Jong moeder

16-08-2009 10:22 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben 21 jaar oud en heb een vriend van 30 jaar oud.

De laatste tijd heb ik echt 'baby'kriebels, overal waar ik ze zie, als ik ze vastheb, als ik aan 't winkelen ben etc.

We hebben 't al eens eerder over kinderen gehad, mijn vriend en ik.

En op 't moment dus wel heel erg..

We wonen samen in een mooi huisje (zeven maanden), onze relatie gaat goed (anderhalfjaar), we werken allebei en komen niets te kort.

Hij zei een hele tijd niets over kinderen, of liet in ieder geval niets merken over wat hij nou wilde ja of nee.. (Achteraf blijkt expres..)

Misschien heeft 't ook wel met mijn werk te maken! Aangezien ik heel de dag door onder de kleine kinderen etc. ben!

Maargoed, nu is het dus zo geweest.. dat hij via een kluisje (Is een boek, waar een kluisje in zit..) bekend heeft gemaakt dat hij het ook echt wil!

Dat heeft hij mijn voor mijn verjaardag gegeven, toen ik alleen was...

Voor mij was 't een mooi en grappig gebaar, dat hij het zo wilde laten merken!

Ik ben nu alleen benieuwd naar jullie reacties...

Wanneer ben je te jong? Hoe denken jullie over jong moeder worden, en ons leeftijdsverschil..
Wat een belachelijk kado!
Inderdaad, belachelijk cadeau. En waarom zou je het tegen je moeder vertellen?
21 jaar en 1,5 jaar verkering en nu al mamma willen worden?

Eerlijk gezegd zou ik dat absoluut niet doen!

Op je 21e ken je jezelf nog niet goed genoeg, weinig ervaring in het leven en een korte relatie.

Tuurlijk zijn er voorbeelden van mensen die al sinds jonge leeftijd bij elkaar blijven hoor, maar toch zie ik veel vaker dat ze na een aantal jaar uit elkaar gaan en dan zit jij met de kinderen.....

Ik zou nog een paar jaar wachten, als je 25 bent ben je nog steeds "jong moeder" en hij is ook pas 35, dus ook nog jong genoeg.

Dit kado vind ik ook echt geen goed idee, heb het idee dat er niet eens echt over is gepraat tussen jullie.....
O my god, wat een raar cadeau en je bent nog maar 21! En al anderhalf jaar verkering! Zo hee!
Ja, vertel het maar aan je moeder, kan ze er misschien nog wat aan doen, om te zorgen dat je niet van deze stomme dingen gaat doen..

Volgens mij ben je ook geen 21, je lijkt meer 16 ofzo..
Die vent had van mij echt die kluis naar zijn kop gekregen, of zijn kop er in en dan de deur goed hard dicht gooien....wat een mafketel! hahahaha
Verkering
Ik neem aan dat dit een soort bevestiging was van jullie gesprekken hierover?
quote:misschicken schreef op 16 augustus 2009 @ 10:24:

Wat een belachelijk kado!Volledig mee eens!
Ten eerste 21 is erg jong helemaal als je pas een relatie hebt. Ik ben ook redelijk snel zwanger geworden, na 2jr. Maar wel heel wat ouder.

Vind zelf dat als je nog spreekt over "verkering" je er niet echt aan toe bent....

Ten tweede, waarom zou je iemand vertellen dat je stopt met de pil. Is geen verplichting om te vertellen hoor! Je vriend heeft je misschien ook wel iets kleins gegeven wat je tegen je moeder kan vertellen. Trouwens...beetje raar om je vriendin dat kado te doen. Alsof het een geschenk van hem is voor jou om te mogen stoppen met de pil...

Ten derde vind ik dat het niet alleen afhangt van je leeftijd en hoe lang jullie bij elkaar zijn. Maar van behalve je gevoel nog van een hoop andere dingen af. Ben je nog met een opleiding bezig of werk je? Hoe is jullie woonsituatie? Ook al heb je altijd geroepen dan je jong moeder wilt worden. Dat betekent niet dat je er geestelijk ook aan toe bent!

En zo zullen er nog wel meer vragen zijn. Denk dat dat allemaal veel belangrijker is dan of je je moeder wel of niet vertelt dat je zwanger wilt worden!
Klinkt allemaal nog niet erg volwassen.... Ik zou nog een paar jaartjes wachten. Zeker omdat jij je blijkbaar druk maakt over wat de buitenwereld ervan denkt. Lijkt me bij zulke belangrijke beslissingen niet echt relevant.
Inderdaad een stom kado.

En nu ga je vragen of je het je moeder moet vertellen? Komt niet echt heel erg volwassen over..

Maar misschien heb ik het mis. Voor mij persoonlijk komt het heel vroeg over, nog erg jong, nog niet zo erg lang samen met je vriend, ik zou dan ook nog even wachten.

Succes met de beslissing in ieder geval.
Een juichtoon da’vre langs de velden..
Gut, ik ben op mijn 23e moeder geworden, onvoorbereid, naief en was pas een jaar samen.

We zijn nu 11 jaar samen en toch raad ik het je niet aan.

Eerst nog eens lekker genieten.
Oh, goed idee! Ga ik mijn vriend cadeau doen, mijn pilstrip, dat ik die niet meer slik. Zal hij echt ge-wel-dig vinden
Niet doen...ik was zelf al moeder toen ik 19 was en had toen 5 maanden verkering, zo heette dat toen....

Ik ben heel erg blij met mijn dochter (nu 37), maar ik raad niemand aan zo jong kinderen te krjgen...

Trouwens: Idioot kado!
Ik vind 21 niet per definitie te jong voor kinderen, maar ik vind dat jij wel heel jong overkomt in je openingspost.

Ik zou er niet te haastig mee zijn. Je vriend is 30, dus over een jaar of 5 is het vroeg genoeg om aan kinderen te beginnen.

Geniet eerst nog even lekker van je vrijheid en van elkaar.
The time is now
Me_21 heb je al een opleiding achter de rug? Heb je een baan, kun je voor jezelf zorgen?

De meest gehoorde klacht van jonge moeders is dat terwijl hun leeftijd genoten lekker gaan stappen en de wereld ontdekken, zij thuis zitten met de poepluiers en de vieze onderbroeken van manlief. Tweede klacht is dat ze na het mislukken van de relatie of weer terug moeten naar hun moeder, of in de bijstand komen. Allebei niet wenselijk. Dus denk goed na of dit in jouw situatie ook zo zou kunnen zijn.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Als je mijn dochter was, dan zou ik je een pak op je broek geven.

En die verkering van jou erbij met zijn rare cadeau.
Ow trouwens, de vrienden van jouw vriend hebben neem ik aan een wat oudere vriendin, meer van hun eigen leeftijd? Want dat maakt wel veel uit. In de periode tussen je 21ste en je pakweg 28ste gebeurt er vaak heel veel in je leven, dat kun je niet zomaar even "overslaan".
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Even een andere reactie...

Ik ken een stel: Zij 20 hij 31, waren 8 maanden samen en kozen voor een kindje (beiden een baan e.d.) Hun zoontje is nu 8 maanden en het gaat helemaal super.

Als jij ervan overtuigd ben dat dit de juiste keuze is, dan moet je er lekker voor gaan! Of je nu 21 bent of 30, als er moeilijke keuzes op je pad komen zal je ze moeten nemen.

Natuurlijk ben je minder volwassen dan iemand van 25 of 30, maar ik denk dat dat niet perse iets slechts is.

Ben je er zeker over? Ga er voor!
De omgeving zal hier net zo op reageren als wij hier doen, denk ik....
Een kluis?! Gaat het niet?

Ik ben ook voor Nederlandse begrippen jong moeder geworden, op mijn 22e. Bewuste keuze en ik vind het fantastisch.

Maar als mijn vriend mij een kluis cadeau zou doen om mijn pilstrip in te stoppen had ik die naar zijn hoofd geflikkerd.

Je komt op mij wel erg jong over en 1,5 jaar samen is nog kort. Waarom niet eerst samen een beetje genieten?
quote:Joy4britt schreef op 16 augustus 2009 @ 10:45:

Even een andere reactie...

Ik ken een stel: Zij 20 hij 31, waren 8 maanden samen en kozen voor een kindje (beiden een baan e.d.) Hun zoontje is nu 8 maanden en het gaat helemaal super.

Als jij ervan overtuigd ben dat dit de juiste keuze is, dan moet je er lekker voor gaan! Of je nu 21 bent of 30, als er moeilijke keuzes op je pad komen zal je ze moeten nemen.

Natuurlijk ben je minder volwassen dan iemand van 25 of 30, maar ik denk dat dat niet perse iets slechts is.

Ben je er zeker over? Ga er voor!Nou dat vraag ik me weleens af. De een is de ander niet..
Jeetje dames ze is 21 geen 15!

Voor onze ouders was 21 een hele normale leeftijd om een kind te krijgen hoor. Je leven eindigd niet bij een kind, tenminste dat hoop ik niet (5 weken zwanger nl.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven