Moeder, wat nu????

02-06-2004 22:24 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai Vrolijk ! Tja, ik heb de naam snel uit mijn duim gezogen toen we gingen verhuizen van 'Zwanger zijn' naar hier. Maar wel toepasselijk, toch? En wij drietjes zijn van de partij hoor, naar Blijdorp! Zodra ze lopen komen die tuigjes in huis, ik moet er niet aan denken dat ze ineens over de rand van de leeuwenkuil hangen of zo . Lijkt me hartstikke leuk! Tandenpoetsen gaat hier wat beter nu. Wiske heeft het vanaf het begin wel lollig gevonden en Suske trekt ietwat bij, als ik tenminste doe alsof de tandenborstel een vliegtuig is. Dan moet hij lachen en kan ik snel zijn tandjes poetsen. Daarna mag hij zelf even met de borstel spelen, en ondertussen was ik zijn snoet, handjes en voetjes even. Daar heb ik een gewoonte van gemaakt sinds hij kan kruipen en ze met hun hele gezicht eten. Hoe is het nu met je vriendin en haar kindje? Lijkt me wel erg spannend hoor, en ik zou zelf megavoorzichtig worden denk ik, als mij dat was overkomen. Leuk trouwens, dat Loeder een neefje of een nichtje gaat krijgen! En dat er zoveel zwanger zijn zeg, niet te geloven! Ik denk wel eens dat zwanger zien zijn, zwanger doet zijn. Nou ja, niet letterlijk dan , anders zouden we allemaal onbevlekt ontvangen zijn, maar toch, het lijkt ineens allemaal niet zo 'ver van mijn bed' en raar om een kind te hebben als iemand in je direkte omgeving een kind krijgt. Zo ervaarde ik het tenminste: toen ik hoorde dat twee collega's van me zwanger waren, vond ik het zelf ineens niet meer (zo) erg,, en werd het in mijn ogen toch iets 'normalers'. Inderdaad leuke namen trouwens, in je omgeving. Ik hoorde laatst dat de echte Hollandse namen met een revival bezig zijn, maar als ik dat zo lees, valt het wel mee. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de échte Hollandse namen als Henk, Jan, Piet, Gerrit of Klaas echt helemaal niets vind (met excuses aan de mee-lezers die hun kind wel zo'n naam hebben gegeven ). Het moet ook weer niet onuitsprekelijk zijn, maar een kléin beetje net niet standaard vind ik wel erg leuk. Wat was Loeder verwend zeg, door haar tante. Lachen hoor! En negen paar schoenen, phew, ze kan inderdaad even vooruit. Ik zag trouwens dat je een topic had geopend over babyschoenen, heb je al wat besteld van die site? Zit er ook over te denken. Ik droeg zelf als kind altijd Piedro, een heel goed merk, en ik vind het belangrijk dat de kinderen vanaf het begin goede schoenen aan hun voeten hebben. Erg belangrijke lichaamsdelen hoor, voeten, ze moeten toch het grootste deel van je leven je gewicht dragen. Dus voor Suske en Wiske geen schoenen van Zeeman en Schoenenreus en zo, ik ben blij dat we ons een wat betere kwaliteit kunnen veroorloven. De drukte op mijn werk is nu eindelijk enigszins voorbij. Vandaag waren de buluitreikingen van het onderwijsprogramma waarvoor ik werk, en nu kan ik heel even achterover gaan zitten. Héél even, want de aanmeldingen voor komend semester stromen alweer binnen. Maar het was wel heel leuk. De laatste weken waren eindelijk wat drukker, da's toch meer in mijn straatje hoor. Nou, ik maak het vanavond niet laat (denk ik ). Nog even wat topics lezen en dan lekker naar bedje toe. Ik zou vanavond misschien nog even langsgaan in het café waar een borrel wordt gehouden ter ere van die uitreiking, maar ik heb geen zin. Had vannacht niet zo best geslapen (misschien toch een klein beetje zenuwen, al beweerde ik bij hoog en bij laag dat dat niet zo was ), nu even wat inhalen. Doeg!
Up!!!! Wordt vandaag aangevuld!
Wat gaat een week toch snel, een week geleden opgediept en alweer tijd voorbij laten gaan...

Volgens mij hebben wij inderdaad inmiddels het langstlopende topic van het forum! We worden oud . Ik blijf verzuchten dat de tijd vliegt, met mijn kinderen vijf jaar en die van jou vijf en twee! Zeg, wat ik op het Vrolijke topic ook al vroeg, hebbie nou onze kaart voor Loeder ontvangen of niet? Mijn oom is gelijk met Loeder jarig en ik verzond de kaarten ook tegelijk via Hallmark, maar mijn oom heeft (nog steeds) niets ontvangen. Wel betaald, uiteraard, maar ik vrees nu het ergste (geen zin om uitgebreide opties aan te klikken).

Hoe was je vakantie in den vreemde? Althans, vreemde, het is jouw homecountry! Veel shoppen, dat las ik al, maar other than that, heb je nog cultuur kunnen snuiven, en klikte het ook tussen Vrolijkerd en zijn schoonfamilie? Nog ergens foto's te bewonderen?

Met Wiske gaat het tegenwoordig een stuk beter op school en BSO, jammer nu dat we toch gaan switchen. Maar is wel een stuk praktischer denk ik dan heen en weer blijven rijden. Maar toch jammer dat ze zometeen waarschijnlijk weer een goede driekwart jaar nodig heeft om te wennen. Het enige is dat ze de laatste tijd om de een of andere reden weer heel erg snel moe is, ik moest haar laatst zelfs ophalen van de BSO omdat ze onder een computertafeltje in slaap was gevallen. Ze ziet ook al een poosje nogal witjes. Suske gaat altijd als een trein op school en BSO, maakt heel makkelijk vriendjes en is gewoon een heel lief, behulpzaam en vrolijk ventje (dat af en toe flink zijn zusje kan etteren, horen we wel eens van de leiding van de BSO).

Huis is dus inmiddels echt klaar, afgelopen woensdag de sleutel ontvangen. Wel weird hoor, een Heel Nieuw Huis dat nog voor geen meter aangekleed is. Ik dacht dat een bestaand huis veel werk gaf, maar dat is niets vergeleken bij een nieuwbouwwoning. Muren afwerken, tuin ontginnen, tuinafscheiding plaatsen, vloer leggen, wat een klus zeg. Vent heeft een tempo waarbij ons huis hopelijk in augustus 2009 klaar is, morgen ff wat peper in zijn achterste douwen. Zit doodleuk overdag tot het middaguur te Xboxen en zegt 's avonds dat het niet zo snel ging. Jammer alleen dat ons huis nog steeds niet is verkocht. Laatst kijkers maar ook die waren wel enthousiast maar hadden teveel mitsen en maren. We kunnen het nog ongeveer een half jaar goed uitzingen dankzij de Belastingdienst en daarna wordt het een kwestie van een heel smalle broekriem kopen. Yuk.

Hoe gaat het nu op je 'nieuwe' werk? Hoelang zit je er nu, inmiddels ook al weer een half jaar of zo, toch? Volgens mij begonnen we tegelijkertijd per 1 december bij een nieuwe baan, bedenk ik me net. Of niet? Ik ga per half augustus van afdeling wisselen, ga weer meer doen met hypotheken e.d.. En ik ga dan van 26 naar 29 uur, 3,5 dag. Ik kan me best voorstellen dat 4 dagen prettig is, het zou fijn zijn als mijn wederhelft in dat opzicht ook meer tijd vrij kon maken voor thuis. Maar zolang zijn fte inkomen 2,5 keer mijn inkomen naar fte doorgerekend, is, gaat dat niet echt lukken, denk ik.

Zwemles van de kinderen gaat goed, ze zitten nu in 'het derde bad'. Jammer dat de zwemlessen ook pauzeren als de school vakantie heeft, nu we toch niet weg gaan zou ik het wel fijn vinden als het gewoon continu was. Is wel een belasting van de zaterdagen, maar dan zijn we er ook des te eerder vanaf. Maar goed, het is niet anders. Ze doen het wel supergoed, al kan Suske de zwemlerares van het derde bad wel schieten (ze heeft teveel commentaar naar zijn zin op zijn geklets met andere kindjes, hihi). Ik ga ervan uit dat ze na de vakantie nog een maand of 3, 4 nodig hebben en dan af kunnen zwemmen. Zou leuk zijn!

Hoe was de verjaardag van Loeder nou? Jammer, wij hadden een etentje van mijn neef die over was uit de VS! Heb de kaart uiteindelijk trouwens driemaal digitaal ontvangen, eerst van Vrolijkerd en de volgende dag in tweevoud zelfs van jou. Was een leuk kaartje, overigens!

Nah, nog ff wat doen hier. Ik ga proberen dit topic net wat vaker te uppen, toch wel leuk om zo op de hoogte te blijven en zo!
Hoi! Jij bent goed bezig met het topic uit de krochten van het forum omhoog te halen. Leuk! Ik ben alleen wel benieuwd hoe het is met de drielingenmoeders want die waren ook van rond onze tijd. Ja joh, we worden echt oud. Mijn dochter is zojuist 5 geworden en mijn zoon alweer ruim 2. Jouw kinderen zijn allang 5! Pfff..weet nog wel dat we begonnen met schrijven en dat we toen allebei net zwanger waren. Time flies!

Ach gossie, die arme Wiske. Dat klinkt wel heel sneu als ze onder de computertafel van de BSO ligt te pitten. Maar ik weet nog wel dat Wiske altijd wa meer slaap nodig had dan Suske. Heeft ze niets onder de leden? Ik weet me nog we te herinneren dat Pammie's dochter laatst ook zo moe was e zij had Pfeiffer. Niet dat ik daar gelijk aan denk, maar om alles uit te sluiten.

Hoe vinden ze het dat ze gaan verhuizen en naar een nieuwe school? Dat zal vast wel heel spannend voor ze zijn. Ik kan me niet voorstellen dat Suske moeite zal hebben, maar wel vervelend voor Wiske dat ze weer even haar draai moet vinden, nu ze net is gesetteld. Loeder gaat allemaal prima op school. Gaat gewoon naar klas 2 en doet haar ding. Denk a la Suske.

Hahahaha..nieuw huis is inderdaad een stuk bewerkelijker dan een bestaand huis. Maar toch za ik voor evt volgend huis wel weer graag een nieuw huis kiezen. Praktisch omdat je het dan zelf kan indelen en ook omdat met een oud huis je gewoon een goede klusser moet zijn. Zoals je weet zijn wij dat niet. Maar voorlopig nog even niet verhuizen en zijn we aan het bedenken hoe we het moeten gaan doen. We willen heel graag de vloer laten doen, maar probleem is dat je 3/4 dagen niet mag lopen op de vloer. Alle spullen moeten er dus uit. Nu kan niet alles naar boven, dus zitten er aan te denken om anders maar een container te huren voor een paar dagen. Even maar informeren wat het kost. Voordat we dus vloer laten doen ook maar snel deuren verven enzo. Moet nog een boel gebeuren. Hoe vordert het bij jullie? Vent al de pepermolen in achterste gedouwt?

Vakantie was echt hartstikke leuk! Vrolijkerd was er al eens gewees en we hadden toen al een hoop gezien. Nu alleen wat rustiger aan wbt cultuur ivm de kindjes, maar het ging echt prima. Schoonfamilie had hij ook allemaal een keer ontmoet, dus niets nieuws. Eerder kindjes showen want die hadden mijn familie nog niet gezien. Maar wel hebben we besloten dat we voortaan maar om het jaar, om de twee jaar moeten gaan. Leuk!

Nieuw werk is inmiddels al niet meer zo nieuw en de glans is er al een beetje af hahahaha. Nee, het is echt heel erg leuk. Ik heb tot nu toe geen spijt van overstap. Maar bevalt echt prima. had ik nou al verteld dat Vrolijkerd een nieuwe baan heeft per 1 sept? Ik weet nou niet of ik het wel of niet had verteld en aan wie nou wel en niet. Maar nog steeds beiden 4 dagen werken, dus dat is we lekker. Nu scheelt het vast dat wij evenveel verdienen en Vrolijkerd per maand meer, maar ik per jaar meer aangezien ik een 13e maand heb en meer vakantiegeld. Hehehehe... Maar jij dus ook weer een overstap intern? Leuk! ik weet dat jij een adviserende rol veel leuker vindt en dat je daar ook goed in bent. daar heb je vast veel zin in en al is het alleen maar om van die stomme maandagen af te komen. ga jij 3,5 dag werken nu ook over de avonden of meer overdag?

O ja, zwemles. Sja, hier wel gewoon door en ik zou echt niet weten wanneer ze afzwemmen. Ik denk dat Loeder er inderdaad gemiddeld een jaar over zal doen. Ze gaat nu switchen naar de woe groep aangezien we allemaa woe kindersportdag hebben bestempeld. Loeder gaat dan zwemmen en balleten en mormel peuterdansen, dus mijn vrije dag staat in teken van kindersport. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt weet hoe Loeder het doet, dat weet Vrolijkerd beter aangezien ik elke keer alleen maar bezig ben met Mormel aankleden en douchen in de tijden dat zij aan het zwemmen is aangezien de tijden aansluitend op elkaar zijn. Dat zal wel veranderen als ze overgaat op de woe.

Verjaardag van Loeder was gezellig! Gewoon lekker relaxed gekeutel en hapje, drankje en gezellige vrienden. Verder eigenlijk niets bijzonders, kind is verwend met allerlei playmobil dus ze is blij. Gister haar verjaardag met schoolvriendinnen gevierd en bij VRLK gepost. Oef, vermoeiend allemaa kleine kindjes! Not my cup of tea.

Nou, ik ga even kijken hoe Vrolijkerd het doet aangezien hij druk en enthousiast bezig is met zijn nieuwe stereo (of zoiets aan te sluiten. Tot snel en inderdaad samen vaker schrijven!
Hahahahaha we waren precies gelijk! Zeg, ik wil wel meer weten over die nieuwe baan van Vrolijkerd hoor!
Euhm, kom je een keer buurten? Kan hij je er alles over vertellen. Volgens mij gaat hij niet veel anders doen (denk ik) alleen ergens anders.
Vaker hier schrijven was het voornemen geloof ik, he? is dat in de zin van drie maanden tussen iedere posting, of toch wat vaker?

We zitten alweer twee maanden in ons nieuwe huis, wat gaat het snel zeg! Ik moet zeggen, het is een fijn huis, maar de glans gaat er voor mij wel een klein beetje vanaf vanwege het feit dat ons andere huis nog te koop staat. En ik durf het niet helemaal 'aan te kleden' met spiegels, vloerkleed, schilderijen e.d. want dat kost geld en ik durf nu geen geld aan dat soort dingen te besteden. Best kut, eigenlijk. Vent en ik hebben van 't weekend besloten dat we gaan kijken of die bieders van laatst nog geïnteresseerd zijn, dan moeten we ons verlies maar nemen, het is niet anders. Vanmorgen heb ik de makelaar gebeld, hij zou ze meteen gaan bellen maar 'k heb nog niets gehoord. Nu ja, ik neem aan dat die mensen ook even moeten overleggen samen. Makelaar zou proberen nog ca. 5000 bij het bedrag te praten. Ik ben benieuwd.

School en bso gaan helemaal goed, het is net alsof ze nooit ergens anders op school hebben gezeten. Wel hebben we nog contact met de ouders van een paar jongetjes uit Suskes vorige klas, donderdag komt er eentje spelen en als het goed is speelt 'ie zaterdag met een ander vriendje. Suske komt op dit moment ook al om in de vriendjes op zijn nieuwe school en zelfs Wiske heeft in de afgelopen tijd al meer afspraken gehad dan in het hele vorige schooljaar. Wat dat betreft helemaal goed dus. Ik mis alleen wel een beetje het aparte en de sfeer van ons oude huis. Dit is allemaal zo clean en strak, zo ben ik eigenlijk helemaal niet.

Oh ja, mijn baan. Overgestapt per half augustus jl, ik zit dus alweer twee maanden op mijn nieuwe afdeling. Voor dat ik het advies in kan willen ze altijd mensen in een ondersteundende functie, om de routing te leren kennen en de systemen waarmee gewerkt wordt. Gedachte kan ik me voorstellen hoor, maar ik ben gewoon geen ondersteunert. Maar goed, dit wist ik vantevoren, ik hoop maar op betere tijden na deze functie, ik gok nog driekwart jaar en dan door. Ik werk nu trouwens idd 3,5 dag, althans, 29 uur: ma, wo en vr de hele dag en do tot 14u zonder lunchpauze. Hoe is 't met Vrolijkerd, bevalt de nieuwe baan hem nog steeds?

Was leuk trouwens, de minidate met jou en Athena. Jammer van het weer, maar je kunt niet alles hebben. Volgende x wat meer tijd ervoor uittrekken, moet kunnen als vent niet in de VS zit!

Vandaag dus neefje over de vloer gehad, inclusief slapen van gisteren op vandaag. Was helemaal leuk, hij sliep bij Suske op de kamer en ze sliepen eigenlijk heel snel. Vanmorgen rustig aan gedaan, ze liepen lang in pyjama, en daarna eerst naar een grote speeltuin in de stad en vervolgens een stuk wandelen bij de vennen en wat gedronken bij een restaurant daar. Thuis pannenkoeken gebakken en toen stonden zijn ouders alweer snel op de stoep.

Pfft, weet even niet meer zo snel wat te schrijven (is ook al lang genoeg, toch?). Als ik eraan denk zal ik snel weer hier wat droppen, heeft ook wel weer wat!
Zo, is ie weer geupt zo?
Zo, als we toch in een blog staan, kunnen we gelijk ff schrijven toch? Ik zal alleen eens even aan een angel vragen of ze de openingspost wil aanpassen voor de kindernicks.

Hoe is het daar fris en fruitig van vakantie terug? Lollig he dat we uiteindelijk 200 km van elkaar vandaan zaten? Als we het hadden geweten van te voren hadden we echt met jullie mee gegaan

Zo, nog even en dan gaan S&W ook naar groep 3! Wat gaat de tijd hard he Drop? Onze kleine kindjes zijn geen kleuters meer en mogen alweer zelf naar hun klaslokalen lopen. Loeder moest ik naar klas lopen in de kleuterperiode van groep 1 en 2, maar met groep 3 mag dat niet meer en moet ik mijn kind dus echt loslaten *zucht* wat vliegt de tijd..

Gaan ze echt leren lezen en schrijven en echte grote kinderdingen doen. We worden oud

Moet je morgen ook weer werken Drop? Ik wel en moet eerlijk bekennen en dat ik een dubbel gevoel heb. Aan de ene kant vind ik het weer erg leuk, maar aan de andere kant had ik makkelijk nog een week vrij kunnen zijn! Maarja, plicht roept he..

He, wat ik laatst zat te denken was of je nog ging proberen voor de selectiedag? Nu heb je wel een vast contract, maar in het ergste gebeuren zou je toch een sabbatical of ouderschapsverlof nog kunnen opnemen om te kijken of je het wat zou vinden? je bent nu vast helemaal in topvorm dus die paar minuten heb je al ruimschoots ingehaald!

Wat ik me ook bedacht is of je het weer leuk zou vinden om als traditie na de kerst ofzo een weekendje weg te gaan met de gezinnen? Ik zal sowieso even kijken hoe het met dat huisje is van de herfstvakantie en als dat wat is, kunnen we dat wel evt boeken voor jan/feb? Wij vonden het afgelopen keer namelijk erg gezellig en leuk.

Crap, ik moet echt naar bed want morgen vroeg nar werkplek dus al om 7 uur in auto. Maar laten we nog even proberen om een date te prikken voor dierentuin date! Dat zouden we nog doen en anders een Efteling date?
.
.
Hahaha Q, en dan val je binnen op ons gezapige mutstopic

Maar Drop en ik zijn content met onze kindernicks ;-0
Ha, die Q, bedankt voor de suggesties maar onze gangbare kidnicks vinden we toch leuker denk ik .

Ja joh, 200km van elkaar vandaan, dat is voor Franse begrippen niet zo ver van elkaar. Heb jullie stek nog steeds niet kunnen vinden want er zijn meer plaatsen die zo heten . Maar mochten jullie zoiets nog een keer willen doen, laat ff weten want we vonden onze gezamenlijke vakanties altijd erg leuk!

Groep 3, ja joh, het is bizar. Vandaag tekende Suske een vliegtuig, ik had zoiets van 'hè, kan een kind van mij een vliegtuig tekenene?' dat zijn echt mijn genen niet hoor. Raar idee idd dat we niet meer mee mogen lopen. Denk dat Wiske daar nog wel moeite mee gaat hebben. Suske trouwens ook, ze waren wel altijd erg van het meelopen en kusje, nog een kusje, en wel zwaaien he mamma! Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

Ben zelf weer aan het werk vanaf vandaag.... Ik had er voor geen meter zin in eigenlijk. Wel erg lekker om gewoon eigen gang te gaan en deze baan is niet echt mijn droombaan. Maar goed, wat mot dat mot.

Had me eind juli weer aangemeld voor de selectiedag en ik ga het dus wel weer proberen, maar dat is meer uit nijd om het nu wel te willen halen. Twee weken op vakantie is alleen niet goed voor conditie. Had wel hardloopspullen bij me, heb denk ik 9 van de 14 ochtenden gerend, ben daar best trots op . En ik denk niet dat ik met een jaar ouderschapsverlof/sabbatical een arbeidscontract elders mag aangaan . Ach joh, het is zo'n strenge selectieprocedure dat ik echt niet met zekerheid kan zeggen dat ik word aangenomen als ik door deel A kom. Maar ik moet wel zeggen dat a. mijn vaste contract, b. de andere 'omstandigheden' op mijn werk en c. het feit dat mijn buurman een leidinggevende functie heeft daar waar ik terecht zou gaan komen als ik door de selectie kom en mijn buurman niet mijn favoriet is, ervoor zorgen dat ik wel minder gemotiveerd ben dan een half jaar geleden. Maar conditie is daarentegen een stuk beter. En ik hoef met 10 kilo minder over die kast te springen, dat scheelt ook.

Idee om jaarlijks zo'n weekendje weg te gaan is helemaal goed! Wij vonden het in februari ook supergezellig en houden dat er graag in en ik ben benieuwd naar je huisje in de herfstvakantie. We gaan sowieso een weekendje na kerst boeken, deal! En dierentuindate is uiteraard ook leuk, misschien ergens in oktober (echt belachelijk maar de agenda voor sept zit alweer bijna vol....). Efteling ga ik toevallig dinsdag heen met kids, moeder en schoonzusje.

Vrolijk, het is alweer laat en ik ga afsluiten. Maar leuk dat dit topic weer leeft!
Yoooooooooooooo Vrolijk, we bestaan nog! En we zijn nog steeds het op-een-na oudste topic!!! Lachen zeg, dacht dat het nu wel ergens in de digicatacomben zou liggen! Laatste posting was dus 354 dagen geleden, op 9 dagen na een jaar geleden dus! Time flies!
Was dit een soort van dagboek?
Ja en er was ook nog een Zwanger, wat nu thread ervoor. Daar kennen we elkaar van

Leuk, we moeten het in ere houden want het topic (incl Zwanger, wat nu) is echt al 8 jaar oud. We zijn de kinderpijler bijna ontgroeid!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven