.

Bij de 1e dacht ik er minder over na.

Ben ook zenwachtig voor de 20wkn echo, deze heb ik 25sep, jullie?
Ik heb helaas niet zo goed nieuws. Afgelopen woensdag de vlokkentest gehad (die is op zich prima verlopen). Maar ze doen ook een nekplooimeting en daaruit bleek dat de nekplooi ernstig verdikt was. Ze gaven een kans van 1 op 3 op een kind met een chromosomale afwijking. Voor volgend weekend hebben we de uitslag.
Ach Jammie, wat een schrik! Het is nu wachten op de uitslag, begrijp ik? Hopelijk komt die snel, want het in onzekerheid zitten is echt shit. Ik duim alvast voor goed nieuws. Knuffel voor jou!

Ik heb net een echo gehad (had geen nekplooimeting, maar wilde wel graag nog een bevestiging).

Gelukkig was alles goed. Mooi om te zien: 4 hartkamers, hersens, een vol maagje, een hikje, een zwaaitje, prachtig!

Ennn.... ongelofelijk ik dacht dat het nog niet kon, maar ze heeft zich al een geslachtsbepaling gewaagd! Voor 90% zeker een jongetje. Grappig he?! Dit bevestigt ook enorm mijn voorgevoel Had al kleertjes gekocht, de naam ligt klaar, dus mocht het bij 20 weken toch een meisje blijken, dan val ik van dat bed af!

Ik ben dus blij en opgelucht!

Fijn weekend voor iedereen!! xxxxxx

p.s. zit al op +3,5 kilo.... Had ik vorige keer ook....! Gelukkig stopte ik met groeien bij 34 weken, anders had ik niet meer door de deur gepast. Het was er daarna in no-time af (ong 16 kilo) alleen die buik he.... komt nooit meer goed vrees ik!
hello ladies! Jammie dat is heftig nieuws. Hopelijk is de uitslag volgende week positief!!!

Kessie: fijn he zo'n echo! En wat gaaf dat ze al gezien heeft wathet wordt. Dus het wordt een jongen, gefeliciteerd!!!

Pluimke: is heb mijn 20 wkn echo op 14 sept, ben echt zoooooooo benieuwd. maar wij willen niet weten wat het wordt. wil alleen weten dat alles goed is!

Ik ben inmiddels 3 kilo aangekomen (na mijn verjaardagsfeest vmorgen vast 4 kilo haha). Hoop het ook binnen de perken te houden maar die borrelnootjes blijven maar roepen haha.

Wanneer er geen medische indicatie is dan ga ik voor de thuis bevalling. Het diaconesse ziekenhuis is 10 min lopen hiervandaan. Dus mocht het nodig zijn dan xzijjn we er zo (al was ik niet van plan dan te lopen haha). Daar hebben ze kraamsuites wat erg mooi moet zijn. We zullen zien, gaan nl nog wel ff van te voren kijken, mocht het nodig zijn dat weet je in ieder geval de weg hihi.

Dames fijn weekend ik ga verder met poetsen!

Lieve Dames, Jullie mogen verder schrijven zonder mij...ik wens iedereen het allerbeste toe, en voor Jammie, ik duim extra voor je dat je een gezonde baby zal krijgen.

Iedereen een fijne zwangerschap toegewenst en ik blijf jullie volgen hier op het forum!!!
dubbelfris wat is er gebeurd????????? Gaat het niet goed met je?
Heee chantal hoe gaat het met jou?

Het gaat allemaal heel goed hoor met mij! Sorry dat ik jullie misschien wat ongerust heb gemaakt. Ben nu 15 weken en groei als kool. Nou m'n buik dan, want in de kilo's valt het nog mee.

Maar ik kan dit echt niet, zo'n forum bij houden. Ik ben iemand die graag veel interesse toont in een ander en meeleeft, en hier op dit forum zijn zoveel mensen, ik kan dat niet bijhouden, het is me te vol.... gek mens he..

maar ik ga gewoon weer verder met alleen de berichtjes lezen en verder niet meer schrijven.

Veel plezier nog op dit forum en nogmaals al 't goeds voor iedereen!! Liefs
ooooh lees zojuist het laatste berichtje van je chantal, dat het goed gaat. Gelukkig maar
Ha dubbelfriss

Je liet me wel schrikken hoor: ik dacht echt dat je niet meer wilde meedoen omdat je een miskraam had gehad. Fijn om te lezen dat je het gewoon te druk hebt.

Jammie: oef! Wat moet dat vreselijk spannend zijn voor jullie. Sterkte om het weekend door te komen. Ik hoop ontzettend dat je bij de "goede" 2 op de drie hoort (het blijft een kansberekening...).
Jammie wat spannend, knuffel voor jou en hopen dat je snel goed bericht krijgt.

Dubbelfris, fijn dat het goed met je gaat! Goed om iets van je te horen, en groot gelijk dat je wel mee leest maar verder niet mee schrijft, forum is niet voor iedereen weg gelegd.

ga weer van de zon genieten, die al lekker aan het doorkomen is hier...
Hallo daar!

Thanks voor de verjaardagswensen. Die is erg leuk geweest!! Het was afgelopen zaterdag heerlijk weer en we hebben goed kunnen BBQ-en. Veel leuke cadeau’s gekregen, al moet ik zeggen ook wel een paar kinderdingen. Van de ene kant hartstikke leuk, maar van de andere kant ik ben jarig (30 jaartjes geworden) en dan vind ik het ook leuk om dingen voor mij te krijgen. Wat vinden jullie? Logisch of stel ik me aan…?

Hebben nu al bijna genoeg geld voor een leuke video camera. Maar weet nog absoluut niet welke merk en model. Heeft iemand hier ervaringen met die dingen? Elke info is welkom.

Jammie: al meer bekend....?

Dubbelfris: ook ik schrok me een hoedje. Gelukkig is alles goed.Kom je nog wel af en toe langs....?

Zwaai zwaai voor de rest!

Ga nu weer ff werken -> Heel veel zen voor iedereen
Jammie, heb je de uitslag al????? Knuffel voor jou! Hoop dat je snel wat laat weten.

Chantal, gefeliciteerd! Lekker weer had je, ja!

Over de videocamera, wij hebben een JVC met een harde schijf erin waar we zo'n 24 uur ofzo op op kunnen nemen. Prima ding, zoiets zou ik iedereen aanraden.
Gefeliciteerd Chantal! Lekker BBQ-en, hmmm... Ik snap het wel, van die kadootjes, denk dat ik hetzelfde zou hebben, JIJ bent toch jarig? En 30 nog wel! Videocamera's heb ik geen verstand van, consumentenbond?
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Gefelicteerd nog Chantal! En je hebt helemaal gelijk hoor.

Jij bent jarig! En cadeautjes voor de kleine kunnen er nog genoeg komen, toch?

Over een camera heb ik geen verstand.

Ga weer lekker genieten van de zon! Heerlijk!!!
Chantal, nog gefeliciteerd !

Helaas nog geen uitslag hier. Iedere keer als de telefoon gaat, slaat mijn hart op hol en ik heb mijn mobiel constant in mijn zak. Aaaah, wat duurt wachten lang......
Oh wat spannend Jammie! Wat zullen jullie een heftig weekend gehad hebben. Wil je wat vertellen over of jullie al weten wat je wilt doen met een slechte uitslag, of wacht je ook nog op informatie daarover?

Ik kom hier stieken af en toe checken of je al wat geschreven heb, maar de druk moet ook niet te groot worden voor je. Als je geen zin hebt om mijn vraag te beantwoorden moet je dat niet doen hoor. Sterkte!
Eerlijk gezegd vind ik het nu moeilijker dan in het weekend omdat ik weet dat nu ieder moment de telefoon kan gaan.

Het ligt helemaal aan de uitslag. Als het kindje een chromosoom afwijking heeft dan hebben we besloten de zwangerschap te beeindigen. Mocht dit niet zo zijn dan is de kans nog steeds groot dat het kindje een hartafwijking heeft. Dit kan helaas pas met 20 weken vastgesteld worden met een uitgebreide echo. Dat wordt een moeilijke beslissing, hoe ernstig is ? kan er geopereerd worden ? etc.

Er is ook nog een kleine kans dat er helemaal niets aan de hand is, maar daar durf ik niet eens aan te denken.
Blijf positief denken, Jammie. Ik hoop dat een goed uitslag snel jouw kant opkomt!!!!! Ik duim mee...
Het ziekenhuis heeft gebeld en het kindje heeft GEEN chromosoomafwijking. Ik ben zo opgelucht !! Nu is er natuurlijk nog steeds kans op een hartafwijking maar ik durf weer positief te zijn. Leuke bijkomstigheid is dat we nu al weten dat het een meisje is ! Na drie jongens is dat wel een bonus maar dat ze helemaal gezond zal zijn, zal de mooiste bonus zijn. Nog afwachten dus tot 16-18 weken.

Bedankt voor jullie duimen.
Oef: dat is heel erg fijn nieuws! Een hartafijking is natuurlijk ook niet nix, maar misschien valt dat ook wel mee. Leuk dat je al weet dat het een meisje wordt. Hoe zijn haar 3 broers er onder: houd je die op de hoogte of zijn ze nog te klein?
De jongens weten nog van niets, die zijn pas 5,4 en bijna 2. Pas als het echt zichtbaar wordt. Nu werd me gisteren al gevraagd of ik zwanger was dus lang kan ik het niet meer verborgen houden, denk ik.
Wat een geweldig nieuws Jammie! Ook ik kwam regelmatig spieken of je al iets van je zelf hebt laten horen, maar wat fijn dat het in ieder geval geen chromosoonafwijking heeft. Gefeliciteerd met jullie meisje!

Leuk hoor dat je het nu al weet.

Dikke knuf en sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven